Seřízení karbců

Uživatelský avatar
misak39
Ghostrider
Ghostrider
Příspěvky: 5071
Registrován: pát kvě 19, 2006 01:04:55
Bydliště: Králíky

Příspěvek od misak39 » stř pro 19, 2007 22:57:05

Anti píše:Uvažuji logicky.pokud se na každém karburátoru nastaví přesná hodnota,mělo by to jít i po jednom...
Samozřejmě že jsem to ještě nedělal.Co chceš synchronizovat na jednom karburátoru? :D
Jde to, na motorkářích to chlap popisuje, ale trvá to asi tak 6x dýl než když se napojejí najednou...
babička GPZ 500 a vnučka ZX900B
*CKC 102*

Uživatelský avatar
Zubr
Ghostrider
Ghostrider
Příspěvky: 1084
Registrován: pon úno 06, 2006 17:20:28
Bydliště: Chomutov

Příspěvek od Zubr » stř pro 19, 2007 23:15:21

Neexistuje žádná předepsaná hodnota podtlaku pro jednotlivé karburátory. Principem synchronizace karburátorů je srovnat je všechny k sobě na stejnou hodnotu, která se při seřizování neustále mění, zároveň se zvyšují nebo snižují volnoběžný otáčky a s nimi se opět hodnoty podtlaku mění, zároveň s tím se mění kultivovanost chodu motoru.

Věř mi, dělal jsem to už nejmíň 15krát, není to vůbec nic složitého, samotný seřízení trvá asi pět minut, pracnější je ta příprava. :wink:

V tomto příspěvku popisuji postup, jak na to.
Zubr píše:Nevím přesně kde je připojení na tvé motorce, ale většinou bývá buďto na gumových přírubách mezi karb. a motorem ze shora(můžou na nich být ucpávky, nebo jsou propojeny hadičkou, vždy vnější válce mezi sebou a vnitřní válce mezi sebou), a nebo jsou ze spodu pod přírubami na ventilové hlavě.

Po připojení čtyř podtlakových manometrů je potřeba při nastartovaném motoru srovnat všechny manometry na stejnou hodnotu.(To jakou budou ukazovat hodnotu podtlaku je naprosto nepodstatné.) K tomu, aby byla hodnota stejná, je třeba nastavit škrtící klapky. Mezi sousedícími karburátory jsou propojeny hřídelky klapek a jsou na nich štelovací šroubky(celkem tři). Postup seřizování je takový, že se k sobě sladí krajní dva válce na každé straně, a potom prostředním šroubkem se srovnají ty dvě dvojice k sobě. Tím jsou k sobě všechny karburátory sesynchronizované.

Pokud máš pochybnost o správném nastavení volnoběžné směsi, a víš z manuálu správné nastavení, je nutné volnoběžnou směs nastavit ještě před samotnou synchronizací, protože to má vliv na jednotlivé karburátory a může se synchronizace rozhodit. :wink:
NINJA ZX 9R 2000 červená na negativu zelená=kawakamufláž woe
CKC#068

Řečník z aragonitových jeskyní

Uživatelský avatar
Zubr
Ghostrider
Ghostrider
Příspěvky: 1084
Registrován: pon úno 06, 2006 17:20:28
Bydliště: Chomutov

Příspěvek od Zubr » stř pro 19, 2007 23:21:06

misak39 píše:
Anti píše:Uvažuji logicky.pokud se na každém karburátoru nastaví přesná hodnota,mělo by to jít i po jednom...
Samozřejmě že jsem to ještě nedělal.Co chceš synchronizovat na jednom karburátoru? :D
Jde to, na motorkářích to chlap popisuje, ale trvá to asi tak 6x dýl než když se napojejí najednou...

Tvrdím, že to nejde! Ale hrozně rád bych si ten jeho postup přečetl, abych se zase jednou dobře pobavil. :D :D :D
NINJA ZX 9R 2000 červená na negativu zelená=kawakamufláž woe
CKC#068

Řečník z aragonitových jeskyní

Uživatelský avatar
Zubr
Ghostrider
Ghostrider
Příspěvky: 1084
Registrován: pon úno 06, 2006 17:20:28
Bydliště: Chomutov

Příspěvek od Zubr » stř pro 19, 2007 23:22:45

Zubr píše:
misak39 píše:
Anti píše:Uvažuji logicky.pokud se na každém karburátoru nastaví přesná hodnota,mělo by to jít i po jednom...
Samozřejmě že jsem to ještě nedělal.Co chceš synchronizovat na jednom karburátoru? :D
Jde to, na motorkářích to chlap popisuje, ale trvá to asi tak 6x dýl než když se napojejí najednou...

Tvrdím, že to nejde! Ale hrozně rád bych si ten jeho postup přečetl, abych se zase jednou dobře pobavil. :D :D :D
Pokud se ten článek podaří najít, tak mi sem hoďte odkaz. Dík Tom
NINJA ZX 9R 2000 červená na negativu zelená=kawakamufláž woe
CKC#068

Řečník z aragonitových jeskyní

Uživatelský avatar
Dak
Ghostrider
Ghostrider
Příspěvky: 3438
Registrován: sob led 28, 2006 13:44:45
Bydliště: Zlechov ( Je to kousek od Uh. Hradiště)
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Dak » čtv pro 20, 2007 00:37:51

Jak říká zubr je to blbost. Příklad: Na prvním karburátoru budeš mnět podtlak 5, předěláš měřák a na druhém bude 4. Tak teda ho nastavíš na 5, ale to se okamžitě projeví na otáčkách a taky na podtlaku u prvního ten se třeba posune na 6. Na třetím bude třeba 6, ty je dáš na 5 jenže mezitím ti první válec skočil po úpravě druhého na 6 a když pošteluješ třetí tak skočí třeba na 7 a druhý z 5 na 6. Tak se to bude posunovat pořád dokola uděláš jeden a rozhodí se druhý. Ne snad otolik, jen o něco ale to stačí. Prostě musíš vidět jestli se ty seštelované podtlaky nemění v závislosti na štelování těch dalších. - Nejak takto mně to vysvětlovyl borec co dělá mašiny (i závodní) už nekolik roků a ví o tom hodně. Ty hodnoty sou samozřejmně jenom jako příklad.
Dak
CKC -015-

Uživatelský avatar
Anti
Easy slider
Easy slider
Příspěvky: 503
Registrován: úte kvě 23, 2006 15:14:07
Bydliště: Znojemsko

Příspěvek od Anti » čtv pro 20, 2007 10:32:24

Tak příspěvek od zubra vše vysvětlil.Jsem si lámal hlavu nad tím,jak se dají štelovat podtlaky.Teď už vím,že v tomto případě se nejedná o opravdové štelování podtlaků,jako spíš o synchronizaci škrtících klapek.V tomto případě svoji odpověď beru zpět.Ano,to se opravdu nedá naštelovat po jednom.Snad čistě teoreticky:Nechat běžet vždy jen štelovaný válec,a vždy ho nastavit na stejnou hodnotu volnoběhu.Ale v praxi to nefunguje...
Jeden stačí....na všechno....

Odpovědět