Nestartuje zx 6 r!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

Odpovědět
Zeli

Nestartuje zx 6 r!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

Příspěvek od Zeli » ned led 20, 2008 16:00:13


V zari sem zajel z moji nijou do garaze a ted pred tydnem vyjel ...a nechtela naskocit garaz je studena tak sem tocil a nic az se vybyla baterie tak sem ji nabil a porad nic motor toci ale nic tak sem vyndal svicky vycistil a opet nic je to jako by nehazela jiskru ale benzin tam jde poradte ...................Prosim??????????????????????
:cry: :cry: :cry:

Pavel ZRX
Ghostrider
Ghostrider
Příspěvky: 2383
Registrován: pon srp 07, 2006 21:45:17
Bydliště: Kostelec
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Pavel ZRX » ned led 20, 2008 16:23:26

Jestli byly svíčky mokrý, tak tam benzin skutečně jde. Znovu je vymontuj, vysuš, s motorem bez svíček pořádně protoč, aby se z válců dostala ven přebytečná směs. Svíčky nastrkej do koncovek, ukostři je a zkus, jestli dávají jiskru. Pokud jo, tak to prostě natoč, svíčky můžeš i nahřát horkovzdušnou pistolí, ale musíš rychle šrobovat, aby ti nevychladly.
ZRX 1200 R

Zeli

Příspěvek od Zeli » ned led 20, 2008 16:31:13

Svicky sem vyndal dal na fajku na blok motoru a vyzkosel start a nic ani jiskricka ????

Pavel ZRX
Ghostrider
Ghostrider
Příspěvky: 2383
Registrován: pon srp 07, 2006 21:45:17
Bydliště: Kostelec
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Pavel ZRX » ned led 20, 2008 18:18:58

Tak potom hledat závadu v zapalování. Sehnat schéma a měřit. Je to stříkačka? Zkus zkontrolovat, jestli je napětí na zapalovacích trafech, při seplé spin. skříňce.
ZRX 1200 R

Zeli

Příspěvek od Zeli » ned led 20, 2008 18:28:46


Je to karbec ...a do civek my proud jde ale ven asi ne kamosi my radily at to dam do tepla to taky nepomohlo...
nevim co s tim do servisu se my moc nechce

Pavel ZRX
Ghostrider
Ghostrider
Příspěvky: 2383
Registrován: pon srp 07, 2006 21:45:17
Bydliště: Kostelec
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Pavel ZRX » ned led 20, 2008 18:52:05

Pokud na cívkách napětí je, tak musíš zjistit, jestli ř.j. ukostřuje (spíná) prim. okruh zapalování. K tomuto měření je nejvhodnější osciloskop, možná to změříš i kvalitnějším multimetrem, který umí po měření ukázat min. a max. naměřeného napětí. Pak bych doporučil proměřit odpor VN kabelů ke svíčkám.
ZRX 1200 R

Uživatelský avatar
Anti
Easy slider
Easy slider
Příspěvky: 503
Registrován: úte kvě 23, 2006 15:14:07
Bydliště: Znojemsko

Příspěvek od Anti » ned led 20, 2008 19:05:33

Že by snímač?
Jeden stačí....na všechno....

Uživatelský avatar
mojky
Babyrider
Babyrider
Příspěvky: 79
Registrován: úte kvě 15, 2007 19:25:49
Bydliště: Mosty u Jablunkova

Příspěvek od mojky » pon led 21, 2008 21:53:18

Nevím jak kdo ale já startují motor po dlohém stání (měsíc a víc) za pomoci sytiče a kusu hadru, kterým lehce ucpu výfuk. Motor vždy po chvilce naskočí. :roll:
mojky ZX6R-98

Uživatelský avatar
DoktorZRX
Ghostrider
Ghostrider
Příspěvky: 6969
Registrován: čtv úno 23, 2006 15:08:06
Bydliště: Žďár nad Sázavou

Příspěvek od DoktorZRX » pon led 21, 2008 22:08:32

mojky píše:Nevím jak kdo ale já startují motor po dlohém stání (měsíc a víc) za pomoci sytiče a kusu hadru, kterým lehce ucpu výfuk. Motor vždy po chvilce naskočí. :roll:
Sytič chápu, ale co ten hadr :shock:
Buell xb12r
CKC#160

Uživatelský avatar
mojky
Babyrider
Babyrider
Příspěvky: 79
Registrován: úte kvě 15, 2007 19:25:49
Bydliště: Mosty u Jablunkova

Příspěvek od mojky » pon led 21, 2008 22:35:52

DoktorZRX píše:
mojky píše:Nevím jak kdo ale já startují motor po dlohém stání (měsíc a víc) za pomoci sytiče a kusu hadru, kterým lehce ucpu výfuk. Motor vždy po chvilce naskočí. :roll:
Sytič chápu, ale co ten hadr :shock:
Je to pro lepší plnění vyschlých karburátoru,vyzkoušeno a funguje to i u Yamahy!!! :wink:
mojky ZX6R-98

Uživatelský avatar
Anti
Easy slider
Easy slider
Příspěvky: 503
Registrován: úte kvě 23, 2006 15:14:07
Bydliště: Znojemsko

Příspěvek od Anti » úte led 22, 2008 15:49:10

Zajímavé.
Já osobně jsem ucpával sání karburátoru abych zvýšil podtlak.Ale to je u vás víceválců asi problematické.Ani mě se nechtělo rozdělávat tech pár plastíků,tak jsem si pořídil stříkačku s jehlou,lehce napíchnu gumu za karburátorem,vpustím dávku benzínu a šup,motor běží.
Nicméně,autorovi to nepomůže,neb nemá jiskru...
Jeden stačí....na všechno....

Uživatelský avatar
Zubr
Ghostrider
Ghostrider
Příspěvky: 1084
Registrován: pon úno 06, 2006 17:20:28
Bydliště: Chomutov

Příspěvek od Zubr » úte led 22, 2008 15:59:13

Při skoušení svíček, pro které je společná jedna indukční cívka, je potřeba, aby byla vždy ta druhá svíčka namontovaná v motoru a připojená, na té druhé pak zkoušet jestli hází nebo ne. Proud totiž prochází z jednoho vývodu přes svíčku do kostry motoru a zní se pak přes tu druhou svíčku vrací zpět do do druhého vývodu té samé indukční cívky.

Jestliže to tak při zkoušení nebylo, tak zkusit znova a správně.

Jo docela by pomohlo, kdybys uvedl alespoň rok výroby tvé zx6r. Páč od roku 2000 je zapalovací soustava velmi rozdílná. Výše uvedený text platí pro ročníky starší.
NINJA ZX 9R 2000 červená na negativu zelená=kawakamufláž woe
CKC#068

Řečník z aragonitových jeskyní

Pavel ZRX
Ghostrider
Ghostrider
Příspěvky: 2383
Registrován: pon srp 07, 2006 21:45:17
Bydliště: Kostelec
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Pavel ZRX » úte led 22, 2008 20:20:30

Starší kusy mají dvoujiskrový systém DIS a novější samostatné trafa?
ZRX 1200 R

Uživatelský avatar
Zubr
Ghostrider
Ghostrider
Příspěvky: 1084
Registrován: pon úno 06, 2006 17:20:28
Bydliště: Chomutov

Příspěvek od Zubr » úte led 22, 2008 21:07:25

Pavel Kys píše:Starší kusy mají dvoujiskrový systém DIS a novější samostatné trafa?
Jo jo, ZX-6R do r.2000 mají dvojitou indukční cívku a svíčky pálí obě současně každou otáčku motoru (to znamená, že vždy jedna zapaluje a druhá hodí jiskru na prázdno při střihu ventilů). Od roku 2000 má každá svíčka svou vlastní indučku narvanou do její fajfky a vedou k ní jen dva slabé drátky (ale zapalování probíhá úplně stejně jako v předchozích modelech, jednou na ostro, podruhý naprázdno).


To u ZX-9R do roku 1998, jako ZX-6R do 2000. Ale v rocích 98 a 99, už má indukčky ve fajfkách, jenže zbytečně zkomplikovaný tím, že pálí pouze jednou za dvě otáčky jen konkrétní válec . Jenže aby řídící jednotka poznala který válec je právě na řadě, tak musí snímat polohu natočení vačkového hřídele. Proto v roce 2000 snímač vačky zahodili, tím ušetřili váhu a vrátili se k osvědčenému způsobu zapalování svíček. Tím stačí místo čtyřech přerušovacích tranzistorů použít jen dva, a když už překopávali řídící jednotku, tak jí zdigitalizovali, zlepšili snímání předstihu, který nyní zjištuje přesněji, rychlost, zrychlení a polohu natočení klikovky, a podle toho koriguje zapalování. To platí i pro ZX-6R od r.2000. :wink:
NINJA ZX 9R 2000 červená na negativu zelená=kawakamufláž woe
CKC#068

Řečník z aragonitových jeskyní

Pavel ZRX
Ghostrider
Ghostrider
Příspěvky: 2383
Registrován: pon srp 07, 2006 21:45:17
Bydliště: Kostelec
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Pavel ZRX » úte led 22, 2008 21:25:00

Zubr píše:
Pavel Kys píše:Starší kusy mají dvoujiskrový systém DIS a novější samostatné trafa?
Jo jo, ZX-6R do r.2000 mají dvojitou indukční cívku a svíčky pálí obě současně každou otáčku motoru (to znamená, že vždy jedna zapaluje a druhá hodí jiskru na prázdno při střihu ventilů). Od roku 2000 má každá svíčka svou vlastní indučku narvanou do její fajfky a vedou k ní jen dva slabé drátky (ale zapalování probíhá úplně stejně jako v předchozích modelech, jednou na ostro, podruhý naprázdno).


To u ZX-9R do roku 1998, jako ZX-6R do 2000. Ale v rocích 98 a 99, už má indukčky ve fajfkách, jenže zbytečně zkomplikovaný tím, že pálí pouze jednou za dvě otáčky jen konkrétní válec . Jenže aby řídící jednotka poznala který válec je právě na řadě, tak musí snímat polohu natočení vačkového hřídele. Proto v roce 2000 snímač vačky zahodili, tím ušetřili váhu a vrátili se k osvědčenému způsobu zapalování svíček. Tím stačí místo čtyřech přerušovacích tranzistorů použít jen dva, a když už překopávali řídící jednotku, tak jí zdigitalizovali, zlepšili snímání předstihu, který nyní zjištuje přesněji, rychlost, zrychlení a polohu natočení klikovky, a podle toho koriguje zapalování. To platí i pro ZX-6R od r.2000. :wink:
Pán se vyzná.
ZRX 1200 R

Odpovědět