Stránka 1 z 4

Bi-xenony

Napsal: ned čer 13, 2010 17:23:28
od Krbas
Dobrý den chtěl jsem dát do světla do paraboly bi-xenon ale pár lidí my říkalo že se my může hodně rozžavit světlo že to sklo nemusí vydržet. Chtěl jsem se zeptat jestli už to někdo nedělal nebo nějáké zkušenosti názory ..? díky za odpověď.

Napsal: ned čer 13, 2010 18:01:23
od Z.
blbost

ztrátové teplo u výbojky je řádově nižší než u klasické žárovky (halogenové žárovky). Jedinné co u "xenonu" hřeje je elektronika a ta je mimo odražeč.


Obecně: Přestavbou na "xenony" si můžeš způsobit hlavně problémy u technické kontroly. Jako všechno v této Evropské unii podléhají světlomety schvalování a pokud pro danný typ vozidla nejsou výbojkové světlomety homologovány může ti orgán dělat problémy. Bacha na oslňování protijedoucích vozidel. :-)

Dotaz: Uvažuješ o reflekčním nebo projektovém systému? Jaký? Bosch, Hella, Valeo, AL, Visteon?

Napsal: ned čer 13, 2010 18:12:17
od Pavel ZRX
Z. se vyzná. Skutečně xenonová výbojka netopí tolik, co žárovka, většina světlometů je z plastu a drží to.

Napsal: ned čer 13, 2010 19:46:57
od Krbas
No právě to my trochu vrtá hlavou aby se dalo uzpůsobit světlo tak aby to neoslňovalo protijedoucí ale tak snad to půjde. Jinak nejsem si tak jistej jakou svítivost zvolit na moto sem viděl ty sady od 4500K do 10 000 K tak neim jakou zvolit ??(jinak okolo technické kontroly nemam problém protáhnout cokoli přes známého) :wink:

Napsal: ned čer 13, 2010 20:04:57
od Z.
Krbas píše:No právě to my trochu vrtá hlavou aby se dalo uzpůsobit světlo tak aby to neoslňovalo protijedoucí ale tak snad to půjde. Jinak nejsem si tak jistej jakou svítivost zvolit na moto sem viděl ty sady od 4500K do 10 000 K tak neim jakou zvolit ??(jinak okolo technické kontroly nemam problém protáhnout cokoli přes známého) :wink:
tak sem dej link na to co tam chceš dát? Jakou máš motku? Jinak světlo se moc uzpůsobovat nedá. Proto se ptám .. projektorový nebo reflexní systém?

Napsal: ned čer 13, 2010 20:15:15
od Krbas
No budu asi za blbce ale nevím co znamenají ty systemy :-)

Napsal: ned čer 13, 2010 20:18:18
od Jirka_Z
Bud v klidu, taky nevim co to je, ale jelikoz o xenonech neuvazuju - asi to nebude takovy problem... :lol: :lol: :lol:
sorry za OT :oops:

Napsal: ned čer 13, 2010 20:24:15
od Krbas
http://www.hezkynakup.cz/31-bixenony-moto to je link na stránku kde sou od 4300K do 10000K sou tam i normal ballast i slim. Jinak moto Kawasaki Kmx bohužel jen 125 ccm :-(

Napsal: ned čer 13, 2010 21:03:06
od 666S999
Krbas píše:http://www.hezkynakup.cz/31-bixenony-moto to je link na stránku kde sou od 4300K do 10000K sou tam i normal ballast i slim. Jinak moto Kawasaki Kmx bohužel jen 125 ccm :-(
Jestli můžu doporučit, dej tam "slim", protože zabastlit to do motorky není žádná legrace.
Abych tě zklamal, tak jsem vzdal xenon na motorku a to z důvodu: KDYŽ KLEKNE VÝBOJKA, TAK MÁŠ TEMNO JAK OD JIRÁSKA!!!
(neboť: tlumené a dálkové se "přepíná clonkou" na jedné výbojce!!! u auta jde o prd, jelikož máš DVĚ SVĚTLA, ale na motorce je jistější klasický halogen s dvěma vlákny, když se jedno spálí nic se neděje a použiješ nouzově druhé...)

Napsal: ned čer 13, 2010 21:08:34
od farmář
přesně. Hele u KMX....není to trochu hups vedle? vyplatí se to? na krosce? není přeci jen lepší slušná žárovka? čím víc elektroniky u něčeho, s čím se nezachází zrovna nejjemněji je podle mne spíš cesta právě k tomu Jiráskovi! :wink:

Napsal: ned čer 13, 2010 21:14:09
od Krbas
Nevim jestli zbytečné nevím jak ostatní ale mě vadí v noci žluté světlo a to co tam je zrovna moc nesvítí a nejlepší my přijde asi ten xenon co se týče viditelnosti v noci. Spíš bych potřeboval pomoct s tím jaký vybrat to že slim je asi jasný ale nevím jakou svítivost ..??

Napsal: ned čer 13, 2010 21:20:57
od 666S999
Krbas píše:Nevim jestli zbytečné nevím jak ostatní ale mě vadí v noci žluté světlo a to co tam je zrovna moc nesvítí a nejlepší my přijde asi ten xenon co se týče viditelnosti v noci. Spíš bych potřeboval pomoct s tím jaký vybrat to že slim je asi jasný ale nevím jakou svítivost ..??
Co se týče "nočních testů" tak vyhráli u Osramu:
Osram night breaker - tady

Napsal: ned čer 13, 2010 21:28:34
od Krbas
Kamarád má NIGHT BREAKER a brácha má xenony v autě a je to teda znatelný rozdíl ty N.B. zdaleka nesvítí tak jako xenony...

Napsal: pon čer 14, 2010 08:00:02
od Z.
Krbas píše:http://www.hezkynakup.cz/31-bixenony-moto to je link na stránku kde sou od 4300K do 10000K sou tam i normal ballast i slim. Jinak moto Kawasaki Kmx bohužel jen 125 ccm :-(
Ahoj, takže to chceš místo klasické H4. Dobře. To by šlo ikdyž nevím jak se u tohoto systému přepíná clonka na dálkové světlo.
Jinak stojím za tím, co psali ostatní ... vezmi si slim provedení. Pokud to chceš na krosku, je to tvoje věc, já bych asi zůstal u toho co tam je.
Z hlediska životnosti bych tipoval spíš kratší, než delší. Faktory jsou jasné ... to co tam chceš už na první pohled vypadá jako poloprofesionální výrobek. O životnosti rozhoduje kvalita výbojky, "kvalita" řídící elektroniky a startéru + stav elektroinstalace vozidla. Nedokážu si totiž představit jak za 1000 Kč může být něco kvalitní.

Barevná teplota a svítivost. Jasně xenon má oboje vyšší a pokud nejdeš do LED nebo OLED tak je jasně nejlepší volbou. Pokud ti vadí žlutá, jdi do 6000K (bílá) nebo 8000K(modro-bílá).

A zase - bacha na homologace!!!

Víš, jako člověk, který se 20 let motá do osvětlení vozidel nemám radost, že se rozmohla tahleta móda tunění světel. Ty možná uvidíš dobře, ale co chudáci protijedoucí řidiči. No nic ...

Napsal: pon čer 14, 2010 12:58:24
od farmář
ta osramka není vůbec blbá, kdysi jsem měl od nich něco takového, krom toho že si vybereš i jinou teplotu světla to svítilo lépe, mělo to lepší výkon co do svítivosti při stejných W takže flojdi měli smolase. A na technické taky. Když to prdlo, stálo mě to tehdy pár kilo ale nebyl problém prostě dát novou. Navíc parabola je na to dělaná. Jestli chceš pořádnej šajn, dejsi světelnou rampu, ale abys za sebou na Pavíku táhl generátor :wink: