ZXR 750 Benzínové čerpadlo

Uživatelský avatar
MadMax
Easy rider
Easy rider
Příspěvky: 453
Registrován: stř srp 16, 2006 12:33:49
Bydliště: Strakonice, obcas Cheb :-)
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od MadMax » úte lis 27, 2007 10:09:30

ZdrahyZX9R píše:Že by vojáci??
jen tak trochu :D
ZX-6R ´98

Uživatelský avatar
Anti
Easy slider
Easy slider
Příspěvky: 503
Registrován: úte kvě 23, 2006 15:14:07
Bydliště: Znojemsko

Příspěvek od Anti » úte lis 27, 2007 17:35:33

Pokud to opravdu funguje tak jak popsal zubr,tak je to nejnesmyslnější způsob o jakém jsem slyšel... :shock:
Jeden stačí....na všechno....

Uživatelský avatar
shorad
Babyrider
Babyrider
Příspěvky: 60
Registrován: stř říj 17, 2007 18:50:32
Bydliště: Písek
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od shorad » úte lis 27, 2007 17:37:21

MadMax píše:
shorad píše:
MadMax píše:jen tak mimo tema. nepracujes nahodou ve strakonicich?
dobry postreh, 252. plro
tak te zdravim. z 25. plrb :D
Dekuji za pozdrav, od 1.1.08 se tam budeme potkavat. Jdu na oper. odbor.

Uživatelský avatar
shorad
Babyrider
Babyrider
Příspěvky: 60
Registrován: stř říj 17, 2007 18:50:32
Bydliště: Písek
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od shorad » úte lis 27, 2007 17:39:08

Zubr píše:Můžu ti poradit, jak to spolehlivě vyzkoušet:

Po zapnutí zapalování to čerpadlo neběhá. Začne pumpovat, až když stiskneš tlačítko startéru a po naskočení motoru už funguje samo.

Zkouška je celkem jednoduchá: Takže až to čerpadlo napojíš, tak za 1. vypusť všechny čtyři karburátory(výpustný ventily zespoda plovákových komor)
2.odpoj mínus z baterky ( velmi důležité!!!!!!!, jinak může vzniknout požár)
3.z bateriáku(relé startéru) odpoj ten tlustý kabel, který vede ke startéru, tím vyřadíž startér z chodu.
4.připoj zpět mínus baterky
5.otevři ventil nádrže
6.při stisku a držení startovacího tlačítka cvakne bateriák a rozeběhne se čerpadlo ze kterého se ozývá takové jako lupání, nebo cvakání, po cca 20 vteřinách se cvakání zpomalí, až úplně ustane, tím jsou karburátory naplněny.(Ještě důležité: přilož na to čerpadlo ruku aby jsi to lupání cítil v ruce, to budeš potřebovat, až při druhým testu s nastartovaným motorem, páč to cvakání nebude slyšet, ale pouze cítit v ruce)
7.opět odpoj mínus z B.
8.připoj startér k bateriáku
9.připoj mínus B.

Druhý test je jednoduchý, stačí natočit motor a vyzkoušet jestli pumpuje. Při běhu motoru na volnoběh přilož ruku na čerpadlo a měl by jsi cítit škubání čerpadla, vždy tak jednou za 10 až 30 sekund.(záleží na spotřebě paliva na volnoběh) Pokud zvýšíš otáčky, tak trochu zrychlí, ale spotřeba je stále minimální. Takže jestli pumpuje, tak máš vyhráno a mělo by to fachat. :thumbup: :rock:
To je kamo uzasny, musel jsem to precist asi 3x nez jsem to vsechno pobral, o weekendu to prubnu, radeji jsem si to vytiskl. :oops:

Uživatelský avatar
Zubr
Ghostrider
Ghostrider
Příspěvky: 1084
Registrován: pon úno 06, 2006 17:20:28
Bydliště: Chomutov

Příspěvek od Zubr » úte lis 27, 2007 20:30:24

jaris píše:u me ZXR 93 je pri zapnuti klicku na cerpadle 12V a cerpa (to relatko je tam jen pro zapnuti cerpadla), jinak cerpadlo se samo vypne kdyz natlakuje (cvakani spomaluje az uplne prestane) u nekterych ZXR to bylo jak pise zubr, takze muzes treba odpojit ten starter abys ho vyzkousel...

No, možná máš pravdu. Přece jen, jsou to moje domněnky a na pravdivost přísahat nebudu. Bohužel to relé i to čerpadlo jsou nerozebiratelné, popis funkce je v manuálu v angličtině a tou já nevládnu. Ale ze schématu u ZX9R r.v. 98 (přikládám obr.), které je úplně stejné jako ZZR600 r.v. 94., je patrné, že relé obsahuje polovodičové součástky, jako tyristor a diodu, což je jen blokové schéma, které neobsahuje pomocné obvody.

Dále je divné, proč by si technici kawasaki, takto komplikovali život a vymýšleli elektronické relé, kdyby mělo jen zapnout a vypnout čerpadlo, při zapnutí klíčku. Bylo by mnohem jednodušší a spolehlivější použít klasické elektromechanické relé s ochranou diodou proti opalování kontaktů.

Ze schématu je také patrné, že při sepnutí tlačítka startéru, je přes diodu přímo propuštěn el. proud do čerpadla, které se rozjede na plno. A při naskočení motoru přebírá iniciativu tyristor, který je ovládán impulsy od řídící jednotky zapalování. Avšak kdyby byl ten tyristor pouze takto jednoduše zapojen nemohl by nijak rozumně fungovat, takže nějaká pomocná elektronika by byla na místě.

Také o tom, jestli ten tyristor reguluje výkon čerpadla podle otáček motoru, by se dalo rozsáhle diskutovat.

Pokud je u tvé moto to relé namontováno a sepne ihned po zapnutí klíčku, tak je možné že je ten tyristor vadný a trvale propouští proud. To by mohlo teoreticky znamenat, např.že čerpadlo jede trvale na plný výkon a při přehřátí dochází k nějakým problémům při dodávání dostatečného množství paliva při vysokých rychlostech. Pravděpodobně se předchozí majitel trápil s problémem palivového čerpadla a elegantně (na prasáka) ho vyřadil z provozu.

Já si myslím, že dochází k plynulému nárůstu výkonu čerpadla podle otáček motoru,a tento výkon čerpadla je úměrný k možnosti jízdy na plný plyn, tím zřejmě nedochází při pomalé dlouhé jízdě k přehřívání čerpadla a při rychlé jízdě je dostatečně chlazené čerstvým studeným palivem. Moje představa o konstrukci čerpadla je taková, že se jedná o membránovou pumpu poháněnou elektromotorkem, který se zastaví jakmile nemá sílu přetlačit palivo, ale proud do něj stále proudí takže se asi dost zahřívá. ( A když se membrána zahřeje tak přestane pumpovat, jak někteří dobře známe ze škody 1203 a její tzv. AC pumpou.)

Toť můj názor na věc. Rád přivítám i jiné názory a případnou diskuzi. Nemám patent na rozum. A rád bych přivítal, kdyby někdo přeložil text. z manuálu na druhém obrázku. díky

Obrázek




Obrázek
NINJA ZX 9R 2000 červená na negativu zelená=kawakamufláž woe
CKC#068

Řečník z aragonitových jeskyní

Uživatelský avatar
Zdrahy
Site Admin
Site Admin
Příspěvky: 7011
Registrován: čtv bře 30, 2006 10:13:27
Bydliště: Město

Příspěvek od Zdrahy » úte lis 27, 2007 20:44:12

Takže tam soudruzi z Japonska píšou zhruba tohle:

Palivová pumpa (A) pracuje když je aktivováno tlačítko Startování, nebo jestli běží motor.
Když je hladina paliva v plovákové komoře nízká, pumpa dodává palivo do komory dokud se nedostane na požadovanou úroveň. Tím vzroste tlak a palivové čerpadlo přestane čerpat.

blabla odkaz na jinou kapitolu (výměna čerpadla)

Inspekce:
Sundej sedadlo
Odkryj relé palivového čerpadla (A) - na 2 obrázku
Nastav ohnmeter na rozsah 1 kiloohm a měř podle obrázku
- když se nedoměříš, jsi v pytli a vyměň relé
- když se doměříš podle tabulky, zkus funkci pumpy

to upozornění v čtverci je varování ať nezničíš obvody nebhodným použitím měřáku :wink:
ZRX 1200 S-R
Lepší bejt mrtvej lev než živá krysa! :wink:
CKC # 209

Uživatelský avatar
Zubr
Ghostrider
Ghostrider
Příspěvky: 1084
Registrován: pon úno 06, 2006 17:20:28
Bydliště: Chomutov

Příspěvek od Zubr » úte lis 27, 2007 21:01:15

Jo a ještě jsem chtěl popsat jak funguje moje čerpadlo. Takže při zapnutí klíčku zůstává čerpadlo v klidu, pokud jsou karburátory prázdné, tak při stisku startéru sepne čerpadlo a startér točí s motorem,ten však nechytá, po pěti vteřinách přestanu startovat aby si startér odpočinul, čerpadlo též přestane fungovat, takto celé opakuji ještě čtyřikrát a pak se začínají chytat jednotlivé válce, až se motor rozeběhne normálně.

Velice delikátní je takto startovat moto po zimě, kdy baterka sotva rozsvítí světla. Proto jsem si vymyslel tu fintu s odpojením startéru, naplnění karb.,opětovném připojení startéru a pak motor naskočí ihned na první protočení i s vybitou baterií.

Jistě každý z vás zažil případ kdy dojde palivo a nestačili jste přepnout na rezervu a motor se úplně zastavil. Pak nastane stejná procedůra při startování motoru a za tu minutu startování vám kámoši ujeli tak daleko, že při brutální stíhací jízdě jste je už nedojeli, páč vám došlo palivo nadobro. :lol: :D :D :D
NINJA ZX 9R 2000 červená na negativu zelená=kawakamufláž woe
CKC#068

Řečník z aragonitových jeskyní

Uživatelský avatar
Zubr
Ghostrider
Ghostrider
Příspěvky: 1084
Registrován: pon úno 06, 2006 17:20:28
Bydliště: Chomutov

Příspěvek od Zubr » úte lis 27, 2007 21:05:41

ZdrahyZX9R píše:Takže tam soudruzi z Japonska píšou zhruba tohle:

Palivová pumpa (A) pracuje když je aktivováno tlačítko Startování, nebo jestli běží motor.
Když je hladina paliva v plovákové komoře nízká, pumpa dodává palivo do komory dokud se nedostane na požadovanou úroveň. Tím vzroste tlak a palivové čerpadlo přestane čerpat.

blabla odkaz na jinou kapitolu (výměna čerpadla)

Inspekce:
Sundej sedadlo
Odkryj relé palivového čerpadla (A) - na 2 obrázku
Nastav ohnmeter na rozsah 1 kiloohm a měř podle obrázku
- když se nedoměříš, jsi v pytli a vyměň relé
- když se doměříš podle tabulky, zkus funkci pumpy

to upozornění v čtverci je varování ať nezničíš obvody nebhodným použitím měřáku :wink:

Díky za překlad Zdrahy. Takže se Japončíci moc nerozepsali. Tak můžeme dále filozofovat. :D
NINJA ZX 9R 2000 červená na negativu zelená=kawakamufláž woe
CKC#068

Řečník z aragonitových jeskyní

Uživatelský avatar
Anti
Easy slider
Easy slider
Příspěvky: 503
Registrován: úte kvě 23, 2006 15:14:07
Bydliště: Znojemsko

Příspěvek od Anti » úte lis 27, 2007 22:01:11

Přitom to jde tak jednoduše vyřešit stále zapnutým čerpadlem s tlakovým čidlem a zpátečkou.Tak jak to mají všechny stříkačky...
A nebo jako Ducati prachobyčejnou mechanikou...
Jeden stačí....na všechno....

Uživatelský avatar
jaris
Easy rider
Easy rider
Příspěvky: 280
Registrován: čtv bře 02, 2006 23:04:03
Bydliště: Č.B.
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od jaris » úte lis 27, 2007 22:16:45

to Zubr : Me to cerpadlo normalne funguje i cela motorka mi jede dobre nic se neprehriva :) jen sem odpovidal shoradovi :)

mam US verzi, takze tam to mohlo byt udelane jinak, kazdopadne se mi spousteni cerpadla klickem zda pohodlnejsi, nemusis dlouho startovat a trapit motor. Proste otocis klickem, pockas nez cerpadlo nasaje a nastartujes...

no a koukal sem na to schema vidim to tkhle :Stisknes start a do cerpadla jde proud, to je jasny, pokud jdou z ridici jednotky KLADNE? impulsy, tak pres tyrystor ti pude (dokud bezi motor) porad proud k cerpadlu. Ta dioda je zrejme aby nebylo po nastartovani na jednom konektoru start tlacitka napeti-budou tam nejspis pripojeny i jine okruhy.
cerpadlo je membranove , takze tam bude membrana, elektromagnet a prerusovac. je to neco jako rele, jen na ty kotve co se pritahuje nejsou jen kontakty ale i membrana, vzdy kdyz se membrana pritane tak se zas kontakty rozepnou a membrana odtahne a tak dokola. Kdyz je uz moc velky tlak a membrana nejde pritahnout, proste jen prochazi civkou proud a nic se nedeje a nic se nehreje a nepali(jako kdyz mas zaple rele)...

Takhle si to myslim teda ja,ale je to zajimava diskuze :lol:
ZXR 750 '93
__CKC201__

Uživatelský avatar
Anti
Easy slider
Easy slider
Příspěvky: 503
Registrován: úte kvě 23, 2006 15:14:07
Bydliště: Znojemsko

Příspěvek od Anti » úte lis 27, 2007 22:38:04

Tak tenhle příspěvek to docela vysvětlil.
Jeden stačí....na všechno....

Uživatelský avatar
666S999
Ghostrider
Ghostrider
Příspěvky: 6798
Registrován: ned úno 12, 2006 18:51:09
Bydliště: prostřední Morava
Kontaktovat uživatele:

zelená je KAWA

Příspěvek od 666S999 » úte lis 27, 2007 22:52:11

ZdrahyZX9R píše:Že by vojáci??
:kermit: :kermit: :kermit:
____ZRX 1200R____
_________________
_____CKC#21______

Uživatelský avatar
Zubr
Ghostrider
Ghostrider
Příspěvky: 1084
Registrován: pon úno 06, 2006 17:20:28
Bydliště: Chomutov

Příspěvek od Zubr » stř lis 28, 2007 17:41:52

jaris píše:to Zubr : Me to cerpadlo normalne funguje i cela motorka mi jede dobre nic se neprehriva :) jen sem odpovidal shoradovi :)

mam US verzi, takze tam to mohlo byt udelane jinak, kazdopadne se mi spousteni cerpadla klickem zda pohodlnejsi, nemusis dlouho startovat a trapit motor. Proste otocis klickem, pockas nez cerpadlo nasaje a nastartujes...

no a koukal sem na to schema vidim to tkhle :Stisknes start a do cerpadla jde proud, to je jasny, pokud jdou z ridici jednotky KLADNE? impulsy, tak pres tyrystor ti pude (dokud bezi motor) porad proud k cerpadlu. Ta dioda je zrejme aby nebylo po nastartovani na jednom konektoru start tlacitka napeti-budou tam nejspis pripojeny i jine okruhy.
cerpadlo je membranove , takze tam bude membrana, elektromagnet a prerusovac. je to neco jako rele, jen na ty kotve co se pritahuje nejsou jen kontakty ale i membrana, vzdy kdyz se membrana pritane tak se zas kontakty rozepnou a membrana odtahne a tak dokola. Kdyz je uz moc velky tlak a membrana nejde pritahnout, proste jen prochazi civkou proud a nic se nedeje a nic se nehreje a nepali(jako kdyz mas zaple rele)...

Takhle si to myslim teda ja,ale je to zajimava diskuze :lol:

Musím uznat, že to zní velmi logicky a že by to tak mohlo opravdu být. Neber to ode mě jako nějaký útok proti tobě. Mě tahle diskuse docela baví a jsem rád, že jsi se přidal a že si můžeme navzájem vyměňovat informace, domněnky a fakta. Kdybych měl dneska dost času se rozepsat, tak bych měl spoustu nových názorů na zpochybnění některých tvých domněnek , ale bohužel píšu jako datel, trvá mi to psaní věčnost a jsou i jiné povinnosti, takže dřív jak v pátek odpoledne se sem nedostanu. Zatím čus Tom :?
NINJA ZX 9R 2000 červená na negativu zelená=kawakamufláž woe
CKC#068

Řečník z aragonitových jeskyní

Uživatelský avatar
jaris
Easy rider
Easy rider
Příspěvky: 280
Registrován: čtv bře 02, 2006 23:04:03
Bydliště: Č.B.
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od jaris » stř lis 28, 2007 18:10:53

No tak se tesim na patek, taky o tom rad podiskutuju :wink:
to jestli je pri nastartovani na cerpadlu trvale 12V nevim,ale prijde mi to logicky. Jen vim urcite, ze ja tam u moji motorky mam po zapnuti klicku, aniz bych startoval, trvale 12V. To sem meril, pac kdyz sem koupil motorku a to cerpadlo cvakalo, tak sem si myslel ze tam je neco spatne. Takze sem to zkoumal. Motorka mi funguje bezproblemove uz pres rok, takze to nebude chyba... :lol:
ZXR 750 '93
__CKC201__

Uživatelský avatar
Anti
Easy slider
Easy slider
Příspěvky: 503
Registrován: úte kvě 23, 2006 15:14:07
Bydliště: Znojemsko

Příspěvek od Anti » čtv lis 29, 2007 19:37:14

Dle toho obrázku je tam elektronické relé pro pumpu skládající se tyristoru a ochranné diody.Proud do pumpy je přiváděn buď přímo(přes spouštěč startéru a diodu),nebo pomocí impulsů přes tyristor které ovládají indukční cívku(za běhu motoru).
Ale to je v tomto případě.Jinak naprosto standardní,že pumpa natlakuje při otočení klíčku(zapnutí zapalování).
Mají to takhle třeba všechny stříkačky.
Jeden stačí....na všechno....

Odpovědět