Stránka 1 z 1
Jakou řetězovku na ZXR 400?Počet zubů na rozetě?
Napsal: čtv říj 05, 2006 18:35:33
od Jard4
Cus. Potřeboval bych poradit. Budu kupovat celou řetězovku a nevím kolik zubů má mít rozeta. Kawass mi tu nedávno psal že by měla mít 43 zubů. Tak mi to nedalo a šel jsem to spočítat. Mam jich tam 45

tak ted nevím co je spávně

Ještě by mě zajímalo jak si polepšit na maximalce... když mi tacháč ukazuje cca200km/h (jestli teda ukazuje spravně) tak 5-ka a 6-ka mi tu rychlost uz jen udržují.
Pomohlo by dát dozadu větší rozetu?
Napsal: čtv říj 05, 2006 19:07:44
od Tomyxxx
Zdravím všechny. Já bych se přidal k jardovi s prosíkem.Také mě čeká výměna řetězovky. O maximálku nejde ale spíš kolik zubů je v originále. Já mám na předním kolečku 15 a na zadku 45 zubů tak nevím ale předem dík za rady
Napsal: pát říj 06, 2006 12:11:25
od NRG
Co jsem našel, tak originál 15 zubů pastorek, 45 zubů rozeta.
Napsal: pát říj 06, 2006 15:59:18
od Jard4
Takže. Dneska jsem byl v Yamaze obědnat tu řetezovku. Standart je opravdu pastorek 15zubů rozeta 45 a řetěz 110článků.
Trošku jsem zaexperimentoval

a vzal jsem pastorek 14zubů jinak vše jak má být. Mělo byto být víc do síly takže jsem zvědavý až to příjde. Cenově mě to přišlo na 3200.-
Napsal: ned říj 22, 2006 19:46:50
od Tomyxxx
Tak co Jardo???Pomohlo to 14ti kolečko?? Jede to rychlejíc nebo furt stejně.
Napsal: pon říj 23, 2006 12:51:59
od Jard4
Cau Tommy. Tak to mam v kupě. Max rychlost je stejná. Asi je to tim že ten řetěz není tak vytahanej a motka krásně táhne. Kdoví třeba by s orig. pastorkem(15zubů) jela rychlejc když by řetěz nebyl vytahanej tak jako ten starý.
Mno s tou novou řetězovkou mi to ukazovalo 135Mph(pastorek 14zubů). Pro mě to uplně stačí. A co mě na tom těsí ještě víc je, ze motka má ted větší sílu ve všech kvaltech. No prostě super

Napsal: pon říj 23, 2006 12:57:36
od čoud
135mph je cca 216kmh, coz je myslim naprosto slusne na 4kilo...

Napsal: úte říj 24, 2006 11:14:12
od Jard4
Díky čoude. Taky si to myslím

Napsal: úte říj 24, 2006 13:16:45
od marek
poznámka: 14 zubů Ti momentálně posadilo hodnotu otáček motoru o cca 7% výš. To znamená že motka jde líp za plynem, ale na jednotlivé rychlostní stupně dosáhne nižší max. rychlosti. To naplatí pro kvalt 5 a 6, kde se vzhledem k výkonu motoru stejně otáčky nedostaly na max. Teoreticky by mohla mít mašina vyšší maximálku, protože když se k maximální rychlosti dostane, tak točí o oněch 7% víc, a protože tyto motory mívají posazeno max. koníků v hodně vysokých otáčkách, tak by mohla jet o fous rychleji. Na druhou stranu bude asi při stejném režimu trošku víc papat (zanedbatelně), motor bude živější, pojede v průměru v trošičku vyšších točkách, a trošinku rychleji se bude opotřebovávat. Je otázka, jestli při akceleraci dokážeš využít kratší zpřevodování - sice se rychleji rozjíždí, ale musíš dřív přeřadit a tím zase trochu ztrácíš.
Je to všechno hromada otazníků, tovární nastavení je kompromis jako prase, pohrát si o pár zubů tam nebo zpět může být docela zajímavé. Při závodech se běžně mění zpřevodování podle typu traťe obdobným způsobem. Takže v klidu zkoušej, uškodit tomu nemůžeš.
