Stránka 1 z 3

Nefungující nejen benzínové čerpadlo

Napsal: pát zář 25, 2009 09:16:45
od GaGz0r
Ahoj klucííí...Tak jsem rozebral motku a zjistil jsem, že do karbců nejde benzin, poté sléze jsem zjistil, že benzínový čerpadlo nefunguje...Na konektoru k benzínovýmu čerpadlu je pouze cca 6,5V, předpokládám, že zde má být 12V. Po připojení přímo na baterku se čerpadlo rozjelo. Zjistil jsem taky, že něco kolem 6ti V je na vysokonapěťových cívkách, čímž pádem svíčka dává malou jiskru...Dále také na relátku, potažmo diodě (oboje v pojistkový skříni)...Dioda je z jedné strany propustná, relátko fuknční... Má někdo nějaký nápady, čím by to mohlo být?? Mohlo by to být třeba relátko pro benzinové čerpadlo? Jinak čerpadlo má za klidového stavu odpor cca 2,5 Ohm, což mi také přijde dost...Díky za rady...

Napsal: pát zář 25, 2009 09:29:04
od Dak
No to čerpadlo čerpá jen když sa točí motor! Takže zkus změřit přívod k čerpadlu při startování. Pokud tam nepůjde 12v, tak hledej chybu v přívodu, relátku. Víc ti takto neporadím. Když sem posledně neco takového hledal, tak sem na karbce připojil flašku s benzínem, dal sem ju výš než karbce, nastartoval a měřil. Toš tak

Napsal: pát zář 25, 2009 10:28:18
od GaGz0r
těch 6,5 V jsem samozřejmě naměřil, když se točil startér. Při otáčení startéru čerpadlo samozřejmě musí běžet, jinak by se benzin nikdy do karburátorů nedostal...Bude to tedy relátko? Nebo spíše rozvody? Nebo nějaké jiné návrhy? Trávím poslední 2 týdny noci v garáži, už toho mám docela dost, rád bych to už vyřešil :)... Díky za všechy rady...

Napsal: pát zář 25, 2009 13:38:32
od marek
Né že bych se chtěl cpát do elektriky, dotěď nechápu proč teče do kopce, ale něco podobného jsem zažil když byla špatná baterka. Startér vyžral všechnu zbývající šťávu a samozřejmě to nestartovalo. Ale jak říkám, hovno tomu rozumím a polovina výrazů cos použil jsou podle mě jazykem kmene Luo-puo z Dolní volty.

Napsal: pát zář 25, 2009 14:09:05
od GaGz0r
Snaha byla, ale baterka je v pohodě :P

Napsal: pát zář 25, 2009 14:10:26
od Dak
Proto říkám, že bych to zkusil změřit při nastartovaném motoru viz. flaška s benzínem. Pokud tam pak naměříš 12v, je jasné, že máš batérku k.o. No a pokud sa ti nezdá ani ta jiskra na svíčce, tak napoj druhou batérku, třeba z auta, přes káble a uvydíš. Pokud motor nejede, tak sa nejdřív kontroluje batérka, filtry, kontakty, svíčky, benzín a až pak sa ide dál. Pokud ti vymontovaná svíčka háže malou jiskru, tak ti pod tlakem nemosí hodit vůbec. A NGK sa rády strašně rychle pošlou do věčných lovišť. Vyměň svíčky, vyčisti a vyměň všecky filtry, připoj ještě další dobrou baterii (+ na + a - na -), nebo novou, očisti a dotáhni veškeré kontakty, nalej do plovákových komor dobrý benzin a startuj. Pokud je šecko ostatní tak jak má byt, tak ti to chytne! Víc ti po internetu neporadím.

Napsal: sob zář 26, 2009 20:18:06
od Anti
úplně nejlepší by bylo jít po drátech,někde máš umělou zem,proto tech 6,5V.Takže začít na silových spojích a hledat.Pokud je to za baterkou v cajku,podívat se co leze ze spínačky.A postupovat až ke spotřebičům.Osobně bych tipnul špatnou zem.

Napsal: sob zář 26, 2009 21:09:16
od farmář
taky.

relátko benzínového čerpadla

Napsal: pon zář 28, 2009 12:07:17
od GaGz0r
Díky, díky...

Zkusil jsem proměřit relátko benzinového čerpadla Ohmmetrem...Na všech svorkách proti sobě byl odpor nekonečno...Pouze mezi 2ma svorkami byl oboustranně zkrat...To, předpokládám, není správně, že?? Asi koupím nové relátko a vyzkouším to...Co vy na to?

Napsal: pon zář 28, 2009 20:39:28
od Anti
Neznám přesně zapojení,ale neunáhli se.Klasické relé má většinou čtyři kontakty.Dva jsou spínané a dva spínací.Spínané jsou ty zatěžované,spínací vedou do cívky která spíná ty druhé kontakty.Z toho plyne,že dva kontakty jsou při měření rozpojené(nekonečno) a dva mají malý odpor daný cívkou(téměř zkrat).
A pokud máš tech šest voltů i na cívkách,tak proč z toho všeho viníš relátko čerpadla?Cívky snad spíná přímo spínací skříňka.

Napsal: úte zář 29, 2009 07:29:11
od GaGz0r
No, dle výkresu od Haynese civky spíná tohle relátko...Spíš bych chtěl vidět přesný schéma tohohle relátka, protože podle mýho názoru to nebude obyčejný relé, ale bude dělat ještě něco navíc...Navíc podle tabulky, jak má vypadat odpor na svorkách, je všechno úplně jinak, než má být...

Napsal: úte zář 29, 2009 07:29:35
od GaGz0r
Navíc mi přišlo, že to relé trošku smrdí spáleninou xD

Napsal: úte zář 29, 2009 08:15:05
od GaGz0r
http://img38.imageshack.us/img38/2567/schemab.jpg

Zde je výžez schematu..Tak se mi na to prosím mrkněte...Fuel pump relay je relátko benzinového čerpadla a Ignition Coils jsou právě ty vysokonapěťové cívky... Díky díky ;)...

Napsal: úte zář 29, 2009 08:19:09
od Dak
Pokud na dvou kontaktech, bez zapnutí relé, naměříš odpor 0 (vede) tak sou to zřejmě kontakty cívky v relátku. Na ty se přivádí proud. Pokud na ně přivedeš 12v tak by mělo relátko sepnout. Na dalších kontaktech, na těch na kterýchs naměřils nekonečný odpor, by sa měl odpor změnit na 0. Pokud to tak funguje, tak je relátko vpořádku. Prostě dva kontakty jsou od cívky a dva sou spínací.

Napsal: stř zář 30, 2009 08:16:49
od GaGz0r
Tak jsem včera večer pokročil o kousek dále...Rekapitulace je taková:

Na primáru cívky : 12V
na benz. čerpadle: 6V
na vstupu relé benz. čerpadla: 12V

Po zapojení relé benz. čerpadla se sepne relé v pojistkové skříni, což mi také nepřijde, že je správně. V tu chvíli z baterie teče 2,3 A se zhasnutými světly.


relé benz. čerpadla se spíná se sepnutím tlačítka engine stop a po rozepnutí tlačítka engine stop se relé rozepne...
Další relé - startéru - se sepne s tlačítkem pro roztočení startéru (pod přepínačem pro světla).

Teoreticky by to možná vypadalo, že je chyba ve vypínačích, ty jsou ale dle proměření odporu a napětí OK... :(...Máte ještě někdo nějaký nápady, než to prodám nebo shodím ze skály? ://. Díky...