ZRX seřízení ventilů - návod

Co se nevešlo jinam, manuály, foto a tak...
Uživatelský avatar
Dargas
Easy slider
Easy slider
Příspěvky: 832
Registrován: čtv črc 27, 2006 18:00:24
Bydliště: okr. Jihlava

Příspěvek od Dargas » úte dub 21, 2009 12:07:35

http://www.yamaha-xjr.cz/tuning/ventily/ventily.php

je to sice na xjr, ale ta ma taky podlozky...
CKC # 594

Uživatelský avatar
milda
Ghostrider
Ghostrider
Příspěvky: 3683
Registrován: pon dub 09, 2007 19:56:56
Bydliště: Plzeň
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od milda » úte dub 21, 2009 12:09:27

Z. píše:Pokud ti to stačí takto, tak je to prima.

(nicméně pro sebe si to stejně přeložím kdyby to náhodou někdo někdy chtěl ... ten postup je docela obecně popsaný a zahrnuje i dobré rady jak na rozvodový řetěz, napínák, vačky ... organizaci pracoviště a tak. Prostě jak by to mělo být aby ti nic nespadlo do motoru a zpětně si to složil tak jak má.)

Edit: Nebo ne. Nebude žádný dovětek.
A proč nebude dovětek?
Konkrétních a erudovaných informací není nikdy dost!!
Myslím,že kdybys to časem dopřeložil,tak by se to určitě hodilo!!
Nicméně i tak díky za Tvou snahu!!
ZRX 1200 hybrid S/R-DAEG
CKC # 576

Uživatelský avatar
Z.
Ghostrider
Ghostrider
Příspěvky: 3443
Registrován: ned dub 09, 2006 17:07:36
Bydliště: Nový Jičín

Příspěvek od Z. » úte dub 21, 2009 12:38:51

V klidu. Přeložím, dám obrázky, tabulky pro výběr tlouštěk podložek, zkušenosti apod.


V tom dovětku jsem chtel jenom reagovat na jednu větu z marťynova popisu postupu práce. Ale pak jsem usoudil, že jako rychlý návod je to v pohodě.
15 let Kawasaki Z750 '07
> silver shadow <
>> CKC #304 <<

Uživatelský avatar
KankX
Site Admin
Site Admin
Příspěvky: 9361
Registrován: pon kvě 07, 2007 13:16:13
Bydliště: Teplice
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od KankX » úte dub 21, 2009 13:22:35

Mildo, jen te jeste upozornim, ze ne kazdej umi vule spravne zmerit! Ono totiz pri trose snaze do te mezery dokazes strcit temer jakoukoliv merku... Jakmile tam narves vetsi, vetsinou zustane pero odmackle a cloveku se zda ze je vule OK, ale neni to tak... merka tam musi jit sama a pro jistotu klidne parkrat otoc motorem dokola a zmer znovu... tisiciny jsou holt previt :roll: :(
----- (W) -----
young oldtimer
nekdo se zavodnikem narodi, jiny umira

Uživatelský avatar
Marťyn
Easy rider
Easy rider
Příspěvky: 426
Registrován: ned bře 25, 2007 21:54:59
Bydliště: Židlochovice

Příspěvek od Marťyn » úte dub 21, 2009 14:03:50

Z. píše:V klidu. Přeložím, dám obrázky, tabulky pro výběr tlouštěk podložek, zkušenosti apod.


V tom dovětku jsem chtel jenom reagovat na jednu větu z marťynova popisu postupu práce. Ale pak jsem usoudil, že jako rychlý návod je to v pohodě.
Reaguj, každý postřeh dobrý.
ŽIVOT - TO JE EXPERIMENT !!
CKC 555

Uživatelský avatar
Dargas
Easy slider
Easy slider
Příspěvky: 832
Registrován: čtv črc 27, 2006 18:00:24
Bydliště: okr. Jihlava

Příspěvek od Dargas » úte dub 21, 2009 14:43:13

to by me docela zajimalo, da se to slovy povedet "jak tezko" (lehko) by tam ta merka mela jit? Pac na tom samozrejme zalezi, co nameris...
CKC # 594

Uživatelský avatar
farmář
Ghostrider
Ghostrider
Příspěvky: 2148
Registrován: úte říj 16, 2007 20:01:57
Bydliště: kousek od Jindřichova Hradce

Příspěvek od farmář » úte dub 21, 2009 15:31:44

Kanxi to jsem tu ani neříkal, jo děllá se to že zkoušíte ještě větší a menší měrku jak tam jde. To chce trochu cvik, když se pak zdá že je to ok, tak se musí motor párkrát protočit a znova. Kdo nemá jemnej cit v pazourech a cvik, to může dělat i donekonečna, stačí mít den blbec a je to v pytli :lol:
Kawasaki Vulcan VN 1500 Classic
CKC #1060

Uživatelský avatar
Z.
Ghostrider
Ghostrider
Příspěvky: 3443
Registrován: ned dub 09, 2006 17:07:36
Bydliště: Nový Jičín

Příspěvek od Z. » úte dub 21, 2009 16:16:42

Marťyn píše:
Z. píše:V klidu. Přeložím, dám obrázky, tabulky pro výběr tlouštěk podložek, zkušenosti apod.


V tom dovětku jsem chtel jenom reagovat na jednu větu z marťynova popisu postupu práce. Ale pak jsem usoudil, že jako rychlý návod je to v pohodě.
Reaguj, každý postřeh dobrý.
ale tahleta sekvence mě přijde taková nějaká divná ...

měrky a měříš - přes zapalování otáčíš motorem a pokračuješ např. z leva do prava (pro muslimy třeba z prava do leva). Vybereš ventil, který chceš kontrolovat a otáčíš motorem dokud se koník (to je ta věc pod vačkou, co tlačí na ventil) neuvolní - vůli měříš měrkou mezi koníkem a vrchem zdvihátka ventilu.

Na to jsou přece značky na nastavení pístů do úvrati ... ale jak jsem psal. Jako rychlý tip to jde ...
15 let Kawasaki Z750 '07
> silver shadow <
>> CKC #304 <<

Uživatelský avatar
Z.
Ghostrider
Ghostrider
Příspěvky: 3443
Registrován: ned dub 09, 2006 17:07:36
Bydliště: Nový Jičín

Příspěvek od Z. » úte dub 21, 2009 16:20:40

Mildo, poslal jsem ti e-mail s překladem. :wink:
15 let Kawasaki Z750 '07
> silver shadow <
>> CKC #304 <<

Uživatelský avatar
farmář
Ghostrider
Ghostrider
Příspěvky: 2148
Registrován: úte říj 16, 2007 20:01:57
Bydliště: kousek od Jindřichova Hradce

Příspěvek od farmář » úte dub 21, 2009 17:08:35

mno moc ne, já se radši orientuji střihem souhlasného válce :wink: (nejčastěji vnější a vnitřní) ale u vačky jsou značky moooc fajn :lol:
jinak střih souhlasného válce je když se právě jeden ventil dovře a druhej začne otvírat, tehdy má souhlasnej válec oba ventily určitě v pauze. Ale to je ti fakt dobrý akorát u koníků, jestli se nepletu. S vačkama na mne nechoďte :lol: :lol: :lol: tak je daná myslím předepsaná vůle mezi vačkou a podložkou ve chvíli podle nastavovací značky, ne?
Kawasaki Vulcan VN 1500 Classic
CKC #1060

Uživatelský avatar
Marťyn
Easy rider
Easy rider
Příspěvky: 426
Registrován: ned bře 25, 2007 21:54:59
Bydliště: Židlochovice

Příspěvek od Marťyn » úte dub 21, 2009 18:10:29

Z. píše:
Marťyn píše:
Z. píše:V klidu. Přeložím, dám obrázky, tabulky pro výběr tlouštěk podložek, zkušenosti apod.


V tom dovětku jsem chtel jenom reagovat na jednu větu z marťynova popisu postupu práce. Ale pak jsem usoudil, že jako rychlý návod je to v pohodě.
Reaguj, každý postřeh dobrý.
ale tahleta sekvence mě přijde taková nějaká divná ...

měrky a měříš - přes zapalování otáčíš motorem a pokračuješ např. z leva do prava (pro muslimy třeba z prava do leva). Vybereš ventil, který chceš kontrolovat a otáčíš motorem dokud se koník (to je ta věc pod vačkou, co tlačí na ventil) neuvolní - vůli měříš měrkou mezi koníkem a vrchem zdvihátka ventilu.

Na to jsou přece značky na nastavení pístů do úvrati ... ale jak jsem psal. Jako rychlý tip to jde ...
Hm, chtěl jsem to zjednodušit, abych se nemusel rozepisovat ohledně střihů a úvratí, tak jsem to napsal tak jak to dělám já, tzn., že si píšu údaje z válců 1-2-3-4 a ne v pořadí jak pálí, natočím ventily do střihu, změřím, napíšu a jdu na další. Trochu víc se natočím motorem, ale mám to popřadě a hlavně v tom mám jasno :twisted:
ŽIVOT - TO JE EXPERIMENT !!
CKC 555

Uživatelský avatar
Z.
Ghostrider
Ghostrider
Příspěvky: 3443
Registrován: ned dub 09, 2006 17:07:36
Bydliště: Nový Jičín

Příspěvek od Z. » úte dub 21, 2009 19:13:50

Marťyn píše:
Z. píše:
Marťyn píše: Reaguj, každý postřeh dobrý.
ale tahleta sekvence mě přijde taková nějaká divná ...

měrky a měříš - přes zapalování otáčíš motorem a pokračuješ např. z leva do prava (pro muslimy třeba z prava do leva). Vybereš ventil, který chceš kontrolovat a otáčíš motorem dokud se koník (to je ta věc pod vačkou, co tlačí na ventil) neuvolní - vůli měříš měrkou mezi koníkem a vrchem zdvihátka ventilu.

Na to jsou přece značky na nastavení pístů do úvrati ... ale jak jsem psal. Jako rychlý tip to jde ...
Hm, chtěl jsem to zjednodušit, abych se nemusel rozepisovat ohledně střihů a úvratí, tak jsem to napsal tak jak to dělám já, tzn., že si píšu údaje z válců 1-2-3-4 a ne v pořadí jak pálí, natočím ventily do střihu, změřím, napíšu a jdu na další. Trochu víc se natočím motorem, ale mám to popřadě a hlavně v tom mám jasno :twisted:
Dyť říkám, že jo :wink:
15 let Kawasaki Z750 '07
> silver shadow <
>> CKC #304 <<

Uživatelský avatar
milda
Ghostrider
Ghostrider
Příspěvky: 3683
Registrován: pon dub 09, 2007 19:56:56
Bydliště: Plzeň
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od milda » úte dub 21, 2009 20:24:39

Zbyňku,Tvůj překlad jsem si prošel a řekl bych,že dost dobrý. MOC DÍKY!!!!
Nějak to musím dát dobromady.Když nepochopím to "složitě",snad mě nakopne to jednoduchý a když ani to ne,tak se zeptám.... :shock:

Spíš si myslím,že to jen zkontroluju.Když jsem na radu Pavla Kyse motorku projel bez vzduch. filtru,tak jela úplně v pohodě a nic necinkalo....

Ale jistota je jistota...
ZRX 1200 hybrid S/R-DAEG
CKC # 576

Uživatelský avatar
Z.
Ghostrider
Ghostrider
Příspěvky: 3443
Registrován: ned dub 09, 2006 17:07:36
Bydliště: Nový Jičín

Příspěvek od Z. » úte dub 21, 2009 20:39:12

milda píše:Zbyňku,Tvůj překlad jsem si prošel a řekl bych,že dost dobrý. MOC DÍKY!!!!
Nějak to musím dát dobromady.Když nepochopím to "složitě",snad mě nakopne to jednoduchý a když ani to ne,tak se zeptám.... :shock:

Spíš si myslím,že to jen zkontroluju.Když jsem na radu Pavla Kyse motorku projel bez vzduch. filtru,tak jela úplně v pohodě a nic necinkalo....

Ale jistota je jistota...
Kdybys něco potřeboval vyjasnit tak se ozvi. Ať se daří. Z.
15 let Kawasaki Z750 '07
> silver shadow <
>> CKC #304 <<

Uživatelský avatar
PájinKAWA
Babyrider
Babyrider
Příspěvky: 99
Registrován: čtv dub 05, 2007 19:40:21
Bydliště: Vidlatá Seč
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od PájinKAWA » úte dub 21, 2009 21:13:12

Zdravim všechny lidi dobré vůle! ZX6R ´00

Odpovědět