Přestala jed....
Přestala jed....
Nazdarek, nejdriv to zacalo tim, ze pokud se zahrala na vyssi teplotu pri delsim stani na miste tak z niceho nic zdechla a pak bylo horsi ji nastartovat, tocila, tocila a chytla az po chvili. No a nasledne za jizdy chcipla a uz ani starter netocil, protoze baterka z niceho nic proste mrtva.... ze by odeslo dobijeni? .....
zx9r ninja 2002
- farmář
- Ghostrider
- Příspěvky: 2148
- Registrován: úte říj 16, 2007 20:01:57
- Bydliště: kousek od Jindřichova Hradce
starý vrány jako moje mají Voltmetr
mulťák stojí kolem dvou stovek a v rodině se neztratí.
změříš to hravě, při víc jak volnoběhu musí držet nad 14V, 14,4 myslím je ideálně. Jinak baterka samotná, když chcípněš motku(málem jsem napsal jen :když chcípněš
) 12, a teď si nejsemjistej, 5, nebo 8.....zkrátka jasně nad 12. Pod 12 není nabitá nebo ti mává. Jenže i tak se může pravidelnou péčí zberchat. Jo mluvím o olovu. Gelovkám nerozumím, mluví jinou řečí 
PS: já vím že se stav baterky měří správně pod zatížením
no to vlastně taky jde, připojit a zastartovat.




PS: já vím že se stav baterky měří správně pod zatížením

Kawasaki Vulcan VN 1500 Classic
CKC #1060
CKC #1060
- farmář
- Ghostrider
- Příspěvky: 2148
- Registrován: úte říj 16, 2007 20:01:57
- Bydliště: kousek od Jindřichova Hradce
12,8V super, 14,4 taky, takže to fachá. Pak už je jen otázkou jestli výkon altíku (A) je v cajku, to proměřit neumím. Nedělal jsem to. Multimetr by to měl umět dát,ne? Jen nevím hodnoty kolik by to mělo dávat, víš, jak silnej altík tam máš? Pokud z něj jde proudu hafo, jde někde o regulaci nejspíš,ale to už vařím z vody, nikdy jsem elektrice nehověl
PS: protože tohle má altíky určitě již s regulátorem na sobě, žádné relé vedle jak na Jawě.... což ty mě byly také zapovězeny.

PS: protože tohle má altíky určitě již s regulátorem na sobě, žádné relé vedle jak na Jawě.... což ty mě byly také zapovězeny.

Kawasaki Vulcan VN 1500 Classic
CKC #1060
CKC #1060
ne ne ne, to ma regulator dole prod baterkou takze je uplne zvlast a nejak se mi nezda ze by to dobre regulovalo kdyz se zapnutyma svetlama de do baterky jen tak malo, to proste tu baterku nemuze krmit, takze bych rek ze to asi fakt bude tim regulatorem, jeste tak nejak sehnat a zkusit to vymenit ....
zx9r ninja 2002
- 666S999
- Ghostrider
- Příspěvky: 6798
- Registrován: ned úno 12, 2006 18:51:09
- Bydliště: prostřední Morava
- Kontaktovat uživatele:
Diagnostika po netu...TO JE RADOSTdon-pablo píše:samotna baterka ma nejakych 12,8V, kdyz motorku nastartuju tak je na baterce 14,4V coz se zrejme v poradku ale kdyz roznu svetla tak napeti na batece klesne na 12,2 V coz uz asi v poradku neni. Tak sem si tak rikal, jestli neni regulator v prdeli.....

Já začnu, s dovolením. Když dává bez světel tak regulátor dává,když rozsvítíš a napětí na baterce klesne tzn, že MŮŽE být v cosi blbého pouze s reglerem, nikoli se silovou částí altíku...
Před "rozesráním" bych doporučil s něejakým kámošem prohodit baterku (zaručeně dobrou) a DŮKLADNĚ očistit a podotahovat dráty hlavně KOSTRU!!!!
Tyhle závady jsou ze zanedbané elektriky + baterky... regler+alt bych řešil až v druhém gardu... nejvíc udělá "JALOVÁ" baterka+přechodové odpory...
A malá poznámka nakonec: elegantní je sehnat si správné schéma a jít po drátech... (nemám rád tahat za dráty ve svazkách) Tohle téma tu bylo i s obrázky, co kde měřit...tak si ho tu najdi...
____ZRX 1200R____
_________________
_____CKC#21______
_________________
_____CKC#21______
Měl by ses trochu seznámit se schematem elektriky a způsobem měření pomocí multimetru.Před koupí nového relé se ujisti,zda je chyba opravdu v něm.
Pokud ti to padá na světla,tak zjisti kolik ty světla berou,jestli tam nemáš nějaký zkrat nebo přechodový odpor.To platí i pro přívod k relátku,od něj a k baterce.Stačí povolený kontakt a máš problém.Na druhou stranu,pokud starter točí bez problémů,tak baterie je připojená správně.
Je dobré měřit na více místech,dá se tak najít problém.
Světla samotné by měly brát přibližně 4ampéry.Pokud tomu tak je a relé to neutáhne,počítej s regulátorem,eventuelně s vinutím.Ideální stav je půjčit si dobrý regulátor a vyzkoušet.
Pokud ti to padá na světla,tak zjisti kolik ty světla berou,jestli tam nemáš nějaký zkrat nebo přechodový odpor.To platí i pro přívod k relátku,od něj a k baterce.Stačí povolený kontakt a máš problém.Na druhou stranu,pokud starter točí bez problémů,tak baterie je připojená správně.
Je dobré měřit na více místech,dá se tak najít problém.
Světla samotné by měly brát přibližně 4ampéry.Pokud tomu tak je a relé to neutáhne,počítej s regulátorem,eventuelně s vinutím.Ideální stav je půjčit si dobrý regulátor a vyzkoušet.
Jeden stačí....na všechno....
-
- Příspěvky: 15
- Registrován: ned zář 06, 2009 08:39:19
regulátor dobíjení má za ukol dávat optimální napětí pro dobíjení baterky a el. přístrojů!pokud je vtahu tak ti bude smažit baterku, protože tam půjde víc proudu než má!Ale jediná vec co ti vyždíme baterku je špatnej alternátor!jestli dobíjí zjistíš jednoduše: ve tmě namiř světlo třeba na zeď a proturuj trochu motor!když to dobíjí tak se světlo rozsvítí trochu víc.Pokud světlo svítí stejně tak nedobíjí!nebo použij zkošečku!Zkontrolu všechny dráty k altíku hlavně uzemění!stačí pitomá oxidace konektorů a problém je na světě.Tak hodně štěsí 
