Nabíjení Gelové baterie

a taky vejfuky, brzdy, gumy a jiný drobnosti...
Odpovědět
Uživatelský avatar
Anti
Easy slider
Easy slider
Příspěvky: 503
Registrován: úte kvě 23, 2006 15:14:07
Bydliště: Znojemsko

Nabíjení Gelové baterie

Příspěvek od Anti » ned lis 11, 2007 10:02:46

Chlapi,prosím o radu.Koupil jsem mašinu s gelovkou.Baterka byla prázdná,ale po prvním nabití byla funkční.Zhruba po měsíci po nabití startérem nezatočí.Nabíjím stabilizovaným zdrojem s regulací proudu dle poznámky na baterii-cca 1A/10hod.Uniká mi ale nabíjecí napětí.Už se to tu probíralo,ale nevím jestli to najdu,může mi dát někdo radu?Dá se ta potvora ještě probudit k životu nebo ji mám odepsat?Když vidím cenu baterií,tak se mi moc nechce...
Jeden stačí....na všechno....

PeťasZ750
Babyrider
Babyrider
Příspěvky: 67
Registrován: stř úno 07, 2007 08:06:51
Bydliště: Hradec Králové

Příspěvek od PeťasZ750 » ned lis 11, 2007 10:43:14

Ahoj,
tak jen aby jsme používali správnou terminologii, většina baterií označené jako "gelové" jsou ve skutečnosti bezúdržbové, tj. s olověnými deskami a elektrolytem, napuštěným ve speciální houbě. Těch opravdu gelových baterek je opravdu mizivé procento díky opravdu špatnému poměru výkon/cena (podobné vlastnosti za 3 a víc krát vyšší cenu). Z hlediska nabíjení je to ale jedno.
Jestliže je baterka po měsíci prázdná, tak je buď zasulfatovaná (poškozená hlubokým vybitím), dá se to částečně opravit krátkodobým nabíjením vyšším napětím nebo je KO (stará nebo poškozená nesprávným nabíjením) = vyměnit nebo ti někde něco na motorce bere proud = opravit.
U nabíjení až tolik nezáleží na proudu ale na konečném napětí, jakmile totiž byterie překročí napětí, kdy začne plynování tak následuje poškození baterie a snížení kapacity. Každopádně tu baterku nenabíjej normální nabíječkou ale pouze automatickou, jinak ji poškodíš.

Uživatelský avatar
Dak
Ghostrider
Ghostrider
Příspěvky: 3438
Registrován: sob led 28, 2006 13:44:45
Bydliště: Zlechov ( Je to kousek od Uh. Hradiště)
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Dak » ned lis 11, 2007 11:45:38

No podle mně by bylo nejlepší si ji nechat prohlédnout od odborníka. Ve většině prodejen mají zkoušečky, které ti otestují kapacitu, max proud a jestli je v pohodě. Taky ti poradí jak správně nabíjet a starat se o ni. Myslím, že nabíjecí napětí by němělo překročit 14.7 V. Možná že o tom něco najdeš tady, nevím. http://www.suzukibandit.cz/view.php?naz ... 2006110002
Dak
CKC -015-

Uživatelský avatar
Anti
Easy slider
Easy slider
Příspěvky: 503
Registrován: úte kvě 23, 2006 15:14:07
Bydliště: Znojemsko

Příspěvek od Anti » ned lis 11, 2007 11:45:38

Kolik má prosím tě být nominální nabíjecí napětí?Dobu nabíjení si hlídám,proud taky,ale tím napětím si nejsem jistý,dával jsem tam cca 13,8V,je to v normě?
Jeden stačí....na všechno....

Uživatelský avatar
Dak
Ghostrider
Ghostrider
Příspěvky: 3438
Registrován: sob led 28, 2006 13:44:45
Bydliště: Zlechov ( Je to kousek od Uh. Hradiště)
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Dak » ned lis 11, 2007 11:48:27

No to napětí budeš muset asi sledovat. Myslím že 13,8 je ještě v normně. Můžeš i o trochu víc. Jak sem už psal, ale ne víc jak 14,7!
Dak
CKC -015-

Uživatelský avatar
Anti
Easy slider
Easy slider
Příspěvky: 503
Registrován: úte kvě 23, 2006 15:14:07
Bydliště: Znojemsko

Příspěvek od Anti » ned lis 11, 2007 11:52:01

Díky za odkaz,o pár věcech sem se poučil...Když kouknu ven,tak vím,že už mi nezbude nic než si hrát s baterií :?
Jeden stačí....na všechno....

Uživatelský avatar
DoktorZRX
Ghostrider
Ghostrider
Příspěvky: 6969
Registrován: čtv úno 23, 2006 15:08:06
Bydliště: Žďár nad Sázavou

Příspěvek od DoktorZRX » ned lis 11, 2007 11:54:25

Anti píše:Kolik má prosím tě být nominální nabíjecí napětí?Dobu nabíjení si hlídám,proud taky,ale tím napětím si nejsem jistý,dával jsem tam cca 13,8V,je to v normě?
Tak s těma 13,8 V jses trefil akorát. Právě tolik by to nemělo překročit.
Buell xb12r
CKC#160

Uživatelský avatar
Anti
Easy slider
Easy slider
Příspěvky: 503
Registrován: úte kvě 23, 2006 15:14:07
Bydliště: Znojemsko

Příspěvek od Anti » ned lis 11, 2007 11:55:23

Tahle naštěstí úplně mrtvá nebyla,jen nemá sílu na otočení startérem,tak ji snad probudím k životu...Stejně jsou výrobci baterií vydřiduši,když vezmu v potaz kapacitu a cenu baterie.Za ty peníze co stojí 16Ah baterka do motorky dneska koupíš tak 44Ah do auta...
Jeden stačí....na všechno....

Uživatelský avatar
KankX
Site Admin
Site Admin
Příspěvky: 9362
Registrován: pon kvě 07, 2007 13:16:13
Bydliště: Teplice
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od KankX » ned lis 11, 2007 13:38:02

14,7V je moc ale 13,8V je malo :-D
vyrobce YUASSA (podle me nejlepsi vyrobce baterii do moto) udava MAX nabijeci napeti pro gelove apod. akumulatory :!: 14,4V :!: a stabilni (dlouhodobe) dobijeni nema prekrocit 13,6V :idea:
----- (W) -----
young oldtimer
nekdo se zavodnikem narodi, jiny umira

Uživatelský avatar
Maverick
Ghostrider
Ghostrider
Příspěvky: 2504
Registrován: sob srp 12, 2006 21:10:54

Příspěvek od Maverick » ned lis 11, 2007 18:03:50

:lol: :lol: Tak sem chtěl dneska zahřát a po měsíci a půl to nechytlo , bo baterka je ko :lol: :lol: , takže nabíjím gelovku :lol: :lol:

Odpovědět