Rozhodně bych ti doporučil sportovně turistické. jsou celkem dostačující i zkušeným jezdcům.
Zkopírovávám tento text z jiné technické porady, aby se neztratil v zapomenuté diskuzi. Wink
Můj typ na sportovně turistický gumy je Metzeler Z6 s přehledem zvládne max. náklony motocyklu. A přikládám srovnávací testy z Motorradu. Nalevo můžeš přepínat mezi jednotlivými pneu, pak je tam bodový hodnocení jízdních vlastností krásně v tabulce na suchu i na mokru a u toho z roku 2007 je i test výdrže pneumatik.
Jinak sportovně turistické gumy nepotřebují pro max. přilnavost, tak velkou teplotu, jako gumy supersportovní, to znamená že pohodová jízda dostatečně zahřeje gumy a můžeš bez obav klopit. Také směs gumy obsahuje křemičitý písek a ten výrazně zvyšuje přilnavost na mokru a členitější vzorek lépe odvádí vodu.
http://www.motorradonline.de/d/259372?&ref_id=259364
http://www.motorradonline.de/d/213785?&ref_id=213641
U supersportovních pneu. musíš jet ostřeji, aby gumy získaly provozní teplotu, která přesahuje 60st.C (to znamená prudké zrychlování a brzdění nejúčiněji zahřeje gumy, kličkování na silnici moc gumy nezahřeje, ale používá se k tomu, aby si jezdec tzv. zkalibroval cit pro řízení, taky hned zjistí jestli nemá podhuštěné gumy a taky je očistí), při pohodové vyjížďce se neohřejí dostatečně a vykazují i horší přilnavost, než gumy sportovně cestovní. Použitá směs obsahuje siliku pro lepší přilnavost, která však na vodě moc dobře nedrží a decentní vzorek moc nepomáhá. Avšak přilnavost za sucha pokud jsou hodně zahřáté je tak velká, že jezdec může jet vysednutý v max. náklonu a ještě využít 10%až 20% brzdění (pouze přední brzdou!!!) a akcelerace do meze přilnavosti. (radši používat jen na okruhu, v provozu není vždy tak kvalitní asfalt a mez přilnavosti se velmi mění!!!)
http://www.motorradonline.de/d/259880?&ref_id=259519
http://www.motorradonline.de/d/214372?&ref_id=214321
Nová sada supersportovních pneu je navržena tak, aby obě gumy vykazovaly stejnou přilnavost a protože přední guma má menší styčnou plochu, než zadní, tak má předek měkčí směs gumy. Zároveň se obě gumy navzájem podporují v kvalitě jízdních vlastností.
A super je, že si můžete vyzkoušet v max. náklonu při akceleraci jak daleko leží mez přilnavosti a zjistíte jak přibližně hodně se dá brzdit v zatáčce ( pravidlo je brzdit o něco méně, zatímco cílený prokluz kola, při akceleraci se dá v pohodě zvládnout, brzda vás snadno pošle k zemi).
Ještě chci podotknout, že každé motorce budou vyhovovat třeba jiné gumy, které se umístily na jiném místě a některé vlastnosti se dají vylepšit změnou nastavení podvozku. Poněvadž se vždy testovalo jen na jedné moto, která pravděpodobně používá nastavení podvozku z výroby, tak ty testy dopadly tak, jak dopadly. Takže jsou tyto testy v Motorradu jen orientační.