Stránka 2 z 3

Napsal: pon zář 10, 2007 19:52:11
od MMKS
doufám, že to Chosé osvětlí líp než já. Nene, desetinná čárka tam nechyběla, pokud jsem tu mašinku dobře pochopil, tak se tam nastavuje rozsah, takže při prvním to po chvilce minulo stupnici- No prostě zázračná baterka, to kurva můžu mít jen já.

Napsal: pon zář 10, 2007 20:01:25
od KankX
mel jsem obdobny problem pred casem na skutru. Baterka ukazala i 16V ale byla pritom uplne v pr**li. Regulator ji trvale prebijel (az 26V) a tak sla nova baterka chudinka po mesici do kytek. Jinak baterka mela tech 16V ale nebyla schopna dat zadny proud... starterem to skoro ani nehlo, pritom svetlo pri chciplem motoru vypadalo jako ze sviti docela normalne (tak 2min, pak tma) ... za jizdy pak svitilo jak rentgen :lol: Resenim byla nova baterka + novy regulator :-(
... jo a kupodivu startovala rano, ale po jizde nechtela motorem vubec otocit - proste veci ktere jsme se ve skole rozhodne neucili :-(

Napsal: pon zář 10, 2007 20:07:36
od MMKS
to by možná odpovídalo, napíšu Chosému aby to tady popsal, já jen hleděl přes rameno.

"zázrak"

Napsal: úte zář 11, 2007 20:36:06
od 666S999
MMKS píše:to by možná odpovídalo, napíšu Chosému aby to tady popsal, já jen hleděl přes rameno.
TO JSEM NEŽRAL:Popis... :lol: U Milana jsem bez startování a jakékoli manipulace s elektrickým systémem (tzn.: na nic nehrábnuto) pouhé otevření krytu a měření na svorkách přes 20V naprázdno!!! hleděli jsme jak puci :shock: , pak otočení klíčkem, jedeme dolů s Volty, rozsvícení světel, dosahujem nominál. 13,5V... pak 12,0 po pár minutách odběru světel bez motoru.
:book: !!!!!Podle mne plně nabitá baterka nemůže mít tak velký pokles, malá kapacita baterky... :book:

Při startu pokles na 9,5. Při běžícím motoru volnoběh 14,5 a kolem 4000ot necelých 15V...Střídavá složka nezjištěna metrem... Po vypnutí všeho a cca 15 minutách zas naprázdno přes 20V...
Jsem z toho srnec, to jsem prostě nežral. :dontknow: :downtown:
resumé:
1) zkusit jinou baterku (Milane: sundat a vyčistit kontakty a zjistit stáří baterky!!!)
2) preventivně proměřit jak altík, tak regulátor. (Neměli jsme čas a vybavení na takovou rozebíračku...)
3) Co si o tom myslí ostatní KAWÁCI?

nejen zázraky v Číhošti, ale i zázrak v Podivíně. (což je výstižný název bydliště, Rex z Podivína asi vskutku nemůže být normál... :twisted: )

Apropó!!!

Napsal: úte zář 11, 2007 20:41:19
od 666S999
Zubr píše:Aby jsi u stojícího motoru naměřil přes 20V je naprostý nesmysl. Spíš bych řekl že se špatně přepnul měřící rozsah, nebo se neobjevila desetiná čárka. Pořát jsem přesvědčen, že je to špatný kontakt mezi baterkou a palubní sítí ( i malý přechodový odpor způsobí špatné startování, a při tom světla dobře svítí) , nebo je baterka v háji. Vyčistit kontakty, nebo zkusit jinou baterku. Zdá se že dobíjí dobře.
nemám Voltmetr v packách poprvé, nevěřil jsem, že by na ODSTAVENÉ MOTORCE!!! mohlo být TOLIK!!! meřil jsem 3x přepínal rozsahy... teprve po připojení baterky k zátěži (moto) pokles k hodnotám obvyklým u olověného článku :twisted: .

Napsal: úte zář 11, 2007 20:42:11
od MMKS
že mě to nanepadlo, místo neustálého řešení neřešitelných problémů se prostě jen přestěhovat. Už jsem si našel i vhodné místo okres Benešov - obec Miličín - část obce Reksyně.
Sorry za OT

Napsal: úte zář 11, 2007 20:44:46
od Dak
Tak my jsme měřily ve škole i doma baterii zátěžovým voltmetrem. Ten odebírá při měření napětí cca 30 - 35 Ampér. To je ohodně víc než světla a pokud by pokleslo napětí pod zhruba 11 voltů tak udělat baterce pápá a koupit novou. Takže si nech baterii změřit třeba v prodejně baterií nebo někde v servisu a uvidíš v jakém je stavu.

Napsal: úte zář 11, 2007 20:48:26
od KankX
... no baterka bude asi KO, ale mozna by to chtelo zjistit jestli nebude jeste nejaky problem... Byla by skoda znicit novou baterku, tech 15V dobijeni je moc to by ji zase odrovnalo, doporucene maximum 14,4V

Napsal: úte zář 11, 2007 20:50:47
od MMKS
no právě, s novou baterkou jsem tak nějak už počítal, už tuto jsem po koupi motorky s pomocí Chosého nabíječky oživoval. Ale přesně jak píšeš, abych ji neodkrágloval.

Napsal: úte zář 11, 2007 20:55:48
od KankX
MMKS píše:no právě, s novou baterkou jsem tak nějak už počítal, už tuto jsem po koupi motorky s pomocí Chosého nabíječky oživoval. Ale přesně jak píšeš, abych ji neodkrágloval.
Nevim co ti poradit, chtelo by to trosku sledovat co to dobijeni dela.... nebo-li jak to dobiji pri jizde, pri ruznych otackach a co to dela treba po pul hodine jizdy. Muze to trochu kolisat ale napeti by nemelo prekrocit 14,5V!! a klesnout pod cca 13,3V

Napsal: úte zář 11, 2007 21:14:34
od Pavel ZRX
Dak-Ninja píše:Tak my jsme měřily ve škole i doma baterii zátěžovým voltmetrem. Ten odebírá při měření napětí cca 30 - 35 Ampér. To je ohodně víc než světla a pokud by pokleslo napětí pod zhruba 11 voltů tak udělat baterce pápá a koupit novou. Takže si nech baterii změřit třeba v prodejně baterií nebo někde v servisu a uvidíš v jakém je stavu.
1 ampér je jednotka el. proudu a ne napětí. Ináč je to tak. Zátěžák je nejlepší, dnes už se v servisech moc nepoužívá, baterky se prostě mění.

Napsal: úte zář 11, 2007 21:17:53
od Pavel ZRX
KankX píše:
MMKS píše:no právě, s novou baterkou jsem tak nějak už počítal, už tuto jsem po koupi motorky s pomocí Chosého nabíječky oživoval. Ale přesně jak píšeš, abych ji neodkrágloval.
Nevim co ti poradit, chtelo by to trosku sledovat co to dobijeni dela.... nebo-li jak to dobiji pri jizde, pri ruznych otackach a co to dela treba po pul hodine jizdy. Muze to trochu kolisat ale napeti by nemelo prekrocit 14,5V!! a klesnout pod cca 13,3V
To je řešení, kup malý multimetr, dej ho na řídítka. Od baterky natáhni dvojlinku a máš to pod kontrolou.

ano!

Napsal: úte zář 11, 2007 21:18:46
od 666S999
tuhle poučku znám (neber to pejorativně) jako elektr... a Milanovi jsem to řekl asi 50x co jsme měřili!!! 13,5 nominál nabitá a max dobíjení nepřekročit 14,5 V (počátek plynování baterky)

4 Dak: zátěžák je NUTNÉ aby byl úměrný baterce, měří se s ním vnitřní odpor baterky ( to je schopnost odevzdávat krátkodobě!!! velké proudy tzn.: startování a pro použití jako trakčních baterií )

celkové a detailní zhodnocení baterky je měření kapacity... osobně si myslím, že podle chování při měření je baterka KO (v prdeli vašnosti).

TEĎ JE NA NÁS ABY NEBYLA KO I NOVÁ... DIAGNOSTIKOVAT ALT+REG.

Napsal: úte zář 11, 2007 21:24:32
od MMKS
ale Milanovi to prd řekne :oops:.

Napsal: úte zář 11, 2007 23:03:31
od Zubr
Baterka je na tuti v hajzlu, a pokud dává dobíjení max. 15V , tak je OK. V manuálu na zrx1200 stojí, že by mělo dávat 14,2V až 14,8V při 4000 ot/min (podle toho co všechno odebírá proud-světla, a pod.). Ty dvě desetiny voltů způsobuje nepřesnost měřáku. Pochybuji, že máte kalibrovaný měřák. Takže nic neřešte a vyměnte baterku.

PS: Dobrá rada zní, už tu motorku netrapte, protože když je baterka v háji, a nemáte zapnutý světla, nebo způsobujete náhlé zatížení, nebo odlehčení alternátoru, tak může na usměrňovacích diodách narůstat na krátké okamžiky dost velké napětí a mohli by se zničit. Hlavně neskoušejte za chodu motoru odpojovat baterku!!! :!: Některé usměrnovače to dokáží vydržet a některé ne. :wink: