Seřízení podtaků+ventilové vůle

Co se nevešlo jinam, manuály, foto a tak...
Uživatelský avatar
Barthorr
Easy rider
Easy rider
Příspěvky: 100
Registrován: úte led 30, 2007 12:08:30
Bydliště: Plzeň
Kontaktovat uživatele:

Seřízení podtaků+ventilové vůle

Příspěvek od Barthorr » čtv bře 15, 2007 14:00:04

Čau lidi,
dneska jsem si byl domluvit servis. Chci nechat vyčistit brzdový třmeny(desky se špatně vrací a škrtaj), seřídit podtlaky a ventilový vůle. Když jsem se zeptal, na kolik mě to aspoň rámcově, přijde, bylo mi řečeno, že když se to má udělat pořádně tak cca 5000Kč (komplet). A proto se chci zeptat Vás zkušenějších, jestli to neni nějak moc? :shock: Osobně jsem čekal tak 3000.

Omlouvám se za tak banální problémy, ale s pořádnym bikem začínam, tak sbíram info kde se dá.
Dík za každej názor :idea:
Live fast die young................................ ZX-6R G1

Uživatelský avatar
MadMax
Easy rider
Easy rider
Příspěvky: 453
Registrován: stř srp 16, 2006 12:33:49
Bydliště: Strakonice, obcas Cheb :-)
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od MadMax » čtv bře 15, 2007 15:17:59

no na Honde CBR600 me stalo serizeni karbecu a vule na ventilech asi 2700,- jenze mam pocit ze vule byly v toleranci a nemuseli menit podlozky... na kawe sem se k tomu jeste nedostal :D
Na ty brzdy si udelej volny odpoledne a zmaknes to sam. Za usetrenej peniz a jako odmenu si pak kup zmrzlinu a par litru benzinu. :wink: :D
ZX-6R ´98

Uživatelský avatar
marek
Ghostrider
Ghostrider
Příspěvky: 2047
Registrován: úte čer 27, 2006 14:38:27
Bydliště: Brno

Příspěvek od marek » čtv bře 15, 2007 15:36:09

Zaleži kolik ti tam budou měnit ventilových podložek. Protože si za každou napočítají tak 3-4 stovky tak to pak naskakuje. Resp. oni je stejně nemění ale nechávají ubrousit na magnetce, ale naúčtují ti to. Seřízení podtlaků je práce na půl hodiny, brzdy těžko říct co tam budou dělat. (ale jak psal MadMax, to zvládneš sám). Ta cena je sice (když se nad tím zamyslíš) naprosto šílená, ale na druhou stranu celkem obvyklá a odpovídající realitě českého motorkářského trhu.
ZRX1200(05) evo S->N->R
ZX6R(07) for circuit only
ZX6R(03) fufík bullet
KZ750(76) cafe
CKC#367

Uživatelský avatar
Barthorr
Easy rider
Easy rider
Příspěvky: 100
Registrován: úte led 30, 2007 12:08:30
Bydliště: Plzeň
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Barthorr » čtv bře 15, 2007 16:52:07

Díky za info, hned jsem o něco chytřejší :idea:
A nemohli byste mi ještě poradit, jak vyčistit ty třmeny brzd? Konkrétně se asi bude jednat o očistu pístků ve třmenu :roll:
Jsem totální lama, která čistila max bubnovou brzdu na 350 :( tak snad těmahle otázkama nikoho nepobouřim :D
Live fast die young................................ ZX-6R G1

Uživatelský avatar
volkswagen
Site Admin
Site Admin
Příspěvky: 7949
Registrován: stř led 25, 2006 12:02:21
Bydliště: Praha
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od volkswagen » čtv bře 15, 2007 16:56:36

Barthorr píše:Díky za info, hned jsem o něco chytřejší :idea:
A nemohli byste mi ještě poradit, jak vyčistit ty třmeny brzd? Konkrétně se asi bude jednat o očistu pístků ve třmenu :roll:
Jsem totální lama, která čistila max bubnovou brzdu na 350 :( tak snad těmahle otázkama nikoho nepobouřim :D
Zvenčí je na to úplně dokonalej De-Greaser o Muc-Off!
Z900RS
W800 2011
VN 900 Custom 2009 bye
ZX-6R 2007 bye
Z1000 2003 bye

Uživatelský avatar
DEE
Babyrider
Babyrider
Příspěvky: 94
Registrován: pon bře 12, 2007 19:53:08
Bydliště: víkend Brno, jinak Praha
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od DEE » čtv bře 15, 2007 18:10:09

A nebo cistic brzd Procykcle z Louise :-)

normalka, sundas trmen z kola, zatlacis pistky, strcis do trmenu ruku jako "virtualni kotouc" :-) a jeden pistek nechas volnej....pak namacknes packou a on hezky vyjede.....nenechej ho moc jinak vypadne :-). Kdyz ho mas takhle hezky vyjetej, vezmes cistic brzd (jmenovanych znacek) a hadrem ho poradne opucujes. Pak ho zatlacis.
Stejnym postupem sem delal vsech 12 prednich pistku na zx6r :-D
Neda se na tom nic zkazit.
zx6-r 636 (02) + z750 (05)

Uživatelský avatar
Barthorr
Easy rider
Easy rider
Příspěvky: 100
Registrován: úte led 30, 2007 12:08:30
Bydliště: Plzeň
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Barthorr » čtv bře 15, 2007 19:22:22

Díky Vám všem za pomoc. O weekendu se na to vrhnu 8)
Live fast die young................................ ZX-6R G1

Uživatelský avatar
Milan X
Easy rider
Easy rider
Příspěvky: 230
Registrován: stř bře 29, 2006 17:49:32
Bydliště: JIŽNÍ MORAVA

Příspěvek od Milan X » čtv bře 15, 2007 23:37:15

marek píše:Zaleži kolik ti tam budou měnit ventilových podložek. Protože si za každou napočítají tak 3-4 stovky tak to pak naskakuje. Resp. oni je stejně nemění ale nechávají ubrousit na magnetce, ale naúčtují ti to. Seřízení podtlaků je práce na půl hodiny, brzdy těžko říct co tam budou dělat. (ale jak psal MadMax, to zvládneš sám). Ta cena je sice (když se nad tím zamyslíš) naprosto šílená, ale na druhou stranu celkem obvyklá a odpovídající realitě českého motorkářského trhu.
To myslíš vážně ze v AUTORIZOVANÝM SERVISE nechaj zbrousit podložky, když to tak udělají tak odstraní zakalenou vrsvu a broušením to ještě popustí pak je to měký jak blato tak to potom nemůže vydržet těch 24tis km a ventily a sedla jso v pi... Právě proto to chci dát do AUTORIZOVANÝHO SEVISU ať tam nenarvou zbroušený podložky. Mě to teď čeká na jaře tak se chci domluvit v servise ,že chci být u mašiny jak to budou dělat a snad pro AUTORIZOVANÝM SERVISE nebude problém mít skladem origo podložky jinak ať jdou do Ha..lu s takovým servisem a ještě za takový nekřeťanský prachy.To bych poprosil ČOUDA o prověrení JAKÝ JE STAV AUTORIZOVANÝM SERVISE TĚCHTO PODLOŽEK a být u servisovaný mašiny by snad taky neměl být pro ně problém pokud proně platí heslo "naš zakazník naš pán"
Naposledy upravil(a) Milan X dne pát bře 16, 2007 07:18:07, celkem upraveno 1 x.
VN 800 ( 98 )
GPX 600 R ( 88 )
CKC # 283

Uživatelský avatar
NRG
Ghostrider
Ghostrider
Příspěvky: 3077
Registrován: pon led 30, 2006 11:53:04
Bydliště: Chrudim
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od NRG » pát bře 16, 2007 07:04:06

No já jsem loni za seřízení ventilů a karbeců dával tuším 2800,- a to musel údajně měnit všech 16 podložek. Nebyl to značkovej servis, ale jsem spokojenej.
Karosa ZZ-R 1100
:::: CKC#016 ::::

Uživatelský avatar
MadMax
Easy rider
Easy rider
Příspěvky: 453
Registrován: stř srp 16, 2006 12:33:49
Bydliště: Strakonice, obcas Cheb :-)
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od MadMax » pát bře 16, 2007 08:42:42

Jak pise DEE, po jednom pistku a opatrne at nevyjede celej. pokud budes menit i brzdovku tak bych se s tim nesral a vytahal je ven. Akorat kdyz uz ten pistek bude vycistenej, tak ho navlhci brzdovou kapalinou. Sem je nedavno cistil a jak byly pistky suchy, tak nesly poradne zatlacit a brzda zustala viset... tak sem to rozebiral znovu a vsechny pistky "promazaval" brzdovkou... :D
ZX-6R ´98

Uživatelský avatar
marek
Ghostrider
Ghostrider
Příspěvky: 2047
Registrován: úte čer 27, 2006 14:38:27
Bydliště: Brno

Příspěvek od marek » pát bře 16, 2007 09:46:14

Milan X píše:
marek píše:Zaleži kolik ti tam budou měnit ventilových podložek. Protože si za každou napočítají tak 3-4 stovky tak to pak naskakuje. Resp. oni je stejně nemění ale nechávají ubrousit na magnetce, ale naúčtují ti to. Seřízení podtlaků je práce na půl hodiny, brzdy těžko říct co tam budou dělat. (ale jak psal MadMax, to zvládneš sám). Ta cena je sice (když se nad tím zamyslíš) naprosto šílená, ale na druhou stranu celkem obvyklá a odpovídající realitě českého motorkářského trhu.
To myslíš vážně ze v AUTORIZOVANÝM SERVISE nechaj zbrousit podložky, když to tak udělají tak odstraní zakalenou vrsvu a broušením to ještě popustí pak je to měký jak blato tak to potom nemůže vydržet těch 24tis km a ventily a sedla jso v pi... Právě proto to chci dát do AUTORIZOVANÝHO SEVISU ať tam nenarvou zbroušený podložky. Mě to teď čeká na jaře tak se chci domluvit v servise ,že chci být u mašiny jak to budou dělat a snad pro AUTORIZOVANÝM SERVISE nebude problém mít skladem origo podložky jinak ať jdou do Ha..lu s takovým servisem a ještě za takový nekřeťanský prachy.To bych poprosil ČOUDA o prověrení JAKÝ JE STAV AUTORIZOVANÝM SERVISE TĚCHTO PODLOŽEK a být u servisovaný mašiny by snad taky neměl být pro ně problém pokud proně platí heslo "naš zakazník naš pán"
Velice pochybuju že by byly podložky povrchově kalené, na to jsou příliš titěrné. Spíš budou prostě zušlechtěné na určité hodnoty, to broušení jim naprosto nemůže ublížit a nevidím v tom žádné nebezpečí. Podložka se stejně neopotřebovává ( to by se vůle zvětšovaly). Opotřebovávají se ventily + se zaklepávají do hlavy válců a tím se ZMENŠUJÍ vůle a hrozí podpálení ventilu v momentě kdy se přestane dovírat vinou nulové vůle. Takže jak říkám: broušené ventily nejsou žádný problém a já bych se jim nebránil.
ZRX1200(05) evo S->N->R
ZX6R(07) for circuit only
ZX6R(03) fufík bullet
KZ750(76) cafe
CKC#367

Uživatelský avatar
marek
Ghostrider
Ghostrider
Příspěvky: 2047
Registrován: úte čer 27, 2006 14:38:27
Bydliště: Brno

Příspěvek od marek » pát bře 16, 2007 10:36:04

Byla tu řeč o seřízení podtlaků, tak jenom poznámka: jeden známý si chtěl budíky na seřizování objednat u Louse za 80 EUR, tak jsem mu to rozmluvil a včera jsem mu 4ks budíků + nástavce objednal přes net za cca 600 Kč. A to jsou o třídu kvalitnější. Stačí dokoupit 2m hadičky za 15 Kč a může vesele seřizovat. Vzhledem k tomu kolik zaplatíš za seřízení podtlaků v servise je návratnost investice do budíků velice rychlá a to seřízení není žádný problém.
ZRX1200(05) evo S->N->R
ZX6R(07) for circuit only
ZX6R(03) fufík bullet
KZ750(76) cafe
CKC#367

Uživatelský avatar
MadMax
Easy rider
Easy rider
Příspěvky: 453
Registrován: stř srp 16, 2006 12:33:49
Bydliště: Strakonice, obcas Cheb :-)
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od MadMax » pát bře 16, 2007 11:32:39

4 marek: Kde si ty budiky objednaval? Tohle by se mi taky hodilo do dilny... :D
ZX-6R ´98

Uživatelský avatar
marek
Ghostrider
Ghostrider
Příspěvky: 2047
Registrován: úte čer 27, 2006 14:38:27
Bydliště: Brno

Příspěvek od marek » pát bře 16, 2007 12:12:05

ZRX1200(05) evo S->N->R
ZX6R(07) for circuit only
ZX6R(03) fufík bullet
KZ750(76) cafe
CKC#367

Uživatelský avatar
Barthorr
Easy rider
Easy rider
Příspěvky: 100
Registrován: úte led 30, 2007 12:08:30
Bydliště: Plzeň
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Barthorr » pát bře 16, 2007 12:53:10

MadMax píše:Jak pise DEE, po jednom pistku a opatrne at nevyjede celej. pokud budes menit i brzdovku tak bych se s tim nesral a vytahal je ven. Akorat kdyz uz ten pistek bude vycistenej, tak ho navlhci brzdovou kapalinou. Sem je nedavno cistil a jak byly pistky suchy, tak nesly poradne zatlacit a brzda zustala viset... tak sem to rozebiral znovu a vsechny pistky "promazaval" brzdovkou... :D
Super. Brzdovku budu měnit určitě. A tady se jasně nabízí další moje otázka: JAK POTOM BRZDY ODVZDUŠNIT? Slyšel jsem, že se nejedná o zrovna krátkodobou a zábavnou činnost :D
Live fast die young................................ ZX-6R G1

Odpovědět