Nefungující nejen benzínové čerpadlo

GaGz0r
Babyrider
Babyrider
Příspěvky: 32
Registrován: ned led 13, 2008 21:25:27
Bydliště: Praha
Kontaktovat uživatele:

Nefungující nejen benzínové čerpadlo

Příspěvek od GaGz0r » pát zář 25, 2009 09:16:45

Ahoj klucííí...Tak jsem rozebral motku a zjistil jsem, že do karbců nejde benzin, poté sléze jsem zjistil, že benzínový čerpadlo nefunguje...Na konektoru k benzínovýmu čerpadlu je pouze cca 6,5V, předpokládám, že zde má být 12V. Po připojení přímo na baterku se čerpadlo rozjelo. Zjistil jsem taky, že něco kolem 6ti V je na vysokonapěťových cívkách, čímž pádem svíčka dává malou jiskru...Dále také na relátku, potažmo diodě (oboje v pojistkový skříni)...Dioda je z jedné strany propustná, relátko fuknční... Má někdo nějaký nápady, čím by to mohlo být?? Mohlo by to být třeba relátko pro benzinové čerpadlo? Jinak čerpadlo má za klidového stavu odpor cca 2,5 Ohm, což mi také přijde dost...Díky za rady...
Kawasaki ZX-6R, r.v. 1996...

Uživatelský avatar
Dak
Ghostrider
Ghostrider
Příspěvky: 3433
Registrován: sob led 28, 2006 13:44:45
Bydliště: Zlechov ( Je to kousek od Uh. Hradiště)
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Dak » pát zář 25, 2009 09:29:04

No to čerpadlo čerpá jen když sa točí motor! Takže zkus změřit přívod k čerpadlu při startování. Pokud tam nepůjde 12v, tak hledej chybu v přívodu, relátku. Víc ti takto neporadím. Když sem posledně neco takového hledal, tak sem na karbce připojil flašku s benzínem, dal sem ju výš než karbce, nastartoval a měřil. Toš tak
Dak
CKC -015-

GaGz0r
Babyrider
Babyrider
Příspěvky: 32
Registrován: ned led 13, 2008 21:25:27
Bydliště: Praha
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od GaGz0r » pát zář 25, 2009 10:28:18

těch 6,5 V jsem samozřejmě naměřil, když se točil startér. Při otáčení startéru čerpadlo samozřejmě musí běžet, jinak by se benzin nikdy do karburátorů nedostal...Bude to tedy relátko? Nebo spíše rozvody? Nebo nějaké jiné návrhy? Trávím poslední 2 týdny noci v garáži, už toho mám docela dost, rád bych to už vyřešil :)... Díky za všechy rady...
Kawasaki ZX-6R, r.v. 1996...

Uživatelský avatar
marek
Ghostrider
Ghostrider
Příspěvky: 2047
Registrován: úte čer 27, 2006 14:38:27
Bydliště: Brno

Příspěvek od marek » pát zář 25, 2009 13:38:32

Né že bych se chtěl cpát do elektriky, dotěď nechápu proč teče do kopce, ale něco podobného jsem zažil když byla špatná baterka. Startér vyžral všechnu zbývající šťávu a samozřejmě to nestartovalo. Ale jak říkám, hovno tomu rozumím a polovina výrazů cos použil jsou podle mě jazykem kmene Luo-puo z Dolní volty.
ZRX1200(05) evo S->N->R
ZX6R(07) for circuit only
ZX6R(03) fufík bullet
KZ750(76) cafe
CKC#367

GaGz0r
Babyrider
Babyrider
Příspěvky: 32
Registrován: ned led 13, 2008 21:25:27
Bydliště: Praha
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od GaGz0r » pát zář 25, 2009 14:09:05

Snaha byla, ale baterka je v pohodě :P
Kawasaki ZX-6R, r.v. 1996...

Uživatelský avatar
Dak
Ghostrider
Ghostrider
Příspěvky: 3433
Registrován: sob led 28, 2006 13:44:45
Bydliště: Zlechov ( Je to kousek od Uh. Hradiště)
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Dak » pát zář 25, 2009 14:10:26

Proto říkám, že bych to zkusil změřit při nastartovaném motoru viz. flaška s benzínem. Pokud tam pak naměříš 12v, je jasné, že máš batérku k.o. No a pokud sa ti nezdá ani ta jiskra na svíčce, tak napoj druhou batérku, třeba z auta, přes káble a uvydíš. Pokud motor nejede, tak sa nejdřív kontroluje batérka, filtry, kontakty, svíčky, benzín a až pak sa ide dál. Pokud ti vymontovaná svíčka háže malou jiskru, tak ti pod tlakem nemosí hodit vůbec. A NGK sa rády strašně rychle pošlou do věčných lovišť. Vyměň svíčky, vyčisti a vyměň všecky filtry, připoj ještě další dobrou baterii (+ na + a - na -), nebo novou, očisti a dotáhni veškeré kontakty, nalej do plovákových komor dobrý benzin a startuj. Pokud je šecko ostatní tak jak má byt, tak ti to chytne! Víc ti po internetu neporadím.
Dak
CKC -015-

Uživatelský avatar
Anti
Easy slider
Easy slider
Příspěvky: 503
Registrován: úte kvě 23, 2006 15:14:07
Bydliště: Znojemsko

Příspěvek od Anti » sob zář 26, 2009 20:18:06

úplně nejlepší by bylo jít po drátech,někde máš umělou zem,proto tech 6,5V.Takže začít na silových spojích a hledat.Pokud je to za baterkou v cajku,podívat se co leze ze spínačky.A postupovat až ke spotřebičům.Osobně bych tipnul špatnou zem.
Jeden stačí....na všechno....

Uživatelský avatar
farmář
Ghostrider
Ghostrider
Příspěvky: 2148
Registrován: úte říj 16, 2007 20:01:57
Bydliště: kousek od Jindřichova Hradce

Příspěvek od farmář » sob zář 26, 2009 21:09:16

taky.
Kawasaki Vulcan VN 1500 Classic
CKC #1060

GaGz0r
Babyrider
Babyrider
Příspěvky: 32
Registrován: ned led 13, 2008 21:25:27
Bydliště: Praha
Kontaktovat uživatele:

relátko benzínového čerpadla

Příspěvek od GaGz0r » pon zář 28, 2009 12:07:17

Díky, díky...

Zkusil jsem proměřit relátko benzinového čerpadla Ohmmetrem...Na všech svorkách proti sobě byl odpor nekonečno...Pouze mezi 2ma svorkami byl oboustranně zkrat...To, předpokládám, není správně, že?? Asi koupím nové relátko a vyzkouším to...Co vy na to?
Kawasaki ZX-6R, r.v. 1996...

Uživatelský avatar
Anti
Easy slider
Easy slider
Příspěvky: 503
Registrován: úte kvě 23, 2006 15:14:07
Bydliště: Znojemsko

Příspěvek od Anti » pon zář 28, 2009 20:39:28

Neznám přesně zapojení,ale neunáhli se.Klasické relé má většinou čtyři kontakty.Dva jsou spínané a dva spínací.Spínané jsou ty zatěžované,spínací vedou do cívky která spíná ty druhé kontakty.Z toho plyne,že dva kontakty jsou při měření rozpojené(nekonečno) a dva mají malý odpor daný cívkou(téměř zkrat).
A pokud máš tech šest voltů i na cívkách,tak proč z toho všeho viníš relátko čerpadla?Cívky snad spíná přímo spínací skříňka.
Jeden stačí....na všechno....

GaGz0r
Babyrider
Babyrider
Příspěvky: 32
Registrován: ned led 13, 2008 21:25:27
Bydliště: Praha
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od GaGz0r » úte zář 29, 2009 07:29:11

No, dle výkresu od Haynese civky spíná tohle relátko...Spíš bych chtěl vidět přesný schéma tohohle relátka, protože podle mýho názoru to nebude obyčejný relé, ale bude dělat ještě něco navíc...Navíc podle tabulky, jak má vypadat odpor na svorkách, je všechno úplně jinak, než má být...
Kawasaki ZX-6R, r.v. 1996...

GaGz0r
Babyrider
Babyrider
Příspěvky: 32
Registrován: ned led 13, 2008 21:25:27
Bydliště: Praha
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od GaGz0r » úte zář 29, 2009 07:29:35

Navíc mi přišlo, že to relé trošku smrdí spáleninou xD
Kawasaki ZX-6R, r.v. 1996...

GaGz0r
Babyrider
Babyrider
Příspěvky: 32
Registrován: ned led 13, 2008 21:25:27
Bydliště: Praha
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od GaGz0r » úte zář 29, 2009 08:15:05

http://img38.imageshack.us/img38/2567/schemab.jpg

Zde je výžez schematu..Tak se mi na to prosím mrkněte...Fuel pump relay je relátko benzinového čerpadla a Ignition Coils jsou právě ty vysokonapěťové cívky... Díky díky ;)...
Kawasaki ZX-6R, r.v. 1996...

Uživatelský avatar
Dak
Ghostrider
Ghostrider
Příspěvky: 3433
Registrován: sob led 28, 2006 13:44:45
Bydliště: Zlechov ( Je to kousek od Uh. Hradiště)
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Dak » úte zář 29, 2009 08:19:09

Pokud na dvou kontaktech, bez zapnutí relé, naměříš odpor 0 (vede) tak sou to zřejmě kontakty cívky v relátku. Na ty se přivádí proud. Pokud na ně přivedeš 12v tak by mělo relátko sepnout. Na dalších kontaktech, na těch na kterýchs naměřils nekonečný odpor, by sa měl odpor změnit na 0. Pokud to tak funguje, tak je relátko vpořádku. Prostě dva kontakty jsou od cívky a dva sou spínací.
Dak
CKC -015-

GaGz0r
Babyrider
Babyrider
Příspěvky: 32
Registrován: ned led 13, 2008 21:25:27
Bydliště: Praha
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od GaGz0r » stř zář 30, 2009 08:16:49

Tak jsem včera večer pokročil o kousek dále...Rekapitulace je taková:

Na primáru cívky : 12V
na benz. čerpadle: 6V
na vstupu relé benz. čerpadla: 12V

Po zapojení relé benz. čerpadla se sepne relé v pojistkové skříni, což mi také nepřijde, že je správně. V tu chvíli z baterie teče 2,3 A se zhasnutými světly.


relé benz. čerpadla se spíná se sepnutím tlačítka engine stop a po rozepnutí tlačítka engine stop se relé rozepne...
Další relé - startéru - se sepne s tlačítkem pro roztočení startéru (pod přepínačem pro světla).

Teoreticky by to možná vypadalo, že je chyba ve vypínačích, ty jsou ale dle proměření odporu a napětí OK... :(...Máte ještě někdo nějaký nápady, než to prodám nebo shodím ze skály? ://. Díky...
Kawasaki ZX-6R, r.v. 1996...

Odpovědět