Stránka 1 z 2
Přestala jed....
Napsal: pát srp 28, 2009 23:43:52
od don-pablo
Nazdarek, nejdriv to zacalo tim, ze pokud se zahrala na vyssi teplotu pri delsim stani na miste tak z niceho nic zdechla a pak bylo horsi ji nastartovat, tocila, tocila a chytla az po chvili. No a nasledne za jizdy chcipla a uz ani starter netocil, protoze baterka z niceho nic proste mrtva.... ze by odeslo dobijeni? .....
Napsal: sob srp 29, 2009 09:07:41
od Dak
Jak starou máš batérku a taky jáká je? No a esi ti funguje dobíjení zjistíš tak, že mašinu nastartuješ a odpojíš batérku. Pokud chcípne, tak je to jasné a hledaj chybu v dobíjení. Prvně ale zkontrolu šecky dráty, svorky a uchycení, očisti jich a nakonzervuj.
Napsal: sob srp 29, 2009 09:16:19
od Pavel ZRX
Dobíjení změříš multimetrem, baterku bych neodpojoval.
Napsal: sob srp 29, 2009 10:09:24
od Dak
Pavel ZRX píše:Dobíjení změříš multimetrem, baterku bych neodpojoval.
To je fakt, ale nevím esi mulťák má nebo ne. Odpojením mašině nic neudělá. Pokud máš mutimetr, tak se po nastartování musí zvýšit napětí na kontaktech baterie. Pokud ne, tak máš nekde chybu.
Napsal: sob srp 29, 2009 12:31:05
od farmář
starý vrány jako moje mají Voltmetr

mulťák stojí kolem dvou stovek a v rodině se neztratí.

změříš to hravě, při víc jak volnoběhu musí držet nad 14V, 14,4 myslím je ideálně. Jinak baterka samotná, když chcípněš motku(málem jsem napsal jen :když chcípněš

) 12, a teď si nejsemjistej, 5, nebo 8.....zkrátka jasně nad 12. Pod 12 není nabitá nebo ti mává. Jenže i tak se může pravidelnou péčí zberchat. Jo mluvím o olovu. Gelovkám nerozumím, mluví jinou řečí

PS: já vím že se stav baterky měří správně pod zatížením

no to vlastně taky jde, připojit a zastartovat.
Napsal: ned srp 30, 2009 12:39:36
od don-pablo
samotna baterka ma nejakych 12,8V, kdyz motorku nastartuju tak je na baterce 14,4V coz se zrejme v poradku ale kdyz roznu svetla tak napeti na batece klesne na 12,2 V coz uz asi v poradku neni. Tak sem si tak rikal, jestli neni regulator v prdeli.....
Napsal: ned srp 30, 2009 14:39:21
od farmář
12,8V super, 14,4 taky, takže to fachá. Pak už je jen otázkou jestli výkon altíku (A) je v cajku, to proměřit neumím. Nedělal jsem to. Multimetr by to měl umět dát,ne? Jen nevím hodnoty kolik by to mělo dávat, víš, jak silnej altík tam máš? Pokud z něj jde proudu hafo, jde někde o regulaci nejspíš,ale to už vařím z vody, nikdy jsem elektrice nehověl
PS: protože tohle má altíky určitě již s regulátorem na sobě, žádné relé vedle jak na Jawě.... což ty mě byly také zapovězeny.

Napsal: ned srp 30, 2009 15:16:29
od don-pablo
ne ne ne, to ma regulator dole prod baterkou takze je uplne zvlast a nejak se mi nezda ze by to dobre regulovalo kdyz se zapnutyma svetlama de do baterky jen tak malo, to proste tu baterku nemuze krmit, takze bych rek ze to asi fakt bude tim regulatorem, jeste tak nejak sehnat a zkusit to vymenit ....
Napsal: ned srp 30, 2009 15:22:25
od Pavel ZRX
Mrkni na
www.ignitech.cz , nabízí regulátory dobíjení.
Napsal: ned srp 30, 2009 15:24:47
od 666S999
don-pablo píše:samotna baterka ma nejakych 12,8V, kdyz motorku nastartuju tak je na baterce 14,4V coz se zrejme v poradku ale kdyz roznu svetla tak napeti na batece klesne na 12,2 V coz uz asi v poradku neni. Tak sem si tak rikal, jestli neni regulator v prdeli.....
Diagnostika po netu...TO JE RADOST

- k tématu baterka, to bude zas kvalitních glos!
Já začnu, s dovolením. Když dává bez světel tak regulátor dává,když rozsvítíš a napětí na baterce klesne tzn, že MŮŽE být v cosi blbého pouze s reglerem, nikoli se silovou částí altíku...
Před "rozesráním" bych doporučil s něejakým kámošem prohodit baterku (zaručeně dobrou) a DŮKLADNĚ očistit a podotahovat dráty hlavně KOSTRU!!!!
Tyhle závady jsou ze zanedbané elektriky + baterky... regler+alt bych řešil až v druhém gardu... nejvíc udělá "JALOVÁ" baterka+přechodové odpory...
A malá poznámka nakonec: elegantní je sehnat si správné schéma a jít po drátech... (nemám rád tahat za dráty ve svazkách) Tohle téma tu bylo i s obrázky, co kde měřit...tak si ho tu najdi...
Napsal: ned srp 30, 2009 15:41:51
od don-pablo
baterka je 100 % tak tam asi teda problem nebude. To by chtelo najit nejaky schema na promereni toho regulatoru....
Napsal: ned srp 30, 2009 15:41:53
od 666S999
Napsal: ned srp 30, 2009 19:29:34
od Anti
Měl by ses trochu seznámit se schematem elektriky a způsobem měření pomocí multimetru.Před koupí nového relé se ujisti,zda je chyba opravdu v něm.
Pokud ti to padá na světla,tak zjisti kolik ty světla berou,jestli tam nemáš nějaký zkrat nebo přechodový odpor.To platí i pro přívod k relátku,od něj a k baterce.Stačí povolený kontakt a máš problém.Na druhou stranu,pokud starter točí bez problémů,tak baterie je připojená správně.
Je dobré měřit na více místech,dá se tak najít problém.
Světla samotné by měly brát přibližně 4ampéry.Pokud tomu tak je a relé to neutáhne,počítej s regulátorem,eventuelně s vinutím.Ideální stav je půjčit si dobrý regulátor a vyzkoušet.
Napsal: ned srp 30, 2009 19:33:30
od don-pablo
no prave se pokousim sehnat kdo by v blizkem okoli mohl mit nejakej regulator na vyzkouseni ale zatim sem jeste nikoho nenasel ...... tak uvidim
Napsal: čtv zář 10, 2009 00:31:25
od charliezx9r
regulátor dobíjení má za ukol dávat optimální napětí pro dobíjení baterky a el. přístrojů!pokud je vtahu tak ti bude smažit baterku, protože tam půjde víc proudu než má!Ale jediná vec co ti vyždíme baterku je špatnej alternátor!jestli dobíjí zjistíš jednoduše: ve tmě namiř světlo třeba na zeď a proturuj trochu motor!když to dobíjí tak se světlo rozsvítí trochu víc.Pokud světlo svítí stejně tak nedobíjí!nebo použij zkošečku!Zkontrolu všechny dráty k altíku hlavně uzemění!stačí pitomá oxidace konektorů a problém je na světě.Tak hodně štěsí
