Bakalářka - Motory sportovních silničních motocyklů

Modely, testy, zkušenosti
FilipZX9R
Příspěvky: 8
Registrován: pát pro 24, 2010 11:31:06

Bakalářka - Motory sportovních silničních motocyklů

Příspěvek od FilipZX9R » pát pro 24, 2010 11:36:08

Zdravím, píšu bakalářku na toto téma a dost by mi pomohlo, kdyby někdo měl nejaké technické články s touto tematikou, o vývoji, trendech a hlavně o technice a byl ochoten se o ně se mnou podělit. Moc by mi to pomohlo, protože podkladů není nikdy dost. Předem dík.

Pavel ZRX
Ghostrider
Ghostrider
Příspěvky: 2383
Registrován: pon srp 07, 2006 21:45:17
Bydliště: Kostelec
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Pavel ZRX » pát pro 24, 2010 12:26:52

Hezké téma, je otázkou, který motocykl byl označen jako silniční sportovní jako první, toto by mě docela zajímalo.
ZRX 1200 R

FilipZX9R
Příspěvky: 8
Registrován: pát pro 24, 2010 11:31:06

Příspěvek od FilipZX9R » pát pro 24, 2010 13:42:14

tady jde spíš o to rozebrat ty nejnovější a je to opravdu jen z hlediska motorů, jinak by to bylo spíš na knížku než bakalářku

Uživatelský avatar
volkswagen
Site Admin
Site Admin
Příspěvky: 7949
Registrován: stř led 25, 2006 12:02:21
Bydliště: Praha
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od volkswagen » pát pro 24, 2010 14:42:57

Filipe v Supermotu vyšel celý seriál - teorie motoru, myslím, že z toho bys mohl dobře čerpat.
Z900RS
W800 2011
VN 900 Custom 2009 bye
ZX-6R 2007 bye
Z1000 2003 bye

Uživatelský avatar
Dargas
Easy slider
Easy slider
Příspěvky: 832
Registrován: čtv črc 27, 2006 18:00:24
Bydliště: okr. Jihlava

Příspěvek od Dargas » pát pro 24, 2010 15:57:10

jo, něco se tam určitě najde, ale stajně mi to přišlo spíš jako obecný povídání o vesměs základních věcech. Ale zas na bakalářku by to asi stačilo...
CKC # 594

Pavel ZRX
Ghostrider
Ghostrider
Příspěvky: 2383
Registrován: pon srp 07, 2006 21:45:17
Bydliště: Kostelec
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Pavel ZRX » pát pro 24, 2010 16:17:13

FilipZX9R píše:tady jde spíš o to rozebrat ty nejnovější a je to opravdu jen z hlediska motorů, jinak by to bylo spíš na knížku než bakalářku
Právě to mě napadlo, kdyby jsi chtěl popisovat vývoj motorů, je to opravdu na knížku.
ZRX 1200 R

Uživatelský avatar
Tilda
Ghostrider
Ghostrider
Příspěvky: 5518
Registrován: čtv říj 19, 2006 12:49:59
Bydliště: Praha

Příspěvek od Tilda » pát pro 24, 2010 16:50:31

nejaka teorie je tady, ale jsou to spis vseobecny zaklady, neni to o nejnovejsich technologiich a tak

http://www.motorkari.cz/clanky/jak-na-t ... ml?kid=853

http://www.motorkari.cz/clanky/jak-na-t ... ml?kid=865

ale kdyz budes hledat tak na motorkarich bude i neco o novinkach :)
ZRX1200R
ZRX1000RR

Don't drink and drive, but smoke and fly :-)
#399#

FilipZX9R
Příspěvky: 8
Registrován: pát pro 24, 2010 11:31:06

Příspěvek od FilipZX9R » pát pro 24, 2010 17:49:51

Co se týče všeobecných základů, tak s tím poblém není, máme na to na VUT přímo nejaké učebnice a patřím mezi ty, co si s technikou celkem dobře rozumí. Ale jde spíš o techniku, díky které se dnešní motory dostávají na takové výkony a abych mohl porovnat rozdíly mezi značkama a tak si potřebuju pořádně prostudovat techniku jednotlivých začek.

Pavel ZRX
Ghostrider
Ghostrider
Příspěvky: 2383
Registrován: pon srp 07, 2006 21:45:17
Bydliště: Kostelec
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Pavel ZRX » sob pro 25, 2010 11:36:02

Vysoké výkony současných motorů jsou mezi značkami v podstatě srovnatelné, pokud se jedná o stejné koncepce motoru. Podrobné informace o řízení motoru, ze kterých by jsi porovnal rozdíly, na vebu asi moc nebudou, spíš bych hledal v dílenských příručkách a manuálech jednotlivých značek.
ZRX 1200 R

FilipZX9R
Příspěvky: 8
Registrován: pát pro 24, 2010 11:31:06

Příspěvek od FilipZX9R » sob pro 25, 2010 13:11:29

Tady jde o to, že každá značka se ubírá nejakým směrem, kde se snaží vyvýjt neco, čím se bude lišit a čím bude přečnívat a toto bych chtěl právě v mé práci rozebrat

Uživatelský avatar
Tilda
Ghostrider
Ghostrider
Příspěvky: 5518
Registrován: čtv říj 19, 2006 12:49:59
Bydliště: Praha

Příspěvek od Tilda » sob pro 25, 2010 13:48:34

ja myslim ze v tomhle ohledu nebudou mezi jednotlivyma znackama nejaky zasadni rozdily. v podstate me napada akorat par vyjimek jako je treba big bang u yamahy R1, variabilni casovani ventilu u kawy GTR a hondy VFR, jiny system zavirani ventilu u Ducati, pripadne pouzi 5 ventilu na valec u R1, ale myslim ze uz se zase vratili ke 4 ventilum

jinak jsou vsechny znacky stejnym smerem- citace z clanku o nove ZX10: Za zvýšením výkonu stojí nové a lehčí materiály, z nichž jsou vyrobeny pohyblivé části motoru. Modernizací tak kromě pístů prošla i kliková skříň, díky níž má nový motor i vyšší těžiště, což slibuje zlepšení ovladatelnosti.

http://www.motorkari.cz/clanky/moto-nov ... 16967.html
ZRX1200R
ZRX1000RR

Don't drink and drive, but smoke and fly :-)
#399#

FilipZX9R
Příspěvky: 8
Registrován: pát pro 24, 2010 11:31:06

Příspěvek od FilipZX9R » sob pro 25, 2010 14:08:35

Jasné, přesně o toto mě jde...

Uživatelský avatar
Dargas
Easy slider
Easy slider
Příspěvky: 832
Registrován: čtv črc 27, 2006 18:00:24
Bydliště: okr. Jihlava

Příspěvek od Dargas » ned pro 26, 2010 10:28:11

ty motory už jsou perfektní teď. To už je jen hledání drobností. Případně fíglů na emise.
Téma zní zajímavě, ale klíčovej problém je najít informace, kterých bude velmi málo, navíc určitě anglicky.
Koukal jsem do diplomek ČVUT a nic vhodnýho tam není.

Na druhou stranu pokecat o big bangu (což je dávno vymyšlená koncepce motoru s pravidelnou klikovou hvězdicí, z čehož plyne nutnost nepravidelného zapalování a horší vyvážení motoru) by na pár stránek dalo.
Potom něco o pneumatickém zavírání ventilů, variabilních rozvodech...... a půlka je na světě.
CKC # 594

Uživatelský avatar
Dargas
Easy slider
Easy slider
Příspěvky: 832
Registrován: čtv črc 27, 2006 18:00:24
Bydliště: okr. Jihlava

Příspěvek od Dargas » ned pro 26, 2010 10:29:08

PS na populární články na netu bych moc nespoléhal, bejvaj tam i blbosti, páč ne každej novinář všemu rozumí....
CKC # 594

Pavel ZRX
Ghostrider
Ghostrider
Příspěvky: 2383
Registrován: pon srp 07, 2006 21:45:17
Bydliště: Kostelec
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Pavel ZRX » ned pro 26, 2010 19:01:00

[quote="Dargas"]ty motory už jsou perfektní teď. To už je jen hledání drobností. Případně fíglů na emise.

Já zas říkám, že motory perfektní byly, do doby, než se u motorek začala řešit spotřeba a emisní limity.
Dnešní maxima 200 Hp/ 1000 ccm (měrný litrový výkon) byly běžné už před 40 lety. A to motory neměly regulaci předstihu, měnící se časování rozvodu, proměnnou délku sacího potrubí, ani klapky v sání, ani ve výfuku. A je jedno, jestli to byly dvou nebo čtyřtakty, jednoválce nebo čtyřválce. Měly svůj motocyklový charakter.
Dnes si chceme přidat plyn, pravou rukou požádáme svůj draze zaplacený potenciometr v plynovém ovladači o akceleraci a v ten okamžik je s námi v rozporu armáda akčních členů a senzorů, které plní své poslání REGULOVAT nařízené řídící jednotkou. :roll:
ZRX 1200 R

Odpovědět