Baterka a svíčky???
- KankX
- Site Admin
- Příspěvky: 9363
- Registrován: pon kvě 07, 2007 13:16:13
- Bydliště: Teplice
- Kontaktovat uživatele:
mel jsem obdobny problem pred casem na skutru. Baterka ukazala i 16V ale byla pritom uplne v pr**li. Regulator ji trvale prebijel (az 26V) a tak sla nova baterka chudinka po mesici do kytek. Jinak baterka mela tech 16V ale nebyla schopna dat zadny proud... starterem to skoro ani nehlo, pritom svetlo pri chciplem motoru vypadalo jako ze sviti docela normalne (tak 2min, pak tma) ... za jizdy pak svitilo jak rentgen
Resenim byla nova baterka + novy regulator 
... jo a kupodivu startovala rano, ale po jizde nechtela motorem vubec otocit - proste veci ktere jsme se ve skole rozhodne neucili


... jo a kupodivu startovala rano, ale po jizde nechtela motorem vubec otocit - proste veci ktere jsme se ve skole rozhodne neucili

----- (W) -----
young oldtimer
nekdo se zavodnikem narodi, jiny umira
young oldtimer
nekdo se zavodnikem narodi, jiny umira
- 666S999
- Ghostrider
- Příspěvky: 6798
- Registrován: ned úno 12, 2006 18:51:09
- Bydliště: prostřední Morava
- Kontaktovat uživatele:
"zázrak"
TO JSEM NEŽRAL:Popis...MMKS píše:to by možná odpovídalo, napíšu Chosému aby to tady popsal, já jen hleděl přes rameno.




Při startu pokles na 9,5. Při běžícím motoru volnoběh 14,5 a kolem 4000ot necelých 15V...Střídavá složka nezjištěna metrem... Po vypnutí všeho a cca 15 minutách zas naprázdno přes 20V...
Jsem z toho srnec, to jsem prostě nežral.


resumé:
1) zkusit jinou baterku (Milane: sundat a vyčistit kontakty a zjistit stáří baterky!!!)
2) preventivně proměřit jak altík, tak regulátor. (Neměli jsme čas a vybavení na takovou rozebíračku...)
3) Co si o tom myslí ostatní KAWÁCI?
nejen zázraky v Číhošti, ale i zázrak v Podivíně. (což je výstižný název bydliště, Rex z Podivína asi vskutku nemůže být normál...

____ZRX 1200R____
_________________
_____CKC#21______
_________________
_____CKC#21______
- 666S999
- Ghostrider
- Příspěvky: 6798
- Registrován: ned úno 12, 2006 18:51:09
- Bydliště: prostřední Morava
- Kontaktovat uživatele:
Apropó!!!
nemám Voltmetr v packách poprvé, nevěřil jsem, že by na ODSTAVENÉ MOTORCE!!! mohlo být TOLIK!!! meřil jsem 3x přepínal rozsahy... teprve po připojení baterky k zátěži (moto) pokles k hodnotám obvyklým u olověného článkuZubr píše:Aby jsi u stojícího motoru naměřil přes 20V je naprostý nesmysl. Spíš bych řekl že se špatně přepnul měřící rozsah, nebo se neobjevila desetiná čárka. Pořát jsem přesvědčen, že je to špatný kontakt mezi baterkou a palubní sítí ( i malý přechodový odpor způsobí špatné startování, a při tom světla dobře svítí) , nebo je baterka v háji. Vyčistit kontakty, nebo zkusit jinou baterku. Zdá se že dobíjí dobře.

____ZRX 1200R____
_________________
_____CKC#21______
_________________
_____CKC#21______
- Dak
- Ghostrider
- Příspěvky: 3438
- Registrován: sob led 28, 2006 13:44:45
- Bydliště: Zlechov ( Je to kousek od Uh. Hradiště)
- Kontaktovat uživatele:
Tak my jsme měřily ve škole i doma baterii zátěžovým voltmetrem. Ten odebírá při měření napětí cca 30 - 35 Ampér. To je ohodně víc než světla a pokud by pokleslo napětí pod zhruba 11 voltů tak udělat baterce pápá a koupit novou. Takže si nech baterii změřit třeba v prodejně baterií nebo někde v servisu a uvidíš v jakém je stavu.
Dak
CKC -015-
CKC -015-
- KankX
- Site Admin
- Příspěvky: 9363
- Registrován: pon kvě 07, 2007 13:16:13
- Bydliště: Teplice
- Kontaktovat uživatele:
Nevim co ti poradit, chtelo by to trosku sledovat co to dobijeni dela.... nebo-li jak to dobiji pri jizde, pri ruznych otackach a co to dela treba po pul hodine jizdy. Muze to trochu kolisat ale napeti by nemelo prekrocit 14,5V!! a klesnout pod cca 13,3VMMKS píše:no právě, s novou baterkou jsem tak nějak už počítal, už tuto jsem po koupi motorky s pomocí Chosého nabíječky oživoval. Ale přesně jak píšeš, abych ji neodkrágloval.
----- (W) -----
young oldtimer
nekdo se zavodnikem narodi, jiny umira
young oldtimer
nekdo se zavodnikem narodi, jiny umira
-
- Ghostrider
- Příspěvky: 2383
- Registrován: pon srp 07, 2006 21:45:17
- Bydliště: Kostelec
- Kontaktovat uživatele:
1 ampér je jednotka el. proudu a ne napětí. Ináč je to tak. Zátěžák je nejlepší, dnes už se v servisech moc nepoužívá, baterky se prostě mění.Dak-Ninja píše:Tak my jsme měřily ve škole i doma baterii zátěžovým voltmetrem. Ten odebírá při měření napětí cca 30 - 35 Ampér. To je ohodně víc než světla a pokud by pokleslo napětí pod zhruba 11 voltů tak udělat baterce pápá a koupit novou. Takže si nech baterii změřit třeba v prodejně baterií nebo někde v servisu a uvidíš v jakém je stavu.
ZRX 1200 R
-
- Ghostrider
- Příspěvky: 2383
- Registrován: pon srp 07, 2006 21:45:17
- Bydliště: Kostelec
- Kontaktovat uživatele:
To je řešení, kup malý multimetr, dej ho na řídítka. Od baterky natáhni dvojlinku a máš to pod kontrolou.KankX píše:Nevim co ti poradit, chtelo by to trosku sledovat co to dobijeni dela.... nebo-li jak to dobiji pri jizde, pri ruznych otackach a co to dela treba po pul hodine jizdy. Muze to trochu kolisat ale napeti by nemelo prekrocit 14,5V!! a klesnout pod cca 13,3VMMKS píše:no právě, s novou baterkou jsem tak nějak už počítal, už tuto jsem po koupi motorky s pomocí Chosého nabíječky oživoval. Ale přesně jak píšeš, abych ji neodkrágloval.
ZRX 1200 R
- 666S999
- Ghostrider
- Příspěvky: 6798
- Registrován: ned úno 12, 2006 18:51:09
- Bydliště: prostřední Morava
- Kontaktovat uživatele:
ano!
tuhle poučku znám (neber to pejorativně) jako elektr... a Milanovi jsem to řekl asi 50x co jsme měřili!!! 13,5 nominál nabitá a max dobíjení nepřekročit 14,5 V (počátek plynování baterky)
4 Dak: zátěžák je NUTNÉ aby byl úměrný baterce, měří se s ním vnitřní odpor baterky ( to je schopnost odevzdávat krátkodobě!!! velké proudy tzn.: startování a pro použití jako trakčních baterií )
celkové a detailní zhodnocení baterky je měření kapacity... osobně si myslím, že podle chování při měření je baterka KO (v prdeli vašnosti).
TEĎ JE NA NÁS ABY NEBYLA KO I NOVÁ... DIAGNOSTIKOVAT ALT+REG.
4 Dak: zátěžák je NUTNÉ aby byl úměrný baterce, měří se s ním vnitřní odpor baterky ( to je schopnost odevzdávat krátkodobě!!! velké proudy tzn.: startování a pro použití jako trakčních baterií )
celkové a detailní zhodnocení baterky je měření kapacity... osobně si myslím, že podle chování při měření je baterka KO (v prdeli vašnosti).
TEĎ JE NA NÁS ABY NEBYLA KO I NOVÁ... DIAGNOSTIKOVAT ALT+REG.
Naposledy upravil(a) 666S999 dne úte zář 11, 2007 21:26:14, celkem upraveno 1 x.
____ZRX 1200R____
_________________
_____CKC#21______
_________________
_____CKC#21______
Baterka je na tuti v hajzlu, a pokud dává dobíjení max. 15V , tak je OK. V manuálu na zrx1200 stojí, že by mělo dávat 14,2V až 14,8V při 4000 ot/min (podle toho co všechno odebírá proud-světla, a pod.). Ty dvě desetiny voltů způsobuje nepřesnost měřáku. Pochybuji, že máte kalibrovaný měřák. Takže nic neřešte a vyměnte baterku.
PS: Dobrá rada zní, už tu motorku netrapte, protože když je baterka v háji, a nemáte zapnutý světla, nebo způsobujete náhlé zatížení, nebo odlehčení alternátoru, tak může na usměrňovacích diodách narůstat na krátké okamžiky dost velké napětí a mohli by se zničit. Hlavně neskoušejte za chodu motoru odpojovat baterku!!!
Některé usměrnovače to dokáží vydržet a některé ne. 
PS: Dobrá rada zní, už tu motorku netrapte, protože když je baterka v háji, a nemáte zapnutý světla, nebo způsobujete náhlé zatížení, nebo odlehčení alternátoru, tak může na usměrňovacích diodách narůstat na krátké okamžiky dost velké napětí a mohli by se zničit. Hlavně neskoušejte za chodu motoru odpojovat baterku!!!


NINJA ZX 9R 2000 červená na negativu zelená=kawakamufláž woe
CKC#068
Řečník z aragonitových jeskyní
CKC#068
Řečník z aragonitových jeskyní