Pavel Kys píše:Starší kusy mají dvoujiskrový systém DIS a novější samostatné trafa?
Jo jo, ZX-6R do r.2000 mají dvojitou indukční cívku a svíčky pálí obě současně každou otáčku motoru (to znamená, že vždy jedna zapaluje a druhá hodí jiskru na prázdno při střihu ventilů). Od roku 2000 má každá svíčka svou vlastní indučku narvanou do její fajfky a vedou k ní jen dva slabé drátky (ale zapalování probíhá úplně stejně jako v předchozích modelech, jednou na ostro, podruhý naprázdno).
To u ZX-9R do roku 1998, jako ZX-6R do 2000. Ale v rocích 98 a 99, už má indukčky ve fajfkách, jenže zbytečně zkomplikovaný tím, že pálí pouze jednou za dvě otáčky jen konkrétní válec . Jenže aby řídící jednotka poznala který válec je právě na řadě, tak musí snímat polohu natočení vačkového hřídele. Proto v roce 2000 snímač vačky zahodili, tím ušetřili váhu a vrátili se k osvědčenému způsobu zapalování svíček. Tím stačí místo čtyřech přerušovacích tranzistorů použít jen dva, a když už překopávali řídící jednotku, tak jí zdigitalizovali, zlepšili snímání předstihu, který nyní zjištuje přesněji, rychlost, zrychlení a polohu natočení klikovky, a podle toho koriguje zapalování. To platí i pro ZX-6R od r.2000.
