Světla

a taky vejfuky, brzdy, gumy a jiný drobnosti...
Odpovědět
hrtak
Příspěvky: 18
Registrován: pát srp 20, 2010 12:37:46

Světla

Příspěvek od hrtak » pát srp 20, 2010 12:43:44

Ahoj, měl bych takovej lamerskej dotázek. Mám Ninju 250 a dost mě štvou světla, opravdu není nic moc vidět (dálkové ještě jakž takž ale ta potkávačka je dost zoufalá). Chtěl bych tam dát něco silnějšího, našel jsem doporučení na tyhle http://www.autozarovky-philips.cz/index ... ecord=4455 ale nejsem si jist jestli je můžu použít jako potkávačky. Nějak moc se v tom nevyznám - jsou světla na blízko i dálku stejné a liší se jen nastavením sklonu nb se nějak odlišují? Díky za každou radu.

Uživatelský avatar
Ladis
Ghostrider
Ghostrider
Příspěvky: 4467
Registrován: pon črc 09, 2007 16:49:44
Bydliště: Kunštát, okr. Blansko
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Ladis » pát srp 20, 2010 13:31:23

Typově jsou to pořád H7, jen s jinak barevnou baňkou a snad jiným vláknem...nevím. :dontknow:
Fakt ale je, že je můžeš směle vyměnit za stávající žárovky, který tam máš...potkávačky budou furt pokávačky a to stejný s dálkovýma!
Nevím, jakej tato žárovka přinese efekt v páru H7, ale v provedení H4 jako jedna v hlavním reflektoru u mě přinesla rozdíl asi jen v barvě světelného kuželu! :? Je o něco bělejší, subjektivně to působí, jako víc svítivá žárovka. Délka i šířka výseče kuželu je ale stejná, jako s obyč žárovkou! Takže za mě vyhožený peníze! :idea: :wink:
ZZR 1200 '03 Moonlight Silver
*********CKC # 686*********

Uživatelský avatar
Z.
Ghostrider
Ghostrider
Příspěvky: 3443
Registrován: ned dub 09, 2006 17:07:36
Bydliště: Nový Jičín

Příspěvek od Z. » pát srp 20, 2010 15:36:13

Ládis má pravdu (předsedo :-) ) ... možná bych ještě dodal, že takové žárovky budout mít kratší životnost než obyčejné s čirou baňkou.

Více světla by jsi mohl získat montáží Xenonu, ale tady je zase problém s homologací a problémy s policií. To se tady už taky probíralo v jiném vlákně.

viewtopic.php?t=6861


Dám ti radu za všechny prachy ... jezdi ve dne. :-) V noci je stejně prd vidět.
15 let Kawasaki Z750 '07
> silver shadow <
>> CKC #304 <<

Uživatelský avatar
volkswagen
Site Admin
Site Admin
Příspěvky: 7949
Registrován: stř led 25, 2006 12:02:21
Bydliště: Praha
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od volkswagen » pát srp 20, 2010 15:59:34

Umejt plexi, seřídit a umejt světla a hned to bude lepší ;-)

A jak píše kolega Z. V noci na hovno svítí každá motorka.
Z900RS
W800 2011
VN 900 Custom 2009 bye
ZX-6R 2007 bye
Z1000 2003 bye

hrtak
Příspěvky: 18
Registrován: pát srp 20, 2010 12:37:46

Příspěvek od hrtak » pát srp 20, 2010 16:55:05

no v ty 250tce to sviti obzvlast blbe a dokonce i v nejakych recenzich doporucovali vymenit za lepsi. Tech par korun me nevytrhne, stejne moto budu muset dat do servisu (Asi bychom to zvladli i doma, ale diky kvalitni pryzi co tam japonsti soudruzi davaj mi po 2 letech odpadavaj ty matky co jsou zevnitr kapot a kdyz sem to mel sundany posledne, tak ty dva stupidni sroubky na predni masce trvalo nasadit hodinu) tak bych je to tam nechal rovnou vymenit.
Rozdil mezi H4 a H7 je jaky? Jinak jizde v noci se vyhybam co to jde, ale obcas to precijen vyjde tak ze se jede :)

Uživatelský avatar
Z.
Ghostrider
Ghostrider
Příspěvky: 3443
Registrován: ned dub 09, 2006 17:07:36
Bydliště: Nový Jičín

Příspěvek od Z. » pát srp 20, 2010 17:37:37

H4 - 55/60W - dvouvláknová halogenová žárovka, zavedena v roce 1971, použití pro tlumené a dálkové světlo v Evropě
H7 - 55W- jednovláknová, zavedena pro dvoukomorové světlomety, kde dálkové je ze samostatného reflektoru (Focus, Golf ... hafo aut) pro tlumené světlo, proti H4 vyšší svítivost, životnost - prostě novější.

Parametry světelného toku, účinnosti, barevné teploty, životnosti v hlavě nenosím, ale v případě zájmu můžu dohledat. Protože jsou obě halogenové, jsou citlivé na podpětí a přepětí. Oboje je na závadu, při podpětí nefunguje "halogenový cyklus", při přepětí rychle "shoří". Protože jde o žhavené zdroje, NIKDY nebudou mít stejnou svítivost abarevnou teplotu jako výbojky nebo LED. Ani ty takzvané *Breaker, *killer, a jíné tmy drtiče. Furt je to žárovka.


Tak ještě ty parametry(jsem je našel :-) ):
H4 - 12V, 60/55W, 1600/1000 lm (lumenů - světelný tok), životnost 250/500 hodin
H7 - 12V, 55W, 1500 lm, bar. teplota 2700 K, životnost 330 hod

a pro info výbojka D1S
D1S - 35W, 3200 lm, bar. teplota 4150 K, životnost 3000 hod.
15 let Kawasaki Z750 '07
> silver shadow <
>> CKC #304 <<

Uživatelský avatar
Z.
Ghostrider
Ghostrider
Příspěvky: 3443
Registrován: ned dub 09, 2006 17:07:36
Bydliště: Nový Jičín

Příspěvek od Z. » pát srp 20, 2010 17:57:20

volkswagen píše:Umejt plexi, seřídit a umejt světla a hned to bude lepší ;-)

A jak píše kolega Z. V noci na hovno svítí každá motorka.
V noci svíti na hovno všechno. Vřele doporučuji v noci dělat něco jiného než řídit auto nebo motorku. :lol: :lol:
15 let Kawasaki Z750 '07
> silver shadow <
>> CKC #304 <<

hrtak
Příspěvky: 18
Registrován: pát srp 20, 2010 12:37:46

Příspěvek od hrtak » pát srp 20, 2010 22:46:55

supr diky za pomoc. Takze chapu dobre, ze muzu koupit sadu tech 2 H7 a dat po jedny do kazdyho svetla? :)

Uživatelský avatar
Z.
Ghostrider
Ghostrider
Příspěvky: 3443
Registrován: ned dub 09, 2006 17:07:36
Bydliště: Nový Jičín

Příspěvek od Z. » sob srp 21, 2010 09:56:33

hrtak píše:supr diky za pomoc. Takze chapu dobre, ze muzu koupit sadu tech 2 H7 a dat po jedny do kazdyho svetla? :)
Ano tak.

Dále platí postup co psal VW ... umejt, seřídit ... možná bych ještě doplnil takovou fintu ... pokud máš doma kompresor vyndej světla z motorky a stlačeným vzduchem vufoukej ze světel prach. 250 Ninja je nová, to by ještě nemuselo být moc zaprášené.
Zaprášený reflektor a krycí sklo dokáže kurevsky snížit odrazivost a propustnost světla. :idea:
15 let Kawasaki Z750 '07
> silver shadow <
>> CKC #304 <<

Odpovědět