Stránka 1 z 3

Nemrznouci kapalina

Napsal: čtv lis 05, 2009 10:30:49
od Crump4c
Prosim poradite mi nekdo jaka se leje nemrznouci kapalina do chladice u KW 9Rzx?

Re: Nemrznouci kapalina

Napsal: čtv lis 05, 2009 10:56:14
od ZRX 1984
Crump4c píše:Prosim poradite mi nekdo jaka se leje nemrznouci kapalina do chladice u KW 9Rzx?
Řekl bych že v motkách jsou speciální chladící kapaliny, který nezamrzaj (teda mě ještě nikdy nezamrzla) a potřebuješ-li jen dolít, tak to je nejlepší koupit decku někde v servisu.

Napsal: čtv lis 05, 2009 11:18:34
od MMKS
vzhledem k tomu, že nemrzka s vodou by tam měla být v poměru 1:1, tak by vážně nemělo hrozit zamrznutí.

Napsal: čtv lis 05, 2009 11:28:25
od Maverick
Na motorky jsou udělaný spešl, který se neředí !!! protože se snižuje bod varu (u motorek spíná ventilátor kolikrát až nad bodem varu). Mrkni třeba tady http://www.alda-moto.cz/e-shop/kat/olej ... -kapaliny/ :)

Napsal: čtv lis 05, 2009 11:52:06
od MMKS
MMKS píše:vzhledem k tomu, že nemrzka s vodou by tam měla být v poměru 1:1, tak by vážně nemělo hrozit zamrznutí.
myšleno pokud užívá normál Fridex a destilku

Napsal: čtv lis 05, 2009 12:05:30
od ZRX 1984
Letos prvně se mi stalo, že si rex vzal odhadem cca 1 dcl, nebo jestli to někde přefouklo papiňákem nevím, ale asi to bylo v tý Itošce, bo tam mi běžel větrák nonstop celý město, až jsem měl obavu, že se posere a já tam zůstanu. Kolik toho je v celý chladící soustavě? Že bych to třeba obměnil, jestli když to stárne, jestli to neztrácí chladící vlastnosti....

Napsal: čtv lis 05, 2009 12:19:47
od KankX
chladici kapalina se ma podle vyrobce menit kazde 2 roky nebo kazdych 24 tis. km. Kapalina na motorku je jina nez do auta a neredi se, kdo tam ma fridex tak se pak divi ze na motorku musi dat chladic z nakladaku :( V ZRX 1200 by meli byt 3 litry teto kapaliny...

Napsal: čtv lis 05, 2009 12:37:41
od ZRX 1984
KankX píše:chladici kapalina se ma podle vyrobce menit kazde 2 roky nebo kazdych 24 tis. km. Kapalina na motorku je jina nez do auta a neredi se, kdo tam ma fridex tak se pak divi ze na motorku musi dat chladic z nakladaku :( V ZRX 1200 by meli byt 3 litry teto kapaliny...
Mám pocit že na mém ZRX to nikdo neměnil :-( tak mám další úkol přes zimu. Odvzdušňovák je samozřejmě pod nádrží což? Nebo se to odvzdušní samo? To asi těžko :-(

Napsal: čtv lis 05, 2009 12:59:26
od KankX
ZRX 1984 píše:
KankX píše:chladici kapalina se ma podle vyrobce menit kazde 2 roky nebo kazdych 24 tis. km. Kapalina na motorku je jina nez do auta a neredi se, kdo tam ma fridex tak se pak divi ze na motorku musi dat chladic z nakladaku :( V ZRX 1200 by meli byt 3 litry teto kapaliny...
Mám pocit že na mém ZRX to nikdo neměnil :-( tak mám další úkol přes zimu. Odvzdušňovák je samozřejmě pod nádrží což? Nebo se to odvzdušní samo? To asi těžko :-(
odvzdusnovak je pod nadrzi vepredu mezi trubkama od ramu...

Napsal: čtv lis 05, 2009 13:24:56
od ZRX 1984
KankX píše:
ZRX 1984 píše:
KankX píše:chladici kapalina se ma podle vyrobce menit kazde 2 roky nebo kazdych 24 tis. km. Kapalina na motorku je jina nez do auta a neredi se, kdo tam ma fridex tak se pak divi ze na motorku musi dat chladic z nakladaku :( V ZRX 1200 by meli byt 3 litry teto kapaliny...
Mám pocit že na mém ZRX to nikdo neměnil :-( tak mám další úkol přes zimu. Odvzdušňovák je samozřejmě pod nádrží což? Nebo se to odvzdušní samo? To asi těžko :-(
odvzdusnovak je pod nadrzi vepredu mezi trubkama od ramu...
Myslel jsem si to, že jsem ho tam viděl, to je jedinný co mě nebaví sundávat nádrž, když je plná :-(, zkusím ji jen nadzvednout :-(

Napsal: čtv lis 05, 2009 14:53:11
od volkswagen
ZRX 1984 píše:
KankX píše:
ZRX 1984 píše: Mám pocit že na mém ZRX to nikdo neměnil :-( tak mám další úkol přes zimu. Odvzdušňovák je samozřejmě pod nádrží což? Nebo se to odvzdušní samo? To asi těžko :-(
odvzdusnovak je pod nadrzi vepredu mezi trubkama od ramu...
Myslel jsem si to, že jsem ho tam viděl, to je jedinný co mě nebaví sundávat nádrž, když je plná :-(, zkusím ji jen nadzvednout :-(
A voštípneš jí vepředu vo krk řízení... Jako já...

Napsal: čtv lis 05, 2009 15:44:03
od MMKS
v manuálu je napsané, pokud jsem to dobře pochopil, že chladící směs tvoří destilovaná voda ve směsi s fridexem (rozepsaná na chemické látky -ethylenglykol, fridex obchodní označení) pro hliníkové motory a chladiče. Fridex v zelené barvě a mísit v poměru 1:1.
Pokud to musí někdo kupovat už namíchané, jen proto, že na obalu je nakreslená motorka je jeho věc. Myslím, že s tak zalátaným chladičem, jako byl ten starý, by mě to nechladilo, ani kdyby mě směs někdo prodal v Limit zelené lahvičce s obráskem ZRX a nápisem Only for Kawaski Made in Japan. Ale je samozřejmě možné, že ZRX1200 natož pak ZZR1400 je jako novější motorka už promakanější, že má v manuálu uvedené něco jiného.

Napsal: čtv lis 05, 2009 15:45:30
od MMKS
ZRX 1984 píše:
KankX píše:
ZRX 1984 píše: Mám pocit že na mém ZRX to nikdo neměnil :-( tak mám další úkol přes zimu. Odvzdušňovák je samozřejmě pod nádrží což? Nebo se to odvzdušní samo? To asi těžko :-(
odvzdusnovak je pod nadrzi vepredu mezi trubkama od ramu...
Myslel jsem si to, že jsem ho tam viděl, to je jedinný co mě nebaví sundávat nádrž, když je plná :-(, zkusím ji jen nadzvednout :-(
jde ji jen nadzvednout a posunout dozadu. Já nemusím nai sundávat hadice z ventilu (bohužel x krát vyzkoušeno)

Napsal: čtv lis 05, 2009 17:10:08
od KankX
MMKS píše:v manuálu je napsané, pokud jsem to dobře pochopil, že chladící směs tvoří destilovaná voda ve směsi s fridexem (rozepsaná na chemické látky -ethylenglykol, fridex obchodní označení) pro hliníkové motory a chladiče. Fridex v zelené barvě a mísit v poměru 1:1.
Pokud to musí někdo kupovat už namíchané, jen proto, že na obalu je nakreslená motorka je jeho věc. Myslím, že s tak zalátaným chladičem, jako byl ten starý, by mě to nechladilo, ani kdyby mě směs někdo prodal v Limit zelené lahvičce s obráskem ZRX a nápisem Only for Kawaski Made in Japan. Ale je samozřejmě možné, že ZRX1200 natož pak ZZR1400 je jako novější motorka už promakanější, že má v manuálu uvedené něco jiného.
tak poslouchej, tohle nemam ze sve hlavy, ani vyctene z manualu... mam to od cloveka ktery se zabyva chlazenim vysoce teplotne namahanych zavodnich stroju... a faktem je, ze kdyz mi dodal chladici kapalinu do motorky, tak ta se NESMELA! redit ani dolevat vodou (kdyz jsem to laboratorne zkousel, tak se s tou vodou moc nechtela "spojit") a pak mam jeste jeden zajimavy poznatek, ze kdyz kapnes tuhle chladici kapalinu na dlazbu, tak tam ta kapka je i za 2 mesice aniz by se vyparila... to mi prijde dost zajimave (kapka vody na stejne dlazdici vedle se vyparila do druheho dne) ... to jen tak pro info.

V kazdem pripade v manualu skutecne pisou to co jsi tady psal ... voda+ethylene glycol (coz je do cestiny prelozeno ALKOHOL) a par dalsich nesmyslu bla bla 50/50

Napsal: čtv lis 05, 2009 18:43:18
od farmář
Kanxi tak také řekni, že ne každý alkohol je ten co známe :!: dobře známe.
Já jen vzpomenu třeba u vojenské kuchyně příbuznou ale nejedovatou náplň dvouplášťových kotlů.... :wink: Každá náplň má specifika daná výrobcem. Tečka. Jsou různé náplně a mají různé chování v různých koncentracích, ale hlavně by měla splňovat specifika pro motku, tedy alu vysoce namáhané vysokotočkové motory. Mám divně oranžovou, ředěnou 1:1 a funguje mi dobře. K ředění cobyvlivu na var kapaliny se přidává přetlakovej chladící systém, který také zvedá bod varu kapaliny.
Jinak já na všechny chladící kap. Fridex mám docela averzi. Stejně jako na brzdovky Cinol a podobně. Můj osobní ničím nepodložený názor je že jsou dost agresivní. :?
Takže klidně ti mohl dát spešl kapalinu, co se neředí vůbec. Co by ne.