Stránka 1 z 3
ZRX seřízení ventilů - návod
Napsal: pon dub 20, 2009 10:39:43
od milda
Vím,že je mezi náma plno šikulů,co se rádi v motkách vrtaj a ví co a jak...
...a na druhou stranu zas plno,co si radši skočej do servisu.To však musí mít někde poblíž spolehlivej servis...
Dokázal by mě někdo popsat postup seřízení ventilů?V manuálu se o tom něco píše,ale tomu nerozumím kvůli jazykové bariéře...
Princip -měření vůlí -měnění podložek chápu(vůle nevím,kde má jaká být)¨
Podložky se musí objednávat vždy?
Kde jsou k mání nejrychleji? ( ev.nejlevněji)
Mám najeto 23tis. a něco se začíná ozývat.Když jsem měl Rexe v servisu minule,tak řekli,že to je brzo (asi se jim moc nechtělo)..radši bych na to juknul sám...
Díky
Napsal: pon dub 20, 2009 10:51:16
od farmář
podložky jsou zbroušený s přesností tisíciny a ty starý se leckdy nechávají a leckdy ne, bo jsou už ojetý a tak se mění vše a starý se nechávají překalibrovat,jak kdo, takže k tomu potřebuješ krabici kalibrovanejch podložek.Vůle je mezi vačkou a podložkou, když jde o vačkovej rozvod. Takže když to vezmeš kolem a kolem, protože netušíš, kde to bude chtít kolik přidat, asi zase budeš muset do servisa,co.

nejde to koupit zkrátka univerzálně, nebo vyměnit někde s brusírnou.Byl by to dlouhodobej porod.
Napsal: pon dub 20, 2009 11:11:01
od milda
A když to poměřím,tak zjistím o kolik se ev.liším od správných vůlí,ne? A pak vím,jaké podložky...nebo se pletu?
Napsal: pon dub 20, 2009 16:00:28
od farmář
když budeš vědět, jakou tam máš vůli a jakou máš mít,plus jaká byla ta podložka původně a o kolik je ojetá tak jo

čili nejhůř na dvakrát ano. Proto se tohle dělá nejlépe, když jich máš krabici a jen si vybereš.
Napsal: pon dub 20, 2009 16:29:42
od Z.
milda píše:A když to poměřím,tak zjistím o kolik se ev.liším od správných vůlí,ne? A pak vím,jaké podložky...nebo se pletu?
Já jsem kdysi, kdesi viděl takový hodně popisný návod jak na ventily. Aź se vrátím z práce dom, tak se ti po tom mrknu. Ale jinak mají kluci pravdu. Chce to hlavně trpělivost, pečlivost a MÍT K DISPOZICI PODLOŹKY.
Z.
Napsal: pon dub 20, 2009 17:30:41
od Z.

Jsem malej, ale šikovnej!
Tak jsem to našel, je to pouze anglicky ...
http://www.zr-7.com/valves.htm (Pokud se večer dostatečně ožeru, tak bych to mohl zkusit přeložit, pokud teda by bylo potřeba)
Ostatně, je tam spousta užitečných návodů pro mou bývalou (ZR7) krasavici.
Napsal: pon dub 20, 2009 20:05:23
od milda
Zbyňku,
to bys byl hodnej,kdyby se Ti to podvedlo převést do českého jazyka!!

Třeba to pomůže i dalším ....

Napsal: pon dub 20, 2009 20:22:27
od Z.
milda píše:Zbyňku,
to bys byl hodnej,kdyby se Ti to podvedlo převést do českého jazyka!!

Třeba to pomůže i dalším ....

Tak jo ... ale chvilku to potrvá ...
Napsal: pon dub 20, 2009 21:38:49
od Z.
Z. píše:milda píše:Zbyňku,
to bys byl hodnej,kdyby se Ti to podvedlo převést do českého jazyka!!

Třeba to pomůže i dalším ....

Tak jo ... ale chvilku to potrvá ...
Mám tak 1/3 a už nemohu ... pokračovat budu zítra. Navíc to odkazuje na nějaké iliustrace z manuálu na ZR7, který mám samozřejmě na letním sídle a ne u sebe doma. Drobný zádrhel. Vyřeším. Nějak.

Napsal: pon dub 20, 2009 23:14:54
od Zubr
Mrkni tady
http://www.gsxr.wz.cz/jak.htm celkem solidní stránky. Čus Tom
Napsal: úte dub 21, 2009 06:37:08
od milda
Jen v klidu Zbyňku,ať to nepřepálíš!!
Tome zajímavý stránky,jdu studovat....
Díky!
Napsal: úte dub 21, 2009 07:46:33
od Z.
Zajimave stránky Tome. To si zapamatuju.

Napsal: úte dub 21, 2009 09:03:13
od Marťyn
23tis. km je docela málo, u mě od poslední kontroly uběhlo 35tis., teď jsem proměřil a některé podložky jsem jenom přehodil mezi sebou, abych splňoval předepsané vůle a nic jsem neměnil.
Jinak je to docela jednoduché - není se čeho bát, pro průměrně zručného Kawistu by to neměl být problém.
Když všechno odmašlíš, aby jsi měl přístup, tak vyhodíš svíčky, sundáš víko ventilů a kryt zapalování, vezmeš měrky a měříš - přes zapalování otáčíš motorem a pokračuješ např. z leva do prava (pro muslimy třeba z prava do leva). Vybereš ventil, který chceš kontrolovat a otáčíš motorem dokud se koník (to je ta věc pod vačkou, co tlačí na ventil) neuvolní - vůli měříš měrkou mezi koníkem a vrchem zdvihátka ventilu.
Pokud jsou vůle malé, dá se výměna obejít dvěma způsoby - 1. vyndáš podložku - u každé si poznamenáš o kolik ji chceš obrousit nebo aspoň na kolik, vyhledáš přítele nebo známého, který pracuje na brusce na plocho (horizontální) a necháš to u něj obrousit na požadovaný rozměr nebo 2. vezmeš brusný kámen (raději jemnější), trochu trpělivosti a vody a ošudláš si to ve volných chvílích sám.
Pokud jsou vůle větší zkus promyslet jestli se nedají zaměnit za podložky s menšími vůlemi a naopak, většinou to jde. Pak už budeš muset sehnat jen ty, které Ti nevyšly.
Sání - 0,13 - 0,19(0,2)
Výfuk - 0,18 - 0,24(0,25)
Hodně štěstí - a ať Ti nic nespadne do motoru.
Napsal: úte dub 21, 2009 10:01:32
od milda
Tedy,tak za tohle fakt dík!!
Jednoduše a srozumitelně!!!

Napsal: úte dub 21, 2009 11:50:13
od Z.
Pokud ti to stačí takto, tak je to prima.
(nicméně pro sebe si to stejně přeložím kdyby to náhodou někdo někdy chtěl ... ten postup je docela obecně popsaný a zahrnuje i dobré rady jak na rozvodový řetěz, napínák, vačky ... organizaci pracoviště a tak. Prostě jak by to mělo být aby ti nic nespadlo do motoru a zpětně si to složil tak jak má.)
Edit: Nebo ne. Nebude žádný dovětek.