Tak uz mi to jiskru hazi ale porad to nechce naskocit a cerpadlo jde ale nevim jestli ten tlak co ma staci nebo je mozne??ze by byly ucpane karburatory??? Nevi nekdo uzitecnou radu??kawicka my stala v garazi uz od srpna do ted??



Máš otočenej kotout na nádrži správně? dej plný sytič a nabij baterku a startuj...chytne! vydrž!Hnavně nechmatej na plyn!Zeli píše: Tak uz mi to jiskru hazi ale porad to nechce naskocit a cerpadlo jde ale nevim jestli ten tlak co ma staci nebo je mozne??ze by byly ucpane karburatory??? Nevi nekdo uzitecnou radu??kawicka my stala v garazi uz od srpna do ted??
![]()
![]()
ty me uplne desisZubr píše:Tutově ucpané trysky v karburátorech. Velmi typická závada. Když už je člověk línej zazimovávat jako já, tak by měl udělat, alespoň dvě věci, vypustit benzín s plovákových komor karburátorů a odpojit mínus od baterie. Ve studené garáži je dobré dotankovat plnou nádrž a baterku vzít někam kde nemrzne.
Jestliže stejně jako já neuznáváte časté startování během zimy, je vypuštění karburátoru naprostá nutnost, už po dvou měsících odstávky totiž dochází, při postupném odpařování těkavých složek benzínu, k postupnému rozkladu. Tím se v plovákových komorách vytvoří, takový jako hustý kal, který dokáže ucpat trysky, zvláště při prvním startu ho motor do těch trysek nasaje. I když čerstvý benzín tento kal částečně rozředí, tak ale trysky neuvolní. Rozborka, zborka je nevyhnutelná.
Pokud poctivě vypouštíte, tak i po půlroční odstávce je nastartování otázkou chvíle, než se naplní karburátory.