Otevření KLR Tengai

safpet

Otevření KLR Tengai

Příspěvek od safpet » pon črc 28, 2008 09:57:11

Zdar chlapi! :wink:
Vím, že se můj dotaz mezi vaše raketové stroje moc nehodí ale přesto se zeptám....
Nedávno jsem koupil jen tak na hraní KLR 650 Tengai. V papírech má psané 20kW ale otevřená by měla mít něco kolem 37kW. Osobně si myslím, že otevřená na plný výkon opravdu není. Odspoda táhne uplně nádherne, ale zhruba mezi 4500-5000 již umírá. Enduro jsem nikdy neměl, takže nevím, zda je to normální nebo je to způsobeno seškrcením. V tomto rozsahu otáček mi motorky vždy teprve začínaly pořádně jet :lol:
A teď k mému dotazu - nevíte kolik by eventuelně mohlo stát otevření takovéhoto stroje, co vše by to asi obnášelo atd. Jde oto, zda se to vůbec vyplatí nebo ne-e.
Díky

Uživatelský avatar
Anti
Easy slider
Easy slider
Příspěvky: 503
Registrován: úte kvě 23, 2006 15:14:07
Bydliště: Znojemsko

Příspěvek od Anti » pon črc 28, 2008 16:14:08

Většinou je to záležitost trysek a pružiny s šoupátka.Jestli i řídící jednotka nevím,ale za tu se dá sehnat programovatelná náhrada do 4 tisíc...
Kolem pěti by měla mít vrchol a do osmi by měla táhnout v pohodě.
Jeden stačí....na všechno....

safpet

Příspěvek od safpet » pon črc 28, 2008 21:26:51

Anti: Díky moc za odpověď. :wink:

All: No dnes jsem ji trochu zkoušel na silnici a jede 140km/hod při 7tis. otáčkách a ještě by šla (jenže to už se natom člověk neudrží). V papírech mám napsáno 20kW a maximálku 130km/hod. Takže nakonec asi otevřená bude. Omlouvám se všem za můj předešlej dotaz, ale teprve si zvykám na enduro :oops:

Uživatelský avatar
Anti
Easy slider
Easy slider
Příspěvky: 503
Registrován: úte kvě 23, 2006 15:14:07
Bydliště: Znojemsko

Příspěvek od Anti » úte črc 29, 2008 16:15:13

To máš nějak divně zpřevodovaný,do síly v sedmi tisících bys měl mít kolem 150.
Koukni sem:http://www.gearingcommander.com/
Parametry jsou u všech KLR stejné
Jeden stačí....na všechno....

safpet

Příspěvek od safpet » úte črc 29, 2008 20:41:00

No moc tomu webu co si mi poslal nerozumím, ale jestli sem to vyplňoval dobře, tak KLR jde vybrat pouze r.v.2003. A já mám 1990 :cry:
A můj veterán bude mít asi jinej motor, než KLR z 2003, né? :roll:

Uživatelský avatar
Anti
Easy slider
Easy slider
Příspěvky: 503
Registrován: úte kvě 23, 2006 15:14:07
Bydliště: Znojemsko

Příspěvek od Anti » úte črc 29, 2008 20:43:39

Přečti si poslední větu mého předposledního příspěvku.
Věř že ten motor se téměř nezměnil,ani převodové stupně.
Jeden stačí....na všechno....

safpet

Příspěvek od safpet » stř črc 30, 2008 09:17:39

Anti: Samozřejmě jsem četl celý tvůj příspěvek. Tedy i poslední větu :wink: Ale přijde mi divné, že během 13 let s motorem nic nedělali. Buď je ten motor tak dokonalej, nebo u Kawi chrápou. :shock:
Promiň, já stímto motem nemám žádné zkušenosti. Teprve se sním seznamuji. Takže jakékoli rady zkušenějších moc rád uvítám.
Dnes je unás pěkně, ani nefouká vítr a když se urvu dřív z práce, tak ji dnes zkusím důkladně testnout.

Uživatelský avatar
kalisek
Babyrider
Babyrider
Příspěvky: 49
Registrován: sob lis 03, 2007 11:18:27
Bydliště: Plzeň

Příspěvek od kalisek » stř črc 30, 2008 11:06:03

to sapfet: já mam stejně starej Tengai jako ty, akorát to mam předělaný že to vzhledově vypada jako klasický KLR....jede mi to úplně stejně jak říkáš. Chlápek od kterýho sem to koupil mi řikal že na tom je skoro 160, ale že se to tak klepalo že to nešlo :) Jinak já na tom jezdim tak do těch 140, páč pak už je to na týhle motorce spíš o strachu než z požitku z jízdy (navíc tam mam drapáky) :) jinak přes těch 150 se z toho určitě vytlačit dá. Já mam v TP napsáno 25kW a maximalku 141....ale jakej to má skutečnej výkon netušim, ale Tengaie s timle výkonem se nikdy nevyráběli takže myslim že to mam jen přepsaný v TP. Jinak těch 37kW cos psal že by to mělo mít otevřený to nebude mít ani náhodou:
http://www.bikez.com/motorcycles/kawasa ... i_1990.php
KLR 650

safpet

Příspěvek od safpet » stř črc 30, 2008 12:18:14

kalisek: Hurááá první člověk se stejnou moto. :twisted: Také bych jí časem chtěl předělat na klasické KLR, páč ji mám také hlavně na ježdění v lehkém terénu. A jestli pojedu 150 nebo 160km/hod už je úplně jedno (stejně bych se při takové rychlosti naní neudržel :lol: ). Jen jsem se tak ptal jak to ostatním jede abych měl představu 8)
Jak jsem psal o tech 37kW, tak to sem trochu přestřelil, to máš pravdu. Já mám v papírech 20kW a tech 37 jsem asi vyčetl na nějákém hodně věrohodněm webu :oops:

A takto ten můj Tengai vypadá. Nato, že je to tak starej bike tak je v neskutečném stavu. V origo barvách, plasty bez známek svařovaní, prasklin či trhlin. Včechny kryty a krytky jsou naprosto neporušené.
Obrázek

Uživatelský avatar
kalisek
Babyrider
Babyrider
Příspěvky: 49
Registrován: sob lis 03, 2007 11:18:27
Bydliště: Plzeň

Příspěvek od kalisek » stř črc 30, 2008 13:07:27

no jo, máš to v pěkným stavu....ja to mam taky hodně zachovalý. Já na tom mam původní akorát nádrž a podsedlový plasty.Vejfuk z KTM LC 640 (neni to sice jako laďák ale velká změna! ) a budíky z KLR r.v.94
tak tady na ukázku jak to vypadá :)

Obrázek

Obrázek
KLR 650

safpet

Příspěvek od safpet » stř črc 30, 2008 14:33:41

Pěkné KLRo, ale ten lauf je tutovej :shock: Jakej to má zvuk? Ten origo je nic moc :cry: No možná by mu pomohlo ho pročudit dlouhým vrtákem skrz přepážky :twisted:

Uživatelský avatar
Anti
Easy slider
Easy slider
Příspěvky: 503
Registrován: úte kvě 23, 2006 15:14:07
Bydliště: Znojemsko

Příspěvek od Anti » stř črc 30, 2008 19:00:33

Od začátku výroby se s motorem nedělo téměř nic.A to ten motor vycházel koncepčně z KLR600,která byla představená v 83!
Pokud máš pocit,že u Kawy chrápou,tak koukni na ostatní značky.Suzuki používala identický motor pro DR taky až do konce výroby,a ještě s ním nakrmila Freewind.Yamaha a její XT se taktéž neměnilo (až donedávna),a Honda používá motor z XL600R doteď v FMX.
V KLE běhá motor za stařičké GPZ,a takovej Bandit měnil až loni....
Proto se uchechtávám,když někdo honí rok výroby a nedívá se na stav. :D
Dneska jsem prubnul svou KLR 600-140km/h mám při nějakých 6500otáčkách,a to má menší primární převod než 650,takže to máte nějak do síly,což není na závadu,právě naopak,dělám s převody totéž.
Jeden stačí....na všechno....

Uživatelský avatar
Anti
Easy slider
Easy slider
Příspěvky: 503
Registrován: úte kvě 23, 2006 15:14:07
Bydliště: Znojemsko

Příspěvek od Anti » stř črc 30, 2008 19:16:45

Hodil jsem převody do toho programu a vypadlo mi 140Km/h při 6400ot.Takže správně.
650 by měla mít teoreticky při 7200ot. nějakých 168Km/h...
Jeden stačí....na všechno....

safpet

Příspěvek od safpet » stř črc 30, 2008 20:23:22

Anti: Tak jsem asi moula, ale dnes jsem si vytiskl tu tabulku rychlosti v km a otáčky při kterých by to mělo točit (z toho webu co si posílal), nalepil jsem si to na přístrojovku a sledoval a +- to fakt odpovída. Jak jsem psal, že 140km/hod to točí při 7tis. tak to je blbost, 140 to jede už při 6tis. Buď ta moto jede pokaždé jinak, nebo sem jouda a spletl sem si čísílka :cry:
Jo a k tomu že u Kawi chrápou... nemyslel sem to špatně. Však když je něco vyzkoušené a bezproblémů to funguje, tak proč to měnit.

Uživatelský avatar
Anti
Easy slider
Easy slider
Příspěvky: 503
Registrován: úte kvě 23, 2006 15:14:07
Bydliště: Znojemsko

Příspěvek od Anti » čtv črc 31, 2008 16:18:11

V pohodě.Mě osobně to zjištění taky zarazilo.Myslel jsem že se v tomto segmentu neustále něco vyvíjí a zdokonaluje.Ale není tomu tak.Ale třeba v automobilovém průmyslu se používá stejná taktika,viz. pověst motoru VW.Aby nebyl ten motor spolehlivý,podařilo se nám jej vystopovat až do začátku osmdesátých let...
No,s tím že to pokaždé jede jinak,to je běžný jev.Ale poměr otáčky/rychlost by měl být stejný.Pokud by nebyl,muselo by někde docházet k prokluzu.Ale náladovost výkonu tam je,mám vyzkoušeno...
Od roku 1987,co se KLR650 vyrábí,se na motoru nezměnilo téměř nic.Co vím,tak akorát v roce 94 se spolu se změnou plastů lehce modifikovalo provedení spojky,tvar jednoho vyvažováku,a uchycení vrchní kluzné lišty ve ventilovém víku.Pak ještě vývodový hřídel dostal závit a kolečko se místo segrovky začalo jistit maticí,chladicí systém dostal jeden "krátký okruh" jehož smysl jsem příliš nepochopil.Ale například převodové poměry nebo primární či sekundární převod zůstal stejný po celou dobu výroby pro Evropu(cca 2004).To platí i pro model Tengai.Akorát Amerika má svůj model vycházející z evropského modelu před faceliftem v roce 1994....
Jeden stačí....na všechno....

Odpovědět