Rozdělání Upside vidlí

a taky vejfuky, brzdy, gumy a jiný drobnosti...
Odpovědět
Uživatelský avatar
Anti
Easy slider
Easy slider
Příspěvky: 503
Registrován: úte kvě 23, 2006 15:14:07
Bydliště: Znojemsko

Rozdělání Upside vidlí

Příspěvek od Anti » pon zář 24, 2007 20:44:04

Chlapi,dělal to někdo?Mám vystřílené dírky v chromu,budu to asi muset rozdělat a nechat udělat nový chrom.Ale oni to prý chtějí rozmontované,a já nevím jak sundat z tech trubek ty spodky na osu a brzdiče...
Popř. kdyby někdo věděl,jak ty dírky zapravit jiným způsobem...
Jeden stačí....na všechno....

Uživatelský avatar
NRG
Ghostrider
Ghostrider
Příspěvky: 3077
Registrován: pon led 30, 2006 11:53:04
Bydliště: Chrudim
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od NRG » úte zář 25, 2007 08:29:47

Dělal, ale na Aprilii Pegaso... :(
Karosa ZZ-R 1100
:::: CKC#016 ::::

Uživatelský avatar
Anti
Easy slider
Easy slider
Příspěvky: 503
Registrován: úte kvě 23, 2006 15:14:07
Bydliště: Znojemsko

Příspěvek od Anti » úte zář 25, 2007 17:29:40

A jak to dopadlo?Je jedno na jaké mašině,mělo by to být na každou stejné....Já osobně si to netroufnu rozdělat,neb si myslím,že je to tam Ku...sky nalisované,a i kdybych to rozdělal,tak to tam potom nedostanu ve správném stavu...
Jeden stačí....na všechno....

Pavel ZRX
Ghostrider
Ghostrider
Příspěvky: 2383
Registrován: pon srp 07, 2006 21:45:17
Bydliště: Kostelec
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Pavel ZRX » úte zář 25, 2007 21:40:01

Rozebrání vidle je jednoduché. Stáhneš prachovku, pod ní je drátěný kroužek, ten to drží dohromady. Kroužek vyjmeš, vyšroubuješ horní zátku vidle, ve které je seřiz. šroubek. Teď to celý i se spodní trubkou vytáhneš. Sejmeš pouzdra, gufera a prachovky gufer. Vše perfektně umýt, rozhýbat seřizovací šroubky, vyměnit těsnící O-kroužky, pouzdra, gufera a prachovky.
ZRX 1200 R

Uživatelský avatar
NRG
Ghostrider
Ghostrider
Příspěvky: 3077
Registrován: pon led 30, 2006 11:53:04
Bydliště: Chrudim
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od NRG » stř zář 26, 2007 08:04:39

Pavel Kys píše:Rozebrání vidle je jednoduché. Stáhneš prachovku, pod ní je drátěný kroužek, ten to drží dohromady. Kroužek vyjmeš, vyšroubuješ horní zátku vidle, ve které je seřiz. šroubek. Teď to celý i se spodní trubkou vytáhneš. Sejmeš pouzdra, gufera a prachovky gufer. Vše perfektně umýt, rozhýbat seřizovací šroubky, vyměnit těsnící O-kroužky, pouzdra, gufera a prachovky.
No ten kroužek jen zajišťuje gufero, ale vidli pohromadě drží takovej váleček uvnitř vespod vidle, kterej je zespodu kluzáku chycenej imbusem a z druhé strany je chycenej v trubce vidlice takovým vnitřním mnohohranem. Ten se musí něčím zachytit, aby se mohl vyšroubovat ten spodní imbus (jinak se to celý jenom protáčí) a teprve pak se dá vidle rozdělit. Ale takhle jsem to měl na klasickejch vidlích na zezeterku. Na tom Pegasu byl právě úplně jinej systém, vyšroubovala se horní zátka a pod ní byl vršek takové tyčky, co je uchycená dole v kluzáku. Ta tyčka byla nahoře zajištěná rozpůleným O-kroužkem v zářezu a ve vybrání, vidle se musela trochu stlačit, aby kroužek vyjel z vybrání a pak šly obě půlky kroužku sundat. Pak šla trubka vyndat.
Karosa ZZ-R 1100
:::: CKC#016 ::::

Uživatelský avatar
Anti
Easy slider
Easy slider
Příspěvky: 503
Registrován: úte kvě 23, 2006 15:14:07
Bydliště: Znojemsko

Příspěvek od Anti » čtv zář 27, 2007 16:42:17

Ty vidle mám už samozřejmě rozebrané,šlo mi o sundání spodního dílu-držák osy kola a brzdičů z trubky(kluzáku).Byl mi popsán způsob,že když vytáhnu vlastní tlumič(pumpu),že to půjde od sebe,ale nedělo se.Trubka stále drží.Mám pocit,že to tam při výrobě lisují a srážet se mi to nechce,pak už to nechce držet jak má.Budu se muset smířit se stroupkama na chromu,a něčím je vytěsnit...
Jeden stačí....na všechno....

Pavel ZRX
Ghostrider
Ghostrider
Příspěvky: 2383
Registrován: pon srp 07, 2006 21:45:17
Bydliště: Kostelec
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Pavel ZRX » čtv zář 27, 2007 19:09:11

NRG píše:
Pavel Kys píše:Rozebrání vidle je jednoduché. Stáhneš prachovku, pod ní je drátěný kroužek, ten to drží dohromady. Kroužek vyjmeš, vyšroubuješ horní zátku vidle, ve které je seřiz. šroubek. Teď to celý i se spodní trubkou vytáhneš. Sejmeš pouzdra, gufera a prachovky gufer. Vše perfektně umýt, rozhýbat seřizovací šroubky, vyměnit těsnící O-kroužky, pouzdra, gufera a prachovky.
No ten kroužek jen zajišťuje gufero, ale vidli pohromadě drží takovej váleček uvnitř vespod vidle, kterej je zespodu kluzáku chycenej imbusem a z druhé strany je chycenej v trubce vidlice takovým vnitřním mnohohranem. Ten se musí něčím zachytit, aby se mohl vyšroubovat ten spodní imbus (jinak se to celý jenom protáčí) a teprve pak se dá vidle rozdělit. Ale takhle jsem to měl na klasickejch vidlích na zezeterku. Na tom Pegasu byl právě úplně jinej systém, vyšroubovala se horní zátka a pod ní byl vršek takové tyčky, co je uchycená dole v kluzáku. Ta tyčka byla nahoře zajištěná rozpůleným O-kroužkem v zářezu a ve vybrání, vidle se musela trochu stlačit, aby kroužek vyjel z vybrání a pak šly obě půlky kroužku sundat. Pak šla trubka vyndat.
Dík za doplnění. Zapoměl jsem na povolení spodního šroubení, je tam většinou 14 šestihran.
ZRX 1200 R

drak
Babyrider
Babyrider
Příspěvky: 43
Registrován: pát úno 17, 2006 17:11:23
Bydliště: klatovy

Příspěvek od drak » pát zář 28, 2007 23:38:35

ten spodní díl je uašroubovaný na trubku

Uživatelský avatar
Anti
Easy slider
Easy slider
Příspěvky: 503
Registrován: úte kvě 23, 2006 15:14:07
Bydliště: Znojemsko

Příspěvek od Anti » ned zář 30, 2007 09:33:51

Taky mě napadla tato varianta,ale nechtěl jsem tím kroutit bez informací jestli tomu tak opravdu je.Díky za info.
Jeden stačí....na všechno....

Odpovědět