ZX9R nechce do otáček HELP!!!
Ja tam nemám origo výfuk, už keď somju kupoval tak mala komplet akrapovic ale myslím že asi ani katalizátor nemala pretože na karbcoch zo spodu nenám žiadne alektromagn. ventily čo spomínaš. Inak som sa rozhodol že dnes ešte raz pozriem šupátka či na niektorom nemôže byť mini trhlinka na membráne .
Inak ja som ohmmetrom meral aj ten snímač klapiek má tri kontakty pričom jeden bude asi napetie a je zaujímavé že u tých zostávajúcich dvoch mi do pol plynu ukazuje jeden nejaký premenlivý odpor a od pol plynu je odpor nula ale naopak ten druhý pin do pol plynu nič a od pol plynu pracuje.
Tome nemáš linku na stáhnutí toho anglického manuálu, ja mám sice manuál v knihe ale je to od kamoše z usa a je to tam dost všeobecné na modely ZX-7R a ZX-9R rok 94-03 .
Inak ja som ohmmetrom meral aj ten snímač klapiek má tri kontakty pričom jeden bude asi napetie a je zaujímavé že u tých zostávajúcich dvoch mi do pol plynu ukazuje jeden nejaký premenlivý odpor a od pol plynu je odpor nula ale naopak ten druhý pin do pol plynu nič a od pol plynu pracuje.
Tome nemáš linku na stáhnutí toho anglického manuálu, ja mám sice manuál v knihe ale je to od kamoše z usa a je to tam dost všeobecné na modely ZX-7R a ZX-9R rok 94-03 .
- Dak
- Ghostrider
- Příspěvky: 3438
- Registrován: sob led 28, 2006 13:44:45
- Bydliště: Zlechov ( Je to kousek od Uh. Hradiště)
- Kontaktovat uživatele:
Potenciometr ať už na čemkoli, lze změřit ohmetrem tak, že dáme koncovku ohmetru na jede krajní vývod potenciometru a druhou koncovku dáme na vývod jezdce potenciometru (bývá zpravidla prostřední). Při otáčení potenciometru se musí hodnota odporu mněnit. Toš tak si to pamatuju ze školi no.
Naposledy upravil(a) Dak dne pon srp 27, 2007 17:10:29, celkem upraveno 1 x.
Dak
CKC -015-
CKC -015-
No, to co jsi naměřil na tom potenciometru je velice divné, podle mě by měl být ten proměnný odpor funkční přes celý rozsah otevření klapek. Samozdřejmě to nevím jistě, ale jsem ochotný proměřit ten senzor na mojí kawě. Ale dřív jak k večeru to asi nestihnu. Stejně jsem se chystal v nejbliší době udělat preventivní prohlídku, tak jí udělám dnes. Já do servisu svoje motorky nikdy nedal všechno si dělám sám, kromě přezutí pneu, jednou byla moje ninja u p. Halbicha na lehké rovnání rámu a kontrole tlumičů pérování. To jsou úkony, které si člověk nemůže udělat sám. Holt pro mě je motorka koníčkem a baví mě se vtom štourat. 

NINJA ZX 9R 2000 červená na negativu zelená=kawakamufláž woe
CKC#068
Řečník z aragonitových jeskyní
CKC#068
Řečník z aragonitových jeskyní
Ten manual který popisuješ, ten mám doma, mám ho ofocený na kopírce a je to jedinný manual kde se dají zjistit informace o modelu ZX-9R 00,01. Ostatní man. mám jen na ročník 98,99. Myslím si, že snad ani jinej man. na r.v.00,01 neexistuje. No, přímo v autorizovaném servisu jsem se ještě neptal.
NINJA ZX 9R 2000 červená na negativu zelená=kawakamufláž woe
CKC#068
Řečník z aragonitových jeskyní
CKC#068
Řečník z aragonitových jeskyní
Tak jsem změnil odpolední plány, a už to mám proměřený. Je to skutečně linearní potenciometr.
Bílý--- modrý : zavřený plyn má 4k ohmi a otevřený na plno má 1k ohm, plynule se mění odpor od jedné krajní polohy do druhé.
Bílý--- fialový : zavřený plyn má 1k ohm a otevřený na plno má 4k ohmi , plynule se mění odpor od jedné krajní polohy do druhé.
modrý---- fialový trvale 4k ohmi nemění se, to znamená, že bílý je jezdec potenciometru.
Nic víc ten senzor neumí.
Změř to radši ješte jednou, ať máš jistotu, že je opravdu v háji. Myslím si, že pokud se změní hodnota odporu (náhle zmizí), tak CDI nastavý předstih zážehu na volnoběžné otáčky( ze 37.5stupnů předstihu na 10stupnů před. a palivová směs dohořívá, až ve výfuku---velká stráta výkonu).
Bílý--- modrý : zavřený plyn má 4k ohmi a otevřený na plno má 1k ohm, plynule se mění odpor od jedné krajní polohy do druhé.
Bílý--- fialový : zavřený plyn má 1k ohm a otevřený na plno má 4k ohmi , plynule se mění odpor od jedné krajní polohy do druhé.
modrý---- fialový trvale 4k ohmi nemění se, to znamená, že bílý je jezdec potenciometru.
Nic víc ten senzor neumí.
Změř to radši ješte jednou, ať máš jistotu, že je opravdu v háji. Myslím si, že pokud se změní hodnota odporu (náhle zmizí), tak CDI nastavý předstih zážehu na volnoběžné otáčky( ze 37.5stupnů předstihu na 10stupnů před. a palivová směs dohořívá, až ve výfuku---velká stráta výkonu).
NINJA ZX 9R 2000 červená na negativu zelená=kawakamufláž woe
CKC#068
Řečník z aragonitových jeskyní
CKC#068
Řečník z aragonitových jeskyní
Ješte mě napadlo, možná je to blbost, ale zkus změřit dobíjecí napětí, které musí být na hodnotě 13,6V až cca 14V při všech otáčkách. Pokud by umřel reguláror napětí, mohlo by se zvyšujícími se otáčkami, narůstat i dobíjecí napětí, což může ovlivnit CDI.
Druhý nápad je, rozpojená hadice pro přívod vzduchu z airboxu do systému přisávání vzduchu do výfuku, aby dohořívali výfukové splodiny. Ta hadice je napojená těsně nad tím throtle senzorem, a vede pod airboxem do tlumiče hluku. Z toho vede do podtlakového ventilu, který ovládá podtlak ze dvou krajních podtlaků a z toho ventilu jsou napojené dva domečky na ventilovém víku, jsou vnich 4 jazíčkové zpětné ventily pro každý svod extra.(mimo jiné ty jazíčkové ven. jsou zdrojem lechce klapajícího zvuku a jejich kontrola je předepsána po 6000km). Nevím co může způsobit jejich porucha.
Myslím si ještě, že výměnna výfukového systému není pro motor tolik škodlivá, jako výměnna origo. filtru za KN-ko bez přetryskování. Může opravdu dojít k tak závažnému ochuzení směsi, že je jen otázkou času kdy to ten motor vzdá. Chudá směs velmi zvyšuje teplotu spalování a mohlo by dojít k propálení pístu, nebo podpálení výfukových ventilů. Sací jsou obvykle v pohodě ty jsou chlazeny čerstvou směsí. Jak se tento problém projevuje, to fakt nevím. Zkontrolovat to jde jen měřením kompresního tlaku ve všech válcích.
Toť zatím vše. Tom
Druhý nápad je, rozpojená hadice pro přívod vzduchu z airboxu do systému přisávání vzduchu do výfuku, aby dohořívali výfukové splodiny. Ta hadice je napojená těsně nad tím throtle senzorem, a vede pod airboxem do tlumiče hluku. Z toho vede do podtlakového ventilu, který ovládá podtlak ze dvou krajních podtlaků a z toho ventilu jsou napojené dva domečky na ventilovém víku, jsou vnich 4 jazíčkové zpětné ventily pro každý svod extra.(mimo jiné ty jazíčkové ven. jsou zdrojem lechce klapajícího zvuku a jejich kontrola je předepsána po 6000km). Nevím co může způsobit jejich porucha.
Myslím si ještě, že výměnna výfukového systému není pro motor tolik škodlivá, jako výměnna origo. filtru za KN-ko bez přetryskování. Může opravdu dojít k tak závažnému ochuzení směsi, že je jen otázkou času kdy to ten motor vzdá. Chudá směs velmi zvyšuje teplotu spalování a mohlo by dojít k propálení pístu, nebo podpálení výfukových ventilů. Sací jsou obvykle v pohodě ty jsou chlazeny čerstvou směsí. Jak se tento problém projevuje, to fakt nevím. Zkontrolovat to jde jen měřením kompresního tlaku ve všech válcích.
Toť zatím vše. Tom
NINJA ZX 9R 2000 červená na negativu zelená=kawakamufláž woe
CKC#068
Řečník z aragonitových jeskyní
CKC#068
Řečník z aragonitových jeskyní
Dnes už sa ku tomu nedostanem ale zajtra to vyskúšam. S tým KN filtrom si ma dosť nalakal pretriskované to asi nebude pretože ja som to nedával a predchádzajúci majiteľ asi tiež nie pretože v airboxe nechal originálny filter.
Pokiaľ myslíš tú hadicu čo sa napája na taký gumový válec čo je medzi 2 a 3 válcom a napája sa na ventil ktorý sa rozdvojuje a kolienkovými hadicami ide do dvoch obdĺžnikových záslepiek tak to som skontroloval. No teda v tých obdĺžn ikových domečkoch som sa nepozeral ale inak je všetkotesné.
Pokiaľ myslíš tú hadicu čo sa napája na taký gumový válec čo je medzi 2 a 3 válcom a napája sa na ventil ktorý sa rozdvojuje a kolienkovými hadicami ide do dvoch obdĺžnikových záslepiek tak to som skontroloval. No teda v tých obdĺžn ikových domečkoch som sa nepozeral ale inak je všetkotesné.