Slicky a Prorezane slicky na silnici?
Ze zákona se smí prořezávat pouze pneu na nakláďáky a to pouze pneu proto určené, z boku ma jí nápis REGROOVABLE.
Ale řezal jsem i pneu na os. auta (na autošťouch) a i na moto do terénu.
Jinak co se týče slicku tak je to defakto opak normální pneu s dezénem, normální pneu má výstupky (TWI) které indikují kolik se ještě guma může sjet, u slicku jsou naopak dírky, pokud zmizí je slick sjetý. Teoreticky by se dal slick říznout na hloubku té dírky ale prakticky to nejde protože u krajů bývá méně masa a zde se kolikrát stane že řezač zajede až do nárazníku nebo až na kord což není dobré z dlouhodobého hlediska.
Osobně bych se řezání vyhnul, na pneu fakt není dobré šetřit za každou cenu.
Ale řezal jsem i pneu na os. auta (na autošťouch) a i na moto do terénu.
Jinak co se týče slicku tak je to defakto opak normální pneu s dezénem, normální pneu má výstupky (TWI) které indikují kolik se ještě guma může sjet, u slicku jsou naopak dírky, pokud zmizí je slick sjetý. Teoreticky by se dal slick říznout na hloubku té dírky ale prakticky to nejde protože u krajů bývá méně masa a zde se kolikrát stane že řezač zajede až do nárazníku nebo až na kord což není dobré z dlouhodobého hlediska.
Osobně bych se řezání vyhnul, na pneu fakt není dobré šetřit za každou cenu.
ZX-10R 06/07
- farmář
- Ghostrider
- Příspěvky: 2148
- Registrován: úte říj 16, 2007 20:01:57
- Bydliště: kousek od Jindřichova Hradce
prořez
no je to levný, někdo gumu vyhodí a ty si "obnovíš " vzorek. Jenže ta guma už je moderní slupička.To nejsou gumy jak dřív, poslední když jsem nesl do servisu, nevážily skoro nic! Při vzpomínce na těžkotonážní barumky kdysi dávno jsem si říkal, jestli mi těch gum neposlali nějak "půlku"
U těch slicků je to jinak, ta guma je zkrátka na to, že je to plochá žvejka, co má nějakou provozní teplotu, jo na ojetí jsou tam ďupky kde vidíš kolik jí ještě je,ale myslet si, že ji na silnici přizpůsobíš vyříznutím vzorku, to bych viděl jako drastickou změnu toho na co je dělaná.Ale vzhledem k tomu že je to fakt taková šprcka bych tohle opravdu nedělal.
Někdo možná myslí, že je to jako mokré gumy co se řežou podle potřeby před nazutím, dodané bez vzorku.Jestli to říkám správně.Tak ty znám akorát z televize z depa F1
)) I kdyby byly.... homologace pro užití na silnici to má? prd. Takže jeden průser a pojišťovna dá ruce pryč.To pojišťovny umí sakra dobře.
Resumé je pro mne takové, že to nemá smysl.
PS kdysi jsem moto gumu zkusil proříznout,abych se přiznal, jenže pokaždý to bylo do plátna. Vyprd jsem se na to, že to zkrátka nemá "maso".

U těch slicků je to jinak, ta guma je zkrátka na to, že je to plochá žvejka, co má nějakou provozní teplotu, jo na ojetí jsou tam ďupky kde vidíš kolik jí ještě je,ale myslet si, že ji na silnici přizpůsobíš vyříznutím vzorku, to bych viděl jako drastickou změnu toho na co je dělaná.Ale vzhledem k tomu že je to fakt taková šprcka bych tohle opravdu nedělal.
Někdo možná myslí, že je to jako mokré gumy co se řežou podle potřeby před nazutím, dodané bez vzorku.Jestli to říkám správně.Tak ty znám akorát z televize z depa F1

Resumé je pro mne takové, že to nemá smysl.

PS kdysi jsem moto gumu zkusil proříznout,abych se přiznal, jenže pokaždý to bylo do plátna. Vyprd jsem se na to, že to zkrátka nemá "maso".

Naposledy upravil(a) farmář dne čtv úno 04, 2010 23:34:50, celkem upraveno 1 x.
Kawasaki Vulcan VN 1500 Classic
CKC #1060
CKC #1060
roadsmart je dobra volba...ale zase barum slike rezane nozem na roubovani stromu a u toho vymyslet vzorek ala formel one...to je taky kumst...ja proste miluji laborovani s zivotem kterej mas jen jeden,...v pekle se uz pak na motorkach prej nejezdi a kdyz tak jen po zadnim a bez gum 

ZZR 1400 RR Hujda lenošná
Věř tomu kdo tě nezklamal a nezklam toho kdo ti věří !!!
Věř tomu kdo tě nezklamal a nezklam toho kdo ti věří !!!
Jenom to shrnu: Jak bylo řečeno, prořezáním riskuješ porušení kordu a destrukci pneu. Ale pokud by to prořezal někdo šikovný tak to není až tak zásadní problém a pneu bude držet. Druhý problém: při nehodě pojišťovák zjistí že jedeš na nehomologovaných pneu a celou škodu zaplatíš ať už za havárku můžeš nebo ne. Pravděpodobnost opět celkem malá, vzal to čert. Hlavní problém je v tom že tu gumu v normálním provoze prakticky nikdy nezahřeješ na provozní teplotu cca 50 až 70 st. A studený slick má podstatně horší vlastnosti než jakákoliv turistická guma a bude klouzat a ustřelovat. A konečně, vetšinou se prodávají řezané slicky staré 5 a více let, a i když prodavač říká "to je voe guma voe z motogp voe ta lepí voe jako žvejkačka voe" tak pravda je taková že tři a více let starý slick je ztvrdlý jako cihla a hodí se akorát na pověšení na kříž u silnice. Ale těch už je tam dost, tak to radši fakt nee.
ZRX1200(05) evo S->N->R
ZX6R(07) for circuit only
ZX6R(03) fufík bullet
KZ750(76) cafe
CKC#367
ZX6R(07) for circuit only
ZX6R(03) fufík bullet
KZ750(76) cafe
CKC#367
- 666S999
- Ghostrider
- Příspěvky: 6798
- Registrován: ned úno 12, 2006 18:51:09
- Bydliště: prostřední Morava
- Kontaktovat uživatele:
bohužel jen a jen souhlasmarek píše:Jenom to shrnu: Jak bylo řečeno, prořezáním riskuješ porušení kordu a destrukci pneu. Ale pokud by to prořezal někdo šikovný tak to není až tak zásadní problém a pneu bude držet. Druhý problém: při nehodě pojišťovák zjistí že jedeš na nehomologovaných pneu a celou škodu zaplatíš ať už za havárku můžeš nebo ne. Pravděpodobnost opět celkem malá, vzal to čert. Hlavní problém je v tom že tu gumu v normálním provoze prakticky nikdy nezahřeješ na provozní teplotu cca 50 až 70 st. A studený slick má podstatně horší vlastnosti než jakákoliv turistická guma a bude klouzat a ustřelovat. A konečně, vetšinou se prodávají řezané slicky staré 5 a více let, a i když prodavač říká "to je voe guma voe z motogp voe ta lepí voe jako žvejkačka voe" tak pravda je taková že tři a více let starý slick je ztvrdlý jako cihla a hodí se akorát na pověšení na kříž u silnice. Ale těch už je tam dost, tak to radši fakt nee.
____ZRX 1200R____
_________________
_____CKC#21______
_________________
_____CKC#21______
- milda
- Ghostrider
- Příspěvky: 3683
- Registrován: pon dub 09, 2007 19:56:56
- Bydliště: Plzeň
- Kontaktovat uživatele:
To,že Marek napsal takovejhle elaborát,uz hovoří samo za sebe.A napsal to moc hezky a pravdivě.Jen bych za o trochu víc důležitější považoval ten průser při ev.nehodě.Ony ty ceny jsou slušný,ani to nemusí být velkej crash.Nevím,kdo by chtěl dobrovolně platit např.za promáčklej blatník,kterej si plechovkář promáčknul sám, když nechtěně zavadil o naší moto,desítky tisíc + vlastní škody,jen proto,že jel z nějakého důvodu na gumách,který pojišťovna nezkousne.Toš tak.
ZRX 1200 hybrid S/R-DAEG
CKC # 576
CKC # 576