Olej - zkušenosti...
Olej - zkušenosti...
Tak jaký olej lijete do sve lásky. Jde mi jen o zkusenost, zda pri točkách nemate zdání,že spojka klouže apod.
Kdyžtak uvedte stroj, jaky vyrobce oleje(motul,shell ....) a jaky druh (polo,nebo plnou syntetiku)
Kdyžtak uvedte stroj, jaky vyrobce oleje(motul,shell ....) a jaky druh (polo,nebo plnou syntetiku)
Sice olejům také moc nerozumím, tak napíšu čistě subjektivní pocit při jízdě....
Na bývalé VT jsem tam dával polosyntetiku od Motulu. Nevím jaký to byl přesně typ. Nějaký sudový předepsaný výrobce.
Byl jsem spokojen, ale motorka byla malý traktor....
Na Zetku první 6tis.km tam byl Repsol polosyntetika, (tuším 10W-40). Převodovka byla tragická, občas proklouzla spojka, nebo při řazení ve vysokých otáčkách jsem občas neměl takový ten správný pocit. Vše jsem přisuzoval novému motoru.
Po 6tis.km jsem tem dal ELF, opět polosyntetika a mohu říct že čistě pocitově se to zlepšilo. Převodovka není až tak tragická a proklouznutí, nebo špatný pocit při řazení již nemám....
Psal jsem to čistě z laického pohledu uživatele, tak mě neodsuzujte že jsem lama....
Když jsem pročítal články o olejích, tak z nich vyplynulo, že ať koupíš sebelepší, tak motorka bude stále vrčet a jezdit bez problémů...
Na bývalé VT jsem tam dával polosyntetiku od Motulu. Nevím jaký to byl přesně typ. Nějaký sudový předepsaný výrobce.
Byl jsem spokojen, ale motorka byla malý traktor....
Na Zetku první 6tis.km tam byl Repsol polosyntetika, (tuším 10W-40). Převodovka byla tragická, občas proklouzla spojka, nebo při řazení ve vysokých otáčkách jsem občas neměl takový ten správný pocit. Vše jsem přisuzoval novému motoru.
Po 6tis.km jsem tem dal ELF, opět polosyntetika a mohu říct že čistě pocitově se to zlepšilo. Převodovka není až tak tragická a proklouznutí, nebo špatný pocit při řazení již nemám....
Psal jsem to čistě z laického pohledu uživatele, tak mě neodsuzujte že jsem lama....

Když jsem pročítal články o olejích, tak z nich vyplynulo, že ať koupíš sebelepší, tak motorka bude stále vrčet a jezdit bez problémů...
ZRX 1200R prototype BA-01
KX250X
pampeliška
Ať tě vozí, kdo tě šuká!
KX250X


Ať tě vozí, kdo tě šuká!
- BOB
- Easy slider
- Příspěvky: 647
- Registrován: úte led 31, 2006 01:40:12
- Bydliště: Praha
- Kontaktovat uživatele:
JAk by rekl Gigantus a plne se knemu klanim. Proc pouzivat neco jineho, nez predepisuje vyrobce??? Vzdyt prave vyrobce urcite vi nejlip co lit do masiny. On to tvoril. Jinak v dnesni dobe na znacce uz asi moc zalezet nebude, kdyz to nebude uplna sra*ka. (Motul Castrol, Repsol..........)
ZX-9R 2002
CKC #41
CKC #41

- volkswagen
- Site Admin
- Příspěvky: 7949
- Registrován: stř led 25, 2006 12:02:21
- Bydliště: Praha
- Kontaktovat uživatele:
- NRG
- Ghostrider
- Příspěvky: 3077
- Registrován: pon led 30, 2006 11:53:04
- Bydliště: Chrudim
- Kontaktovat uživatele:
Tady máš předchozí diskuzi: http://kawa.flexible.cz/viewtopic.php?t=180 , jinak já používám už asi třetím rokem polosyntetiku Kuttenkeuler 10W50. Dával jsem ho jak do své bývalé Suzuki RF 600, tak teď do ZZ-R. Jinak se doporučuju držet návodu výrobce co se týká viskozity a teplotního rozsahu, i když třeba já tam mám povolené oleje tuším 10W40 až 20W50 podle místních podmínek. Ovšem kvalitativní třídu tam mám myslím API SF, což se dneska už snad ani nedělá, běžná polosyntetika má minimálně API SG.
Je ale vyzkoušený, že pokud má někdo starej, vyběhanej a hlučnej motor, tak že aplikací hustšího oleje (třeba 20W50 místo 10W40) se ten motor zklidní a ztiší. Zase ale nesmí jezdit ve velkejch mrazech
Jinak co se týká kvality, tak je podle mě zbytečný používat např. do chopperů nebo do velkoobjemovejch motorů drahou plnou syntetiku, protože její "výkon" se nevyužije. Ta se uplatní v nízkoobjemovejch a hlavně vysokootáčkovejch motorech (třeba do ZXR 400 bych nic jinýho nelil). Smzr nemluvím o závodním použití, tam je kvalita oleje velmi podstatná.
Je ale vyzkoušený, že pokud má někdo starej, vyběhanej a hlučnej motor, tak že aplikací hustšího oleje (třeba 20W50 místo 10W40) se ten motor zklidní a ztiší. Zase ale nesmí jezdit ve velkejch mrazech

Jinak co se týká kvality, tak je podle mě zbytečný používat např. do chopperů nebo do velkoobjemovejch motorů drahou plnou syntetiku, protože její "výkon" se nevyužije. Ta se uplatní v nízkoobjemovejch a hlavně vysokootáčkovejch motorech (třeba do ZXR 400 bych nic jinýho nelil). Smzr nemluvím o závodním použití, tam je kvalita oleje velmi podstatná.
Karosa ZZ-R 1100
:::: CKC#016 ::::
:::: CKC#016 ::::
- čoud
- Site Admin
- Příspěvky: 4340
- Registrován: stř led 25, 2006 12:30:49
- Bydliště: Brno
- Kontaktovat uživatele:
JJ, NRG ma pravdu...
Ja pouzivam Castrol R4 Superbike, coz je tusim plna syntetika... A nemuzu na Castrol rict vubec nic spatnyho, pouzivam i motokosmetiku Castrol a luxus... A hlavne v novodobe historii Kawa vylozene doporucuje oleje Castrol, ikdyz treba zavodni tym jezdil na Fuchs Oil...
Ja pouzivam Castrol R4 Superbike, coz je tusim plna syntetika... A nemuzu na Castrol rict vubec nic spatnyho, pouzivam i motokosmetiku Castrol a luxus... A hlavne v novodobe historii Kawa vylozene doporucuje oleje Castrol, ikdyz treba zavodni tym jezdil na Fuchs Oil...
Ninja 1000SX AKA Saxana
ex: ZX-10R 2016, KLX230 2020, ZX-6R 2005, Z900 2019
ex: ZX-10R 2016, KLX230 2020, ZX-6R 2005, Z900 2019
S temi vyrobci bych si nebyl az zas tak jisty... Taky muzou mit s nekym smlouvu a doporucovat jeho oleje. Ale je jasny, ze jen kvuli smlouve by nedoporucili nejakej smejd, po kterym by se jim s*ali motorky 

ZRX1200R -japan style
pitbike PBS PRO-SX160
CRF250L
ZX6R rv04 (sloužilas dlouho a dobře, diky)
pitbike PBS PRO-SX160
CRF250L
ZX6R rv04 (sloužilas dlouho a dobře, diky)
- MadMax
- Easy rider
- Příspěvky: 453
- Registrován: stř srp 16, 2006 12:33:49
- Bydliště: Strakonice, obcas Cheb :-)
- Kontaktovat uživatele:
vzdyck je to tak, ze vyrobce vozidel uzavira smlouvu s nejakou olejarskou firmou za vzajemne vyhodnych podminek a tyto oleje dava jako prvonapln a pouziva ve svych servisech a propaguje jako "doporucenou znacku". zalezi to na tom, ktera olejarska firma nabidne lepsi podminky. prikladem muze byt skoda, ktera pred nekolika lety vstridala nekolik tzv. doporucenych vrobcu oleju...
ZX-6R ´98
- Gigantus
- Easy rider
- Příspěvky: 319
- Registrován: stř úno 08, 2006 20:56:02
- Bydliště: Havířov
- Kontaktovat uživatele:
No znacku bych zas az tak striktne nedodrzoval ale je dulezite pokud mas predepsanou polosyntetiku ji tam davat. Na plnou to prokluzuje, chrasti, nedomazava atp. Nebo naopak. Proste pokud 10W40 tak 10W40 a zalezi pak na zkusenostech a pocitu zda napr. CASTROL (ten mimochodem leju ja do zx9r 98 CASTROL GP 10w40 a jsem spokojenej) nebo treba FUCHSe.....................atd.
MAM NEW MOTO.KAWA TO NENI-BYLO MI S VAMA FAJN KLUCI !MUJ ANDEL LITA STEJNE RYCHLA JAKO JA JEZDIM!
- NRG
- Ghostrider
- Příspěvky: 3077
- Registrován: pon led 30, 2006 11:53:04
- Bydliště: Chrudim
- Kontaktovat uživatele:
Gigantus: ale to, jestli je předepsanej olej třeba 10W40 nemá nic společnýho s tím, jestli je to minerál, polosyntetika nebo plná syntetika. 10W je "tekutost" a 40 je teplotní rozsah. 10W40 můžou být klidně všechny tři typy. Výrobce v manuálu vždycky předepisuje třeba 10W40 API SG - to jestli je to polo nebo fullsyntetika se spíš rozliší podle té třídy API - je to kvalitativní označení olejů, čím vyšší písmeno za S, tím kvalitnější olej. Ale kolikrát může být třeba API SG jak minerál, tak polosyntetika. Problém je, že u kvalita olejů jde rychle nahoru, takže třeba u motorek z půlky devadesátejch let tam dají API SF, což dneska odpovídá kvalitou tomu nejobyčejnějšímu minerálu, pokud se to vůbec ještě vyrábí. Standard u polosyntetik je dneska API SG-SH, ty nejkvalitnější plnosyntetiky API SL.
Karosa ZZ-R 1100
:::: CKC#016 ::::
:::: CKC#016 ::::
- Gigantus
- Easy rider
- Příspěvky: 319
- Registrován: stř úno 08, 2006 20:56:02
- Bydliště: Havířov
- Kontaktovat uživatele:
O tom zadna. Chtel jsem tim rict ze pokud vyrobce doporucuju polosyntetiku tak je kravina davat plnou syntetiku. Muze to na nejake te masine slapat bez problemu ale mam hodne dobreho kamose servisaka a zvlast kawy pak maji problem s prokluzem spojky a klouzanim ve vysokych otackach. Takze abych se opravil rikam ze pokud polosyntetiku tak polo a ve kvalite min. jakou doporuceje vyrobce.NRG píše:Gigantus: ale to, jestli je předepsanej olej třeba 10W40 nemá nic společnýho s tím, jestli je to minerál, polosyntetika nebo plná syntetika. 10W je "tekutost" a 40 je teplotní rozsah. 10W40 můžou být klidně všechny tři typy. Výrobce v manuálu vždycky předepisuje třeba 10W40 API SG - to jestli je to polo nebo fullsyntetika se spíš rozliší podle té třídy API - je to kvalitativní označení olejů, čím vyšší písmeno za S, tím kvalitnější olej. Ale kolikrát může být třeba API SG jak minerál, tak polosyntetika. Problém je, že u kvalita olejů jde rychle nahoru, takže třeba u motorek z půlky devadesátejch let tam dají API SF, což dneska odpovídá kvalitou tomu nejobyčejnějšímu minerálu, pokud se to vůbec ještě vyrábí. Standard u polosyntetik je dneska API SG-SH, ty nejkvalitnější plnosyntetiky API SL.
MAM NEW MOTO.KAWA TO NENI-BYLO MI S VAMA FAJN KLUCI !MUJ ANDEL LITA STEJNE RYCHLA JAKO JA JEZDIM!
Tak s tímhle si mě fakt překvapil...ještě jsem neviděl plnou syntetiku označenou 10W40 nebo nějakej minerálNRG píše:Gigantus: ale to, jestli je předepsanej olej třeba 10W40 nemá nic společnýho s tím, jestli je to minerál, polosyntetika nebo plná syntetika. 10W je "tekutost" a 40 je teplotní rozsah. 10W40 můžou být klidně všechny tři typy.



- volkswagen
- Site Admin
- Příspěvky: 7949
- Registrován: stř led 25, 2006 12:02:21
- Bydliště: Praha
- Kontaktovat uživatele:
- volkswagen
- Site Admin
- Příspěvky: 7949
- Registrován: stř led 25, 2006 12:02:21
- Bydliště: Praha
- Kontaktovat uživatele: