Příspěvek
od Zubr » ned dub 13, 2008 20:13:49
Běžný seřízení karburátorů, neboli seřízení podtlaků, toto absolutně nemůže způsobit.
Dále kontrola ventilů případně jejich seřízení, tak na to bych se zeptal technika co tento úkon prováděl. Obvykle není vůbec nutné ventily seřizovat, jen velmi zřídka kdy dojde k zaklepání jednoho, nebo několika ventilů, tak se musí vůle zvětšit, ale k samovolnému zvětšování vůle, u hrníčkových zdvihátek teoreticky nemůže dojít, ale je tu rovněž teoretická možnost, že by se to mohlo stát, pokud majitel motocyklu, v zimě často startuje motor, tak dochází k začazování nejen spalovacího prostoru, ale i ventilů a jejich sedel o kolik to se neví, ale ta možnost tu je. A aby motor ztratil výkon, tak by musely být zmenšeny všechny vůle u všech ventilů. Zkušený technik, který se pustí do kontroly ventilů ví, že když naměří u všech ventilů jinou vůli než je tolerance, tak udělal někde chybu, buď to blbě naměřil a nebo má k dispozici rozsah tolerancí, který nepatří k tomuto motoru. A jestli se takový technik pustí do změny vůlí všech ventilů, tak je to úplnej vůl a potřeboval by nakopat do prdele. A samozřejmě by se měl pustit do práce, až po nějaké ostřejší projížďce, páč ventily se v místě dosedacích ploch vyčistí velmi rychle a zároveň bude mít jistotu, že motocykl před jeho servisním úkonem jezdil v pohodě. (samozřejmě že je lepší, když si tu projížďku uděláte sami a je to jen o vzájemné důvěře).
Předpokládejme, že bude tvůj servisní technik profík,a kdyby jsi mu nevěřil, tak bys mu to nesvěřil. Sice bych se ho jen tak mezi řečí přeptal na nějaké podrobnosti o tomto úkonu, ale zatím bych to nijak neřešil a nechal bych si to jako poslední možnost ze zoufalství.
Nejpravděpodobnější možnosti takovéto závady jsou: systém náporového sání, vzduchový filtr, ale i špatně nasazené karburátory ( protože při sundavání víka ventilů musí karburátory dolů, jinak by ho nevyndal), všechny hadičky připojené ke karburátoru a airboxu a pokud máš ve výfuku ještě nějaký katalyzátor, tak by mohl být vypálený a tudíž ucpaný.
Ale je tu jedna skutečně nejpravděpodobnější závada, která mě teď napadla a to, že jestli ti musel seřídit nějaký ventil, tak kvůli tomu musí vačky ven a při zpětné montáži špatně načasoval rozvody,klidně ti mohl o jeden zub pootočit některou z vaček. Nejen že takto ten motor může běžet, bez toho aby se to potkalo, ale tato chyba tě může připravit klidně až o polovinu výkonu. Kontrola správnosti nastavení rozvodů vyžaduje opětovné rozebrání a tudíž nejdříve proveď kompletní vizuální kontrolu celého motocyklu a pak nech překontrolovat rozvody. A jestli to dáš jaku záruční opravu provést stejnému technikovi a nebo to svěříš někomu jinému, je už na tobě. Já bych si zvolil tu druhou možnost, ale ta bude stát samozřejmě prachy na víc.
NINJA ZX 9R 2000 červená na negativu zelená=kawakamufláž woe
CKC#068
Řečník z aragonitových jeskyní