Baterka a svíčky???

Uživatelský avatar
MMKS
Ghostrider
Ghostrider
Příspěvky: 2517
Registrován: stř bře 21, 2007 18:28:49
Bydliště: okr. Břeclav

Baterka a svíčky???

Příspěvek od MMKS » sob zář 08, 2007 19:29:15

A máme tu pravidelného přispěvatele :evil: . Chci se prosím jen ujistit v závěrech. Minulí týden jsem se byl s mojí projet (cca 200 km) a po asi 100 km svižnější jízdy (kolem těch 5tisíc ot) mě při pomalé jízdě, potažmo hodně nízkých otáčkách, jakoby špatně jel jeden válec, motor prostě nějak hůř táhl a i ten zvuk nebyl to pravé ořechové na 4vál. Týkalo se to ale fakt nízkých otáček, vyjíždění z kruháče, popojíždění na 2. v ulici krokem atd. Taky mě to občas střelilo z výfuku a to nemyslím při prudkém ubrání, ale při ubrání a té pomalé jízdě. Přitom když jsem otáčky zvýšil tak jelo vše v pohodě. Taky když jsem motor vypnul a po chvilce znovu stratoval, musel jsem točit víckrát, než za studena a dokonce dával sytič (nevím jelsti to pak bylo tím sytičem, ale naskočila). Na dálnici jsem v poklidu ve dvou jel velmi přes limit a průměr byl kolem 160km/h. Potom jsem to už nepozoroval. Motor je přitom po seštelování ventilů a karburátorů v Kawě.
Myslím si správně, že to budou svíčky? Nebo to spíš vypadá na špatný benzín? Už jendou se mě to stalo a to zrovna tehdy když jsem jel k Chosému a zjistil ten prasklý chladič po dovolené, jak sjem se tady rozepisoval. Tak jsme to přičítal tomu, nebo taky špatnému benzínu.

a druhá věc. Motorku jsem na týdne nechal u tchána ve venkovní garáži (myšleno nevyhřívaná a ještě otevřené vrata). Dneska jsem si chtěl motorku odvést, jednou jsem protočil motor a pak už jen vrčel startér, bez protočení motoru. Zkoušeli jsme ji roztlačit, což se nám samozřejmě nepovedlo nijak daleko - 1 pokusy a vždy se spíš ani neprotočilo zadní kolo, ale když jsem ji vracel do garáže, tka jsem ji zkoušel protočit znovu a kupodivu jsem jí pak nahodil. A to jsem ji dokonce musel protáčet na několikrát. Je možné, že baterka blbě nesla ty venkovní teploty a stačil ji tak malý impulz, aby dodala šťávu?
ZX-12R naked

Uživatelský avatar
DoktorZRX
Ghostrider
Ghostrider
Příspěvky: 6969
Registrován: čtv úno 23, 2006 15:08:06
Bydliště: Žďár nad Sázavou

Příspěvek od DoktorZRX » sob zář 08, 2007 20:37:52

Já už myslel, že je všechno s rexem v pořádku a není. To vypadá na dobíjení nebo regulátor dobíjení. Proto taky ta baterka bez štávy a ty problémy při nízkejch otáčkách. Venkovní teploty odrovnaj baterku při teplotách pod nulu a víc. Nech si to dobíjení proměřit. Možná ta baterka odešla proto, že už to měla za sebou.
Buell xb12r
CKC#160

Uživatelský avatar
MMKS
Ghostrider
Ghostrider
Příspěvky: 2517
Registrován: stř bře 21, 2007 18:28:49
Bydliště: okr. Břeclav

Příspěvek od MMKS » sob zář 08, 2007 20:56:40

jo to je možný, už jsem ji jednou oživoval, hned poté co jsem motorku koupil. Jen mě ještě zaráží, jak to že potom baterka nějakou šťávu vymáčkla a co to startování při teplém motoru?
ZX-12R naked

Uživatelský avatar
mojky
Babyrider
Babyrider
Příspěvky: 79
Registrován: úte kvě 15, 2007 19:25:49
Bydliště: Mosty u Jablunkova

Re: Baterka a svíčky???

Příspěvek od mojky » sob zář 08, 2007 21:35:39

Nápadně mi to připomína závadu u mé ZX6R.Dnes již jsem si jisty že odešel regulátor :evil: .
Náhrady jsou možné: www.vape.cz
nebo http://www.ignitech.cz/
mojky ZX6R-98

Uživatelský avatar
MMKS
Ghostrider
Ghostrider
Příspěvky: 2517
Registrován: stř bře 21, 2007 18:28:49
Bydliště: okr. Břeclav

Příspěvek od MMKS » sob zář 08, 2007 21:37:50

dík
jak to poznám, ž eje to ono?
ZX-12R naked

Uživatelský avatar
mojky
Babyrider
Babyrider
Příspěvky: 79
Registrován: úte kvě 15, 2007 19:25:49
Bydliště: Mosty u Jablunkova

Příspěvek od mojky » sob zář 08, 2007 22:29:41

Jestli máš voltmetr, tak si změř napětí na baterii po startu a potom když se motor zahřeje a začne vynechávat. Můžeš si vymontovat regulátor a proměřit ohmetrem(přečti si příspěvky vZX6R- pomoc). Můj regulátor za studena u všech 3 fázi ukazuje podobné hodnoty ale po mírném zahřátí jen 1 fáze a 2 fáze jsou rozpojené. Jestli máš manuál tak v kapitole elektrika by měl být postup uvedený(osobně na ZX6R mám 2 manuály-anglický a německý).Německý je podrobnější co se týče el.měření. :wink:
mojky ZX6R-98

Uživatelský avatar
MMKS
Ghostrider
Ghostrider
Příspěvky: 2517
Registrován: stř bře 21, 2007 18:28:49
Bydliště: okr. Břeclav

Příspěvek od MMKS » ned zář 09, 2007 09:24:30

dík. Na těch stránkách cos mi poslal jsem taky našel návod, v elektrice se nevyznám, tak zkusím někoho pohledat a přečtu tvoje téma.
Jo ještě, jak si to vyřešil ty, jezdíš zatím na tom, budeš hledat na vrakáči, nebo zkusíš t náhradu? Pasuje to tam i z jiné mašiny? Přece jen mám strach, že hledat díly na ZRX na vrakáči je takový marný boj a nový bude pálka jak prase. Jak zjistím jaký tam patří typ (na tu náhradu) a kolik se to tak pohybuje cenově?
ZX-12R naked

Uživatelský avatar
mojky
Babyrider
Babyrider
Příspěvky: 79
Registrován: úte kvě 15, 2007 19:25:49
Bydliště: Mosty u Jablunkova

Příspěvek od mojky » ned zář 09, 2007 11:39:15

Také váhám kupovat z bouračky. Syn má Vape na FZR již 2 roky a jede. Kdybch sehnal reg. za málo peněz asi 500-600 Kč tak možná. Ale počítám že se cena bude pohybovat asi 1000-1400 Kč. :oops:
mojky ZX6R-98

Uživatelský avatar
Dak
Ghostrider
Ghostrider
Příspěvky: 3438
Registrován: sob led 28, 2006 13:44:45
Bydliště: Zlechov ( Je to kousek od Uh. Hradiště)
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Dak » ned zář 09, 2007 11:48:17

mojky píše:Také váhám kupovat z bouračky. Syn má Vape na FZR již 2 roky a jede. Kdybch sehnal reg. za málo peněz asi 500-600 Kč tak možná. Ale počítám že se cena bude pohybovat asi 1000-1400 Kč. :oops:
Psal sem ti abys ho nafotil. Pokud mám ten samý tak ho proměřím a klidně ho za 500 máš. Toš tak :)
Dak
CKC -015-

Uživatelský avatar
Zubr
Ghostrider
Ghostrider
Příspěvky: 1084
Registrován: pon úno 06, 2006 17:20:28
Bydliště: Chomutov

Příspěvek od Zubr » ned zář 09, 2007 22:33:30

MMKS: Než se začneš ukvapovat s výměnou regulátoru, nebo alternátoru, tak nejprve odpoj baterku, jemným smirkem očisti kontaktní plochy baterky a kabelů. Lehce je mázni vazelínou, znova připoj a vyskoušej startování. Pokud nebude točit, tak vyndej baterku a hoď ji na nabíječku ( v motoservise by ti ji taky nabily, pokud namáš dobrou nabíječku). Úplně nejlepší by bylo skusit si půjčit baterku od kámoše, skusit startování, a taky změrit napětí při dobíjení (hodnoty cca 13.5 až 14,8V). Pokud bude vše v pořádku, tak vyhoď svojí baterku a kup novou.

PS: Baterka je děsná svině, umře naprosto náhodně. Někomu vydrží třeba 7let, když se o ní stará, druhému vydrží 3roky, když se o ní taky stará, ale někteří dokážou uplně novou baterku odrovnat, už za první zimu, protože jí nechaj v motorce a ona se vybije, až do nuly.

Na baterce nesmí napětí klesnout pod 10.5V, pod touto hodnotou dokáže elektrolyt doslova sežrat a rozpadnout olověné desky, za pohých několik dní. :!: :!: :!:

Čus Tom
NINJA ZX 9R 2000 červená na negativu zelená=kawakamufláž woe
CKC#068

Řečník z aragonitových jeskyní

Uživatelský avatar
Zubr
Ghostrider
Ghostrider
Příspěvky: 1084
Registrován: pon úno 06, 2006 17:20:28
Bydliště: Chomutov

Příspěvek od Zubr » ned zář 09, 2007 22:41:33

Možná to vyčištění kontaktů na baterce a nebo výměna baterky, ti opravý i ten problém, vynechávání jednoho válce. Protože v nízkých otáčkách nadokáže baterka pokrýt (stabilizovat) výkyvy napětí od alternátoru. :wink:
NINJA ZX 9R 2000 červená na negativu zelená=kawakamufláž woe
CKC#068

Řečník z aragonitových jeskyní

Uživatelský avatar
MMKS
Ghostrider
Ghostrider
Příspěvky: 2517
Registrován: stř bře 21, 2007 18:28:49
Bydliště: okr. Břeclav

Příspěvek od MMKS » pon zář 10, 2007 06:35:55

dík, samo, že bych to nejdřív nechával proměřit atd. podle toho co jste psali, ale psal jsem tam, že baterka pak naběhla a já to nastartoval. Poak jsme ji zkoušel jen tak v garáži dvakrát protočit, když jsme šel okolo a v pohodě točila. Taky je divné, to horší startování v zahřátém stavu.
ZX-12R naked

Uživatelský avatar
rudormi
Ghostrider
Ghostrider
Příspěvky: 2205
Registrován: úte kvě 23, 2006 14:27:07

Příspěvek od rudormi » pon zář 10, 2007 08:38:48

to že to pak chytlo potom co jste to zkoušeli rozltačit je tím, že jste trochu protočili válce... je to takový ten prvotní "odpor", který slabá baterka nemusí utáhnout...
Chceš bejt všude a nejseš nikde.
To mě poslední dobou nějak vystihuje...

Zephyr 550

Uživatelský avatar
MMKS
Ghostrider
Ghostrider
Příspěvky: 2517
Registrován: stř bře 21, 2007 18:28:49
Bydliště: okr. Břeclav

Příspěvek od MMKS » pon zář 10, 2007 18:39:57

tak dneska mě to Chosé měřil (veřejné poděkování). Nejdřív nevěřil vlastním očím (moje to viděli taky, ale nic jim to neřeklo), protože motorka měla nad 20V po 3 dních stání. Pak hodnota spadla na uvěřitelných 14,5V. Při nastartovaném motoru se rovnoběžně dobíjela, prý až moc. Pak jsem to zkoušeli asi za hodinu, baterka vykazovala 13V a dobíjela na prý správných 14,5V. Tak nevíme, závadu jsem neobjevili.
ZX-12R naked

Uživatelský avatar
Zubr
Ghostrider
Ghostrider
Příspěvky: 1084
Registrován: pon úno 06, 2006 17:20:28
Bydliště: Chomutov

Příspěvek od Zubr » pon zář 10, 2007 19:48:56

Aby jsi u stojícího motoru naměřil přes 20V je naprostý nesmysl. Spíš bych řekl že se špatně přepnul měřící rozsah, nebo se neobjevila desetiná čárka. Pořát jsem přesvědčen, že je to špatný kontakt mezi baterkou a palubní sítí ( i malý přechodový odpor způsobí špatné startování, a při tom světla dobře svítí) , nebo je baterka v háji. Vyčistit kontakty, nebo zkusit jinou baterku. Zdá se že dobíjí dobře.
NINJA ZX 9R 2000 červená na negativu zelená=kawakamufláž woe
CKC#068

Řečník z aragonitových jeskyní

Odpovědět