Stránka 1 z 9
Potřebuju poradit...nejede..!!!
Napsal: ned dub 13, 2008 18:28:50
od sweetyboy
cau kluci...
prosím potřebuju poradit...v unoru jsem mel motorku na serizeni ventilů a karburátorů a od ty doby mi motorka nejede vice jak
220....1, 2, 3 vytočím klidně do červeného k maximalce
12 000 ot/min ale 4,5,6 už nejde a vše skončí na rychlosti 220...už když jsem rychlostí nekdě okolo dvoustovky tak citím že motorka už prostě netáhne

prosím poradte
Nechci skončit na rychlosti
220 a to jeste s odrenýma ušima..dneska jsem to zkoušel na letišti v mimoni a prostě nic..dřive jsem tam lítal jako drak
Nemá to něco společného se sáním vzduchu??
.P.r.o.s.í.m.. .p.o.r.a.d.t.e..! D.ě.k.u.j.i
Napsal: ned dub 13, 2008 20:13:49
od Zubr
Běžný seřízení karburátorů, neboli seřízení podtlaků, toto absolutně nemůže způsobit.
Dále kontrola ventilů případně jejich seřízení, tak na to bych se zeptal technika co tento úkon prováděl. Obvykle není vůbec nutné ventily seřizovat, jen velmi zřídka kdy dojde k zaklepání jednoho, nebo několika ventilů, tak se musí vůle zvětšit, ale k samovolnému zvětšování vůle, u hrníčkových zdvihátek teoreticky nemůže dojít, ale je tu rovněž teoretická možnost, že by se to mohlo stát, pokud majitel motocyklu, v zimě často startuje motor, tak dochází k začazování nejen spalovacího prostoru, ale i ventilů a jejich sedel o kolik to se neví, ale ta možnost tu je. A aby motor ztratil výkon, tak by musely být zmenšeny všechny vůle u všech ventilů. Zkušený technik, který se pustí do kontroly ventilů ví, že když naměří u všech ventilů jinou vůli než je tolerance, tak udělal někde chybu, buď to blbě naměřil a nebo má k dispozici rozsah tolerancí, který nepatří k tomuto motoru. A jestli se takový technik pustí do změny vůlí všech ventilů, tak je to úplnej vůl a potřeboval by nakopat do prdele. A samozřejmě by se měl pustit do práce, až po nějaké ostřejší projížďce, páč ventily se v místě dosedacích ploch vyčistí velmi rychle a zároveň bude mít jistotu, že motocykl před jeho servisním úkonem jezdil v pohodě. (samozřejmě že je lepší, když si tu projížďku uděláte sami a je to jen o vzájemné důvěře).
Předpokládejme, že bude tvůj servisní technik profík,a kdyby jsi mu nevěřil, tak bys mu to nesvěřil. Sice bych se ho jen tak mezi řečí přeptal na nějaké podrobnosti o tomto úkonu, ale zatím bych to nijak neřešil a nechal bych si to jako poslední možnost ze zoufalství.
Nejpravděpodobnější možnosti takovéto závady jsou: systém náporového sání, vzduchový filtr, ale i špatně nasazené karburátory ( protože při sundavání víka ventilů musí karburátory dolů, jinak by ho nevyndal), všechny hadičky připojené ke karburátoru a airboxu a pokud máš ve výfuku ještě nějaký katalyzátor, tak by mohl být vypálený a tudíž ucpaný.
Ale je tu jedna skutečně nejpravděpodobnější závada, která mě teď napadla a to, že jestli ti musel seřídit nějaký ventil, tak kvůli tomu musí vačky ven a při zpětné montáži špatně načasoval rozvody,klidně ti mohl o jeden zub pootočit některou z vaček. Nejen že takto ten motor může běžet, bez toho aby se to potkalo, ale tato chyba tě může připravit klidně až o polovinu výkonu. Kontrola správnosti nastavení rozvodů vyžaduje opětovné rozebrání a tudíž nejdříve proveď kompletní vizuální kontrolu celého motocyklu a pak nech překontrolovat rozvody. A jestli to dáš jaku záruční opravu provést stejnému technikovi a nebo to svěříš někomu jinému, je už na tobě. Já bych si zvolil tu druhou možnost, ale ta bude stát samozřejmě prachy na víc.
Napsal: ned dub 13, 2008 20:40:23
od sweetyboy
Napsal: ned dub 13, 2008 20:50:02
od sweetyboy
jo a v zime sem startoval tak 1x za 14 dni
Napsal: ned dub 13, 2008 21:06:00
od sweetyboy
Ja proste ale nechapu to ze do 2kil je to v pohode..pokud je tam mirna zmena tak to nepoznam protoze jsem dlouho nejezdil

Napsal: ned dub 13, 2008 21:09:06
od kubikula
nejsem v technice nijak zvlášť zběhlý, ale měl jsem podobný problém. celkem z ničehoš nic to přestalo jet na vyšší kvalty, pokud jsem chtěl na dvě kila musel jsem poctivě každou rychlost vytočit do 12500 otáček aby mi rychlost nespadla. dal jsem to do servisu a kluk mi řekl, že mi špatně- skoro vubec nepracoval jeden karburátor. už si nepamatuju přesně jak mi to říkal, ale je tam nejaká gumová potvora, která se má hýbat. měco s něčím dělá - bo už netuším co, ale hlavní je, že to dal do kupy. před tím asi dva měsíce jsem byl na kotrole motorky a bylo vše ok. Takže stát se to může asi kdykoli. jestli je to ono netuším. jen jsem chtěl přidat trošku do mlýna

Napsal: ned dub 13, 2008 21:15:23
od sweetyboy
jo díky..kazda rada nebo zkusenost je dobra

Napsal: ned dub 13, 2008 22:51:09
od Zubr
No teda osm ventilů je už fakt hodně podezřelý a jestli byly všechny sací a nebo výfukový, tak to asi posral a aby to seřídil, tak prohazoval podložky aby jich nemusel měnit tolik, ale na druhou stranu, aby jsi ztratil tolik výkonu, to by musel ty vůle změnit fakt o hodně a navíc by je musel zmenšit, což se mi nezdá, to by byl fakt blbej, takže bych se stejně přikláněl k tomu, že je rozhozený časování rozvodů.
Předpokládám, že když už jsem tu vysvětloval, jak impregnovat filtr, tak ho máš v pohodě.
Ale stále platí abys, nejdříve pořádně prohlídnul vše okolo sání a karburátorů, nastavení karburátorů bude v pohodě i kdyby byly totálně rozhozený podtlaky, tak to jízdu na plný plyn prostě nemůže ovlivnit. Ale pokud ztrácíš přetlak v airboxu a nebo přetlak v plovákových komorách, tak podle toho jak rychle přetlak uniká je přímo úměrně závislá rychlost jízdy. To znamená, že pokud bys měl rozpojenou hadici pro přetlak plovákových komor, tak to nepojede víc než cca80km/h, ale pokud je tam jen trhlina, nebo prasklina a únik je malý, tak to pojede podstatně více. Přetlak v airboxu však může ovlivnit až mnohem větší únik tlaku, poněvadž max. navýšení tlaku v airboxu je cca 0,2Baru, ale množství přísunu vzduchu je tak velké, že např.díra o průměru cca 5mm, nemůže nijak ohrozit přetlak v airboxu, protože ten vzduch nestíhá dost rychle unikat, ale např. vypadlá trubka přívodu vzduchu a to i těsně za vstupem vzduchu ze předu motocyklu, může být vážný problém a ten únik nebude nijak velký, páč by to až tak rychle taky nejelo. A jestli máš pocit, že to jede na jedničku, téměř na plný výkon, tak by to skutečně ukazovalo na problém náporového sání.
Napsal: ned dub 13, 2008 23:00:35
od sweetyboy
jojo 1,2,3 proste normálně vytočím naplno.. muzu tam mit klidne i 5 nebo 6 a tu normalne roztahnu na ty 2 kila ale tady to totalne spadne a netahne
Napsal: ned dub 13, 2008 23:02:44
od sweetyboy
Jo a filtr jsem vymackal paprovyma uterkama a myslim ze pohoda...to na to asi vliv nema..jede to stejne jako se suchym

Napsal: ned dub 13, 2008 23:43:31
od Zubr
Dobrá tak to musí bejt v tom náporu, páč musel sundat celej airbox, sundat karburátory a asi rozpojoval i přetlak plovákových komor, tak hledej. Můj typ je, že hadice přívodu vzd. do plováků je u karburátorů napojená na plastovou trubku, která rozvádí do jednotlivých karburátorů a tam to musel rozpojit, takže ta plast. trubka může být prasklá. Další typ je, že musel odpojit přívod vzduchu do systému přisávání vzd. do výfuku, a ten je připojen ze spodu do airboxu těsně u karburátorů ( samozřejmě to můžeš mít trochu jinak, poněvadž ti popisuji, jak to má můj 00 model) a to by už byl dost velký únik tlaku a ta hadice vede kousek dopředu pod airbox a tam asi nebude vidět takže budeš muset sundat celý airbox. Karburátory porouchaný nebudou, ale můžou tam být blbě nasazený.
Pořádně to prohlídni, určitě to bude špatně poskládaný, nebo je něco rozpojený, špatně spojené příruby a pod.
Napsal: úte dub 15, 2008 12:46:16
od sweetyboy
Motorku jsem odvezl zpět do servisu kde mi to delali a tam mi říkal když jsme se bavbili o tech vůlích tak že je možné že může být chyba zde..Prý to maj nahrané na CD. Prosím bylo by možné že byste mi nekdo napsal jak mají byt vůle Na ZX9R r.v.99 chtěl bych to porovnat s tím co maj na cd jestli tam nemaj chybu

Napsal: stř dub 16, 2008 00:31:10
od Zubr
Mám k dispozici tři různé ser.manuály a všechny se shodují ZX-9R model C a E r.v. 98-01
sací......IN 0,15 --- 0,24mm
výfuk....EX 0.22 --- 0,31mm
Poněvadž tyto rozsahy vůlí jsou velmi široce luxusní, tak pokud je to jen možné, je dobré při seřizování, aby se vůle pohybovaly ve spodní polovině obou rozsahů.

Napsal: stř dub 16, 2008 00:48:38
od Zubr
Nastavení časování rozvodů je zde:

Napsal: stř dub 16, 2008 01:07:55
od Zubr
Ještě jedna důležitá věc. Bohužel jsem se setkal taky s tím, že základová kružnice vačky není úplně přesně vyrobená. Teoreticky by měla být vůle na základové kružnici stejná, při natočení špičky vačky vzhůru a nebo o cca 45st. odkloněná na obě strany, ale bohužel tak ve většině případů není a odchylky jsou někdy dost zásadní a proto doporučuji měřit vůle jen v horní úvrati kompresního zdvihu ( sací a výfuková vačka míří směrem od sebe ).
Jestli je tato odchylka způsobená, při výrobě a nebo je to důsledek nějaké deformace, případně ohnutí vačkových hřídelí, to nevím, ale je třeba s tím počítat.