nepravidelně vytahanej řetěz?

Co se nevešlo jinam, manuály, foto a tak...
Uživatelský avatar
spit 40
Ghostrider
Ghostrider
Příspěvky: 2098
Registrován: pon úno 05, 2007 21:38:36
Bydliště: Bystřice pod Hostýnem
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od spit 40 » pon úno 11, 2008 16:18:13

naprosto vyčerpávající příspěvek,zjišťuji že napnout řetěz není žádná prdel... :?
ZZ-R 1400 2015 CZ
Zelená perleť
...no.221...

Uživatelský avatar
Cowboycolo
Easy rider
Easy rider
Příspěvky: 314
Registrován: stř led 02, 2008 23:31:25
Bydliště: Evaň (Ustecky kraj)
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Cowboycolo » pon úno 11, 2008 17:25:11

Zubre, tak to je skvostna slohova uloha na tema "Retez a jeho zaludnosti"
Vzhledem k tomu ze to mam do Chomutova 30 minut tak si asi necham u Tebe delat celej servis ;-) :-)
ZX9R (01) - historie
CKC numero 779

Uživatelský avatar
666S999
Ghostrider
Ghostrider
Příspěvky: 6798
Registrován: ned úno 12, 2006 18:51:09
Bydliště: prostřední Morava
Kontaktovat uživatele:

souhlas!

Příspěvek od 666S999 » pon úno 11, 2008 19:48:30

Kozel ZX10 píše:Další věcí která ovlivňuje vytahání v jednom místě je když je na kolečku i na rozetě buď sudý nebo lichý počet zubů.Páč když je na jednom sudý a na druhým lichý počet zubů tak se řetěz stále odvaluje po celé trase a nezůstává na stejným místě a na stejných zubech jako když je spárování rozety a kolečka sudé nebo liché.
natm něco bude!
převod nesmí být na celá čísla (poměr) když je sejdou častá opakování, tak je to na "pytel". To nás učili staří profáci... čistý poměry, metla převodů!
____ZRX 1200R____
_________________
_____CKC#21______

Uživatelský avatar
Zubr
Ghostrider
Ghostrider
Příspěvky: 1084
Registrován: pon úno 06, 2006 17:20:28
Bydliště: Chomutov

Příspěvek od Zubr » úte úno 12, 2008 01:04:16

Takže ještě se pokusím nastínit, jak je možné, že se řetěz v určitém místě napíná a jinde povoluje.
V předchozím příspěvku jsem psal o tom, že k protahování řetězu dochází pouze opotřebením článkového čepu a jeho pouzdra. Pokud je řetěz nový a nebo po dlouhém provozu se nijak nedopíná, tak vlastně všechny články řetězu, které jsou v zubech rozety a pastorku tlačí při záběru na všechny zuby stejně, tudíž je síla rovnoměrně rozložená na všechny zuby.
Ale pokud se určitá část řetězu vlivem nějakého opotřebení protáhne, tak protažené články se na pořád ještě dobré rozetě jakoby srazí k sobě, tím se řetěz dopne a začínají následující problémy. Tah řetězu již nepůsobí na všechny, ale na pouhé dva nebo tři zuby na kterých řetěz právě opouští rozetu a pokud je k tomu ještě příliš napnutý, tak jsou namáhány zuby i při náběhu na rozetu. Zároveň se extrémně opotřebovávají a více protahují jen články, které se při těchto silách musí ohnout na rozetu a nebo na pastorek. Články, které jsou namáhány pouze tahem a nemusí se ohýbat, se nijak neprotahují a neopotřebovávají. Tudíž se zhoršuje pořád relativně stejné místo řetězu, které se postupně rozšiřuje.

Samozřejmě se to rozetě a pastorku moc nelíbí, začínají se nadměrně opotřebovávat a přizpůsobovávají se k poškozenému řetězu, to se zase nelíbí ještě zdravé části řetězu, a tak předčasná smrt řetězovky se pomalu ale jistě přibližuje. V extrémních případech se probroušené zuby vlivem veliké síly začnou ohýbat a vytvářejí se žraločí zuby, pak dokonce řetěz začne nabíhat na špičky zubů a klidně začne přeskakovat. Ale řetězovku v takto katastrofálním stavu jsem zatím viděl jen na čtyřicet let staré Jawě 350.


Teď odbočím úplně jiným směrem. Nevím jak vám, ale mě se zdá cena kompletní řetězové sady kolem cca 4 až 5tisíc v porovnání s cenami jiných náhradních dílů, až směšně nízká nato jak komplikované zařízení to je, jak je vysoká kvalita použitých materiálů a přesnost zpracování.
Takže se nabízí otázka: Vyplatí se vůbec investovat do drahých čistících prostředků, když jejich cena je velmi vysoká a tato nákladná a pracná údržba vás bude možná stát více než další nová řetězovka?

Nebudeme do toho teď tahat spekulace o tom, který vlastně způsob údržby nejvíce prodlouží životnost řetězu. Ale když budeme počítat náklady na údržbu, dejme tomu na 20000km, tak já spotřebuji na tuto vzdálenost cca 4 mazací spreje Motul schain lube plus cena za kus 315kč celkem 1260kč a asi 1/3 čistícího spreje motul schain clean cena 275kč. Takže celkem cca1600kč

Protože však neprovádím kvalitní a kompletní čištění řetězu, tak nemám představu kolik ta sranda na vzdálenost 20000km vlastně stojí, a proto bych Vás, kteří takto precizně udržujete řetězovku, chtěl požádat, aby jste se pokusily odhadnout celkové náklady a taky uvedly ceny těchto bez pochyby kvalitních čistících prostředků.

A tímto nechci, nějak znevažovat vaši kvalitní péči o vaší řetězovku, která vypovídá o tom jak pečlivě se staráte o vaše miláčky. A je velmi chválihodná.
NINJA ZX 9R 2000 červená na negativu zelená=kawakamufláž woe
CKC#068

Řečník z aragonitových jeskyní

Odpovědět