Stránka 3 z 3

Napsal: úte zář 11, 2007 23:23:50
od misak39
No, dobře, baterka je po smrti...ale kde se kurva vzalo těch naměřenejch 20 V??? Přiznám se, že jsem sic amatér, ale hlava mi to nebere... Kdyby šlo jen třeba 5 článků, nenaměří se tolik, pokud jsou OK, taky néé, a když dává altík 14,8-15V, tak pak odkud je těch zbylých 5???? NECHÁPU a budu vděčnej za vysvětlení. Skoro jako kdyby na radaru naměřili sériovce Š105 290 km/hod... :shock:

Napsal: úte zář 11, 2007 23:52:13
od Zubr
Jsou holt věci mezi nebem a zemí. :twisted:

Napsal: stř zář 12, 2007 07:50:03
od Pavel ZRX
pokud alternátor dává tak vysoké napětí, tak má vadný regulátor napětí. Jedná se o polovodičovou součástku, která je náchylná na vysokou teplotu a otřesy. Může mít tedy sporadické výpadky regulace, v různých režimech jízdy. Takže dát novou baterku a soustavně kontrolovat napětí na baterce a čekat, až nastane prolém se zvýšením napětí nad povolenou mez. Další možnost závady je, že napětí z alternátoru není úplně stejnosměrné, ale obsahuje střídavou složku. To může být způsobeno vadnou diodou, nebo více diodami. Tady je ale nutné měřit osciloskopem, protože takovou frekvenci změn napětí multimetr nepobere. Pulzující nestejnosměrné napětí nedělá dobře ani baterce, ani regulátoru.

Napsal: stř zář 12, 2007 09:51:02
od MMKS
dík, ale popravdě nevím co teď teda s tím, mít u budíků furt připojený voltmetr? Baterku asi koupím až na sezónu. Počítám s tím, že Mlýnky a pak možná pár projížďek a v půli října mi končí pojistka a tím natvrdo i sezóna. Takže by bylo zbytečné baterku nějak zazimovávat, prostě tu starou na joaře vyměním.

Napsal: stř zář 12, 2007 12:48:57
od Dak
Stou starou už radši nejezdi. To ti radši dám tu moji. Je v pohodě. Jestli ji chceš tak ji proměřím, vyzkouším a pošlu ti ju. Kdyžtak mě napiš sms nebo zavolej: 604 452 923

Napsal: stř zář 12, 2007 14:32:04
od Zubr
Pavel Kys píše:pokud alternátor dává tak vysoké napětí, tak má vadný regulátor napětí. Jedná se o polovodičovou součástku, která je náchylná na vysokou teplotu a otřesy. Může mít tedy sporadické výpadky regulace, v různých režimech jízdy. Takže dát novou baterku a soustavně kontrolovat napětí na baterce a čekat, až nastane prolém se zvýšením napětí nad povolenou mez. Další možnost závady je, že napětí z alternátoru není úplně stejnosměrné, ale obsahuje střídavou složku. To může být způsobeno vadnou diodou, nebo více diodami. Tady je ale nutné měřit osciloskopem, protože takovou frekvenci změn napětí multimetr nepobere. Pulzující nestejnosměrné napětí nedělá dobře ani baterce, ani regulátoru.

V něčem s tebou rozhodně nesouhlasím. To že může zlobit reg. napětí uznávám. Ale to, že baterie nesnáší pulsní stejnosměr je blbost, ba právě naopak pulsní stejnosměr je při dobíjení v motorce mnohem šetrnější a umožnuje nabíjení bezůdržbových, nebo gelových baterií vyšším nabíjecím napětím než 13,8V i proudem ( tak že se bat. nabije v moto rychleji než na nabíječce). Pokud by šlo nabíjecí napětí do mínusu, tak by to nejspíš vyhořelo.

Rex, používá alternátor s budícím vinutím, u tohoto systému není pulsní stejnosměr tak patrný. Ale u alt. s pernamentním magnetem, ty skratové tyristory rosekaj ty půlvlny stejnoměru na slušnej pulsní stejnosměr.

Když už si hraješ s tím osciloskopem, tak by to mělo být zjistitelné pokud s ním budeš měřit proud u baterky a měl by se měnit teoreticky směr proudu. Prakticky jsem to nikdy neskoušel, poněvadž nemám osciloskop. Jestli to budeš zkoušet, tak by mě zajímal výsledek měření.

Obyčejné nabíječky na gelovky nabíjejí čistě stejnosměrným napětím, proto nesmý překročit plynovací napětí 13,8V, a ješte by měli rozeznat nabitou bat. a ukončit nabíjení.
Snad jedinou pulsní nabíječkou, by měl být OptimateIII. Ale kvůli neschopnosti vyvinout větší dobíjecí proud, nabíjí bat. zhruba stejně dlouho jako obyč. nabíječky.


PS: Nemám patent na rozum, takže tyhle žvásty nemusíte brát vážně. Čau Tom :wink:

Napsal: stř zář 12, 2007 20:47:40
od Pavel ZRX
Tome, máš pravdu, že některé nabíječky jsou stavěny s pulzujícím stenosměrným napětím. V palubní siti vozidel je dnes spousta elektroniky a tam jakákoli pulzace napětí je na závadu. Při dobíjení baterky by měla pulzace napětí mít schopnost čistit desky, ale tato pulzace je přesně nastavená a kontrolovaná.

Napsal: stř zář 12, 2007 21:31:38
od Zubr
Právě proto musí baterie svým napětím tyto pulsace vykrýt a vyhladit. Ta baterka v klidu při těch velmi rychlých pulsací udrží napětí přes cca 14V možná víc to nevím, proto je v palubní síti stabilní napětí.

Napsal: stř zář 12, 2007 22:59:24
od Dak
Jo tak to je. Myslím že 14,4.

Napsal: čtv zář 13, 2007 16:26:20
od Anti
20V na stojící baterce?Teoreticky je to nemožné,leda by ti někdo přidal pár článků :)
Bylo to přímo na svorkách?
Podobné kusy jsem zažil.Přijel borec s Freccií,že mu pálí žárovky.Při nastartování tam měl 35V,ale když to stálo,tak to mělo normální hodnoty.Našel jsem přerušený kontakt mezi články,regulátoru nesedí provoz bez zátěže.
Ale v tomhle případě mě nic nenapadá.Leda že by tvá motorka donutila baterii vyrobit symetrické napětí :D
Zkoušeli jste tu baterii při měření odpojit?

Napsal: čtv zář 13, 2007 17:13:43
od MMKS
ne, byla pořád zapojená. a myslím, e to bylo měřené na svorkách. vím, že potom to chosé zkoušel měřit i na baterii, ale myslím, že to už vykozovalo normální hodnoty, ale nejsem si jistý.
btw. už jsem se domlouval s Dakem, že mě vezme na sraz druhou takže tento ojedinělý exeplář můžu dát do tomboly :-)

Napsal: čtv zář 13, 2007 22:44:47
od Anti
Pokud jste to měřily někde,a ukazovalo to ten nesmysl,a přímo na baterii to ukazovalo normál,tak to přece není chyba baterie.To máš někde chybu v zapojení,nějaký špatný kontakt co ti dělá umělou zem...
Než tam vrzneš novou,tak se zařiď tak,aby nenásledovala tu starou(odstraň příčinu ne následek)

Napsal: pon zář 24, 2007 11:08:36
od sotek
Taky mi stejným způsobem zlobí baterka, někdy natočím hned, jindy cvakne startér a kontolky zhasnou. Ale za 10s to zase natočím v pohodě.
Stejně nám blbla baterka v autě, a bylo to opravdu baterkou.

Jinak ted mi motorka taky jela na jeden válec, tak sem tedy vyměnil svíčku a nic. Tak sem zkontroloval všechny konektory, rozpojil a znovu spojil a je to OK.