Zx9r podtlaky

Odpovědět
Uživatelský avatar
Jard4
Easy rider
Easy rider
Příspěvky: 146
Registrován: stř dub 19, 2006 18:50:00
Bydliště: M.Boleslav

Zx9r podtlaky

Příspěvek od Jard4 » pát dub 20, 2012 12:34:14

Ahoj lidi. Mám problemy se seřízením podtlaků. Seřizoval jsem je už na jinejch kawach, hondách a v poslední době i na intráku, vše bez problému. Jen ta moje bestie, to je prostě dílo.
Pokud sešteluju podtlaky na volnoběch na stejné hodnoty, tak pod plynem se rozhoděj. A když to udělám naopak, že je seřídím pod plynem, tak nejsou stejné na volnoběch(přesně 1a4 jdou stejně ale rozhoděj se vůči 2a3 karbci.
Prostě je vždy jedno na úkor druhého. Podle mě na to budou mít vliv trysky. na 1 a 4 karbci mám 150 a na 2 a 3 155. Nedá se nějak doladit ten rozdíl v tryskách třeba šroubama bohatosti směsy?
Fakt už nevím jak dál. Každá rada bude vítána.
Zx9-R r.v.99 105kw*Lucifers Czech "devítka je super, ale chci desítku"

Uživatelský avatar
Tilda
Ghostrider
Ghostrider
Příspěvky: 5518
Registrován: čtv říj 19, 2006 12:49:59
Bydliště: Praha

Re: Zx9r podtlaky

Příspěvek od Tilda » pát dub 20, 2012 13:52:47

mozna blbej dotaz, ale nemely by byt vetsi trysky naopak na vnejsich valcich? nekde jsem snad cetl ze vnejsi se lip chladi, takze muzou vic "palit" a muze tam jit vic paliva. ale ja tomu nerozumim tak se jen blbe ptam :)
ZRX1200R
ZRX1000RR

Don't drink and drive, but smoke and fly :-)
#399#

Uživatelský avatar
Jard4
Easy rider
Easy rider
Příspěvky: 146
Registrován: stř dub 19, 2006 18:50:00
Bydliště: M.Boleslav

Re: Zx9r podtlaky

Příspěvek od Jard4 » pát dub 20, 2012 14:24:02

No co já jsem četl tak větší mají být ve vnitřních válcích. Protože bohatší směs lépe chladí.
Zx9-R r.v.99 105kw*Lucifers Czech "devítka je super, ale chci desítku"

Uživatelský avatar
666S999
Ghostrider
Ghostrider
Příspěvky: 6798
Registrován: ned úno 12, 2006 18:51:09
Bydliště: prostřední Morava
Kontaktovat uživatele:

Re: Zx9r podtlaky

Příspěvek od 666S999 » pon dub 23, 2012 07:32:43

Jard4 píše:No co já jsem četl tak větší mají být ve vnitřních válcích. Protože bohatší směs lépe chladí.
Správně. Chudá směs - podpálené ventily. (líp poradí ale odborník, třeba PavelZRX :wink: )
Na netahavé megam<i>ce Rexovi to mám taky tak.
____ZRX 1200R____
_________________
_____CKC#21______

Uživatelský avatar
Tilda
Ghostrider
Ghostrider
Příspěvky: 5518
Registrován: čtv říj 19, 2006 12:49:59
Bydliště: Praha

Re: Zx9r podtlaky

Příspěvek od Tilda » pon dub 23, 2012 13:04:18

:oops: a to je duvod proc na technicke dotazy vetsinou neodpovidam :lol:
ZRX1200R
ZRX1000RR

Don't drink and drive, but smoke and fly :-)
#399#

Uživatelský avatar
Jard4
Easy rider
Easy rider
Příspěvky: 146
Registrován: stř dub 19, 2006 18:50:00
Bydliště: M.Boleslav

Re: Zx9r podtlaky

Příspěvek od Jard4 » pon dub 23, 2012 17:40:51

Tak pořád stále nic? Najde se tu odborník co si udělá chvilku na radu?
Zx9-R r.v.99 105kw*Lucifers Czech "devítka je super, ale chci desítku"

Pavel ZRX
Ghostrider
Ghostrider
Příspěvky: 2383
Registrován: pon srp 07, 2006 21:45:17
Bydliště: Kostelec
Kontaktovat uživatele:

Re: Zx9r podtlaky

Příspěvek od Pavel ZRX » pon dub 23, 2012 21:58:53

Tryskování krajních válců o 0,05 menšíma tryskama je z důvodu lepšího chlazení vnějších válců. Chudá směs - větší teplota hoření, těch 0,05 se mě ale zdá hodně, běžně se používá rozdíl 0,02. Seřízení podtlaku se provádí na MÍRNĚ ZVÝŠENÝ VOLNOBĚH, přesnou hodnotu najdeš v manuálu, asi 1000-1500 ot/min. Požadované otáčky se nastaví na lanku plynu nebo nastavovacím šroubem volnoběhu. Před seřízením podtlaků by měly být zkontrolovány vůle ventilů a správně nastaveny šrouby volnoběž. směsi. Na čistém vzduchovém filtru, perfektně fungujícím zapalování, dostatečné a rovnoměrné kompresi všech válců taky hodně záleží. Pokoušet se nastavit podtlaky sání na motoru, který má na jednom válci o 3bary míň je zbytečné.
ZRX 1200 R

Uživatelský avatar
Méďa
Ghostrider
Ghostrider
Příspěvky: 1148
Registrován: pon kvě 23, 2011 08:48:35
Bydliště: Liberec

Re: Zx9r podtlaky

Příspěvek od Méďa » ned kvě 06, 2012 16:15:50

Jak píše PavelZRX. Vzhledem k ročníku motky předpokládám i opotřebení hřídelek klapek nebo spíše jejich uložení. Pak přisává falešný vzduch (jak kdy se jí chce). Jak přidáš, tak se to rozhodí a pak se to vrátí zpátky ve volonoběhu do jiné polohy. Zkoušel jsem to na "zvýšený volnoběh (cca 1400-1500). Nastaven šroubek A pak B a nakonec středový C. Seřízeno s rozdílen 0,5. Dal jsem si práci. Jedno přidání plynu a je už mírně rozhozené. Jen pro mé oveření-Zkouška na 2,5 tis ot. nastaveno znovu a pak po vrknutí plynem stejně rozhozený(jen ne tolik).Pokud to seřizuješ při vysokých otáčkách, tak eliminuješ přisávání, protože vzduch pak jde cestou nejmenšího odporu-půlměsíci okolo klapek. Jen pro zkoušku jsem utěsnil tmelem hřídelky a hele, už to bylo stále stejné. Tmel určitě vypadnul při první jízdě, ale dušička má klid :D .
Tohle už mám za sebou. :D :D
od 49,9 do 1199 ccm

Odpovědět