
jaké pneu?
- testerskoda
- Easy rider
- Příspěvky: 251
- Registrován: čtv zář 21, 2006 15:36:00
- Bydliště: LITOMERICE
jaké pneu?
zdravím Vás..nejsem ještě dost zkušený jezdec, spíš ten průměrnější, a proto se chci zeptat na gumy, který byste mi mohli doporučit? kawa zx6r...vybírám koukám, ale nevím, který by byly ideální, podle vzorku a tak celkově ... díky za jokoukoliv odpověď 

jezdím od 2006
nic lepšího prostě není..

Rozhodně bych ti doporučil sportovně turistické. jsou celkem dostačující i zkušeným jezdcům.
Zkopírovávám tento text z jiné technické porady, aby se neztratil v zapomenuté diskuzi. Wink
Můj typ na sportovně turistický gumy je Metzeler Z6 s přehledem zvládne max. náklony motocyklu. A přikládám srovnávací testy z Motorradu. Nalevo můžeš přepínat mezi jednotlivými pneu, pak je tam bodový hodnocení jízdních vlastností krásně v tabulce na suchu i na mokru a u toho z roku 2007 je i test výdrže pneumatik.
Jinak sportovně turistické gumy nepotřebují pro max. přilnavost, tak velkou teplotu, jako gumy supersportovní, to znamená že pohodová jízda dostatečně zahřeje gumy a můžeš bez obav klopit. Také směs gumy obsahuje křemičitý písek a ten výrazně zvyšuje přilnavost na mokru a členitější vzorek lépe odvádí vodu.
http://www.motorradonline.de/d/259372?&ref_id=259364
http://www.motorradonline.de/d/213785?&ref_id=213641
U supersportovních pneu. musíš jet ostřeji, aby gumy získaly provozní teplotu, která přesahuje 60st.C (to znamená prudké zrychlování a brzdění nejúčiněji zahřeje gumy, kličkování na silnici moc gumy nezahřeje, ale používá se k tomu, aby si jezdec tzv. zkalibroval cit pro řízení, taky hned zjistí jestli nemá podhuštěné gumy a taky je očistí), při pohodové vyjížďce se neohřejí dostatečně a vykazují i horší přilnavost, než gumy sportovně cestovní. Použitá směs obsahuje siliku pro lepší přilnavost, která však na vodě moc dobře nedrží a decentní vzorek moc nepomáhá. Avšak přilnavost za sucha pokud jsou hodně zahřáté je tak velká, že jezdec může jet vysednutý v max. náklonu a ještě využít 10%až 20% brzdění (pouze přední brzdou!!!) a akcelerace do meze přilnavosti. (radši používat jen na okruhu, v provozu není vždy tak kvalitní asfalt a mez přilnavosti se velmi mění!!!)
http://www.motorradonline.de/d/259880?&ref_id=259519
http://www.motorradonline.de/d/214372?&ref_id=214321
Nová sada supersportovních pneu je navržena tak, aby obě gumy vykazovaly stejnou přilnavost a protože přední guma má menší styčnou plochu, než zadní, tak má předek měkčí směs gumy. Zároveň se obě gumy navzájem podporují v kvalitě jízdních vlastností.
A super je, že si můžete vyzkoušet v max. náklonu při akceleraci jak daleko leží mez přilnavosti a zjistíte jak přibližně hodně se dá brzdit v zatáčce ( pravidlo je brzdit o něco méně, zatímco cílený prokluz kola, při akceleraci se dá v pohodě zvládnout, brzda vás snadno pošle k zemi).
Ještě chci podotknout, že každé motorce budou vyhovovat třeba jiné gumy, které se umístily na jiném místě a některé vlastnosti se dají vylepšit změnou nastavení podvozku. Poněvadž se vždy testovalo jen na jedné moto, která pravděpodobně používá nastavení podvozku z výroby, tak ty testy dopadly tak, jak dopadly. Takže jsou tyto testy v Motorradu jen orientační.

Zkopírovávám tento text z jiné technické porady, aby se neztratil v zapomenuté diskuzi. Wink
Můj typ na sportovně turistický gumy je Metzeler Z6 s přehledem zvládne max. náklony motocyklu. A přikládám srovnávací testy z Motorradu. Nalevo můžeš přepínat mezi jednotlivými pneu, pak je tam bodový hodnocení jízdních vlastností krásně v tabulce na suchu i na mokru a u toho z roku 2007 je i test výdrže pneumatik.
Jinak sportovně turistické gumy nepotřebují pro max. přilnavost, tak velkou teplotu, jako gumy supersportovní, to znamená že pohodová jízda dostatečně zahřeje gumy a můžeš bez obav klopit. Také směs gumy obsahuje křemičitý písek a ten výrazně zvyšuje přilnavost na mokru a členitější vzorek lépe odvádí vodu.
http://www.motorradonline.de/d/259372?&ref_id=259364
http://www.motorradonline.de/d/213785?&ref_id=213641
U supersportovních pneu. musíš jet ostřeji, aby gumy získaly provozní teplotu, která přesahuje 60st.C (to znamená prudké zrychlování a brzdění nejúčiněji zahřeje gumy, kličkování na silnici moc gumy nezahřeje, ale používá se k tomu, aby si jezdec tzv. zkalibroval cit pro řízení, taky hned zjistí jestli nemá podhuštěné gumy a taky je očistí), při pohodové vyjížďce se neohřejí dostatečně a vykazují i horší přilnavost, než gumy sportovně cestovní. Použitá směs obsahuje siliku pro lepší přilnavost, která však na vodě moc dobře nedrží a decentní vzorek moc nepomáhá. Avšak přilnavost za sucha pokud jsou hodně zahřáté je tak velká, že jezdec může jet vysednutý v max. náklonu a ještě využít 10%až 20% brzdění (pouze přední brzdou!!!) a akcelerace do meze přilnavosti. (radši používat jen na okruhu, v provozu není vždy tak kvalitní asfalt a mez přilnavosti se velmi mění!!!)
http://www.motorradonline.de/d/259880?&ref_id=259519
http://www.motorradonline.de/d/214372?&ref_id=214321
Nová sada supersportovních pneu je navržena tak, aby obě gumy vykazovaly stejnou přilnavost a protože přední guma má menší styčnou plochu, než zadní, tak má předek měkčí směs gumy. Zároveň se obě gumy navzájem podporují v kvalitě jízdních vlastností.
A super je, že si můžete vyzkoušet v max. náklonu při akceleraci jak daleko leží mez přilnavosti a zjistíte jak přibližně hodně se dá brzdit v zatáčce ( pravidlo je brzdit o něco méně, zatímco cílený prokluz kola, při akceleraci se dá v pohodě zvládnout, brzda vás snadno pošle k zemi).
Ještě chci podotknout, že každé motorce budou vyhovovat třeba jiné gumy, které se umístily na jiném místě a některé vlastnosti se dají vylepšit změnou nastavení podvozku. Poněvadž se vždy testovalo jen na jedné moto, která pravděpodobně používá nastavení podvozku z výroby, tak ty testy dopadly tak, jak dopadly. Takže jsou tyto testy v Motorradu jen orientační.
NINJA ZX 9R 2000 červená na negativu zelená=kawakamufláž woe
CKC#068
Řečník z aragonitových jeskyní
CKC#068
Řečník z aragonitových jeskyní
- Ladis
- Ghostrider
- Příspěvky: 4467
- Registrován: pon črc 09, 2007 16:49:44
- Bydliště: Kunštát, okr. Blansko
- Kontaktovat uživatele:
Jak už tu bylo mnohokrát řečeno, já bych doporučil nejprve prolistovat forum, na kterým je spousta lidí se spoustou zkušeností a to všechno dohromady združuje tohle forum. Takže než se začneš znovu a znovu ptát, tak jukni po tom, co hledáš a věřím, že za tu dobu, co forum jede zde najdeš skoro všechno, co by mohlo být v běžné praxi zajímavý - gumy nejsou rozhodně vyjímkou
Zubrův příspěvek je jako vždy naprosto vyčerpávající, ale jukni i sem: http://kawa.flexible.cz/viewtopic.php?t=371

Zubrův příspěvek je jako vždy naprosto vyčerpávající, ale jukni i sem: http://kawa.flexible.cz/viewtopic.php?t=371

ZZR 1200 '03 Moonlight Silver
*********CKC # 686*********
*********CKC # 686*********
- testerskoda
- Easy rider
- Příspěvky: 251
- Registrován: čtv zář 21, 2006 15:36:00
- Bydliště: LITOMERICE
- 666S999
- Ghostrider
- Příspěvky: 6798
- Registrován: ned úno 12, 2006 18:51:09
- Bydliště: prostřední Morava
- Kontaktovat uživatele:
v Anglii...
frčí AVONYtesterskoda píše:hoši, díky moc koukám, hledám, srovnávám, čtu..ale jsem takový, který mi spíš doporučej, tak pak dám na ně..nerozhodnu se vždy sám![]()
díky skvělý stránky

____ZRX 1200R____
_________________
_____CKC#21______
_________________
_____CKC#21______
- KankX
- Site Admin
- Příspěvky: 9361
- Registrován: pon kvě 07, 2007 13:16:13
- Bydliště: Teplice
- Kontaktovat uživatele:
Re: v Anglii...
frci AVONY... to ovsem nic nemeni na tom ze moje nove Dunlop Roadsmart se zatim (1000km Anglie, Francie, Holand) projevuji velmi dobre a na rozdil od Dunlop Qaulifier (ktere byly super), se na nich po 1000km neudelala zadne placka od jizdy po dalnicich a pritom si vedly velmi jiste i v naklonech a na vode. Takze Roadsmart zatim u me za 1* ....666S999 píše:frčí AVONYtesterskoda píše:hoši, díky moc koukám, hledám, srovnávám, čtu..ale jsem takový, který mi spíš doporučej, tak pak dám na ně..nerozhodnu se vždy sám![]()
díky skvělý stránky
----- (W) -----
young oldtimer
nekdo se zavodnikem narodi, jiny umira
young oldtimer
nekdo se zavodnikem narodi, jiny umira
Re: v Anglii...
KankX: ať hledám jak hledám Roadsmart nemoho nalézt ... kdes to koupil?KankX píše:frci AVONY... to ovsem nic nemeni na tom ze moje nove Dunlop Roadsmart se zatim (1000km Anglie, Francie, Holand) projevuji velmi dobre a na rozdil od Dunlop Qaulifier (ktere byly super), se na nich po 1000km neudelala zadne placka od jizdy po dalnicich a pritom si vedly velmi jiste i v naklonech a na vode. Takze Roadsmart zatim u me za 1* ....666S999 píše:frčí AVONYtesterskoda píše:hoši, díky moc koukám, hledám, srovnávám, čtu..ale jsem takový, který mi spíš doporučej, tak pak dám na ně..nerozhodnu se vždy sám![]()
díky skvělý stránky
15 let Kawasaki Z750 '07
> silver shadow <
>> CKC #304 <<
> silver shadow <
>> CKC #304 <<
- KankX
- Site Admin
- Příspěvky: 9361
- Registrován: pon kvě 07, 2007 13:16:13
- Bydliště: Teplice
- Kontaktovat uživatele:
Re: v Anglii...
jak je to mozne???? co treba tady http://www.pneumatiky-pneu.eu/dunlop/du ... 55-R17-73W a jinde a jinde a jindeZ. píše:KankX: ať hledám jak hledám Roadsmart nemoho nalézt ... kdes to koupil?KankX píše:frci AVONY... to ovsem nic nemeni na tom ze moje nove Dunlop Roadsmart se zatim (1000km Anglie, Francie, Holand) projevuji velmi dobre a na rozdil od Dunlop Qaulifier (ktere byly super), se na nich po 1000km neudelala zadne placka od jizdy po dalnicich a pritom si vedly velmi jiste i v naklonech a na vode. Takze Roadsmart zatim u me za 1* ....666S999 píše: frčí AVONY


----- (W) -----
young oldtimer
nekdo se zavodnikem narodi, jiny umira
young oldtimer
nekdo se zavodnikem narodi, jiny umira
Re: v Anglii...
toš tak je to možné ale jinak díkyKankX píše:jak je to mozne???? co treba tady http://www.pneumatiky-pneu.eu/dunlop/du ... 55-R17-73W a jinde a jinde a jindeZ. píše:KankX: ať hledám jak hledám Roadsmart nemoho nalézt ... kdes to koupil?KankX píše: frci AVONY... to ovsem nic nemeni na tom ze moje nove Dunlop Roadsmart se zatim (1000km Anglie, Francie, Holand) projevuji velmi dobre a na rozdil od Dunlop Qaulifier (ktere byly super), se na nich po 1000km neudelala zadne placka od jizdy po dalnicich a pritom si vedly velmi jiste i v naklonech a na vode. Takze Roadsmart zatim u me za 1* ....Jinak ja nakupuji pneu u kamarada "oficialniho dealera Dunlop" a tady nejake info od vyrobce
http://www.dunlop-tires.com/dunlop_euen ... roadsmart/
15 let Kawasaki Z750 '07
> silver shadow <
>> CKC #304 <<
> silver shadow <
>> CKC #304 <<
- BOB
- Easy slider
- Příspěvky: 647
- Registrován: úte led 31, 2006 01:40:12
- Bydliště: Praha
- Kontaktovat uživatele:
Re: v Anglii...
Díky za typ. Do teď jsem přemyšlel o nějakém kompromisu mezi výdrží a lepidlem. Taď mám Conti RaceAttack a už jsem bez vzorku po 3500 KMKankX píše:jak je to mozne???? co treba tady http://www.pneumatiky-pneu.eu/dunlop/du ... 55-R17-73W a jinde a jinde a jindeZ. píše:KankX: ať hledám jak hledám Roadsmart nemoho nalézt ... kdes to koupil?KankX píše: frci AVONY... to ovsem nic nemeni na tom ze moje nove Dunlop Roadsmart se zatim (1000km Anglie, Francie, Holand) projevuji velmi dobre a na rozdil od Dunlop Qaulifier (ktere byly super), se na nich po 1000km neudelala zadne placka od jizdy po dalnicich a pritom si vedly velmi jiste i v naklonech a na vode. Takze Roadsmart zatim u me za 1* ....Jinak ja nakupuji pneu u kamarada "oficialniho dealera Dunlop" a tady nejake info od vyrobce
http://www.dunlop-tires.com/dunlop_euen ... roadsmart/

ZX-9R 2002
CKC #41
CKC #41

Re: v Anglii...
Díky za typ. Do teď jsem přemyšlel o nějakém kompromisu mezi výdrží a lepidlem. Taď mám Conti RaceAttack a už jsem bez vzorku po 3500 KM
[/quote]
A co bys chtěl?? To jsou závodní gumy které i při turistickém tempu vydrží na okruhu 4 hodiny, při střelbě jsou za hodinu v prdeli. Považuj za zázrak že jsi na tom ujel 3500 km. A teda mimochodem na silnici jsou na prd, mají dobré vlastnosti tak při 70 stupních, což hned tak nedosáhneš.

A co bys chtěl?? To jsou závodní gumy které i při turistickém tempu vydrží na okruhu 4 hodiny, při střelbě jsou za hodinu v prdeli. Považuj za zázrak že jsi na tom ujel 3500 km. A teda mimochodem na silnici jsou na prd, mají dobré vlastnosti tak při 70 stupních, což hned tak nedosáhneš.
ZRX1200(05) evo S->N->R
ZX6R(07) for circuit only
ZX6R(03) fufík bullet
KZ750(76) cafe
CKC#367
ZX6R(07) for circuit only
ZX6R(03) fufík bullet
KZ750(76) cafe
CKC#367
Dunlop Qualifier
nějak se mi to nezdá. Po necelých 4000 kilometrech mám origo gumy sjeté až na twi-čka. Je to normální? Kolik kdo najedete na těchto gumách?
15 let Kawasaki Z750 '07
> silver shadow <
>> CKC #304 <<
> silver shadow <
>> CKC #304 <<