Rada od zkušenějších

Uživatelský avatar
Dj Maxx
Babyrider
Babyrider
Příspěvky: 30
Registrován: ned led 04, 2009 21:22:38
Bydliště: Zábřeh
Kontaktovat uživatele:

Rada od zkušenějších

Příspěvek od Dj Maxx » sob led 17, 2009 19:30:54

Čau kawáci.Mám jeden dotaz,pro vás zřejmně banální ale pro mně zatím zádrhel.Koupil jsem Kawu ZXT 1000 a stála v nevyhřívané garáži od doby co napadl ten bílej popel.Zřejmě tam kixla baterka a tak jsem to napojil na autobaterii ale motor se dvakrát převalí a ještě s těží a začne hned cvakat relé.Je možné že je olej v motoru natolik tuhej,že startér prostě nezvládá točit se stuhlým motorem? Dnes bylo mínus 5 a chtěl jsem to jen vyzkoušet natočit a poslechnout si krásnej zvuk a bohužel jen převalení 2až3 krát a cvak cvak cvak ....
Díky za názory.

Uživatelský avatar
DoktorZRX
Ghostrider
Ghostrider
Příspěvky: 6969
Registrován: čtv úno 23, 2006 15:08:06
Bydliště: Žďár nad Sázavou

Příspěvek od DoktorZRX » sob led 17, 2009 19:45:38

Nabít, nebo koupit novou baterku :wink:
Buell xb12r
CKC#160

Uživatelský avatar
Dj Maxx
Babyrider
Babyrider
Příspěvky: 30
Registrován: ned led 04, 2009 21:22:38
Bydliště: Zábřeh
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Dj Maxx » sob led 17, 2009 19:50:13

OK ale to neřeší ten problém s tím,že to nechce točit ani při napojení na autobaterii s nastartovaným motorem u auta.Může to být tím stuhlým olejem že s tím startér prostě pořádně nezatočí?

Uživatelský avatar
Anti
Easy slider
Easy slider
Příspěvky: 503
Registrován: úte kvě 23, 2006 15:14:07
Bydliště: Znojemsko

Příspěvek od Anti » sob led 17, 2009 19:59:44

Cvakání značí že relé nemá dostatek energie pro trvalé sepnutí.Takže zkus prohlédnout napájecí kabely.Připojení autobaterie je potřeba také dostatečně dimenzovanými kabely.
Jeden stačí....na všechno....

Uživatelský avatar
Dj Maxx
Babyrider
Babyrider
Příspěvky: 30
Registrován: ned led 04, 2009 21:22:38
Bydliště: Zábřeh
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Dj Maxx » sob led 17, 2009 20:03:46

Fajn,takže pokud bude dostatečné napětí,tak není možné aby startér neutáhl otáčení motorem i když třeba je zmrzlý ?

Uživatelský avatar
Anti
Easy slider
Easy slider
Příspěvky: 503
Registrován: úte kvě 23, 2006 15:14:07
Bydliště: Znojemsko

Příspěvek od Anti » sob led 17, 2009 20:12:27

Starter by měl být dimenzovaný na takový výkon,aby protočil velmi studeným motorem.Pokud si nejseš jistý,zkus krapet protočit motorem třeba přes rychlost,abys věděl že se točí,že tam není nějakej průser.
Můžeš si pomoci vyšroubováním svíček,ale asi to nebude tak jednoduché jak na mém jednoválu.
Jeden stačí....na všechno....

Uživatelský avatar
Dargas
Easy slider
Easy slider
Příspěvky: 832
Registrován: čtv črc 27, 2006 18:00:24
Bydliště: okr. Jihlava

Příspěvek od Dargas » sob led 17, 2009 21:00:40

pokud sundas dekl zapalovani, nasadis gola orech na tu matici uprostred, melo by jit otocit klikou pomerne snadno.
prikladam obrazek, snad to u tvyho biku bude vypadat hodne podobne.
Obrázek
CKC # 594

Uživatelský avatar
Dj Maxx
Babyrider
Babyrider
Příspěvky: 30
Registrován: ned led 04, 2009 21:22:38
Bydliště: Zábřeh
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Dj Maxx » ned led 18, 2009 09:09:33

Díky za příspěvky,pokusím se to nějak rozhejbat.To roztlačení zatím nepůjde,je tady všude sníh.

Uživatelský avatar
Dak
Ghostrider
Ghostrider
Příspěvky: 3438
Registrován: sob led 28, 2006 13:44:45
Bydliště: Zlechov ( Je to kousek od Uh. Hradiště)
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Dak » ned led 18, 2009 12:23:41

Pokud máš baterku v mašině K.O. tak ti propojení s nastartovaným autem hned nepomože. Mosíš chvilku počkat! Baterie v mašině si chvilku sama bude brat dost vysoký proud a na startér skoro nic nezbyde. Pokud to tak zapojíš, tak pořádně zkontroluj káble, pak to minutu, dvě, nech v klidu. Jestliže si s motorem už protočil, tak by nikde nic drhnout nemělo. Jinak to možeš udělat jinak. Odpoj baterku co je v mašině a napřímo tam přes káble zapoj tu co máš v autě, kterou od auta odpojíš. Toš tak
Dak
CKC -015-

Jiran
Příspěvky: 12
Registrován: pon zář 08, 2008 13:13:01
Bydliště: Velký Dřevíč

Příspěvek od Jiran » ned led 18, 2009 21:53:40

Chlapi, pokud je autobaterie v pořádku, tak ihned po spojení baterií paralelně se napětí vyrovnají. Vzhledem k tomu, že motobaterie je minimálně 4 krát menší, tak to autobaterie vůbec nepocítí. Startovací proud, který je autobaterie schopná ve špičce dodat je minimálně 300A. Takže jak už někdo napsal je potřeba zkontrolovat a očistit všechny kontakty a samozdřejmě dotáhnout. Jo a jestli očka na těch ztvrdlých drátech drží jen na pár drátkách, tak je to taky špatně. Že by olej ztuhnul natolik, aby se zastavil startér je nesmysl. Přes startér se dá přeci i popojet a navíc spojka je taky v oleji a určitě funguje.

Uživatelský avatar
666S999
Ghostrider
Ghostrider
Příspěvky: 6798
Registrován: ned úno 12, 2006 18:51:09
Bydliště: prostřední Morava
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od 666S999 » ned led 18, 2009 22:04:10

Jiran píše:Chlapi, pokud je autobaterie v pořádku, tak ihned po spojení baterií paralelně se napětí vyrovnají. Vzhledem k tomu, že motobaterie je minimálně 4 krát menší, tak to autobaterie vůbec nepocítí. Startovací proud, který je autobaterie schopná ve špičce dodat je minimálně 300A. Takže jak už někdo napsal je potřeba zkontrolovat a očistit všechny kontakty a samozdřejmě dotáhnout. Jo a jestli očka na těch ztvrdlých drátech drží jen na pár drátkách, tak je to taky špatně. Že by olej ztuhnul natolik, aby se zastavil startér je nesmysl. Přes startér se dá přeci i popojet a navíc spojka je taky v oleji a určitě funguje.
Aha, zas teoretické bavení o prdu: (minimálně 300A??? , ale kdeže! to je ideální stav u baterky z náklaďáku a v čistém šlusu na pólech a v teple! - v mrazu kapacita klesá...) Pravda je, že motorka není diesel... a tak odpory nejsou tragické!
Všechno je o kabelech a přechodových odporech...vyčistit a dotáhnout. Dát pořádně nabitou( hlavně zdravou) baterku a zopakovat vrčení. Howgh!
____ZRX 1200R____
_________________
_____CKC#21______

Uživatelský avatar
marek
Ghostrider
Ghostrider
Příspěvky: 2047
Registrován: úte čer 27, 2006 14:38:27
Bydliště: Brno

Příspěvek od marek » ned led 18, 2009 22:20:55

Pokud jsi to propojil běžnými "startovacími" kabely z benzinky tak to samozřejmě nenastartuješ. Ty blbce co to dodávají na trh patří pověsit za kule do průvanu. Ty kabely mají malý průřez, nestačí to. Propoj to něčím jako káblem od svářečky, pak to bude OK.
ZRX1200(05) evo S->N->R
ZX6R(07) for circuit only
ZX6R(03) fufík bullet
KZ750(76) cafe
CKC#367

Jiran
Příspěvky: 12
Registrován: pon zář 08, 2008 13:13:01
Bydliště: Velký Dřevíč

Příspěvek od Jiran » ned led 18, 2009 22:36:26

Ano, kapacita baterie v mrazu klesá, ale já jsem psal: pokud je baterie v pořádku!!!
Za 5 minut na mraze se jí nic nestane. A ještě k tomu proudu. Startér pro baterku je v podstatě zkrat. Přestane jím být, ale až se pohne. Baterie o kapacitě 45Ah je schopná dodat 360A(ve špičce pro rejpali) uvádí výrobce

Uživatelský avatar
Dak
Ghostrider
Ghostrider
Příspěvky: 3438
Registrován: sob led 28, 2006 13:44:45
Bydliště: Zlechov ( Je to kousek od Uh. Hradiště)
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Dak » pon led 19, 2009 00:23:00

Kdybych to nemněl vyzkoušané tak mu to neradím! Jde to. Čisté kontakty a gutt dráty sou samozřejmostí. Špičkový proud, tech 360 A je baterka schopná dodávat max 2 vteřiny. Je to moment než se startér roztočí.
Dak
CKC -015-

Uživatelský avatar
Motors
Easy rider
Easy rider
Příspěvky: 410
Registrován: pon čer 18, 2007 18:31:09
Bydliště: Přerov
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Motors » pon led 19, 2009 14:29:02

Startovali jsme jednu neznačkovou motorku, přijel jsem s autem napojil kably(celkem silné)a morka točila lehce as nic a uto baterka uplně v klidu. Tak jsme to nechali cca 10minut zapojené a zkusili znovu a nic. Tak jsme sundali kably že to nepude. Naposledy protočili motorku a tak krasně sama chytla.... Takže nabít baterku an motrku a zksuit, případně novou, není to žádná pálka, pokud to není "gelovka"
KLE 500 -06 - prodaná
ZZR 600 -99 - šedá Míša - prodaná
>> CKC#606 <<

Odpovědět