
a jeste jednou olej
a jeste jednou olej
mám takovej dotaz jestli má někdo zkušenosti s olejem ipone. Potřebuju ted na Z750S vymenit olej a mám v tom docela peknej zmatek. Dle vyrobce viskozita 10W40 ale ten se dela jak polo tak plna syntetika a jakej tam byl to teda nevim. U toho ipone je rozdil mezi 4L polo a plné syntetiky asi 200Kč, což nehraje roli. Pak sem koukal na motul 5100 fakt nevim. Takže zedaři co tam lejete !!!
. Za odpovědi předem dik.

Z750S
Re: a jeste jednou olej
Je v podstatě jedno co tam naleješ. Moderní oleje jsou velmi kvalitní jak v polo, tak i plné syntetice.Pedros píše:mám takovej dotaz jestli má někdo zkušenosti s olejem ipone. Potřebuju ted na Z750S vymenit olej a mám v tom docela peknej zmatek. Dle vyrobce viskozita 10W40 ale ten se dela jak polo tak plna syntetika a jakej tam byl to teda nevim. U toho ipone je rozdil mezi 4L polo a plné syntetiky asi 200Kč, což nehraje roli. Pak sem koukal na motul 5100 fakt nevim. Takže zedaři co tam lejete !!!. Za odpovědi předem dik.
Spíš bych se rozhodoval podle toho co tam je jako stávající náplň. Jestli polo nebo plná syntetika. Nepíšeš jak máš Ztko staré a co v něm bylo (nebo je za olej). Kolik to má najeto?
Taky se projdi tohle forum, na téma olej tady už bylo napsáno hodně názorů.
Např.:
http://kawa.flexible.cz/viewtopic.php?t ... light=olej
http://kawa.flexible.cz/viewtopic.php?t ... light=olej
v žádém případě NEMÍCHAT polosyntetiku s plnou syntetikou!!!
Takže moje rada zní:
1/ zjisti jestli je tam polosyntetika nebo syntetika. Pokud nevíš, šel bych asi do polosyntetiky.
2/ pro oba případy doporučuji oleje Shell (plná syntetika Shell Advance Ultra 4 10W-40, polosyntetika je Shell Advance VSX 4 10W-40), Castrol (polosyntetika je CASTROL Power 1 GPS 4T 10W-40), nebo Valvoline (plná syntetika Valvoline SynPower 4T 10W-40)
3/ Ipone, Motorex a jiné jsem nikdy nepoužil takže s nimi nemám osobní zkušenost.
15 let Kawasaki Z750 '07
> silver shadow <
>> CKC #304 <<
> silver shadow <
>> CKC #304 <<
Re: a jeste jednou olej
Pedros píše:mám takovej dotaz jestli má někdo zkušenosti s olejem ipone. Potřebuju ted na Z750S vymenit olej a mám v tom docela peknej zmatek. Dle vyrobce viskozita 10W40 ale ten se dela jak polo tak plna syntetika a jakej tam byl to teda nevim. U toho ipone je rozdil mezi 4L polo a plné syntetiky asi 200Kč, což nehraje roli. Pak sem koukal na motul 5100 fakt nevim. Takže zedaři co tam lejete !!!. Za odpovědi předem dik.
No jaky tam byl to teda rozhodne nevim, ale podle barvy vyjetej olej z auta


Z750S
- KankX
- Site Admin
- Příspěvky: 9361
- Registrován: pon kvě 07, 2007 13:16:13
- Bydliště: Teplice
- Kontaktovat uživatele:
tak to ti tam teda placali pekny kravinyplisken píše:Ja se na olej ptal taky a kdyz sem kupoval v ASKU v Brne masinu tak sem se divil ze tam je polosyntetika.pry proto ze je zaroven i spojka v olejove lazni a ta plna by byla moc ridka.


----- (W) -----
young oldtimer
nekdo se zavodnikem narodi, jiny umira
young oldtimer
nekdo se zavodnikem narodi, jiny umira
- plisken
- Babyrider
- Příspěvky: 58
- Registrován: úte lis 13, 2007 17:18:22
- Bydliště: Brno
- Kontaktovat uživatele:
Mozna mluvil jen o tom zajeti,na garancce sem jeste nebyl tak uvidime co tam daji za hustotu.ted je tam polo.KankX píše:tak to ti tam teda placali pekny kravinyplisken píše:Ja se na olej ptal taky a kdyz sem kupoval v ASKU v Brne masinu tak sem se divil ze tam je polosyntetika.pry proto ze je zaroven i spojka v olejove lazni a ta plna by byla moc ridka.Polosyntetika se dava do novych motorek na zajeti, proste je pro zajizdeni motocyklu lepsi. Pri prvni vymene oleje tam muzes dat plnou syntetiku a udelas tim motorce jenom dobre, o to nemusis mit strach. Samozrejma je jedna vec a to ze do motorky patri "motorkovej" olej a to prave kvuli te spojce v olejove lazni (s automobilovym by ti klouzala) a taky protoze splnuje vyssi naroky na "tocivost" motoru (auto 5-6tis ot. - moto 10-14tis ot)
skype: bertminator
Polosyntetika se pro zajíždění dává samozřejmě z toho důvodu,že nechrání tak dobře proti otěru jak plná syntetika.Při záběhu je zvýšený otěr(záběh) součástek žádoucí.
Osobně jdu cestou nejmenšího odporu.Nač kupovat minerál za 250,když můžu mít od jiné firmy plnou za stejnou cenu.Já osobně beru levnější plnou než polo od "renomované" firmy.Specifikace jsou pro všechny firmy stejné,a proto musí mít oleje které tuto specifikaci splňují téměř stejné vlastnosti od jakékoliv firmy.
Zásadní je dodržet viskozitní třídu.
Mimochodem,největší skok je z minerálu do polo.Při přechodu na plnou jsem nic zásadního nepozoroval.Ale mám jednoválcové brumladlo,u víceválců to může být jinak...
Osobně jdu cestou nejmenšího odporu.Nač kupovat minerál za 250,když můžu mít od jiné firmy plnou za stejnou cenu.Já osobně beru levnější plnou než polo od "renomované" firmy.Specifikace jsou pro všechny firmy stejné,a proto musí mít oleje které tuto specifikaci splňují téměř stejné vlastnosti od jakékoliv firmy.
Zásadní je dodržet viskozitní třídu.
Mimochodem,největší skok je z minerálu do polo.Při přechodu na plnou jsem nic zásadního nepozoroval.Ale mám jednoválcové brumladlo,u víceválců to může být jinak...
Jeden stačí....na všechno....
-
- Ghostrider
- Příspěvky: 2383
- Registrován: pon srp 07, 2006 21:45:17
- Bydliště: Kostelec
- Kontaktovat uživatele:
Polosyntetika se používá při záběhu hlavně proto, že je levnější. Já upřednostňuju kvalitní, vysoce aditivovanou polosyntetiku od renomovaných olejářských firem, před tzv. plnou, která může být jen nízkoaditivovaný základový olej, i když splńuje normu SAE i API. Plnou syntetiku bych dal jen do zánovního, neopotřebeného motoru, jezdícího ve vysoké zátěži.Anti píše:Polosyntetika se pro zajíždění dává samozřejmě z toho důvodu,že nechrání tak dobře proti otěru jak plná syntetika.Při záběhu je zvýšený otěr(záběh) součástek žádoucí.
Osobně jdu cestou nejmenšího odporu.Nač kupovat minerál za 250,když můžu mít od jiné firmy plnou za stejnou cenu.Já osobně beru levnější plnou než polo od "renomované" firmy.Specifikace jsou pro všechny firmy stejné,a proto musí mít oleje které tuto specifikaci splňují téměř stejné vlastnosti od jakékoliv firmy.
Zásadní je dodržet viskozitní třídu.
Mimochodem,největší skok je z minerálu do polo.Při přechodu na plnou jsem nic zásadního nepozoroval.Ale mám jednoválcové brumladlo,u víceválců to může být jinak...
ZRX 1200 R
- čoud
- Site Admin
- Příspěvky: 4340
- Registrován: stř led 25, 2006 12:30:49
- Bydliště: Brno
- Kontaktovat uživatele:
Naprosto se priklanim Pavlovi - je to tak. Stejna zakladni specifikace oleje (10W40 atd) neznamena stejnou kvalitu. Kdyz olej, tak rozhodne od olejarny, ktera ma s motorkami dlouholete zkusenosti, takze: Castrol, Motul, Repsol, Elf. A vzhledem k tomu, ze Kawasaki jako takova dava do motorek vyhradne Castrol, tak se toho rad drzim, verim, ze to co fabrika dava do motoru ma svoje opodstatneni ...Pavel Kys píše:Polosyntetika se používá při záběhu hlavně proto, že je levnější. Já upřednostňuju kvalitní, vysoce aditivovanou polosyntetiku od renomovaných olejářských firem, před tzv. plnou, která může být jen nízkoaditivovaný základový olej, i když splńuje normu SAE i API. Plnou syntetiku bych dal jen do zánovního, neopotřebeného motoru, jezdícího ve vysoké zátěži.Anti píše:Polosyntetika se pro zajíždění dává samozřejmě z toho důvodu,že nechrání tak dobře proti otěru jak plná syntetika.Při záběhu je zvýšený otěr(záběh) součástek žádoucí.
Osobně jdu cestou nejmenšího odporu.Nač kupovat minerál za 250,když můžu mít od jiné firmy plnou za stejnou cenu.Já osobně beru levnější plnou než polo od "renomované" firmy.Specifikace jsou pro všechny firmy stejné,a proto musí mít oleje které tuto specifikaci splňují téměř stejné vlastnosti od jakékoliv firmy.
Zásadní je dodržet viskozitní třídu.
Mimochodem,největší skok je z minerálu do polo.Při přechodu na plnou jsem nic zásadního nepozoroval.Ale mám jednoválcové brumladlo,u víceválců to může být jinak...

Ninja 1000SX AKA Saxana
ex: ZX-10R 2016, KLX230 2020, ZX-6R 2005, Z900 2019
ex: ZX-10R 2016, KLX230 2020, ZX-6R 2005, Z900 2019
No do volejů trochu dělám, závoďák co sním jezdíme je dost mlsnej a tak jsem hodně o olejích zjišťoval, auta i motorky prakticky stejné výsledky při hledání kvalitní značky. A pokud bych někdy někomu měl doporučit olej do motorky tak jedině MOTOREX, nejenže prošel nejlépe veškerými testy kterých jsem se účastnil a testovalo se 6 druhů motocyklových olejů tak především jsem ho použil ve své KAWĚ a je to první olej který drží viskozitu i v sebeparnějších dnech v kolonách a nemám problém se řazením se kterým jsem problém u jiných značek olejů míval. A pokud ho nebudete na mašině přetahovat přes 6 tisíc km budete jezdit na 100% funkční olej.