Nemrznouci kapalina
Nemrznouci kapalina
Prosim poradite mi nekdo jaka se leje nemrznouci kapalina do chladice u KW 9Rzx?
ZX-9R rulez
Re: Nemrznouci kapalina
Řekl bych že v motkách jsou speciální chladící kapaliny, který nezamrzaj (teda mě ještě nikdy nezamrzla) a potřebuješ-li jen dolít, tak to je nejlepší koupit decku někde v servisu.Crump4c píše:Prosim poradite mi nekdo jaka se leje nemrznouci kapalina do chladice u KW 9Rzx?
ZZR 1400
ZRX 1200 R Edie Lawson 05
ZRX 1200 S alpský běžec
KLX 250
CKC #909
ZRX 1200 R Edie Lawson 05
ZRX 1200 S alpský běžec
KLX 250
CKC #909
Na motorky jsou udělaný spešl, který se neředí !!! protože se snižuje bod varu (u motorek spíná ventilátor kolikrát až nad bodem varu). Mrkni třeba tady http://www.alda-moto.cz/e-shop/kat/olej ... -kapaliny/
Letos prvně se mi stalo, že si rex vzal odhadem cca 1 dcl, nebo jestli to někde přefouklo papiňákem nevím, ale asi to bylo v tý Itošce, bo tam mi běžel větrák nonstop celý město, až jsem měl obavu, že se posere a já tam zůstanu. Kolik toho je v celý chladící soustavě? Že bych to třeba obměnil, jestli když to stárne, jestli to neztrácí chladící vlastnosti....
ZZR 1400
ZRX 1200 R Edie Lawson 05
ZRX 1200 S alpský běžec
KLX 250
CKC #909
ZRX 1200 R Edie Lawson 05
ZRX 1200 S alpský běžec
KLX 250
CKC #909
- KankX
- Site Admin
- Příspěvky: 9300
- Registrován: pon kvě 07, 2007 13:16:13
- Bydliště: Teplice
- Kontaktovat uživatele:
chladici kapalina se ma podle vyrobce menit kazde 2 roky nebo kazdych 24 tis. km. Kapalina na motorku je jina nez do auta a neredi se, kdo tam ma fridex tak se pak divi ze na motorku musi dat chladic z nakladaku V ZRX 1200 by meli byt 3 litry teto kapaliny...
----- (W) -----
young oldtimer
nekdo se zavodnikem narodi, jiny umira
young oldtimer
nekdo se zavodnikem narodi, jiny umira
Mám pocit že na mém ZRX to nikdo neměnil tak mám další úkol přes zimu. Odvzdušňovák je samozřejmě pod nádrží což? Nebo se to odvzdušní samo? To asi těžkoKankX píše:chladici kapalina se ma podle vyrobce menit kazde 2 roky nebo kazdych 24 tis. km. Kapalina na motorku je jina nez do auta a neredi se, kdo tam ma fridex tak se pak divi ze na motorku musi dat chladic z nakladaku V ZRX 1200 by meli byt 3 litry teto kapaliny...
ZZR 1400
ZRX 1200 R Edie Lawson 05
ZRX 1200 S alpský běžec
KLX 250
CKC #909
ZRX 1200 R Edie Lawson 05
ZRX 1200 S alpský běžec
KLX 250
CKC #909
- KankX
- Site Admin
- Příspěvky: 9300
- Registrován: pon kvě 07, 2007 13:16:13
- Bydliště: Teplice
- Kontaktovat uživatele:
odvzdusnovak je pod nadrzi vepredu mezi trubkama od ramu...ZRX 1984 píše:Mám pocit že na mém ZRX to nikdo neměnil tak mám další úkol přes zimu. Odvzdušňovák je samozřejmě pod nádrží což? Nebo se to odvzdušní samo? To asi těžkoKankX píše:chladici kapalina se ma podle vyrobce menit kazde 2 roky nebo kazdych 24 tis. km. Kapalina na motorku je jina nez do auta a neredi se, kdo tam ma fridex tak se pak divi ze na motorku musi dat chladic z nakladaku V ZRX 1200 by meli byt 3 litry teto kapaliny...
----- (W) -----
young oldtimer
nekdo se zavodnikem narodi, jiny umira
young oldtimer
nekdo se zavodnikem narodi, jiny umira
Myslel jsem si to, že jsem ho tam viděl, to je jedinný co mě nebaví sundávat nádrž, když je plná , zkusím ji jen nadzvednoutKankX píše:odvzdusnovak je pod nadrzi vepredu mezi trubkama od ramu...ZRX 1984 píše:Mám pocit že na mém ZRX to nikdo neměnil tak mám další úkol přes zimu. Odvzdušňovák je samozřejmě pod nádrží což? Nebo se to odvzdušní samo? To asi těžkoKankX píše:chladici kapalina se ma podle vyrobce menit kazde 2 roky nebo kazdych 24 tis. km. Kapalina na motorku je jina nez do auta a neredi se, kdo tam ma fridex tak se pak divi ze na motorku musi dat chladic z nakladaku V ZRX 1200 by meli byt 3 litry teto kapaliny...
ZZR 1400
ZRX 1200 R Edie Lawson 05
ZRX 1200 S alpský běžec
KLX 250
CKC #909
ZRX 1200 R Edie Lawson 05
ZRX 1200 S alpský běžec
KLX 250
CKC #909
- volkswagen
- Site Admin
- Příspěvky: 7941
- Registrován: stř led 25, 2006 12:02:21
- Bydliště: Praha
- Kontaktovat uživatele:
A voštípneš jí vepředu vo krk řízení... Jako já...ZRX 1984 píše:Myslel jsem si to, že jsem ho tam viděl, to je jedinný co mě nebaví sundávat nádrž, když je plná , zkusím ji jen nadzvednoutKankX píše:odvzdusnovak je pod nadrzi vepredu mezi trubkama od ramu...ZRX 1984 píše: Mám pocit že na mém ZRX to nikdo neměnil tak mám další úkol přes zimu. Odvzdušňovák je samozřejmě pod nádrží což? Nebo se to odvzdušní samo? To asi těžko
Z900RS
W800 2011
VN 900 Custom 2009 bye
ZX-6R 2007 bye
Z1000 2003 bye
W800 2011
VN 900 Custom 2009 bye
ZX-6R 2007 bye
Z1000 2003 bye
v manuálu je napsané, pokud jsem to dobře pochopil, že chladící směs tvoří destilovaná voda ve směsi s fridexem (rozepsaná na chemické látky -ethylenglykol, fridex obchodní označení) pro hliníkové motory a chladiče. Fridex v zelené barvě a mísit v poměru 1:1.
Pokud to musí někdo kupovat už namíchané, jen proto, že na obalu je nakreslená motorka je jeho věc. Myslím, že s tak zalátaným chladičem, jako byl ten starý, by mě to nechladilo, ani kdyby mě směs někdo prodal v Limit zelené lahvičce s obráskem ZRX a nápisem Only for Kawaski Made in Japan. Ale je samozřejmě možné, že ZRX1200 natož pak ZZR1400 je jako novější motorka už promakanější, že má v manuálu uvedené něco jiného.
Pokud to musí někdo kupovat už namíchané, jen proto, že na obalu je nakreslená motorka je jeho věc. Myslím, že s tak zalátaným chladičem, jako byl ten starý, by mě to nechladilo, ani kdyby mě směs někdo prodal v Limit zelené lahvičce s obráskem ZRX a nápisem Only for Kawaski Made in Japan. Ale je samozřejmě možné, že ZRX1200 natož pak ZZR1400 je jako novější motorka už promakanější, že má v manuálu uvedené něco jiného.
ZX-12R naked
jde ji jen nadzvednout a posunout dozadu. Já nemusím nai sundávat hadice z ventilu (bohužel x krát vyzkoušeno)ZRX 1984 píše:Myslel jsem si to, že jsem ho tam viděl, to je jedinný co mě nebaví sundávat nádrž, když je plná , zkusím ji jen nadzvednoutKankX píše:odvzdusnovak je pod nadrzi vepredu mezi trubkama od ramu...ZRX 1984 píše: Mám pocit že na mém ZRX to nikdo neměnil tak mám další úkol přes zimu. Odvzdušňovák je samozřejmě pod nádrží což? Nebo se to odvzdušní samo? To asi těžko
ZX-12R naked
- KankX
- Site Admin
- Příspěvky: 9300
- Registrován: pon kvě 07, 2007 13:16:13
- Bydliště: Teplice
- Kontaktovat uživatele:
tak poslouchej, tohle nemam ze sve hlavy, ani vyctene z manualu... mam to od cloveka ktery se zabyva chlazenim vysoce teplotne namahanych zavodnich stroju... a faktem je, ze kdyz mi dodal chladici kapalinu do motorky, tak ta se NESMELA! redit ani dolevat vodou (kdyz jsem to laboratorne zkousel, tak se s tou vodou moc nechtela "spojit") a pak mam jeste jeden zajimavy poznatek, ze kdyz kapnes tuhle chladici kapalinu na dlazbu, tak tam ta kapka je i za 2 mesice aniz by se vyparila... to mi prijde dost zajimave (kapka vody na stejne dlazdici vedle se vyparila do druheho dne) ... to jen tak pro info.MMKS píše:v manuálu je napsané, pokud jsem to dobře pochopil, že chladící směs tvoří destilovaná voda ve směsi s fridexem (rozepsaná na chemické látky -ethylenglykol, fridex obchodní označení) pro hliníkové motory a chladiče. Fridex v zelené barvě a mísit v poměru 1:1.
Pokud to musí někdo kupovat už namíchané, jen proto, že na obalu je nakreslená motorka je jeho věc. Myslím, že s tak zalátaným chladičem, jako byl ten starý, by mě to nechladilo, ani kdyby mě směs někdo prodal v Limit zelené lahvičce s obráskem ZRX a nápisem Only for Kawaski Made in Japan. Ale je samozřejmě možné, že ZRX1200 natož pak ZZR1400 je jako novější motorka už promakanější, že má v manuálu uvedené něco jiného.
V kazdem pripade v manualu skutecne pisou to co jsi tady psal ... voda+ethylene glycol (coz je do cestiny prelozeno ALKOHOL) a par dalsich nesmyslu bla bla 50/50
----- (W) -----
young oldtimer
nekdo se zavodnikem narodi, jiny umira
young oldtimer
nekdo se zavodnikem narodi, jiny umira
- farmář
- Ghostrider
- Příspěvky: 2148
- Registrován: úte říj 16, 2007 20:01:57
- Bydliště: kousek od Jindřichova Hradce
Kanxi tak také řekni, že ne každý alkohol je ten co známe dobře známe.
Já jen vzpomenu třeba u vojenské kuchyně příbuznou ale nejedovatou náplň dvouplášťových kotlů.... Každá náplň má specifika daná výrobcem. Tečka. Jsou různé náplně a mají různé chování v různých koncentracích, ale hlavně by měla splňovat specifika pro motku, tedy alu vysoce namáhané vysokotočkové motory. Mám divně oranžovou, ředěnou 1:1 a funguje mi dobře. K ředění cobyvlivu na var kapaliny se přidává přetlakovej chladící systém, který také zvedá bod varu kapaliny.
Jinak já na všechny chladící kap. Fridex mám docela averzi. Stejně jako na brzdovky Cinol a podobně. Můj osobní ničím nepodložený názor je že jsou dost agresivní.
Takže klidně ti mohl dát spešl kapalinu, co se neředí vůbec. Co by ne.
Já jen vzpomenu třeba u vojenské kuchyně příbuznou ale nejedovatou náplň dvouplášťových kotlů.... Každá náplň má specifika daná výrobcem. Tečka. Jsou různé náplně a mají různé chování v různých koncentracích, ale hlavně by měla splňovat specifika pro motku, tedy alu vysoce namáhané vysokotočkové motory. Mám divně oranžovou, ředěnou 1:1 a funguje mi dobře. K ředění cobyvlivu na var kapaliny se přidává přetlakovej chladící systém, který také zvedá bod varu kapaliny.
Jinak já na všechny chladící kap. Fridex mám docela averzi. Stejně jako na brzdovky Cinol a podobně. Můj osobní ničím nepodložený názor je že jsou dost agresivní.
Takže klidně ti mohl dát spešl kapalinu, co se neředí vůbec. Co by ne.
Naposledy upravil(a) farmář dne čtv lis 05, 2009 19:27:30, celkem upraveno 1 x.
Kawasaki Vulcan VN 1500 Classic
CKC #1060
CKC #1060