Bakalářka - Motory sportovních silničních motocyklů
Bakalářka - Motory sportovních silničních motocyklů
Zdravím, píšu bakalářku na toto téma a dost by mi pomohlo, kdyby někdo měl nejaké technické články s touto tematikou, o vývoji, trendech a hlavně o technice a byl ochoten se o ně se mnou podělit. Moc by mi to pomohlo, protože podkladů není nikdy dost. Předem dík.
- volkswagen
- Site Admin
- Příspěvky: 7949
- Registrován: stř led 25, 2006 12:02:21
- Bydliště: Praha
- Kontaktovat uživatele:
nejaka teorie je tady, ale jsou to spis vseobecny zaklady, neni to o nejnovejsich technologiich a tak
http://www.motorkari.cz/clanky/jak-na-t ... ml?kid=853
http://www.motorkari.cz/clanky/jak-na-t ... ml?kid=865
ale kdyz budes hledat tak na motorkarich bude i neco o novinkach
http://www.motorkari.cz/clanky/jak-na-t ... ml?kid=853
http://www.motorkari.cz/clanky/jak-na-t ... ml?kid=865
ale kdyz budes hledat tak na motorkarich bude i neco o novinkach

ZRX1200R
ZRX1000RR
Don't drink and drive, but smoke and fly
#399#
ZRX1000RR
Don't drink and drive, but smoke and fly

#399#
Co se týče všeobecných základů, tak s tím poblém není, máme na to na VUT přímo nejaké učebnice a patřím mezi ty, co si s technikou celkem dobře rozumí. Ale jde spíš o techniku, díky které se dnešní motory dostávají na takové výkony a abych mohl porovnat rozdíly mezi značkama a tak si potřebuju pořádně prostudovat techniku jednotlivých začek.
ja myslim ze v tomhle ohledu nebudou mezi jednotlivyma znackama nejaky zasadni rozdily. v podstate me napada akorat par vyjimek jako je treba big bang u yamahy R1, variabilni casovani ventilu u kawy GTR a hondy VFR, jiny system zavirani ventilu u Ducati, pripadne pouzi 5 ventilu na valec u R1, ale myslim ze uz se zase vratili ke 4 ventilum
jinak jsou vsechny znacky stejnym smerem- citace z clanku o nove ZX10: Za zvýšením výkonu stojí nové a lehčí materiály, z nichž jsou vyrobeny pohyblivé části motoru. Modernizací tak kromě pístů prošla i kliková skříň, díky níž má nový motor i vyšší těžiště, což slibuje zlepšení ovladatelnosti.
http://www.motorkari.cz/clanky/moto-nov ... 16967.html
jinak jsou vsechny znacky stejnym smerem- citace z clanku o nove ZX10: Za zvýšením výkonu stojí nové a lehčí materiály, z nichž jsou vyrobeny pohyblivé části motoru. Modernizací tak kromě pístů prošla i kliková skříň, díky níž má nový motor i vyšší těžiště, což slibuje zlepšení ovladatelnosti.
http://www.motorkari.cz/clanky/moto-nov ... 16967.html
ZRX1200R
ZRX1000RR
Don't drink and drive, but smoke and fly
#399#
ZRX1000RR
Don't drink and drive, but smoke and fly

#399#
ty motory už jsou perfektní teď. To už je jen hledání drobností. Případně fíglů na emise.
Téma zní zajímavě, ale klíčovej problém je najít informace, kterých bude velmi málo, navíc určitě anglicky.
Koukal jsem do diplomek ČVUT a nic vhodnýho tam není.
Na druhou stranu pokecat o big bangu (což je dávno vymyšlená koncepce motoru s pravidelnou klikovou hvězdicí, z čehož plyne nutnost nepravidelného zapalování a horší vyvážení motoru) by na pár stránek dalo.
Potom něco o pneumatickém zavírání ventilů, variabilních rozvodech...... a půlka je na světě.
Téma zní zajímavě, ale klíčovej problém je najít informace, kterých bude velmi málo, navíc určitě anglicky.
Koukal jsem do diplomek ČVUT a nic vhodnýho tam není.
Na druhou stranu pokecat o big bangu (což je dávno vymyšlená koncepce motoru s pravidelnou klikovou hvězdicí, z čehož plyne nutnost nepravidelného zapalování a horší vyvážení motoru) by na pár stránek dalo.
Potom něco o pneumatickém zavírání ventilů, variabilních rozvodech...... a půlka je na světě.
CKC # 594
-
- Ghostrider
- Příspěvky: 2383
- Registrován: pon srp 07, 2006 21:45:17
- Bydliště: Kostelec
- Kontaktovat uživatele:
[quote="Dargas"]ty motory už jsou perfektní teď. To už je jen hledání drobností. Případně fíglů na emise.
Já zas říkám, že motory perfektní byly, do doby, než se u motorek začala řešit spotřeba a emisní limity.
Dnešní maxima 200 Hp/ 1000 ccm (měrný litrový výkon) byly běžné už před 40 lety. A to motory neměly regulaci předstihu, měnící se časování rozvodu, proměnnou délku sacího potrubí, ani klapky v sání, ani ve výfuku. A je jedno, jestli to byly dvou nebo čtyřtakty, jednoválce nebo čtyřválce. Měly svůj motocyklový charakter.
Dnes si chceme přidat plyn, pravou rukou požádáme svůj draze zaplacený potenciometr v plynovém ovladači o akceleraci a v ten okamžik je s námi v rozporu armáda akčních členů a senzorů, které plní své poslání REGULOVAT nařízené řídící jednotkou.
Já zas říkám, že motory perfektní byly, do doby, než se u motorek začala řešit spotřeba a emisní limity.
Dnešní maxima 200 Hp/ 1000 ccm (měrný litrový výkon) byly běžné už před 40 lety. A to motory neměly regulaci předstihu, měnící se časování rozvodu, proměnnou délku sacího potrubí, ani klapky v sání, ani ve výfuku. A je jedno, jestli to byly dvou nebo čtyřtakty, jednoválce nebo čtyřválce. Měly svůj motocyklový charakter.
Dnes si chceme přidat plyn, pravou rukou požádáme svůj draze zaplacený potenciometr v plynovém ovladači o akceleraci a v ten okamžik je s námi v rozporu armáda akčních členů a senzorů, které plní své poslání REGULOVAT nařízené řídící jednotkou.

ZRX 1200 R