Padáky na ZX9R 98-01

a taky vejfuky, brzdy, gumy a jiný drobnosti...
petpre
Babyrider
Babyrider
Příspěvky: 38
Registrován: ned čer 18, 2006 18:32:00
Bydliště: Trenčín

Padáky na ZX9R 98-01

Příspěvek od petpre » ned zář 02, 2007 17:27:58

Chcel by som na moju ZX9R 01 vyrobiť skutočne funkčné padacie protektory. Tie čo mám prišroubované na skrutkách co držia kopotu mi asi nič neriešia (skôr môžu niečo pri páde poničiť) .
Robil to tu už niekto? Je mi jasné že budem musieť vyrezať otvor do bočných plastov ale bude to skutočne to dobré riešenie? Videl som zopár mašín čo maly padací protektory a po pádu neboly nejak moc poškodené.

Uživatelský avatar
Maverick
Ghostrider
Ghostrider
Příspěvky: 2504
Registrován: sob srp 12, 2006 21:10:54

Příspěvek od Maverick » ned zář 02, 2007 18:21:00

Padák ti zachrání velké škody při pádu v malé rychlosti na asfaltu , nebo při pádu ze stojánku (zkušené :wink: )

Uživatelský avatar
Honza-Zed
Ghostrider
Ghostrider
Příspěvky: 4400
Registrován: úte srp 01, 2006 16:49:06
Bydliště: Pražák

Příspěvek od Honza-Zed » ned zář 02, 2007 18:56:46

Myslím že padáky jsou zbytečnost... Vzpomeň si, kolikrát ti upadla motorka v malé rychlosti nebo ze stojánku...

U zkušenějších jezdců spíš hrozí že motorku zahodí ve vyšší rychlosti.
V těchto rychlostech ti padák udělá více škody, než užitku...
To platí hlavně u neznačkových padacích hříbků....
ZRX 1200R prototype BA-01
KX250X
:duckie: pampeliška :toothy4:
Ať tě vozí, kdo tě šuká!

petpre
Babyrider
Babyrider
Příspěvky: 38
Registrován: ned čer 18, 2006 18:32:00
Bydliště: Trenčín

Příspěvek od petpre » ned zář 02, 2007 19:05:53

Mám na mysli masívne padáky po ktorých sa mašina bude klouzat po ceste, je mi jasné že keď to začne robiť kotrmelce a saltá tak mi nepomôže nič. Pozri si tieto :
Obrázek

Sú ale na motke z roku 2002 kde už od výroby je na ráme možnosť dať poriadnu skrutku. Myslím že s menším šróbom ako závit M10 to nemá význam.

petpre
Babyrider
Babyrider
Příspěvky: 38
Registrován: ned čer 18, 2006 18:32:00
Bydliště: Trenčín

Příspěvek od petpre » ned zář 02, 2007 19:10:17

Teraz tam mám také "ozdobné" od ValterMoto čo tam dal ešte predchádzajúci majitel:


Obrázek

petpre
Babyrider
Babyrider
Příspěvky: 38
Registrován: ned čer 18, 2006 18:32:00
Bydliště: Trenčín

Příspěvek od petpre » ned zář 02, 2007 19:11:52

Tá holka v pozadí samozrejme nejsem já :twisted: :D :D

Uživatelský avatar
Zdrahy
Site Admin
Site Admin
Příspěvky: 7011
Registrován: čtv bře 30, 2006 10:13:27
Bydliště: Město

Příspěvek od Zdrahy » ned zář 02, 2007 19:18:30

Padáky smysl mají - kdyby jsme je neměli na okruhových 6tkách, tak už jsou chuděry nejspíš ve šrotu. Díky mě Marek vždycky vymění šrouby na padáky :oops: ale základní komponenty jako je rám, nebo motor zůstaly více či méně netknuté!! nemyslím, že bych s tím někdy třísknul v zrovna malé rychlosti..
ZRX 1200 S-R
Lepší bejt mrtvej lev než živá krysa! :wink:
CKC # 209

Uživatelský avatar
Honza-Zed
Ghostrider
Ghostrider
Příspěvky: 4400
Registrován: úte srp 01, 2006 16:49:06
Bydliště: Pražák

Příspěvek od Honza-Zed » ned zář 02, 2007 19:21:44

Samotné tělo padacího hříbku nemusí být až tak masivní...

Jak píšeš, záleží hlavně na uchycení a připevnění k rámu....
Potom je problém vyřešit přenos deformačních sil, které působí při nehodě....

Přidávám fotku padáku který nebyl dobře udělaný a při nárazu odvedl všechnu sílu do motoru.
Ve finále se padák udělal více škody než užitku....
Obrázek

Druhá fotka ukazuje padák, který je vyřešen aby deformační síly pohltil a poté se uštípl. Měl by zabránit škodám, kterým se u prvního případu nepodařilo zabránit.

Obrázek
ZRX 1200R prototype BA-01
KX250X
:duckie: pampeliška :toothy4:
Ať tě vozí, kdo tě šuká!

Uživatelský avatar
Maverick
Ghostrider
Ghostrider
Příspěvky: 2504
Registrován: sob srp 12, 2006 21:10:54

Příspěvek od Maverick » ned zář 02, 2007 22:15:06

Honza-Zed píše:
Druhá fotka ukazuje padák, který je vyřešen aby deformační síly pohltil a poté se uštípl. Měl by zabránit škodám, kterým se u prvního případu nepodařilo zabránit.

Obrázek
Mno jo - to co má každý doma na mašině je to nejlepší :D

Uživatelský avatar
Honza-Zed
Ghostrider
Ghostrider
Příspěvky: 4400
Registrován: úte srp 01, 2006 16:49:06
Bydliště: Pražák

Příspěvek od Honza-Zed » ned zář 02, 2007 22:41:42

Maverick píše:
Honza-Zed píše:
Druhá fotka ukazuje padák, který je vyřešen aby deformační síly pohltil a poté se uštípl. Měl by zabránit škodám, kterým se u prvního případu nepodařilo zabránit.

Obrázek
Mno jo - to co má každý doma na mašině je to nejlepší :D
Šmarjá, to já nemám doma....

Já mám ,,už" bezpadákovou motorku.... :wink:
Naposledy upravil(a) Honza-Zed dne pon zář 03, 2007 20:28:39, celkem upraveno 1 x.
ZRX 1200R prototype BA-01
KX250X
:duckie: pampeliška :toothy4:
Ať tě vozí, kdo tě šuká!

Uživatelský avatar
marek
Ghostrider
Ghostrider
Příspěvky: 2047
Registrován: úte čer 27, 2006 14:38:27
Bydliště: Brno

Příspěvek od marek » pon zář 03, 2007 09:13:53

1) Padák by měl být ze silonu nebo podobné "měké" hmoty, né kovový (viděl jsem hliníkové).
2) Uchycení 10mm šroubem do rámu přes držák motoru je ideální, doporučuji použít šrouby střední pevnosti 10,8. Ty se při pádu jsou schopny deformovat - ohnout. Pokud použiješ vysokopevnostní šroub, tak je jednak zbytečně drahý a jednak při pádu buď ulomí držák motoru, nabo se zalomí v závitu, obojí je celkem problém.
3) Padák by neměl moc "vylézat" z profilu motorky, ideálně tak 10-20mm, jinak neplní funkci, lehce se zohne a ještě motorku " roztáčí ".
ZRX1200(05) evo S->N->R
ZX6R(07) for circuit only
ZX6R(03) fufík bullet
KZ750(76) cafe
CKC#367

petpre
Babyrider
Babyrider
Příspěvky: 38
Registrován: ned čer 18, 2006 18:32:00
Bydliště: Trenčín

Příspěvek od petpre » pon zář 03, 2007 14:01:32

To s tým pevnostným šróbom si ma teraz dostal. Myslel som že čím pevnejší šrób tým lepšie. Veď najlepšie by bolo keby sa nezohol a motorky by klouzala na padáku .

Uživatelský avatar
volkswagen
Site Admin
Site Admin
Příspěvky: 7949
Registrován: stř led 25, 2006 12:02:21
Bydliště: Praha
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od volkswagen » pon zář 03, 2007 14:05:00

Jenomže padák drží na držáku motoru. Jestliže se nezdeformuje padák ani šroub tak ta energie z nárazu kterou ten padák dostal jde dál. No a vzhledem k tomu že energie se jen tak neobjeví a nemizí přenese se do toho držáku motoru. No a když se ten ulomí tak už je to dost špatně.

To máš jako když se vybouráš v nějakým autě které nemá deformační zóny.... třeba stará volha :-)
Z900RS
W800 2011
VN 900 Custom 2009 bye
ZX-6R 2007 bye
Z1000 2003 bye

Uživatelský avatar
KankX
Site Admin
Site Admin
Příspěvky: 9361
Registrován: pon kvě 07, 2007 13:16:13
Bydliště: Teplice
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od KankX » pon zář 03, 2007 14:05:41

petpre píše:To s tým pevnostným šróbom si ma teraz dostal. Myslel som že čím pevnejší šrób tým lepšie. Veď najlepšie by bolo keby sa nezohol a motorky by klouzala na padáku .
jenze silnice neni takove zrcadlo a tak kdejaka nerovnost ti pak neohne jen sroub od padaku, ale utrhne ti s nim i kus motoru a to si myslim je horsi nez odrene plasty a vika :idea:
----- (W) -----
young oldtimer
nekdo se zavodnikem narodi, jiny umira

petpre
Babyrider
Babyrider
Příspěvky: 38
Registrován: ned čer 18, 2006 18:32:00
Bydliště: Trenčín

Příspěvek od petpre » pon zář 03, 2007 16:11:41

Takto som nad tým nerozmýšlal. Je fakt že pri nejakom nerovnom povrchu to bude mať opačný efekt a utrhne niečo.

Odpovědět