Stránka 1 z 3
Připojení zásuvky -KAM?
Napsal: stř úno 04, 2009 22:18:24
od milda
Všem díky za rady v tématu ZRX.
Otázka je jednoduchá a chci si v ní udělat jasno,možná to bude přínosné i pro někoho jiného,bez hledání na sto stránkách.
Takže:
Zásuvku připojit na kabely přívodu k žárovce světla.
Zásuvku připojit přímo na baterii.
Napsal: čtv úno 05, 2009 13:08:44
od Pavel ZRX
Udělej si zásuvky dvě! A budeš to mít vychytaný. Jednu pod sedlem připojenou na aku (můžeš pak přes ni nabíjet) a druhou na přístrojovce bych zapojil na sv. č. 15 spin. skříňky (bude funkční po zapnutí kontrolek např.pro navigaci). Obě bych dal přes pojistky, u aku 15A, u spin. skř. 7,5A. Nebo dej jednu zásuvku na přístrojovku, napájenou s aku přes vypínač umístěný pod sedlem. Na osvětlení bych to moc nedával. Když řeším při opravách hoření pojistek, většinou to bývá způsobený tím, že si tunéři napojí nějaký světýlka a hovadinky.
Napsal: čtv úno 05, 2009 13:57:04
od Czert ZRX
MAm to taky v plánu,ale ještě pár světélek po motorce,tak si,udělám jakoby nějakou svorkovnici od baterky přes pojistku a pak z ní
povedu proud po celé motorce.
Napsal: čtv úno 05, 2009 15:06:07
od Samčus
Czerte: a větrnou elektrárnu za prdel ...

Napsal: čtv úno 05, 2009 16:44:38
od 666S999
Pavel ZRX píše:Udělej si zásuvky dvě! A budeš to mít vychytaný. Jednu pod sedlem připojenou na aku (můžeš pak přes ni nabíjet) a druhou na přístrojovce bych zapojil na sv. č. 15 spin. skříňky (bude funkční po zapnutí kontrolek např.pro navigaci). Obě bych dal přes pojistky, u aku 15A, u spin. skř. 7,5A. Nebo dej jednu zásuvku na přístrojovku, napájenou s aku přes vypínač umístěný pod sedlem. Na osvětlení bych to moc nedával. Když řeším při opravách hoření pojistek, většinou to bývá způsobený tím, že si tunéři napojí nějaký světýlka a hovadinky.
Až budu velký, tak si udělám 3 zásuvky - jednu vzadu, abych si mohl za jízdy na nosiči (plotně) vozit termobox s basou lahváčů. Peltierovy termočlánky maj odběr, co se líbí baterce, dal bych si tam alespoň 30A pojistku, dráty jak lana, aby lahváče nezteplaly (po baterce mi je h+vno.)
Proč se drbat levačkou za levým uchem...navigaci stejně při zastavení schovávám, a kabely dosáhnou v pohodě. mám koupenou rozdvoku na zásuvku - ale zatím NIKDY na motu nebyla třeba.

Napsal: čtv úno 05, 2009 20:03:35
od Pavel ZRX
666S999 píše:Pavel ZRX píše:Udělej si zásuvky dvě! A budeš to mít vychytaný. Jednu pod sedlem připojenou na aku (můžeš pak přes ni nabíjet) a druhou na přístrojovce bych zapojil na sv. č. 15 spin. skříňky (bude funkční po zapnutí kontrolek např.pro navigaci). Obě bych dal přes pojistky, u aku 15A, u spin. skř. 7,5A. Nebo dej jednu zásuvku na přístrojovku, napájenou s aku přes vypínač umístěný pod sedlem. Na osvětlení bych to moc nedával. Když řeším při opravách hoření pojistek, většinou to bývá způsobený tím, že si tunéři napojí nějaký světýlka a hovadinky.
Až budu velký, tak si udělám 3 zásuvky - jednu vzadu, abych si mohl za jízdy na nosiči (plotně) vozit termobox s basou lahváčů. Peltierovy termočlánky maj odběr, co se líbí baterce, dal bych si tam alespoň 30A pojistku, dráty jak lana, aby lahváče nezteplaly (po baterce mi je h+vno.)
Proč se drbat levačkou za levým uchem...navigaci stejně při zastavení schovávám, a kabely dosáhnou v pohodě. mám koupenou rozdvoku na zásuvku - ale zatím NIKDY na motu nebyla třeba.

Kup si vozík PAV, tam ta bedna s lahváčama vejde akorát

. Milda chce tu zásuvku v přístrojovce, pokud se nepletu.
Napsal: čtv úno 05, 2009 20:19:40
od 666S999
jasně, Pavle, PAV a sajdu!

"Rexovo soukolí", ale vážně:
Konektor na přístrojovce:
Výhody: 1) vždy při ruce a možnost provozovat spotřebiče takřka bez kabelů (do 0,5 m...)
2) nic mne nenapadá
Nevýhody: 1) umístění a odolnost vlhku a elyt.korozi
2) zlomyslník a šlus - nutnost odpojování, pro sichr, když ji nechává na parkáči.
3) následná komplikovanost zapojení
4) co se standartními délkami nabíječek? (zauzlovat do klubíčka, ať nevlajou ve větru?)
5) překážení při jízdě? (v pohledu na budíky, řidítka...nevím že by Sko mělo přístrojovku jak amer bomber...)
Jo, jdu do PAVa!
Napsal: čtv úno 05, 2009 20:22:37
od Samčus
666S999 píše:
Až budu velký, tak si udělám 3 zásuvky - jednu vzadu, abych si mohl za jízdy na nosiči (plotně) vozit termobox s basou lahváčů. Peltierovy termočlánky maj odběr, co se líbí baterce, dal bych si tam alespoň 30A pojistku, dráty jak lana, aby lahváče nezteplaly (po baterce mi je h+vno.
Chozé, až ty budeš velkej, tak už ti doktoři dovolej pít jen vodu

Napsal: čtv úno 05, 2009 20:27:02
od 666S999
Samčus píše:666S999 píše:
Až budu velký, tak si udělám 3 zásuvky - jednu vzadu, abych si mohl za jízdy na nosiči (plotně) vozit termobox s basou lahváčů. Peltierovy termočlánky maj odběr, co se líbí baterce, dal bych si tam alespoň 30A pojistku, dráty jak lana, aby lahváče nezteplaly (po baterce mi je h+vno.
Chozé, až ty budeš velkej, tak už ti doktoři dovolej pít jen vodu

safra, tak takhle fundovaný názor! Jsem rád, že zde padl...už teď přemýšlím, když budu o "vodě", jestli už nebudu na rozptylné loučce jak "Chozého zázračné hnojivo na trávu".
Napsal: čtv úno 05, 2009 20:42:35
od misak39
Na Konrádech prodávaj asi za 49 kačí zásuvku s víček, z vrchu tím pádem vodotěsnou. Mám ji od tama, jen ji namontovat
http://www.e-conrad.cz/auto-zasuvka-zap ... +dp112516/
Napsal: čtv úno 05, 2009 21:01:27
od KING
Přesně tuhle mám na máše a ta kritka se ochodí a nedrží a potom jen plandá a zavazí. proto dát pod sedlo.CHosé ví o čem mluví.
Napsal: čtv úno 05, 2009 21:53:09
od milda
Tak díky za rady,zelení mužíčci!!!
Ta moje zásuvka vypadá líp,celá v gumě a zalitá v plastu,tak snad bude mít delší životnost...Vlastně bude sloužit jen pro navigaci.
Vyřešil jsem to zatím takhle,nerez držákem na stávající šroub,tudíž bez zásahu do moto.pokud se neosvědčí,zruším ev.přesunu jinam...
A rovněž jsem osadil časomíru,což mě dost chybělo.A i s teploměrem,abych viděl přim kolika se v létě peču a jindy mrznu...
Opět se mi to povedlo bez zásahu do stroje...

Napsal: čtv úno 05, 2009 22:37:09
od misak39
Máš to pěkný Mildo

Jen mi řekni-už jsi jel s navi na motorce? Já mám strach, že bych si s tím rozbil hubu

Párkrát už jsem si zavejral jinam a málem to skončilo v pankejtu
Napsal: čtv úno 05, 2009 23:10:55
od milda
Dík...
Zatím jsem jezdil s mapou v tankvaku pod slídou a zíral tam...
A jednou jsem si na totéž místo dal navigaci a dalo se...Akorát mě došla baterka ještě před cílem...
Zachránil nás Honza Zed,protože jsme jeli na sraz...
To jsem byl rád,protože jsem mapu nechal doma!!

Napsal: pát úno 06, 2009 13:50:49
od milda
No a teď mám jasno,kam připojit.
Ještě doplňující otázka pro odborníky z oboru elektro:
Pokud pojedu s navigací a teoreticky ji nechám nasazenou a zapnutou,tak pokud pominu,že mi ji do 10minut ukradnou-za jak dlouho půjde do kytek baterka?
Samozřejmě "asi tak" a do kytek myslím,že nepůjde nastartovat...
Mám vyzkoušeno,že rozsvícený světla maj na baterku zdrcující účinek.(Ale roztlačil jsem ho !!!)
Je to praktická všetečná otázka!!!
