ZRX seřízení ventilů - návod

Co se nevešlo jinam, manuály, foto a tak...
Uživatelský avatar
milda
Ghostrider
Ghostrider
Příspěvky: 3683
Registrován: pon dub 09, 2007 19:56:56
Bydliště: Plzeň
Kontaktovat uživatele:

ZRX seřízení ventilů - návod

Příspěvek od milda » pon dub 20, 2009 10:39:43

Vím,že je mezi náma plno šikulů,co se rádi v motkách vrtaj a ví co a jak...
...a na druhou stranu zas plno,co si radši skočej do servisu.To však musí mít někde poblíž spolehlivej servis...

Dokázal by mě někdo popsat postup seřízení ventilů?V manuálu se o tom něco píše,ale tomu nerozumím kvůli jazykové bariéře... :cry:

Princip -měření vůlí -měnění podložek chápu(vůle nevím,kde má jaká být)¨
Podložky se musí objednávat vždy?
Kde jsou k mání nejrychleji? ( ev.nejlevněji)

Mám najeto 23tis. a něco se začíná ozývat.Když jsem měl Rexe v servisu minule,tak řekli,že to je brzo (asi se jim moc nechtělo)..radši bych na to juknul sám...

Díky
ZRX 1200 hybrid S/R-DAEG
CKC # 576

Uživatelský avatar
farmář
Ghostrider
Ghostrider
Příspěvky: 2148
Registrován: úte říj 16, 2007 20:01:57
Bydliště: kousek od Jindřichova Hradce

Příspěvek od farmář » pon dub 20, 2009 10:51:16

podložky jsou zbroušený s přesností tisíciny a ty starý se leckdy nechávají a leckdy ne, bo jsou už ojetý a tak se mění vše a starý se nechávají překalibrovat,jak kdo, takže k tomu potřebuješ krabici kalibrovanejch podložek.Vůle je mezi vačkou a podložkou, když jde o vačkovej rozvod. Takže když to vezmeš kolem a kolem, protože netušíš, kde to bude chtít kolik přidat, asi zase budeš muset do servisa,co. :? nejde to koupit zkrátka univerzálně, nebo vyměnit někde s brusírnou.Byl by to dlouhodobej porod.
Kawasaki Vulcan VN 1500 Classic
CKC #1060

Uživatelský avatar
milda
Ghostrider
Ghostrider
Příspěvky: 3683
Registrován: pon dub 09, 2007 19:56:56
Bydliště: Plzeň
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od milda » pon dub 20, 2009 11:11:01

A když to poměřím,tak zjistím o kolik se ev.liším od správných vůlí,ne? A pak vím,jaké podložky...nebo se pletu?
ZRX 1200 hybrid S/R-DAEG
CKC # 576

Uživatelský avatar
farmář
Ghostrider
Ghostrider
Příspěvky: 2148
Registrován: úte říj 16, 2007 20:01:57
Bydliště: kousek od Jindřichova Hradce

Příspěvek od farmář » pon dub 20, 2009 16:00:28

když budeš vědět, jakou tam máš vůli a jakou máš mít,plus jaká byla ta podložka původně a o kolik je ojetá tak jo :lol: čili nejhůř na dvakrát ano. Proto se tohle dělá nejlépe, když jich máš krabici a jen si vybereš.
Naposledy upravil(a) farmář dne pon dub 20, 2009 19:15:35, celkem upraveno 1 x.
Kawasaki Vulcan VN 1500 Classic
CKC #1060

Uživatelský avatar
Z.
Ghostrider
Ghostrider
Příspěvky: 3443
Registrován: ned dub 09, 2006 17:07:36
Bydliště: Nový Jičín

Příspěvek od Z. » pon dub 20, 2009 16:29:42

milda píše:A když to poměřím,tak zjistím o kolik se ev.liším od správných vůlí,ne? A pak vím,jaké podložky...nebo se pletu?
Já jsem kdysi, kdesi viděl takový hodně popisný návod jak na ventily. Aź se vrátím z práce dom, tak se ti po tom mrknu. Ale jinak mají kluci pravdu. Chce to hlavně trpělivost, pečlivost a MÍT K DISPOZICI PODLOŹKY.


Z.
15 let Kawasaki Z750 '07
> silver shadow <
>> CKC #304 <<

Uživatelský avatar
Z.
Ghostrider
Ghostrider
Příspěvky: 3443
Registrován: ned dub 09, 2006 17:07:36
Bydliště: Nový Jičín

Příspěvek od Z. » pon dub 20, 2009 17:30:41

:idea:

:D Jsem malej, ale šikovnej!

Tak jsem to našel, je to pouze anglicky ... http://www.zr-7.com/valves.htm (Pokud se večer dostatečně ožeru, tak bych to mohl zkusit přeložit, pokud teda by bylo potřeba)

Ostatně, je tam spousta užitečných návodů pro mou bývalou (ZR7) krasavici.
15 let Kawasaki Z750 '07
> silver shadow <
>> CKC #304 <<

Uživatelský avatar
milda
Ghostrider
Ghostrider
Příspěvky: 3683
Registrován: pon dub 09, 2007 19:56:56
Bydliště: Plzeň
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od milda » pon dub 20, 2009 20:05:23

Zbyňku,
to bys byl hodnej,kdyby se Ti to podvedlo převést do českého jazyka!!

:notworthy: Třeba to pomůže i dalším .... :notworthy:
ZRX 1200 hybrid S/R-DAEG
CKC # 576

Uživatelský avatar
Z.
Ghostrider
Ghostrider
Příspěvky: 3443
Registrován: ned dub 09, 2006 17:07:36
Bydliště: Nový Jičín

Příspěvek od Z. » pon dub 20, 2009 20:22:27

milda píše:Zbyňku,
to bys byl hodnej,kdyby se Ti to podvedlo převést do českého jazyka!!

:notworthy: Třeba to pomůže i dalším .... :notworthy:
Tak jo ... ale chvilku to potrvá ...
15 let Kawasaki Z750 '07
> silver shadow <
>> CKC #304 <<

Uživatelský avatar
Z.
Ghostrider
Ghostrider
Příspěvky: 3443
Registrován: ned dub 09, 2006 17:07:36
Bydliště: Nový Jičín

Příspěvek od Z. » pon dub 20, 2009 21:38:49

Z. píše:
milda píše:Zbyňku,
to bys byl hodnej,kdyby se Ti to podvedlo převést do českého jazyka!!

:notworthy: Třeba to pomůže i dalším .... :notworthy:
Tak jo ... ale chvilku to potrvá ...
Mám tak 1/3 a už nemohu ... pokračovat budu zítra. Navíc to odkazuje na nějaké iliustrace z manuálu na ZR7, který mám samozřejmě na letním sídle a ne u sebe doma. Drobný zádrhel. Vyřeším. Nějak. :wink:
15 let Kawasaki Z750 '07
> silver shadow <
>> CKC #304 <<

Uživatelský avatar
Zubr
Ghostrider
Ghostrider
Příspěvky: 1084
Registrován: pon úno 06, 2006 17:20:28
Bydliště: Chomutov

Příspěvek od Zubr » pon dub 20, 2009 23:14:54

Mrkni tady http://www.gsxr.wz.cz/jak.htm celkem solidní stránky. Čus Tom
NINJA ZX 9R 2000 červená na negativu zelená=kawakamufláž woe
CKC#068

Řečník z aragonitových jeskyní

Uživatelský avatar
milda
Ghostrider
Ghostrider
Příspěvky: 3683
Registrován: pon dub 09, 2007 19:56:56
Bydliště: Plzeň
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od milda » úte dub 21, 2009 06:37:08

Jen v klidu Zbyňku,ať to nepřepálíš!! :thumbright:

Tome zajímavý stránky,jdu studovat....

Díky!
ZRX 1200 hybrid S/R-DAEG
CKC # 576

Uživatelský avatar
Z.
Ghostrider
Ghostrider
Příspěvky: 3443
Registrován: ned dub 09, 2006 17:07:36
Bydliště: Nový Jičín

Příspěvek od Z. » úte dub 21, 2009 07:46:33

Zubr píše:Mrkni tady http://www.gsxr.wz.cz/jak.htm celkem solidní stránky. Čus Tom
Zajimave stránky Tome. To si zapamatuju. :wink:
15 let Kawasaki Z750 '07
> silver shadow <
>> CKC #304 <<

Uživatelský avatar
Marťyn
Easy rider
Easy rider
Příspěvky: 426
Registrován: ned bře 25, 2007 21:54:59
Bydliště: Židlochovice

Příspěvek od Marťyn » úte dub 21, 2009 09:03:13

23tis. km je docela málo, u mě od poslední kontroly uběhlo 35tis., teď jsem proměřil a některé podložky jsem jenom přehodil mezi sebou, abych splňoval předepsané vůle a nic jsem neměnil.
Jinak je to docela jednoduché - není se čeho bát, pro průměrně zručného Kawistu by to neměl být problém.
Když všechno odmašlíš, aby jsi měl přístup, tak vyhodíš svíčky, sundáš víko ventilů a kryt zapalování, vezmeš měrky a měříš - přes zapalování otáčíš motorem a pokračuješ např. z leva do prava (pro muslimy třeba z prava do leva). Vybereš ventil, který chceš kontrolovat a otáčíš motorem dokud se koník (to je ta věc pod vačkou, co tlačí na ventil) neuvolní - vůli měříš měrkou mezi koníkem a vrchem zdvihátka ventilu.
Pokud jsou vůle malé, dá se výměna obejít dvěma způsoby - 1. vyndáš podložku - u každé si poznamenáš o kolik ji chceš obrousit nebo aspoň na kolik, vyhledáš přítele nebo známého, který pracuje na brusce na plocho (horizontální) a necháš to u něj obrousit na požadovaný rozměr nebo 2. vezmeš brusný kámen (raději jemnější), trochu trpělivosti a vody a ošudláš si to ve volných chvílích sám.
Pokud jsou vůle větší zkus promyslet jestli se nedají zaměnit za podložky s menšími vůlemi a naopak, většinou to jde. Pak už budeš muset sehnat jen ty, které Ti nevyšly.
Sání - 0,13 - 0,19(0,2)
Výfuk - 0,18 - 0,24(0,25)
Hodně štěstí - a ať Ti nic nespadne do motoru.
ŽIVOT - TO JE EXPERIMENT !!
CKC 555

Uživatelský avatar
milda
Ghostrider
Ghostrider
Příspěvky: 3683
Registrován: pon dub 09, 2007 19:56:56
Bydliště: Plzeň
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od milda » úte dub 21, 2009 10:01:32

Tedy,tak za tohle fakt dík!! :thumbleft:
Jednoduše a srozumitelně!!!
:wav:
ZRX 1200 hybrid S/R-DAEG
CKC # 576

Uživatelský avatar
Z.
Ghostrider
Ghostrider
Příspěvky: 3443
Registrován: ned dub 09, 2006 17:07:36
Bydliště: Nový Jičín

Příspěvek od Z. » úte dub 21, 2009 11:50:13

Pokud ti to stačí takto, tak je to prima.

(nicméně pro sebe si to stejně přeložím kdyby to náhodou někdo někdy chtěl ... ten postup je docela obecně popsaný a zahrnuje i dobré rady jak na rozvodový řetěz, napínák, vačky ... organizaci pracoviště a tak. Prostě jak by to mělo být aby ti nic nespadlo do motoru a zpětně si to složil tak jak má.)

Edit: Nebo ne. Nebude žádný dovětek.
15 let Kawasaki Z750 '07
> silver shadow <
>> CKC #304 <<

Odpovědět