Olej - zkušenosti...

Co se nevešlo jinam, manuály, foto a tak...
Uživatelský avatar
ZX--7R
Příspěvky: 23
Registrován: čtv zář 14, 2006 16:55:38
Bydliště: České Budějovice

Olej - zkušenosti...

Příspěvek od ZX--7R » čtv led 04, 2007 01:06:14

Tak jaký olej lijete do sve lásky. Jde mi jen o zkusenost, zda pri točkách nemate zdání,že spojka klouže apod.
Kdyžtak uvedte stroj, jaky vyrobce oleje(motul,shell ....) a jaky druh (polo,nebo plnou syntetiku)

Uživatelský avatar
Honza-Zed
Ghostrider
Ghostrider
Příspěvky: 4400
Registrován: úte srp 01, 2006 16:49:06
Bydliště: Pražák

Příspěvek od Honza-Zed » čtv led 04, 2007 01:40:11

Sice olejům také moc nerozumím, tak napíšu čistě subjektivní pocit při jízdě....

Na bývalé VT jsem tam dával polosyntetiku od Motulu. Nevím jaký to byl přesně typ. Nějaký sudový předepsaný výrobce.
Byl jsem spokojen, ale motorka byla malý traktor....
Na Zetku první 6tis.km tam byl Repsol polosyntetika, (tuším 10W-40). Převodovka byla tragická, občas proklouzla spojka, nebo při řazení ve vysokých otáčkách jsem občas neměl takový ten správný pocit. Vše jsem přisuzoval novému motoru.
Po 6tis.km jsem tem dal ELF, opět polosyntetika a mohu říct že čistě pocitově se to zlepšilo. Převodovka není až tak tragická a proklouznutí, nebo špatný pocit při řazení již nemám....

Psal jsem to čistě z laického pohledu uživatele, tak mě neodsuzujte že jsem lama.... :wink:

Když jsem pročítal články o olejích, tak z nich vyplynulo, že ať koupíš sebelepší, tak motorka bude stále vrčet a jezdit bez problémů...
ZRX 1200R prototype BA-01
KX250X
:duckie: pampeliška :toothy4:
Ať tě vozí, kdo tě šuká!

Uživatelský avatar
BOB
Easy slider
Easy slider
Příspěvky: 647
Registrován: úte led 31, 2006 01:40:12
Bydliště: Praha
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od BOB » čtv led 04, 2007 02:39:53

JAk by rekl Gigantus a plne se knemu klanim. Proc pouzivat neco jineho, nez predepisuje vyrobce??? Vzdyt prave vyrobce urcite vi nejlip co lit do masiny. On to tvoril. Jinak v dnesni dobe na znacce uz asi moc zalezet nebude, kdyz to nebude uplna sra*ka. (Motul Castrol, Repsol..........)
ZX-9R 2002
CKC #41 :)

Uživatelský avatar
volkswagen
Site Admin
Site Admin
Příspěvky: 7949
Registrován: stř led 25, 2006 12:02:21
Bydliště: Praha
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od volkswagen » čtv led 04, 2007 07:55:51

Leju motul bo ho v servisu kupujou na sudy a ještě mě nezklamal :-)

Samozřejmě SAE podle výrobnce. To je samozřemost. Oni ti kucí šikmovoký tak nějak vědí co do toho lejt.
Z900RS
W800 2011
VN 900 Custom 2009 bye
ZX-6R 2007 bye
Z1000 2003 bye

Uživatelský avatar
NRG
Ghostrider
Ghostrider
Příspěvky: 3077
Registrován: pon led 30, 2006 11:53:04
Bydliště: Chrudim
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od NRG » čtv led 04, 2007 07:56:06

Tady máš předchozí diskuzi: http://kawa.flexible.cz/viewtopic.php?t=180 , jinak já používám už asi třetím rokem polosyntetiku Kuttenkeuler 10W50. Dával jsem ho jak do své bývalé Suzuki RF 600, tak teď do ZZ-R. Jinak se doporučuju držet návodu výrobce co se týká viskozity a teplotního rozsahu, i když třeba já tam mám povolené oleje tuším 10W40 až 20W50 podle místních podmínek. Ovšem kvalitativní třídu tam mám myslím API SF, což se dneska už snad ani nedělá, běžná polosyntetika má minimálně API SG.
Je ale vyzkoušený, že pokud má někdo starej, vyběhanej a hlučnej motor, tak že aplikací hustšího oleje (třeba 20W50 místo 10W40) se ten motor zklidní a ztiší. Zase ale nesmí jezdit ve velkejch mrazech :)
Jinak co se týká kvality, tak je podle mě zbytečný používat např. do chopperů nebo do velkoobjemovejch motorů drahou plnou syntetiku, protože její "výkon" se nevyužije. Ta se uplatní v nízkoobjemovejch a hlavně vysokootáčkovejch motorech (třeba do ZXR 400 bych nic jinýho nelil). Smzr nemluvím o závodním použití, tam je kvalita oleje velmi podstatná.
Karosa ZZ-R 1100
:::: CKC#016 ::::

Uživatelský avatar
čoud
Site Admin
Site Admin
Příspěvky: 4340
Registrován: stř led 25, 2006 12:30:49
Bydliště: Brno
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od čoud » čtv led 04, 2007 08:31:48

JJ, NRG ma pravdu...

Ja pouzivam Castrol R4 Superbike, coz je tusim plna syntetika... A nemuzu na Castrol rict vubec nic spatnyho, pouzivam i motokosmetiku Castrol a luxus... A hlavne v novodobe historii Kawa vylozene doporucuje oleje Castrol, ikdyz treba zavodni tym jezdil na Fuchs Oil...
Ninja 1000SX AKA Saxana
ex: ZX-10R 2016, KLX230 2020, ZX-6R 2005, Z900 2019

Uživatelský avatar
Elvis.
Ghostrider
Ghostrider
Příspěvky: 4844
Registrován: ned čer 04, 2006 18:04:03
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Elvis. » čtv led 04, 2007 16:47:32

S temi vyrobci bych si nebyl az zas tak jisty... Taky muzou mit s nekym smlouvu a doporucovat jeho oleje. Ale je jasny, ze jen kvuli smlouve by nedoporucili nejakej smejd, po kterym by se jim s*ali motorky :wink:
ZRX1200R -japan style
pitbike PBS PRO-SX160
CRF250L

ZX6R rv04 (sloužilas dlouho a dobře, diky)

Uživatelský avatar
MadMax
Easy rider
Easy rider
Příspěvky: 453
Registrován: stř srp 16, 2006 12:33:49
Bydliště: Strakonice, obcas Cheb :-)
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od MadMax » čtv led 04, 2007 17:08:48

vzdyck je to tak, ze vyrobce vozidel uzavira smlouvu s nejakou olejarskou firmou za vzajemne vyhodnych podminek a tyto oleje dava jako prvonapln a pouziva ve svych servisech a propaguje jako "doporucenou znacku". zalezi to na tom, ktera olejarska firma nabidne lepsi podminky. prikladem muze byt skoda, ktera pred nekolika lety vstridala nekolik tzv. doporucenych vrobcu oleju...
ZX-6R ´98

Uživatelský avatar
Gigantus
Easy rider
Easy rider
Příspěvky: 319
Registrován: stř úno 08, 2006 20:56:02
Bydliště: Havířov
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Gigantus » pát led 05, 2007 01:45:03

No znacku bych zas az tak striktne nedodrzoval ale je dulezite pokud mas predepsanou polosyntetiku ji tam davat. Na plnou to prokluzuje, chrasti, nedomazava atp. Nebo naopak. Proste pokud 10W40 tak 10W40 a zalezi pak na zkusenostech a pocitu zda napr. CASTROL (ten mimochodem leju ja do zx9r 98 CASTROL GP 10w40 a jsem spokojenej) nebo treba FUCHSe.....................atd.
MAM NEW MOTO.KAWA TO NENI-BYLO MI S VAMA FAJN KLUCI !MUJ ANDEL LITA STEJNE RYCHLA JAKO JA JEZDIM!

Uživatelský avatar
NRG
Ghostrider
Ghostrider
Příspěvky: 3077
Registrován: pon led 30, 2006 11:53:04
Bydliště: Chrudim
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od NRG » pát led 05, 2007 07:16:25

Gigantus: ale to, jestli je předepsanej olej třeba 10W40 nemá nic společnýho s tím, jestli je to minerál, polosyntetika nebo plná syntetika. 10W je "tekutost" a 40 je teplotní rozsah. 10W40 můžou být klidně všechny tři typy. Výrobce v manuálu vždycky předepisuje třeba 10W40 API SG - to jestli je to polo nebo fullsyntetika se spíš rozliší podle té třídy API - je to kvalitativní označení olejů, čím vyšší písmeno za S, tím kvalitnější olej. Ale kolikrát může být třeba API SG jak minerál, tak polosyntetika. Problém je, že u kvalita olejů jde rychle nahoru, takže třeba u motorek z půlky devadesátejch let tam dají API SF, což dneska odpovídá kvalitou tomu nejobyčejnějšímu minerálu, pokud se to vůbec ještě vyrábí. Standard u polosyntetik je dneska API SG-SH, ty nejkvalitnější plnosyntetiky API SL.
Karosa ZZ-R 1100
:::: CKC#016 ::::

Uživatelský avatar
Gigantus
Easy rider
Easy rider
Příspěvky: 319
Registrován: stř úno 08, 2006 20:56:02
Bydliště: Havířov
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Gigantus » pát led 05, 2007 09:07:34

NRG píše:Gigantus: ale to, jestli je předepsanej olej třeba 10W40 nemá nic společnýho s tím, jestli je to minerál, polosyntetika nebo plná syntetika. 10W je "tekutost" a 40 je teplotní rozsah. 10W40 můžou být klidně všechny tři typy. Výrobce v manuálu vždycky předepisuje třeba 10W40 API SG - to jestli je to polo nebo fullsyntetika se spíš rozliší podle té třídy API - je to kvalitativní označení olejů, čím vyšší písmeno za S, tím kvalitnější olej. Ale kolikrát může být třeba API SG jak minerál, tak polosyntetika. Problém je, že u kvalita olejů jde rychle nahoru, takže třeba u motorek z půlky devadesátejch let tam dají API SF, což dneska odpovídá kvalitou tomu nejobyčejnějšímu minerálu, pokud se to vůbec ještě vyrábí. Standard u polosyntetik je dneska API SG-SH, ty nejkvalitnější plnosyntetiky API SL.
O tom zadna. Chtel jsem tim rict ze pokud vyrobce doporucuju polosyntetiku tak je kravina davat plnou syntetiku. Muze to na nejake te masine slapat bez problemu ale mam hodne dobreho kamose servisaka a zvlast kawy pak maji problem s prokluzem spojky a klouzanim ve vysokych otackach. Takze abych se opravil rikam ze pokud polosyntetiku tak polo a ve kvalite min. jakou doporuceje vyrobce.
MAM NEW MOTO.KAWA TO NENI-BYLO MI S VAMA FAJN KLUCI !MUJ ANDEL LITA STEJNE RYCHLA JAKO JA JEZDIM!

MiMoZa
Easy slider
Easy slider
Příspěvky: 678
Registrován: sob srp 19, 2006 14:25:30

Příspěvek od MiMoZa » pát led 05, 2007 14:45:42

NRG píše:Gigantus: ale to, jestli je předepsanej olej třeba 10W40 nemá nic společnýho s tím, jestli je to minerál, polosyntetika nebo plná syntetika. 10W je "tekutost" a 40 je teplotní rozsah. 10W40 můžou být klidně všechny tři typy.
Tak s tímhle si mě fakt překvapil...ještě jsem neviděl plnou syntetiku označenou 10W40 nebo nějakej minerál :shock: Můžeš to nějak dokázat? Nějakej věrohodnej odkázek na web by nebyl :?: Já měl vždy za to,že 15W40 jsou minerály 10W40 polosyntetiky a 5W40 plný :?

Uživatelský avatar
volkswagen
Site Admin
Site Admin
Příspěvky: 7949
Registrován: stř led 25, 2006 12:02:21
Bydliště: Praha
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od volkswagen » pát led 05, 2007 15:02:00

Z900RS
W800 2011
VN 900 Custom 2009 bye
ZX-6R 2007 bye
Z1000 2003 bye

MiMoZa
Easy slider
Easy slider
Příspěvky: 678
Registrován: sob srp 19, 2006 14:25:30

Příspěvek od MiMoZa » pát led 05, 2007 16:56:51

Já měl na mysli spíš nějaký čtení kde je to vysvětlený abych se v tom zorientoval,ale i tak dík :wink:

Uživatelský avatar
volkswagen
Site Admin
Site Admin
Příspěvky: 7949
Registrován: stř led 25, 2006 12:02:21
Bydliště: Praha
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od volkswagen » pát led 05, 2007 17:12:26

Povídání máš tady
Z900RS
W800 2011
VN 900 Custom 2009 bye
ZX-6R 2007 bye
Z1000 2003 bye

Odpovědět