ZXR 750 nejde nastartovat

Lutor

ZXR 750 nejde nastartovat

Příspěvek od Lutor » úte bře 17, 2009 14:46:34

Zdarec lidi mám problém,respektive můj známý.
Má ZXR 750,rok asi 90 a má technický problém?Nevím jestli mi dokážete poradit?

Takže,koupil tuto motorku a za pár měsíců se stalo,že cosi v motoru začlo cinkat až jednou se zaseklo zadní kolo a motorku tak tak ustál.Po rozdělání bylo zjištěno,že nějakou záhadou spadnul rozvodový řetěz a potkaly se písty s ventily.

Sehnal jiný stejný motor z bouračky a namontoval jej do rámu.Ale motorka NECHCE NASTARTOVAT!!!
Vše v motorce zůstalo stejné jen ten motor se vyměnil,jsou nastavené správně karburátory,nové svíčky,zkontrolovány tlaky...zkrátka vše v pořádku.Jiskru to dává a benzín tam jde taky.

Myslím si,že je něco někde špatně nastaveno,pootočeno...třeba zapalování?Chci se zeptat jestli nevíte jak vůbec to zapalování v motoru nastavit?Já si myslím,že to možná tím zapalováním bude,zkrátka to nepálí v danej moment.

Na internetu nemohu najít žádnou příručku,obrázek nebo návod jak to má být nastaveno.

Budu vděčný za jakoukoli radu?

Duke
Příspěvky: 15
Registrován: pon bře 16, 2009 14:04:19
Bydliště: Stará Ľubovňa

Příspěvek od Duke » úte bře 17, 2009 23:39:35

Ak to dáva iskru, tak na zapaľovaní sa nedá nič nastaviť. Jedine ak by bol zle založený rotor zapaľovania, ktorý je vlastne aj zotrvačník. Myslím tým napr. bez klinu. Ináč sa nemôže pootočiť. Ešte raz pozrite karbce, možno bol bordel v nádrži, ak dlhšie stála. Dajte tam radšej aj prídavné sitko, aby to furt nezasralo plavákové komory.

Lutor

Příspěvek od Lutor » stř bře 18, 2009 08:10:21

Jiskru to dává ale asi ve špatný moment.Benzín tam jde taky.Karbce jsou všechny vyčištěny a nastaveny na původním motoru.
V tom zapalování v motoru je takový plíšek,který je na kolíčku od motoru a nedá se nijak otočit,to vím.Ale jsou na něm nějaké značky-rysky a to bych právě potřeboval vědět jak to nastavit s vačkama???Nebo jak začít to nastavovat???
Zkrátka když startuju tak se motor točí ale neblafne,jiskru to hází (pač jsou nové svíčky),myslím,že to pálí někde třeba o pár stupňů jinde?To se dá zjistit stroboskopem to vím,ale kde a jak začít nastavovat???
Děkuju za všechny rady.

Uživatelský avatar
jaris
Easy rider
Easy rider
Příspěvky: 280
Registrován: čtv bře 02, 2006 23:04:03
Bydliště: Č.B.
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od jaris » stř bře 18, 2009 09:10:55

casovani zapalovani se neda nijak nastavovat je dano vyrezy na tom plisku dole na klice. Jediny co muze bejt rozhozeny je casovani ventilu, kdyz das kliku dole na rysce T musi bejt znacky na rozvodovych kolech v rovine s hlavou. tady se to resilo. Jestli tam opravdu de benzin svicky davaj jiskru a ma to tlaky tak to musi chytit, max bych zkusil roztlacit.
ZXR 750 '93
__CKC201__

Duke
Příspěvky: 15
Registrován: pon bře 16, 2009 14:04:19
Bydliště: Stará Ľubovňa

Příspěvek od Duke » stř bře 18, 2009 10:17:25

No ja som myslel, že rozvody máš nastavené, to je základ. Ináč sa na zapaľovaní nedá nič nastaviť. To nie je Embéčko, že kukáš na stroboskop a točíš s rozdelovačom :D

Uživatelský avatar
Dak
Ghostrider
Ghostrider
Příspěvky: 3438
Registrován: sob led 28, 2006 13:44:45
Bydliště: Zlechov ( Je to kousek od Uh. Hradiště)
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Dak » stř bře 18, 2009 10:49:29

Maximálně sa dají přehodit hlavní káble co vedou do zapalovacích cívek. Páč tady háže jiskru aj svíčka co zrovna nemosí, bo sou v páru. Takže pálijou třeba 1-3 a 2-4. Pokud teda máš karbce, filtry, ventily a rozvody o.k. tak mrkni, esi zapaluje ta svíčka co má. Pokud ano, tak by to mnělo chytit. Omrkni prostě svíčky. Pokud je "mokrá" tak tam nejaká směs ide, ale svíčka nezapaluje v daný moment. Pokud je naopak suchá, tak tam nic nejde a hledaj chybu v nečem jiném. Toš tak
Dak
CKC -015-

Lutor

Příspěvek od Lutor » stř bře 18, 2009 17:17:51

No já tomu zas toliko nerozumím,já jezdil doposud na cross a endurech,proto jsem si myslel,že se to třeba nastavuje stroboskopem jak u již zmíněného Embéčka :lol:
Každopádně jak bude čas,hned to zkusím dle vašich rad omrknout a uvidíme...
Zatím děkuju a určitě napíšu jak se to povedlo.

Daadis
Příspěvky: 12
Registrován: stř říj 22, 2008 20:59:14
Bydliště: Praha
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Daadis » čtv bře 19, 2009 14:24:14

Zdravím,mám taky ZXR 750 ´90. Já už jsem se s ní nadováděl tolikrát. Jestli chceš,mám kompletní manuál na všechny typy ZXRek ... kdyby jsi měl prohozený kabely,tak to začně po chvilce střílet. Koukni na fajfky,jestli není někde prasklá. Časovat jiskry nejdou. To je prostě daný. Jestliže máš dobře udělaný rozvody,má to kompresy,podtlaky seřízený,tak bych hledal někde netěsnost. Zkus trošku podlít svíčky a sundej airbox. Měla by se na chvilku chytit.

Uživatelský avatar
jaris
Easy rider
Easy rider
Příspěvky: 280
Registrován: čtv bře 02, 2006 23:04:03
Bydliště: Č.B.
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od jaris » pát bře 20, 2009 13:49:17

jeste me napadla baterka, tohle mi taky delala. kdyz byla vyndana svicka tak normalne hazela jiskru, svicky mokry, baterka tocila a ani pres kabely nechytla. dal sem novou baterku a chytla na prvni skrtnuti. jak rikam skusil bych do ni drcnout a videlo by se.
ZXR 750 '93
__CKC201__

Lutor

Příspěvek od Lutor » stř dub 08, 2009 12:43:55

Tak jsem měl konečně po dlouhé době čas a kouknul jsem pořádně na tu motorku.Stáhnul jsem si manuál a začal hledat závadu proč to nechce nastartovat.Zkontroloval jsem rozvod a ten je v pořádku.Zkusil jsem prohodit mezi sebou kabely od zap. cívek a motorka nic občas do sání střílela,což je asi špatně.Zkouknul jsem svíčky a zdály se mi být suché,zkrátka tam asi nešel benzín.Čerpadlo v pořádku ale motorka nemohla nějak nasát směs.Tak jsem sundal sání s filtrem(asi airbox se tomu říká že?) a zkusil stříknout injekční stříkačkou benzín přímo do hrdel karbeců.Chvíli startovala potom buch-buch a asi na 3 vteřiny se rozběhla-Zázrak.Ale sama bez stříknutí do karbeců nenaskočí.Tuto metodu jsem zkoušel snad 10x ale potom jako by se zahřála a najednou šla nastartovat sama,ale chvíli jí to trvá(tak 5-10 vteřin musí točit startér),zkrátka nejde na brnk.U všech karbeců jsem v plovákové komoře vyčistil trysky.Jo a baterku mám půjčenou z auta uplně novou.

A problém?Včera po zahřátí šla nakopnout sama a dnes ani ťuk :( A to jsem to zkoušel to stříkačkou taky a nic :(
Myslím,že studená prostě nechytne ale já už vážně nevím co stím?Jsem bezradný.....

Dokážete mi někdo pomoci?

Díky

Daadis
Příspěvky: 12
Registrován: stř říj 22, 2008 20:59:14
Bydliště: Praha
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Daadis » čtv dub 09, 2009 00:41:57

Zdravím,máš podobný problémy jako já čoveče :) ... ještě zkoukni difusory,jestli není prasklej. To je ta plastová sviňucha mezi karbecem a hlavou válců. Jestli těsní,musí tam být podtlak. Pak jestliže máš seřízený podtlaky,tak koukni na bohatost směsi. To máš na karburátorech ze spoda. Tady máš podrobnější info o seřízení. Šroub od úplného dotažení povolíš o 1,75. 1 a 3/4 otáčky. http://www.motoskaut.cz/motodata/1524-k ... 50ccm.html .... Kdyžtak ještě napiš ...

Lutor

Příspěvek od Lutor » sob dub 11, 2009 17:25:50

Tááááááák konečně!!!!!!!!!!!!!

Už vím co s tou motorkou bylo,že ne a ne pořád startovat.Nejen že byly prohozené kabely do startovacích cívek,ucpané některé trysky v karbecích a slabá baterka ale HLAVNI PROBLEM je ten,že ty nové svíčky jsou v háji!!! :shock:
Upozorňuju,nové svíčky NGK a všechny jsou v ... Zkoušel jsem pořád startovat a jen občas kuckla.Tak mě to nedalo a zkontroloval jsem si svíčky bokem na přístroji a všechny byly proražené,dávali jiskru mimo jiskřiště nebo vůbec.
Tak jsem tam dal staré a šla na brnk a to nekecám.
Je tohle to vůbec možné?Aby byly nové svíčky v háji,nebo se zkazily tím startováním?

Nechápu to ale hlavní je,že mašina jezdí.Dnes jsem ji byl řádně projet a je to teda žihadlo :D
Uvidíme zítra,jestli půjde zase nastartovat ale doufám,že jo.

Děkuji Vám mnohokrát za rady,snad už bude vše fungovat jak má.A snad jsem i já Vám přispěl nové poznatky do života :D

Díky moc a mnoho šťastných kilometrů

Uživatelský avatar
Jirka_Z
Ghostrider
Ghostrider
Příspěvky: 4244
Registrován: pon led 21, 2008 22:01:28
Bydliště: Beroun
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Jirka_Z » sob dub 11, 2009 22:21:23

Taaak to je dobre, spoustu stastnej km, ale k tem svickam, novy urcite nebyly v haji vsechny... podle me jsi je oddelal..., ale ted uz je to jedno... ;)
JAWA 350 Style OilMaster
ZZR 1.4 - 010 - Metallic spark black
CKC#824
...pursuit is futile...

Uživatelský avatar
misak39
Ghostrider
Ghostrider
Příspěvky: 5069
Registrován: pát kvě 19, 2006 01:04:55
Bydliště: Králíky

Příspěvek od misak39 » sob dub 11, 2009 22:47:38

Jj, NGKčka jsou náchylný na ulití-měl jsem na nich najeto z podzima asi 500 km, pak několikrát za zimu ohřátí motorky, asi měsíc jsem dal pauzu a už ji nenatočil. Tak jsem nasadil starý, který byly dobrý ale měly najeto, a ejhle, motorečka chytila na první brnknutí...
babička GPZ 500 a vnučka ZX900B
*CKC 102*

Uživatelský avatar
farmář
Ghostrider
Ghostrider
Příspěvky: 2148
Registrován: úte říj 16, 2007 20:01:57
Bydliště: kousek od Jindřichova Hradce

Příspěvek od farmář » ned dub 12, 2009 08:45:48

zničit svíčky ulitím fakt není problém :cry:
Kawasaki Vulcan VN 1500 Classic
CKC #1060

Odpovědět