Pneu na ZX6R r.v 99
Pneu na ZX6R r.v 99
Můžete mi prosím někdo říct jaké pneu jsou nejlepší a jaký rozměr je o.k.?
Jj. A těch rozměrů bych se radši držel, sice se na to každý dívá jinak, ale přece jenom výrobce by měl vědět nejlíp co tam dát. Větší gumou většinou trochu změníš jízdní vlastnosti a nejsem přesvědčen že k lepšímu.
ZRX1200(05) evo S->N->R
ZX6R(07) for circuit only
ZX6R(03) fufík bullet
KZ750(76) cafe
CKC#367
ZX6R(07) for circuit only
ZX6R(03) fufík bullet
KZ750(76) cafe
CKC#367
- NRG
- Ghostrider
- Příspěvky: 3077
- Registrován: pon led 30, 2006 11:53:04
- Bydliště: Chrudim
- Kontaktovat uživatele:
JJ. Taky jsem kdysi na svejch minulejch motorkách experimentoval s jinejma rozměrama (samozřejmě jsem chtěl širší) a vždycky jsem se raději pokorně vrátil ke správnýmu rozměru (třeba když jsem na GS 500 zkoušel dozadu 150 místo sériové 130, tak byla v zatáčkách skoro neovladatelná a pěkně nevyzpytatelná, to samý když jsem jezdil RF 600, měl jsem tam 170 místo 160, nebylo to sice tak zlý jako na géesu, ale když jsem tam nazul stošedesátku, tak se jízdní vlastnosti zlepšily minimálně o 50 procent).
Karosa ZZ-R 1100
:::: CKC#016 ::::
:::: CKC#016 ::::
- čoud
- Site Admin
- Příspěvky: 4340
- Registrován: stř led 25, 2006 12:30:49
- Bydliště: Brno
- Kontaktovat uživatele:
Nejlip ano, ale kazdemu muze vyhovovat neco jineho, a taky, kazda pneumatika ma trochu jiny tvar, takze kdyz budes mit 180ku, tak bude vice kulata, tudiz to muzes o kousek vic klopit a na okruh taky lepsi...
Na prvni ZX6ky se davaly dokonce 160ky, ale byly skoro placaty...
Na prvni ZX6ky se davaly dokonce 160ky, ale byly skoro placaty...
Ninja 1000SX AKA Saxana
ex: ZX-10R 2016, KLX230 2020, ZX-6R 2005, Z900 2019
ex: ZX-10R 2016, KLX230 2020, ZX-6R 2005, Z900 2019
- NRG
- Ghostrider
- Příspěvky: 3077
- Registrován: pon led 30, 2006 11:53:04
- Bydliště: Chrudim
- Kontaktovat uživatele:
No, já si myslím, že širší guma na užším ráfku se spíš roztáhne a tím pádem bude placatější... Na netu jsem našel něco o vlivu pneumatik na jízdní vlastnosti:
Šířka pneumatiky má rozhodující vliv na jízdní vlastnosti. Stroj s širšími pneumatikami musíme při stejné rychlosti naklánět více do zatáčky než stroj s úzkým obutím, protože výslednice odstředivé síly a tíhy musí vždy tvořit přímku určenou body těžiště soustavy motocykl-jezdec + střed styčné plochy pneumatiky s vozovkou. U širokých pneumatik se střed styčné plochy posouvá vzhledem k vertikální ose motocyklu mnohem více než z úzkých. Naopak, co se týče klopivého momentu vznikajícího při brždění v zatáčce, chovají se široké pneumatiky s kulatým průřezem mnohem hůře než úzké, zašpičatěné pneumatiky, protože u širších pneumatik je nutno vyrovnávat tento klopivý moment v důsledku větší páky větší silou na řídítka.
Při náklonu na nerovné vozovce mají široké pneumatiky sklon motocykl napřimovat, což negativně působí na ovladatelnost stroje. Pokud jsou pro konkrétní stroj homologované pneumatiky různých šířek, doporučuje se vybrat si tu užší variantu, která zaručuje optimálnější jízdní vlastnosti, ikdyž širší pneumatiky díky vetší styčné ploše s vozovkou zajišťují větší přilnavost. Správný výběr je dán především výkonem konkrétního motocyklu, jeho váze a geometrii podvozku. Doporučuji dát na doporučení (respektive předepsání) typu pneumatik od výrobce stroje.
Šířka pneumatiky má rozhodující vliv na jízdní vlastnosti. Stroj s širšími pneumatikami musíme při stejné rychlosti naklánět více do zatáčky než stroj s úzkým obutím, protože výslednice odstředivé síly a tíhy musí vždy tvořit přímku určenou body těžiště soustavy motocykl-jezdec + střed styčné plochy pneumatiky s vozovkou. U širokých pneumatik se střed styčné plochy posouvá vzhledem k vertikální ose motocyklu mnohem více než z úzkých. Naopak, co se týče klopivého momentu vznikajícího při brždění v zatáčce, chovají se široké pneumatiky s kulatým průřezem mnohem hůře než úzké, zašpičatěné pneumatiky, protože u širších pneumatik je nutno vyrovnávat tento klopivý moment v důsledku větší páky větší silou na řídítka.
Při náklonu na nerovné vozovce mají široké pneumatiky sklon motocykl napřimovat, což negativně působí na ovladatelnost stroje. Pokud jsou pro konkrétní stroj homologované pneumatiky různých šířek, doporučuje se vybrat si tu užší variantu, která zaručuje optimálnější jízdní vlastnosti, ikdyž širší pneumatiky díky vetší styčné ploše s vozovkou zajišťují větší přilnavost. Správný výběr je dán především výkonem konkrétního motocyklu, jeho váze a geometrii podvozku. Doporučuji dát na doporučení (respektive předepsání) typu pneumatik od výrobce stroje.
Karosa ZZ-R 1100
:::: CKC#016 ::::
:::: CKC#016 ::::