a jeste jednou olej

Co se nevešlo jinam, manuály, foto a tak...
Odpovědět
Pedros
Příspěvky: 14
Registrován: pát čer 22, 2007 18:25:59

a jeste jednou olej

Příspěvek od Pedros » pát úno 22, 2008 21:22:05

mám takovej dotaz jestli má někdo zkušenosti s olejem ipone. Potřebuju ted na Z750S vymenit olej a mám v tom docela peknej zmatek. Dle vyrobce viskozita 10W40 ale ten se dela jak polo tak plna syntetika a jakej tam byl to teda nevim. U toho ipone je rozdil mezi 4L polo a plné syntetiky asi 200Kč, což nehraje roli. Pak sem koukal na motul 5100 fakt nevim. Takže zedaři co tam lejete !!! :lol: . Za odpovědi předem dik.
Z750S

PeťasZ750
Babyrider
Babyrider
Příspěvky: 67
Registrován: stř úno 07, 2007 08:06:51
Bydliště: Hradec Králové

Příspěvek od PeťasZ750 » pát úno 22, 2008 22:07:27

Lej tam co chceš, co vyhoví v manuálu předepsanému, ale dávat tam olej za 420Kč/l je pro normální silniční využití nesmysl. Já tam dávám Castrol GPS (polosyntetika) a motoru chutná :). Hlavně dodržuj intervaly výměny :!:
Z750 v červeným sáčku

Uživatelský avatar
Z.
Ghostrider
Ghostrider
Příspěvky: 3443
Registrován: ned dub 09, 2006 17:07:36
Bydliště: Nový Jičín

Re: a jeste jednou olej

Příspěvek od Z. » pát úno 22, 2008 22:09:23

Pedros píše:mám takovej dotaz jestli má někdo zkušenosti s olejem ipone. Potřebuju ted na Z750S vymenit olej a mám v tom docela peknej zmatek. Dle vyrobce viskozita 10W40 ale ten se dela jak polo tak plna syntetika a jakej tam byl to teda nevim. U toho ipone je rozdil mezi 4L polo a plné syntetiky asi 200Kč, což nehraje roli. Pak sem koukal na motul 5100 fakt nevim. Takže zedaři co tam lejete !!! :lol: . Za odpovědi předem dik.
Je v podstatě jedno co tam naleješ. Moderní oleje jsou velmi kvalitní jak v polo, tak i plné syntetice.

Spíš bych se rozhodoval podle toho co tam je jako stávající náplň. Jestli polo nebo plná syntetika. Nepíšeš jak máš Ztko staré a co v něm bylo (nebo je za olej). Kolik to má najeto?

Taky se projdi tohle forum, na téma olej tady už bylo napsáno hodně názorů.
Např.:
http://kawa.flexible.cz/viewtopic.php?t ... light=olej
http://kawa.flexible.cz/viewtopic.php?t ... light=olej

v žádém případě NEMÍCHAT polosyntetiku s plnou syntetikou!!!

Takže moje rada zní:

1/ zjisti jestli je tam polosyntetika nebo syntetika. Pokud nevíš, šel bych asi do polosyntetiky.
2/ pro oba případy doporučuji oleje Shell (plná syntetika Shell Advance Ultra 4 10W-40, polosyntetika je Shell Advance VSX 4 10W-40), Castrol (polosyntetika je CASTROL Power 1 GPS 4T 10W-40), nebo Valvoline (plná syntetika Valvoline SynPower 4T 10W-40)
3/ Ipone, Motorex a jiné jsem nikdy nepoužil takže s nimi nemám osobní zkušenost.
15 let Kawasaki Z750 '07
> silver shadow <
>> CKC #304 <<

Uživatelský avatar
NRG
Ghostrider
Ghostrider
Příspěvky: 3077
Registrován: pon led 30, 2006 11:53:04
Bydliště: Chrudim
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od NRG » ned úno 24, 2008 16:56:54

Ipone k nám začal nedávno vozit Bikerscrown, nikde předtím jsem je neviděl, nicméně píšou, že Ipone je leader trhu z hlediska technologickýho vývoje. Nic špatnýho asi to nebude, ale osobní zkušenost nemám. Ale na můj vkus jsou trochu drahý.
Karosa ZZ-R 1100
:::: CKC#016 ::::

Pedros
Příspěvky: 14
Registrován: pát čer 22, 2007 18:25:59

Re: a jeste jednou olej

Příspěvek od Pedros » čtv úno 28, 2008 00:27:01

Pedros píše:mám takovej dotaz jestli má někdo zkušenosti s olejem ipone. Potřebuju ted na Z750S vymenit olej a mám v tom docela peknej zmatek. Dle vyrobce viskozita 10W40 ale ten se dela jak polo tak plna syntetika a jakej tam byl to teda nevim. U toho ipone je rozdil mezi 4L polo a plné syntetiky asi 200Kč, což nehraje roli. Pak sem koukal na motul 5100 fakt nevim. Takže zedaři co tam lejete !!! :lol: . Za odpovědi předem dik.

No jaky tam byl to teda rozhodne nevim, ale podle barvy vyjetej olej z auta :D . Tak sem po delsim hledani koupil stejnou cernotu (nevim jak takhle muze vypadat novej olej) a to motul 5100. Jo a muj Zed je z roku 2005 a mam najeto necelych 17000 km.Dik za odpovedi :)
Z750S

Uživatelský avatar
Dak
Ghostrider
Ghostrider
Příspěvky: 3438
Registrován: sob led 28, 2006 13:44:45
Bydliště: Zlechov ( Je to kousek od Uh. Hradiště)
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Dak » čtv úno 28, 2008 07:18:25

Motul sice má barvu nevábnou, ale nic jím nezkazíš. Já sem ho používal dlouho a žádnou "špatnotu" nenadělal. I ten majitel předemnou ho tam lél. Takže si neudělal špatně.
Dak
CKC -015-

Uživatelský avatar
NRG
Ghostrider
Ghostrider
Příspěvky: 3077
Registrován: pon led 30, 2006 11:53:04
Bydliště: Chrudim
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od NRG » čtv úno 28, 2008 08:03:59

Každej olej, co je chvilku v motoru je černej nebo tmavej, podle barvy bych to teda nehledal :wink:
Karosa ZZ-R 1100
:::: CKC#016 ::::

Uživatelský avatar
plisken
Babyrider
Babyrider
Příspěvky: 58
Registrován: úte lis 13, 2007 17:18:22
Bydliště: Brno
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od plisken » čtv úno 28, 2008 10:36:16

Ja se na olej ptal taky a kdyz sem kupoval v ASKU v Brne masinu tak sem se divil ze tam je polosyntetika.pry proto ze je zaroven i spojka v olejove lazni a ta plna by byla moc ridka.
skype: bertminator

Uživatelský avatar
KankX
Site Admin
Site Admin
Příspěvky: 9361
Registrován: pon kvě 07, 2007 13:16:13
Bydliště: Teplice
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od KankX » čtv úno 28, 2008 12:20:35

plisken píše:Ja se na olej ptal taky a kdyz sem kupoval v ASKU v Brne masinu tak sem se divil ze tam je polosyntetika.pry proto ze je zaroven i spojka v olejove lazni a ta plna by byla moc ridka.
tak to ti tam teda placali pekny kraviny :evil: Polosyntetika se dava do novych motorek na zajeti, proste je pro zajizdeni motocyklu lepsi. Pri prvni vymene oleje tam muzes dat plnou syntetiku a udelas tim motorce jenom dobre, o to nemusis mit strach. Samozrejma je jedna vec a to ze do motorky patri "motorkovej" olej a to prave kvuli te spojce v olejove lazni (s automobilovym by ti klouzala) a taky protoze splnuje vyssi naroky na "tocivost" motoru (auto 5-6tis ot. - moto 10-14tis ot) :idea:
----- (W) -----
young oldtimer
nekdo se zavodnikem narodi, jiny umira

Uživatelský avatar
plisken
Babyrider
Babyrider
Příspěvky: 58
Registrován: úte lis 13, 2007 17:18:22
Bydliště: Brno
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od plisken » čtv úno 28, 2008 13:05:07

KankX píše:
plisken píše:Ja se na olej ptal taky a kdyz sem kupoval v ASKU v Brne masinu tak sem se divil ze tam je polosyntetika.pry proto ze je zaroven i spojka v olejove lazni a ta plna by byla moc ridka.
tak to ti tam teda placali pekny kraviny :evil: Polosyntetika se dava do novych motorek na zajeti, proste je pro zajizdeni motocyklu lepsi. Pri prvni vymene oleje tam muzes dat plnou syntetiku a udelas tim motorce jenom dobre, o to nemusis mit strach. Samozrejma je jedna vec a to ze do motorky patri "motorkovej" olej a to prave kvuli te spojce v olejove lazni (s automobilovym by ti klouzala) a taky protoze splnuje vyssi naroky na "tocivost" motoru (auto 5-6tis ot. - moto 10-14tis ot) :idea:
Mozna mluvil jen o tom zajeti,na garancce sem jeste nebyl tak uvidime co tam daji za hustotu.ted je tam polo.
skype: bertminator

Uživatelský avatar
Anti
Easy slider
Easy slider
Příspěvky: 503
Registrován: úte kvě 23, 2006 15:14:07
Bydliště: Znojemsko

Příspěvek od Anti » čtv úno 28, 2008 15:41:43

Polosyntetika se pro zajíždění dává samozřejmě z toho důvodu,že nechrání tak dobře proti otěru jak plná syntetika.Při záběhu je zvýšený otěr(záběh) součástek žádoucí.
Osobně jdu cestou nejmenšího odporu.Nač kupovat minerál za 250,když můžu mít od jiné firmy plnou za stejnou cenu.Já osobně beru levnější plnou než polo od "renomované" firmy.Specifikace jsou pro všechny firmy stejné,a proto musí mít oleje které tuto specifikaci splňují téměř stejné vlastnosti od jakékoliv firmy.
Zásadní je dodržet viskozitní třídu.
Mimochodem,největší skok je z minerálu do polo.Při přechodu na plnou jsem nic zásadního nepozoroval.Ale mám jednoválcové brumladlo,u víceválců to může být jinak...
Jeden stačí....na všechno....

Pavel ZRX
Ghostrider
Ghostrider
Příspěvky: 2383
Registrován: pon srp 07, 2006 21:45:17
Bydliště: Kostelec
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Pavel ZRX » pát úno 29, 2008 23:39:37

Anti píše:Polosyntetika se pro zajíždění dává samozřejmě z toho důvodu,že nechrání tak dobře proti otěru jak plná syntetika.Při záběhu je zvýšený otěr(záběh) součástek žádoucí.
Osobně jdu cestou nejmenšího odporu.Nač kupovat minerál za 250,když můžu mít od jiné firmy plnou za stejnou cenu.Já osobně beru levnější plnou než polo od "renomované" firmy.Specifikace jsou pro všechny firmy stejné,a proto musí mít oleje které tuto specifikaci splňují téměř stejné vlastnosti od jakékoliv firmy.
Zásadní je dodržet viskozitní třídu.
Mimochodem,největší skok je z minerálu do polo.Při přechodu na plnou jsem nic zásadního nepozoroval.Ale mám jednoválcové brumladlo,u víceválců to může být jinak...
Polosyntetika se používá při záběhu hlavně proto, že je levnější. Já upřednostňuju kvalitní, vysoce aditivovanou polosyntetiku od renomovaných olejářských firem, před tzv. plnou, která může být jen nízkoaditivovaný základový olej, i když splńuje normu SAE i API. Plnou syntetiku bych dal jen do zánovního, neopotřebeného motoru, jezdícího ve vysoké zátěži.
ZRX 1200 R

Uživatelský avatar
čoud
Site Admin
Site Admin
Příspěvky: 4340
Registrován: stř led 25, 2006 12:30:49
Bydliště: Brno
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od čoud » pon bře 03, 2008 21:03:53

Pavel Kys píše:
Anti píše:Polosyntetika se pro zajíždění dává samozřejmě z toho důvodu,že nechrání tak dobře proti otěru jak plná syntetika.Při záběhu je zvýšený otěr(záběh) součástek žádoucí.
Osobně jdu cestou nejmenšího odporu.Nač kupovat minerál za 250,když můžu mít od jiné firmy plnou za stejnou cenu.Já osobně beru levnější plnou než polo od "renomované" firmy.Specifikace jsou pro všechny firmy stejné,a proto musí mít oleje které tuto specifikaci splňují téměř stejné vlastnosti od jakékoliv firmy.
Zásadní je dodržet viskozitní třídu.
Mimochodem,největší skok je z minerálu do polo.Při přechodu na plnou jsem nic zásadního nepozoroval.Ale mám jednoválcové brumladlo,u víceválců to může být jinak...
Polosyntetika se používá při záběhu hlavně proto, že je levnější. Já upřednostňuju kvalitní, vysoce aditivovanou polosyntetiku od renomovaných olejářských firem, před tzv. plnou, která může být jen nízkoaditivovaný základový olej, i když splńuje normu SAE i API. Plnou syntetiku bych dal jen do zánovního, neopotřebeného motoru, jezdícího ve vysoké zátěži.
Naprosto se priklanim Pavlovi - je to tak. Stejna zakladni specifikace oleje (10W40 atd) neznamena stejnou kvalitu. Kdyz olej, tak rozhodne od olejarny, ktera ma s motorkami dlouholete zkusenosti, takze: Castrol, Motul, Repsol, Elf. A vzhledem k tomu, ze Kawasaki jako takova dava do motorek vyhradne Castrol, tak se toho rad drzim, verim, ze to co fabrika dava do motoru ma svoje opodstatneni ... :wink:
Ninja 1000SX AKA Saxana
ex: ZX-10R 2016, KLX230 2020, ZX-6R 2005, Z900 2019

Uživatelský avatar
Doctor
Babyrider
Babyrider
Příspěvky: 69
Registrován: čtv čer 22, 2006 18:50:14
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Doctor » pon bře 03, 2008 22:19:32

No do volejů trochu dělám, závoďák co sním jezdíme je dost mlsnej a tak jsem hodně o olejích zjišťoval, auta i motorky prakticky stejné výsledky při hledání kvalitní značky. A pokud bych někdy někomu měl doporučit olej do motorky tak jedině MOTOREX, nejenže prošel nejlépe veškerými testy kterých jsem se účastnil a testovalo se 6 druhů motocyklových olejů tak především jsem ho použil ve své KAWĚ a je to první olej který drží viskozitu i v sebeparnějších dnech v kolonách a nemám problém se řazením se kterým jsem problém u jiných značek olejů míval. A pokud ho nebudete na mašině přetahovat přes 6 tisíc km budete jezdit na 100% funkční olej.

Odpovědět