Padáky na ZX9R 98-01
Padáky na ZX9R 98-01
Chcel by som na moju ZX9R 01 vyrobiť skutočne funkčné padacie protektory. Tie čo mám prišroubované na skrutkách co držia kopotu mi asi nič neriešia (skôr môžu niečo pri páde poničiť) .
Robil to tu už niekto? Je mi jasné že budem musieť vyrezať otvor do bočných plastov ale bude to skutočne to dobré riešenie? Videl som zopár mašín čo maly padací protektory a po pádu neboly nejak moc poškodené.
Robil to tu už niekto? Je mi jasné že budem musieť vyrezať otvor do bočných plastov ale bude to skutočne to dobré riešenie? Videl som zopár mašín čo maly padací protektory a po pádu neboly nejak moc poškodené.
Myslím že padáky jsou zbytečnost... Vzpomeň si, kolikrát ti upadla motorka v malé rychlosti nebo ze stojánku...
U zkušenějších jezdců spíš hrozí že motorku zahodí ve vyšší rychlosti.
V těchto rychlostech ti padák udělá více škody, než užitku...
To platí hlavně u neznačkových padacích hříbků....
U zkušenějších jezdců spíš hrozí že motorku zahodí ve vyšší rychlosti.
V těchto rychlostech ti padák udělá více škody, než užitku...
To platí hlavně u neznačkových padacích hříbků....
ZRX 1200R prototype BA-01
KX250X
pampeliška
Ať tě vozí, kdo tě šuká!
KX250X


Ať tě vozí, kdo tě šuká!
Mám na mysli masívne padáky po ktorých sa mašina bude klouzat po ceste, je mi jasné že keď to začne robiť kotrmelce a saltá tak mi nepomôže nič. Pozri si tieto :

Sú ale na motke z roku 2002 kde už od výroby je na ráme možnosť dať poriadnu skrutku. Myslím že s menším šróbom ako závit M10 to nemá význam.

Sú ale na motke z roku 2002 kde už od výroby je na ráme možnosť dať poriadnu skrutku. Myslím že s menším šróbom ako závit M10 to nemá význam.
Padáky smysl mají - kdyby jsme je neměli na okruhových 6tkách, tak už jsou chuděry nejspíš ve šrotu. Díky mě Marek vždycky vymění šrouby na padáky
ale základní komponenty jako je rám, nebo motor zůstaly více či méně netknuté!! nemyslím, že bych s tím někdy třísknul v zrovna malé rychlosti..

ZRX 1200 S-R
Lepší bejt mrtvej lev než živá krysa!
CKC # 209
Lepší bejt mrtvej lev než živá krysa!

CKC # 209
Samotné tělo padacího hříbku nemusí být až tak masivní...
Jak píšeš, záleží hlavně na uchycení a připevnění k rámu....
Potom je problém vyřešit přenos deformačních sil, které působí při nehodě....
Přidávám fotku padáku který nebyl dobře udělaný a při nárazu odvedl všechnu sílu do motoru.
Ve finále se padák udělal více škody než užitku....

Druhá fotka ukazuje padák, který je vyřešen aby deformační síly pohltil a poté se uštípl. Měl by zabránit škodám, kterým se u prvního případu nepodařilo zabránit.

Jak píšeš, záleží hlavně na uchycení a připevnění k rámu....
Potom je problém vyřešit přenos deformačních sil, které působí při nehodě....
Přidávám fotku padáku který nebyl dobře udělaný a při nárazu odvedl všechnu sílu do motoru.
Ve finále se padák udělal více škody než užitku....

Druhá fotka ukazuje padák, který je vyřešen aby deformační síly pohltil a poté se uštípl. Měl by zabránit škodám, kterým se u prvního případu nepodařilo zabránit.

ZRX 1200R prototype BA-01
KX250X
pampeliška
Ať tě vozí, kdo tě šuká!
KX250X


Ať tě vozí, kdo tě šuká!
Šmarjá, to já nemám doma....
Já mám ,,už" bezpadákovou motorku....

Naposledy upravil(a) Honza-Zed dne pon zář 03, 2007 20:28:39, celkem upraveno 1 x.
ZRX 1200R prototype BA-01
KX250X
pampeliška
Ať tě vozí, kdo tě šuká!
KX250X


Ať tě vozí, kdo tě šuká!
1) Padák by měl být ze silonu nebo podobné "měké" hmoty, né kovový (viděl jsem hliníkové).
2) Uchycení 10mm šroubem do rámu přes držák motoru je ideální, doporučuji použít šrouby střední pevnosti 10,8. Ty se při pádu jsou schopny deformovat - ohnout. Pokud použiješ vysokopevnostní šroub, tak je jednak zbytečně drahý a jednak při pádu buď ulomí držák motoru, nabo se zalomí v závitu, obojí je celkem problém.
3) Padák by neměl moc "vylézat" z profilu motorky, ideálně tak 10-20mm, jinak neplní funkci, lehce se zohne a ještě motorku " roztáčí ".
2) Uchycení 10mm šroubem do rámu přes držák motoru je ideální, doporučuji použít šrouby střední pevnosti 10,8. Ty se při pádu jsou schopny deformovat - ohnout. Pokud použiješ vysokopevnostní šroub, tak je jednak zbytečně drahý a jednak při pádu buď ulomí držák motoru, nabo se zalomí v závitu, obojí je celkem problém.
3) Padák by neměl moc "vylézat" z profilu motorky, ideálně tak 10-20mm, jinak neplní funkci, lehce se zohne a ještě motorku " roztáčí ".
ZRX1200(05) evo S->N->R
ZX6R(07) for circuit only
ZX6R(03) fufík bullet
KZ750(76) cafe
CKC#367
ZX6R(07) for circuit only
ZX6R(03) fufík bullet
KZ750(76) cafe
CKC#367
- volkswagen
- Site Admin
- Příspěvky: 7949
- Registrován: stř led 25, 2006 12:02:21
- Bydliště: Praha
- Kontaktovat uživatele:
Jenomže padák drží na držáku motoru. Jestliže se nezdeformuje padák ani šroub tak ta energie z nárazu kterou ten padák dostal jde dál. No a vzhledem k tomu že energie se jen tak neobjeví a nemizí přenese se do toho držáku motoru. No a když se ten ulomí tak už je to dost špatně.
To máš jako když se vybouráš v nějakým autě které nemá deformační zóny.... třeba stará volha
To máš jako když se vybouráš v nějakým autě které nemá deformační zóny.... třeba stará volha

Z900RS
W800 2011
VN 900 Custom 2009 bye
ZX-6R 2007 bye
Z1000 2003 bye
W800 2011
VN 900 Custom 2009 bye
ZX-6R 2007 bye
Z1000 2003 bye
- KankX
- Site Admin
- Příspěvky: 9361
- Registrován: pon kvě 07, 2007 13:16:13
- Bydliště: Teplice
- Kontaktovat uživatele:
jenze silnice neni takove zrcadlo a tak kdejaka nerovnost ti pak neohne jen sroub od padaku, ale utrhne ti s nim i kus motoru a to si myslim je horsi nez odrene plasty a vikapetpre píše:To s tým pevnostným šróbom si ma teraz dostal. Myslel som že čím pevnejší šrób tým lepšie. Veď najlepšie by bolo keby sa nezohol a motorky by klouzala na padáku .

----- (W) -----
young oldtimer
nekdo se zavodnikem narodi, jiny umira
young oldtimer
nekdo se zavodnikem narodi, jiny umira