Nabíjení Gelové baterie
Nabíjení Gelové baterie
Chlapi,prosím o radu.Koupil jsem mašinu s gelovkou.Baterka byla prázdná,ale po prvním nabití byla funkční.Zhruba po měsíci po nabití startérem nezatočí.Nabíjím stabilizovaným zdrojem s regulací proudu dle poznámky na baterii-cca 1A/10hod.Uniká mi ale nabíjecí napětí.Už se to tu probíralo,ale nevím jestli to najdu,může mi dát někdo radu?Dá se ta potvora ještě probudit k životu nebo ji mám odepsat?Když vidím cenu baterií,tak se mi moc nechce...
Jeden stačí....na všechno....
Ahoj,
tak jen aby jsme používali správnou terminologii, většina baterií označené jako "gelové" jsou ve skutečnosti bezúdržbové, tj. s olověnými deskami a elektrolytem, napuštěným ve speciální houbě. Těch opravdu gelových baterek je opravdu mizivé procento díky opravdu špatnému poměru výkon/cena (podobné vlastnosti za 3 a víc krát vyšší cenu). Z hlediska nabíjení je to ale jedno.
Jestliže je baterka po měsíci prázdná, tak je buď zasulfatovaná (poškozená hlubokým vybitím), dá se to částečně opravit krátkodobým nabíjením vyšším napětím nebo je KO (stará nebo poškozená nesprávným nabíjením) = vyměnit nebo ti někde něco na motorce bere proud = opravit.
U nabíjení až tolik nezáleží na proudu ale na konečném napětí, jakmile totiž byterie překročí napětí, kdy začne plynování tak následuje poškození baterie a snížení kapacity. Každopádně tu baterku nenabíjej normální nabíječkou ale pouze automatickou, jinak ji poškodíš.
tak jen aby jsme používali správnou terminologii, většina baterií označené jako "gelové" jsou ve skutečnosti bezúdržbové, tj. s olověnými deskami a elektrolytem, napuštěným ve speciální houbě. Těch opravdu gelových baterek je opravdu mizivé procento díky opravdu špatnému poměru výkon/cena (podobné vlastnosti za 3 a víc krát vyšší cenu). Z hlediska nabíjení je to ale jedno.
Jestliže je baterka po měsíci prázdná, tak je buď zasulfatovaná (poškozená hlubokým vybitím), dá se to částečně opravit krátkodobým nabíjením vyšším napětím nebo je KO (stará nebo poškozená nesprávným nabíjením) = vyměnit nebo ti někde něco na motorce bere proud = opravit.
U nabíjení až tolik nezáleží na proudu ale na konečném napětí, jakmile totiž byterie překročí napětí, kdy začne plynování tak následuje poškození baterie a snížení kapacity. Každopádně tu baterku nenabíjej normální nabíječkou ale pouze automatickou, jinak ji poškodíš.
- Dak
- Ghostrider
- Příspěvky: 3438
- Registrován: sob led 28, 2006 13:44:45
- Bydliště: Zlechov ( Je to kousek od Uh. Hradiště)
- Kontaktovat uživatele:
No podle mně by bylo nejlepší si ji nechat prohlédnout od odborníka. Ve většině prodejen mají zkoušečky, které ti otestují kapacitu, max proud a jestli je v pohodě. Taky ti poradí jak správně nabíjet a starat se o ni. Myslím, že nabíjecí napětí by němělo překročit 14.7 V. Možná že o tom něco najdeš tady, nevím. http://www.suzukibandit.cz/view.php?naz ... 2006110002
Dak
CKC -015-
CKC -015-