Stránka 1 z 1
Co to k sakru je? :( Kope do brzdici packy
Napsal: sob črc 29, 2006 14:17:35
od AngelZX-4R
S mojí moto se nedá brzdit přední brzdou, páč při troše zmáčknutí brzdový páčky, kope z5 do páčky, jako blázen...mysleli jsme, že to kotouče....kotouče jsme pořídili jiný, jetý, ale měli být v OK stavu...
Dali jsme je tam a ejhle....dělá to pořád.....
než to změříme...nenapadlo Vás, co by to mohlo být???

Napsal: sob črc 29, 2006 20:24:54
od Zubr
Měl jsem u svojí ninji podobný problém, ale mě to nekopalo do páčky, nýbrž se brutálně rozvibrovala přední vidlice. Myslím že to bylo mojí vinou, ale i trochu špatně navrženou expanzní nádobkou pro velké šestipístky Tokico. Problém je v tom, že když dolijete brzdovou kapalinu až po rysku max a tu gumičku jen tak volně položíte na vršek nádobky, zašroubujete víčko, stane se následující. Při brzdění se třmen zahřeje, kapalina se teplem roztáhne a nacpe se do nádobky. A zde je ten zakopaný pes. Mezi gumičkou a víčkem je minimum vzduchu, který by se mohl vytlačovat ven z nádobky. Tento vzduch se chybnou montáží gumičky nachází pod gumičkou, odkud nemůže unikat ven, stlačuje se a zvyšuje tlak v systému. Brzda proto po ohřátí začne výrazně ale na jízdě neznatelně přibrždovat. Já se domnívám, že dojde ke spálení destiček, které potom způsobují tolik pověstné vibrace přední vidlice.
Po výměně téměř nových destiček za stejné nové obložení problém s vibracemi zmizel. Ale je nutné dodržet toto: nalévat nádobku jen do poloviny mezi ryskami MAX a MIN, a také při montáži gumičky vytlačit všechen vzduch pod gumičkou ven tak, aby vznikl prostor se vzduchem nad gumičkou pod víčkem.
Mě už se po té nikdy vidlice nerozvibrovala, ani při nejbrutálnějších brzdících nasazení na Mosteckém autodromu.
Spálené destičky se mi spravit nepodařilo a při opětovném namontování do motocyklu se vibrace opět vrátily. (nutno zahodit i nové spálené desky)

Díky za možný tip...
Napsal: pon črc 31, 2006 10:04:44
od AngelZX-4R
Díky za tip, ale myslím, že tím to nebude.
Destičky mám sice nový, ale myslíme si, že to asi bude středem kola, zřejmě tím, že byla padlá(která dneska není) a přední ráfek je leštěný a třebas se tam neudělal tak jak měl ten střed, ale toto zkusíme taky, díky moc za tip!!!
Jd etaky o to, že když jsme kolo nechtěně moc utáhli, tak to kopalo šíleně, ale jak mile jsme ho zase povolili, je to měkčí....uvidíme, jak to bude, nejspíš budu muset nechat zbrousit střed:/
Napsal: sob srp 19, 2006 23:15:10
od pospe
taky mám tento problém s brzdami, ovšem u jednopístků na GPZ 1000 RX, kotouče jsem nechal brousit na magnetu - nepomohlo, nový ložiska - taky ne, dělá mi to když lehce dobržďuju tak to pumpujeje do páčky, obul jsem novou gumu, kotouče jsem vyměnil za jiný a je klid...snad na dlouho, bohužel ještě nejezdím - měním řetězovku, ale až to projedu tak napíšu čímn to nejspíš bylo
Napsal: ned srp 20, 2006 08:57:38
od čoud
No, ja bych se ani nedivil, kdyby ty "novy" kotouce byly zvlneny...Prece jen, jety kotouce nebudou nikdy uplne rovny...Pokud teda nemaj najeto par km, ale to pak zas nevim, kdo by je prodaval...
Jinak Angel, prosim pri zakladani tematu, NEPIS nazev jako ted - cili "Co to sakra je" apod., napis to treba Problem s brzdami - kopou nebo tak neco, protoze takle neni na prvni pohled jasny, o cem tema je, a podiva se na to min lidi apod...