Baterie Kawa 250R

Co se nevešlo jinam, manuály, foto a tak...
Odpovědět
Uživatelský avatar
maxim87
Easy rider
Easy rider
Příspěvky: 176
Registrován: pon bře 10, 2008 09:53:08
Bydliště: Stará Boleslav

Baterie Kawa 250R

Příspěvek od maxim87 » úte čer 01, 2010 00:36:57

Ahoj, mohl bych pozadat zkusenejsi o radu?
Pres zimu mi odesla baterka. (bohuzel znamy, ktery mi slibil, ze ji bude nabijet se na me vyprdnul a celou dobu ji nechal venku). Tak jsem si ji nechal na jare v servisu nabit. Vsechno fungovalo v pohode. Jenze ted jsem na masine dva tydny nejel a jake bylo zklamani, kdyz jsem ji nenastartoval.:/

Ale k otazce. Potrebuji novou baterii. Vim, ze 8A a 12V. Jenze se rozmyslim mezi dvema. Jedna ma startovaci napeti 90A a druha 120A. Myslite si, ze je to velky rozdil? V tehlech vecech se vubec nevyznam a nechci koupit neco, co si pak budu moct dat na policku. Ale zase je mezi nima docela financni rozdil.
Diky moc.
Ninja 250R (zelená)

Uživatelský avatar
Dak
Ghostrider
Ghostrider
Příspěvky: 3433
Registrován: sob led 28, 2006 13:44:45
Bydliště: Zlechov ( Je to kousek od Uh. Hradiště)
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Dak » úte čer 01, 2010 09:20:00

Startovací PROUD je veličina, kerou je baterka schopná v krátkém intervalu dodávat. Nevím jaký je odběr startéru u tvojí 250R, ale myslím si že 90A by měla stačit. Pokud tam dáš bateii, kerá je schopna dodat větší startovací proud, nic stím nezkazíš. Akorát to bude něco navíc co asi nevyužiješ. Mrkni na hodnoty na té staré batérce a drž se jich (pokud teda startovala bez problémů). Pak už sa možeš rozhodovat mezi standart a gelovou. A pokud chceš, dají sa koupit nabíječky, keré po nabití přejdou do udržovacího režimu a budou se ti o baterku starat celou zimu. Viz: http://www.hyperelektro.cz/hobby/autopr ... -nabijeni/ nebo si možeš koupit jen na udržování přes zimu toto: http://www.uni-max.cz/nabijecky-udrzova ... otechnika/
Dak
CKC -015-

Uživatelský avatar
misak39
Ghostrider
Ghostrider
Příspěvky: 5045
Registrován: pát kvě 19, 2006 01:04:55
Bydliště: Králíky

Příspěvek od misak39 » úte čer 01, 2010 10:45:00

90 A je určitě olověná, v ceně kolem 600 a ta silnější je bezúdržbová, cena cca jednou tolik. Taky tam mám olovo, ale tím že je nižší startovací proud, tak točí pomaleji, musí se častěji dolívat a kontrolovat. Jestli je motka v kondici, tak to frčí normálně. Teď záleží na tom, jak blbě se k baterce leze a jestli máš možnost se v tom pravidelně rejpat, jakou máš příp. nabíječku atd... Ta bezúdržbová je každopádně podle mě lepší...
babička GPZ 500 a vnučka ZX900B
*CKC 102*

Uživatelský avatar
Pepa
Easy slider
Easy slider
Příspěvky: 835
Registrován: pon zář 15, 2008 09:42:10
Bydliště: Tišnov u Brna

Příspěvek od Pepa » úte čer 01, 2010 16:09:28

Na rok výroby 2008 se mě zdá ta výdrž baterie docela málo. Mě taky v zimě zdechla baterka, tak jsem koupil nabíječku od Mavericka, Optimate 4 nebo tak a dobil jsem a startuje bez problému. A nabíječka je na všechny typy i gelové a když přimontuješ káblík na svorky s konektorem v příslušenství, tak ji bez problémů připojíš na udržovací nabíjení plug - in a je to. Nemusím ji vůbec vyndávat, protože ten přístup je na houby, sundat musím i nádrž.
ZX-6R (636) 2005
Zlatý přepáčko
KLX 250S 2009
CKC#1148

Uživatelský avatar
tomson
Easy slider
Easy slider
Příspěvky: 841
Registrován: ned pro 02, 2007 17:14:27
Bydliště: Frydlant nad Ostravici
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od tomson » úte čer 01, 2010 20:37:36

Pepa píše:Na rok výroby 2008 se mě zdá ta výdrž baterie docela málo. Mě taky v zimě zdechla baterka, tak jsem koupil nabíječku od Mavericka, Optimate 4 nebo tak a dobil jsem a startuje bez problému. A nabíječka je na všechny typy i gelové a když přimontuješ káblík na svorky s konektorem v příslušenství, tak ji bez problémů připojíš na udržovací nabíjení plug - in a je to. Nemusím ji vůbec vyndávat, protože ten přístup je na houby, sundat musím i nádrž.
Taky to tak mam napojeno na stalo,,jen propojim a jede,,,mam to na tom celou zimu,,a po ni jem brnknu a jede...budou ji 3 roky,,
KAWASAKI Z750 GREEN 2007
Zatim se ucim tahat.a pak mozna.....

Uživatelský avatar
maxim87
Easy rider
Easy rider
Příspěvky: 176
Registrován: pon bře 10, 2008 09:53:08
Bydliště: Stará Boleslav

Příspěvek od maxim87 » úte čer 01, 2010 21:57:15

Diky za rady.
Jde o to, ze prvni zimu (2008) jsem baterku jaksi zapomnel vyndat :roll: , takze mi ji na jare ozivovali. Uz tenkrat mi ale rikali, ze baterka je v haji, ze nema pozadovane napeti atd. Jenze vydrzela. Poucen z teto chyby jsem ji dal znamemu do servisu a on mi ji na jare vratil s tim, ze na ni zapomnel. Takze jsem zas bezel do servisu. Jenze od te doby se mi zdalo, ze neco neni v poradku. Jakmile jsem na motorce delsi dobu nejel (2,3 dny) nechtelo se ji startovat. No a jak jsem psal. Tyden jsem na ni nejel a pak uz jsem ji nenastartoval.
Ninja 250R (zelená)

Uživatelský avatar
Pepa
Easy slider
Easy slider
Příspěvky: 835
Registrován: pon zář 15, 2008 09:42:10
Bydliště: Tišnov u Brna

Příspěvek od Pepa » úte čer 01, 2010 22:07:41

Mám zkušenosti, že pokud máš nějakej alarm nebo něco co tam žere proud, tak může být problém s vybíjením, možná by stálo za to nechat ji ještě proměřit zátěžákem, alespoň u auta se dá zjistit, jestli je v háji nějakej článek. Jenže to je u olověných, nevím jak je to u gelové. Zkus změřit proud na baterce ampérmetrem zapojeným do série , když je motka v klidu a máš vyndaný klíčky.
ZX-6R (636) 2005
Zlatý přepáčko
KLX 250S 2009
CKC#1148

Pavel ZRX
Ghostrider
Ghostrider
Příspěvky: 2383
Registrován: pon srp 07, 2006 21:45:17
Bydliště: Kostelec
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Pavel ZRX » stř čer 02, 2010 14:27:53

Pokud má motorka trvalý odběr, je nutný baterku odpojit, nebo dobíjet. Pokud se nechá napětí baterky klesnout, následuje sulfatace a výměna baterky.
ZRX 1200 R

Uživatelský avatar
Pepa
Easy slider
Easy slider
Příspěvky: 835
Registrován: pon zář 15, 2008 09:42:10
Bydliště: Tišnov u Brna

Příspěvek od Pepa » stř čer 02, 2010 21:57:44

Pavle, ale to je jen u olověných s kyselinou sírovou, 2008 by snad měla mít už gelovou, teda možná. Tam je problém spíš s přebíjením nebo tak něco.
ZX-6R (636) 2005
Zlatý přepáčko
KLX 250S 2009
CKC#1148

Uživatelský avatar
volkswagen
Site Admin
Site Admin
Příspěvky: 7941
Registrován: stř led 25, 2006 12:02:21
Bydliště: Praha
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od volkswagen » čtv čer 03, 2010 18:03:30

Naopak... gelovka pri vybití chcípne.... kolik já už jich jen kupoval... :-(
Z900RS
W800 2011
VN 900 Custom 2009 bye
ZX-6R 2007 bye
Z1000 2003 bye

Pavel ZRX
Ghostrider
Ghostrider
Příspěvky: 2383
Registrován: pon srp 07, 2006 21:45:17
Bydliště: Kostelec
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Pavel ZRX » čtv čer 03, 2010 19:31:20

volkswagen píše:Naopak... gelovka pri vybití chcípne.... kolik já už jich jen kupoval... :-(
Jasně, gelovka, jak ji pojmenováváme je v podstatě normální kyselinová baterka, po nalití kyseliny se kyselina vsákne do porézní hmoty a máme gelovku. Pro tuto platí to, co pro normální kyselinovou baterku s olověnýma deskama a kyselinou. Pravá gelová baterka stojí zhruba 1x tolik, kolik vydrží nevím, ještě jsem ji ani neviděl :)
ZRX 1200 R

Uživatelský avatar
Pepa
Easy slider
Easy slider
Příspěvky: 835
Registrován: pon zář 15, 2008 09:42:10
Bydliště: Tišnov u Brna

Příspěvek od Pepa » čtv čer 03, 2010 19:39:28

Takže jediná výhoda gelovky je, že se při havárce nevylije na řidiče :lol: :?:
ZX-6R (636) 2005
Zlatý přepáčko
KLX 250S 2009
CKC#1148

Pavel ZRX
Ghostrider
Ghostrider
Příspěvky: 2383
Registrován: pon srp 07, 2006 21:45:17
Bydliště: Kostelec
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Pavel ZRX » čtv čer 03, 2010 19:48:51

Pepa píše:Takže jediná výhoda gelovky je, že se při havárce nevylije na řidiče :lol: :?:
Asi jo. Nevím, jestli jsem to popsal srozumitelně, opravdu gelová baterka se nenalívá elektrolitem z ampulí, je připravená k použití už v krabici.
ZRX 1200 R

Uživatelský avatar
volkswagen
Site Admin
Site Admin
Příspěvky: 7941
Registrován: stř led 25, 2006 12:02:21
Bydliště: Praha
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od volkswagen » čtv čer 03, 2010 22:16:51

Pavel ZRX píše:
volkswagen píše:Naopak... gelovka pri vybití chcípne.... kolik já už jich jen kupoval... :-(
Jasně, gelovka, jak ji pojmenováváme je v podstatě normální kyselinová baterka, po nalití kyseliny se kyselina vsákne do porézní hmoty a máme gelovku. Pro tuto platí to, co pro normální kyselinovou baterku s olověnýma deskama a kyselinou. Pravá gelová baterka stojí zhruba 1x tolik, kolik vydrží nevím, ještě jsem ji ani neviděl :)
Svatá pravda!
Z900RS
W800 2011
VN 900 Custom 2009 bye
ZX-6R 2007 bye
Z1000 2003 bye

Uživatelský avatar
Vikki46
Easy rider
Easy rider
Příspěvky: 363
Registrován: pon zář 01, 2008 22:52:48
Bydliště: Hradec Králové

Příspěvek od Vikki46 » sob čer 05, 2010 00:03:36

Pavel ZRX píše:
Pepa píše:Takže jediná výhoda gelovky je, že se při havárce nevylije na řidiče :lol: :?:
Asi jo. Nevím, jestli jsem to popsal srozumitelně, opravdu gelová baterka se nenalívá elektrolitem z ampulí, je připravená k použití už v krabici.
..jen bych dodale ze se u tech"nepravějších" gelovek zjistuje nabyti vazenim...a tez neznam nikoho kdo by ni prisel do styku :D
xxxCKC 475xxx
Kawaevoluce->ER-5->ZR-7S->Z750S->ZZR 1400ABS->???

Odpovědět