
vibrace
vibrace
Cau lidi, mam dotaz ohledne vibraci na Z750S. V posledni dobe se me objevily vibrace mezi 4-5000 ot/min a vzdy s takovym doprovodem jako kdyz chrasti plast. Nejdriv sem skutecne myslel ze to plast je ale pri zkouseni to vypada na motor. pri zrychlovani v tomto rozmezi je to slyset kdyz uberu a zase pridam zvuk je jeste silnejsi. Takze puvodni vibrace v 6-7 tisicich vubec nevnimam. Jen doufam ze to neni nasledek meho skarpoveho blues i kdyz skody byly minimalni a na motoru pouze odrene leve viko. Pokud nekdo mel stejny problem nebo vi co by to mohlo byt budu rad za odpoved. 

Z750S
- volkswagen
- Site Admin
- Příspěvky: 7949
- Registrován: stř led 25, 2006 12:02:21
- Bydliště: Praha
- Kontaktovat uživatele:
RE: Z750
Mám stejnej problém - s tím odřeným levým víkem

S vibracema neporadim - a to ti jako fakt vibruje nebo je to jen slyšet - podobnejch hlučnejch věcí jsem už taky pár měl a bylo to vždy jen něco povolenýho - svody, padáky (to mě hlukem vystrašilo asi nejvíc), kapotáž...? Opravdový vibrace by znamenaly něco vážnějšího a nevyplatí se to podcenit, ale jen nějakým položením se motoru nic nestane.


S vibracema neporadim - a to ti jako fakt vibruje nebo je to jen slyšet - podobnejch hlučnejch věcí jsem už taky pár měl a bylo to vždy jen něco povolenýho - svody, padáky (to mě hlukem vystrašilo asi nejvíc), kapotáž...? Opravdový vibrace by znamenaly něco vážnějšího a nevyplatí se to podcenit, ale jen nějakým položením se motoru nic nestane.
Z750 v červeným sáčku
Taky bych se soustředil na uvolněné šroubové spojení, resp. po to výletu do škarpy může být někde skrytá prasklina na plastech. Možná bych zkusil Z-tko odstrojit, dát plasty dolů, natočit a poslouchat. Postupnou montáží zpět zjistíš, který díl to dělá. (nebo naopak nedělá)
Ještě dotaz ... vibruje to za jízdy nebo to dělá při volnoběhu na místě?
Ještě dotaz ... vibruje to za jízdy nebo to dělá při volnoběhu na místě?
15 let Kawasaki Z750 '07
> silver shadow <
>> CKC #304 <<
> silver shadow <
>> CKC #304 <<
Z. píše:Taky bych se soustředil na uvolněné šroubové spojení, resp. po to výletu do škarpy může být někde skrytá prasklina na plastech. Možná bych zkusil Z-tko odstrojit, dát plasty dolů, natočit a poslouchat. Postupnou montáží zpět zjistíš, který díl to dělá. (nebo naopak nedělá)
Ještě dotaz ... vibruje to za jízdy nebo to dělá při volnoběhu na místě?
No zkousel sem projit vcechno ale nic sem nenasel

Z750S
Tak to je závada na pikaču.
Nic jinýho než zkusit jestli není něco povolenýho k čemu je rozumnej přístup bez půlení motoru ti asi nikdo neporadí.
Ještě nápad - napínák rozvoďáku?
Kolik má vůbec najeto?
Nějak blíž lokalizovat zdroj vibrací jsi asi zkoušel taky, co?
A ještě dotaz - odkud jsi? Moc lidí polokapotu nemá, tak rád vidim někoho se stejným hybridem
Nic jinýho než zkusit jestli není něco povolenýho k čemu je rozumnej přístup bez půlení motoru ti asi nikdo neporadí.
Ještě nápad - napínák rozvoďáku?
Kolik má vůbec najeto?
Nějak blíž lokalizovat zdroj vibrací jsi asi zkoušel taky, co?
A ještě dotaz - odkud jsi? Moc lidí polokapotu nemá, tak rád vidim někoho se stejným hybridem

Z750 v červeným sáčku
- KankX
- Site Admin
- Příspěvky: 9361
- Registrován: pon kvě 07, 2007 13:16:13
- Bydliště: Teplice
- Kontaktovat uživatele:
tak poslouchej, podelim se o sve "drnceni" ktere jsem resil asi mesic na ZRX... drncelo mi to pri proturovani, ale nejvic se to projevovalo pri zatizeni za jizdy, vyzkousel jsem vsechno a porad to nemohl najit. Bylo mi jasny podle toho drnceni, ze to bude neco uvolneneho a nejvic mi vadilo jak to drncelo treba po meste, mel jsem pocit ze se kazdej kouka, co ze to jede za vrak. No a ted o vikendu jsem to konecne nasel. Bude to znit neuveritelne ale drncel takovej slabolinkej ramecek kolem svetla, on je nalisovanej kolem toho skla a nejak se to zalisovani uvolnilo a drncelo to presne stejnym zpusobem ktery popisujes. Musel jsem sundat celou kaplicku, vymontovat svetlo abych se k tomu dostal a domackl jsem ten ramecek klestema.... a je TICHO 
Takze rada zni hledej, hledej, na 99% to bude fakt jen uvolnena nejaka kravinka

Takze rada zni hledej, hledej, na 99% to bude fakt jen uvolnena nejaka kravinka

----- (W) -----
young oldtimer
nekdo se zavodnikem narodi, jiny umira
young oldtimer
nekdo se zavodnikem narodi, jiny umira
aha ... takže drnčí něco, co za jízdy není opřené o další díl, nebo není podložené / v dotyku s něčím anebo naopak po nasednutí a rozjetí změní polohu a třeba se přiblíží k nějakému dalšímu dílu o který pak mlátí .... ale co to je???Pedros píše:Z. píše:Taky bych se soustředil na uvolněné šroubové spojení, resp. po to výletu do škarpy může být někde skrytá prasklina na plastech. Možná bych zkusil Z-tko odstrojit, dát plasty dolů, natočit a poslouchat. Postupnou montáží zpět zjistíš, který díl to dělá. (nebo naopak nedělá)
Ještě dotaz ... vibruje to za jízdy nebo to dělá při volnoběhu na místě?
No zkousel sem projit vcechno ale nic sem nenasel. Dela to i na volnobeh kdyz to turujes,ale bez zatizeni to neni moc znatelny. Jak psal volkswagen pravda zetko vibruje az me z toho brnej prsty ale nikdy pred tim z toho nebyly slyset takovy pazvuky a uz vubec ne v tomto rezimu otacek.
a co bowdeny, lanka, drátky, příchytky čehokoliv, pružinky, nebo pružina bočního stojanu ? co například uvolněný aibox?
Nějak se mi nezdá tvoje tvrzení "Zetko vibruje az me z toho brnej prsty" mě stříbrný stín jemně vrní/brní do stupaček a řídítek. Rozhodně to není nepříjemné, ba naopak. Vím, že všechno funguje jak má.

15 let Kawasaki Z750 '07
> silver shadow <
>> CKC #304 <<
> silver shadow <
>> CKC #304 <<
zetko vibruje az me z toho brnej prsty
Z. píše:aha ... takže drnčí něco, co za jízdy není opřené o další díl, nebo není podložené / v dotyku s něčím anebo naopak po nasednutí a rozjetí změní polohu a třeba se přiblíží k nějakému dalšímu dílu o který pak mlátí .... ale co to je???Pedros píše:Z. píše:Taky bych se soustředil na uvolněné šroubové spojení, resp. po to výletu do škarpy může být někde skrytá prasklina na plastech. Možná bych zkusil Z-tko odstrojit, dát plasty dolů, natočit a poslouchat. Postupnou montáží zpět zjistíš, který díl to dělá. (nebo naopak nedělá)
Ještě dotaz ... vibruje to za jízdy nebo to dělá při volnoběhu na místě?
No zkousel sem projit vcechno ale nic sem nenasel. Dela to i na volnobeh kdyz to turujes,ale bez zatizeni to neni moc znatelny. Jak psal volkswagen pravda zetko vibruje az me z toho brnej prsty ale nikdy pred tim z toho nebyly slyset takovy pazvuky a uz vubec ne v tomto rezimu otacek.
a co bowdeny, lanka, drátky, příchytky čehokoliv, pružinky, nebo pružina bočního stojanu ? co například uvolněný aibox?
Nějak se mi nezdá tvoje tvrzení "Zetko vibruje az me z toho brnej prsty" mě stříbrný stín jemně vrní/brní do stupaček a řídítek. Rozhodně to není nepříjemné, ba naopak. Vím, že všechno funguje jak má.
Bohuzel je to pravda mam 05 takze starsi model aspon podle obrzaku co vidim u tebe, ale mezi 6-7000 ot/min. skutecne vibrace sou neprijemny a pri delsi trase kol.60 km a vice musim levou ruku sundavat z riditek, protoze me v ni mravenci jako kdyz ji mam odkrvenou. Ale jinak sem po vcerejsim rozebrani a premysleni prisel na nasledek vypadla matice i stim pryzovym blokem co je sesroubovany ramecek pristrojovky a sroubek se tam bimbal a rachotil a taky moznou pricinu v techto otackach motor nejak strili jako kdyz jde na tri valce obcas (aspon na miste teda) tak jeste kontrola svicek a kabelu.
Z750S
- KankX
- Site Admin
- Příspěvky: 9361
- Registrován: pon kvě 07, 2007 13:16:13
- Bydliště: Teplice
- Kontaktovat uživatele:
Re: zetko vibruje az me z toho brnej prsty
bylo mi jasny ze to drnceni bude nejaka ptakovina, jak ten muj ramecek u svetlaPedros píše:Z. píše:aha ... takže drnčí něco, co za jízdy není opřené o další díl, nebo není podložené / v dotyku s něčím anebo naopak po nasednutí a rozjetí změní polohu a třeba se přiblíží k nějakému dalšímu dílu o který pak mlátí .... ale co to je???Pedros píše:
No zkousel sem projit vcechno ale nic sem nenasel. Dela to i na volnobeh kdyz to turujes,ale bez zatizeni to neni moc znatelny. Jak psal volkswagen pravda zetko vibruje az me z toho brnej prsty ale nikdy pred tim z toho nebyly slyset takovy pazvuky a uz vubec ne v tomto rezimu otacek.
a co bowdeny, lanka, drátky, příchytky čehokoliv, pružinky, nebo pružina bočního stojanu ? co například uvolněný aibox?
Nějak se mi nezdá tvoje tvrzení "Zetko vibruje az me z toho brnej prsty" mě stříbrný stín jemně vrní/brní do stupaček a řídítek. Rozhodně to není nepříjemné, ba naopak. Vím, že všechno funguje jak má.
Bohuzel je to pravda mam 05 takze starsi model aspon podle obrzaku co vidim u tebe, ale mezi 6-7000 ot/min. skutecne vibrace sou neprijemny a pri delsi trase kol.60 km a vice musim levou ruku sundavat z riditek, protoze me v ni mravenci jako kdyz ji mam odkrvenou. Ale jinak sem po vcerejsim rozebrani a premysleni prisel na nasledek vypadla matice i stim pryzovym blokem co je sesroubovany ramecek pristrojovky a sroubek se tam bimbal a rachotil a taky moznou pricinu v techto otackach motor nejak strili jako kdyz jde na tri valce obcas (aspon na miste teda) tak jeste kontrola svicek a kabelu.

----- (W) -----
young oldtimer
nekdo se zavodnikem narodi, jiny umira
young oldtimer
nekdo se zavodnikem narodi, jiny umira
Hybrid
PeťasZ750 píše:Tak to je závada na pikaču.
Nic jinýho než zkusit jestli není něco povolenýho k čemu je rozumnej přístup bez půlení motoru ti asi nikdo neporadí.
Ještě nápad - napínák rozvoďáku?
Kolik má vůbec najeto?
Nějak blíž lokalizovat zdroj vibrací jsi asi zkoušel taky, co?
A ještě dotaz - odkud jsi? Moc lidí polokapotu nemá, tak rád vidim někoho se stejným hybridem
No ja sem od Loun, ale pro zeda sem si byl kousek od tebe v Jičíně


Z750S
Jo jo tyto motory dost vibrují, protože nemají vyvažovací hřídele, prostě motor ze supersportu. Můj motor taky silně vibruje a včera jsem vyndal skoro plnou hrst kamínků, které jsou naházený všude tam odkud nemůžou ven a krásně chrastí, asi je skočím vrátit silničářům, aby jim náhodou nechyběli.
Jinak KHI řeší vibrace různými závažíčky a silentbloky. Motor mojí devítky je vzadu uchycen přes silentbloky a přesto se vibrace dostávají i na podvozek. Když mi kámoš stříkal závažíčka na řídítkách, tak jsem jezdil bez nich a po jízdě mě ještě dvě hodiny brněli ruce, když jsem je dal zpátky, tak to bylo úplně v pohodě. Takže pokud jsi dal, místo těžkých origo závažíček, nějaký lehký duralový, tak to byla chyba. Na stupačkách je tlumící guma a výměna stupaček za racing duralový, je taky velice nepříjemná. Zed má ještě pod stupačkou závaží, to ninja nemá ( hmotnost je hold nepřítel)
Kawa nerada používá vyvažovací hřídele, protože nejen že přidá hmotnost ale také zvyšuje setrvačné hmoty klikové hřídele a motor přijde o svoji výbušnost, nechce se mu do otáček a začne být hodný jako Honda. Stačí jen 10%setrvačných hmot navíc a motor pojede jak chcíplej.

Kawa nerada používá vyvažovací hřídele, protože nejen že přidá hmotnost ale také zvyšuje setrvačné hmoty klikové hřídele a motor přijde o svoji výbušnost, nechce se mu do otáček a začne být hodný jako Honda. Stačí jen 10%setrvačných hmot navíc a motor pojede jak chcíplej.

NINJA ZX 9R 2000 červená na negativu zelená=kawakamufláž woe
CKC#068
Řečník z aragonitových jeskyní
CKC#068
Řečník z aragonitových jeskyní
Pánové, tak schválně, kde myslíte že devítková ninja bere tu brutální výbušnost?
To kouzlo je právě v setrvačných hmotách a ty se skrývají v odlišné konfiguraci motoru, neboli v poměru vrtání/zdvih pístů. A právě v tom se devítka velmi odlišuje od konkurence.
ZX-9R 98-03 vrtání mm / zdvih mm.......75 / 50.9
CBR900RR 98......................................71 / 58
CBR954RR...........................................75 / 54
CBR1000RR.........................................75 / 56,5
GSX-R1000 01-07.................................73 / 59
R1 04..................................................77 / 53,6
R1 02..................................................74 / 58
Z750.................................................68,4 / 50,9
z1000................................................77,2 / 50,9
GSX-R750.............................................72 / 46
MV augusta f4 750..............................74 / 44
Takže tady je vidět jak je devítka ultrakrátkozdvihová, proti konkurenci. I když se říká, že větší zdvih pístu podporuje krouťák, tak o tom by se dalo diskutovat. V podstatě se devítka přibližuje k 750tkám.
Výhody krátkozdvihu jsou v tom, že písty dosahují o mnoho nižší střední pístové rychlosti (= nižší namáhání pístu), ale píst zrychluje a zpomaluje do nižší rychlosti což výrazně snižuje setrvačnost i přes to že písty jsou o něco větší. Kratší ojnice je lehčí a také se zrychluje a zpomaluje do nižší rychlosti, takže další snížení setrvačnosti. Dále klikovka má menší průměr a nemusí mít tak těžké vyvažovací protiváhy= podstatné snížení setrvačnosti a hmotnosti. A výsledek
motor každý sebemenší nárůst točivého momentu posílá naprosto nekompromisně na zadní kolo, s velkou chutí jde do otáček, prostě masakr. A proto je tak návyková, ale při zajíždění nejrychlejších kol na autodromu je však tato výbušnost velmi nepříjemná a klade na jezdce velké nároky, prostě utrhnout zadní kolo do smyku je pro ní sranda
V podstatě kliková hřídel by mohla v pohodě točit otáčky cca 17000ot/min možná i více, ale pro každý motor jsou však limitující otáčky ventilového rozvodu, i když točí o polovinu nižší otáčky stejně to nestíhá. Takže pro zvýšení otáček potřebujete tvrdší pružiny, aby stíhali ventily kopírovat vačku, avšak pro posunutí toč. momentu výš budete potřebovat ostřejší vačky a tudíž ještě silnější pružiny a moc výš se nedostanete tak max. z 12000 na cca necelých 13000, ale moc výkonu z toho nedostanete. Takže musíte vyhodit těžké ocelové ventily a vrazit tam titanové, také lehčí a slabší pružiny, ještě ostřejší vačky a to vám umožní zvýšit otáčky z 12000 na cca 14000 za min. a nějaký výkon s toho půjde vydolovat. Samozřejmě je potřeba kompletně přeladit sání a výfuk.
Malý Zed je však na 750tku dosti dlouho zdvihový, ale pro naháče je to spíše lepší pro blbnutí po zadním.
Velký Zed je však na svůj objem až příliš krátko zdvihový a je možné že KHI přihodila nějakou tu hmotnost na klikovku pro zvýšení setrvačnosti, těžko říct.

ZX-9R 98-03 vrtání mm / zdvih mm.......75 / 50.9
CBR900RR 98......................................71 / 58
CBR954RR...........................................75 / 54
CBR1000RR.........................................75 / 56,5
GSX-R1000 01-07.................................73 / 59
R1 04..................................................77 / 53,6
R1 02..................................................74 / 58
Z750.................................................68,4 / 50,9
z1000................................................77,2 / 50,9
GSX-R750.............................................72 / 46
MV augusta f4 750..............................74 / 44
Takže tady je vidět jak je devítka ultrakrátkozdvihová, proti konkurenci. I když se říká, že větší zdvih pístu podporuje krouťák, tak o tom by se dalo diskutovat. V podstatě se devítka přibližuje k 750tkám.
Výhody krátkozdvihu jsou v tom, že písty dosahují o mnoho nižší střední pístové rychlosti (= nižší namáhání pístu), ale píst zrychluje a zpomaluje do nižší rychlosti což výrazně snižuje setrvačnost i přes to že písty jsou o něco větší. Kratší ojnice je lehčí a také se zrychluje a zpomaluje do nižší rychlosti, takže další snížení setrvačnosti. Dále klikovka má menší průměr a nemusí mít tak těžké vyvažovací protiváhy= podstatné snížení setrvačnosti a hmotnosti. A výsledek




V podstatě kliková hřídel by mohla v pohodě točit otáčky cca 17000ot/min možná i více, ale pro každý motor jsou však limitující otáčky ventilového rozvodu, i když točí o polovinu nižší otáčky stejně to nestíhá. Takže pro zvýšení otáček potřebujete tvrdší pružiny, aby stíhali ventily kopírovat vačku, avšak pro posunutí toč. momentu výš budete potřebovat ostřejší vačky a tudíž ještě silnější pružiny a moc výš se nedostanete tak max. z 12000 na cca necelých 13000, ale moc výkonu z toho nedostanete. Takže musíte vyhodit těžké ocelové ventily a vrazit tam titanové, také lehčí a slabší pružiny, ještě ostřejší vačky a to vám umožní zvýšit otáčky z 12000 na cca 14000 za min. a nějaký výkon s toho půjde vydolovat. Samozřejmě je potřeba kompletně přeladit sání a výfuk.

Malý Zed je však na 750tku dosti dlouho zdvihový, ale pro naháče je to spíše lepší pro blbnutí po zadním.
Velký Zed je však na svůj objem až příliš krátko zdvihový a je možné že KHI přihodila nějakou tu hmotnost na klikovku pro zvýšení setrvačnosti, těžko říct.

NINJA ZX 9R 2000 červená na negativu zelená=kawakamufláž woe
CKC#068
Řečník z aragonitových jeskyní
CKC#068
Řečník z aragonitových jeskyní
závažíčka
Možné to je protože minulý majitl měl taky držkopád, ale jedna strana je odřená a rekl bych ze je to spíš nerez než hliník. Motor zeda je prišroubovanej natvrdo, sice sou všude prechody mezi plasty a železem přes gumu a stupačky taky gumový, ale moc to nepomohlo.Dobrej nápa zkusím se podívat zda nebudou nějaká těžší závažíčka.Zubr píše:Jo jo tyto motory dost vibrují, protože nemají vyvažovací hřídele, prostě motor ze supersportu. Můj motor taky silně vibruje a včera jsem vyndal skoro plnou hrst kamínků, které jsou naházený všude tam odkud nemůžou ven a krásně chrastí, asi je skočím vrátit silničářům, aby jim náhodou nechyběli.Jinak KHI řeší vibrace různými závažíčky a silentbloky. Motor mojí devítky je vzadu uchycen přes silentbloky a přesto se vibrace dostávají i na podvozek. Když mi kámoš stříkal závažíčka na řídítkách, tak jsem jezdil bez nich a po jízdě mě ještě dvě hodiny brněli ruce, když jsem je dal zpátky, tak to bylo úplně v pohodě. Takže pokud jsi dal, místo těžkých origo závažíček, nějaký lehký duralový, tak to byla chyba. Na stupačkách je tlumící guma a výměna stupaček za racing duralový, je taky velice nepříjemná. Zed má ještě pod stupačkou závaží, to ninja nemá ( hmotnost je hold nepřítel)
Kawa nerada používá vyvažovací hřídele, protože nejen že přidá hmotnost ale také zvyšuje setrvačné hmoty klikové hřídele a motor přijde o svoji výbušnost, nechce se mu do otáček a začne být hodný jako Honda. Stačí jen 10%setrvačných hmot navíc a motor pojede jak chcíplej.
Z750S