Spálené těsnění ventilů?
Spálené těsnění ventilů?
Mám strach, že problémy z minulého roku z chlazením, kdy jsem musel jet s přehřátou motorkou pár km, se přetáhl až do tohoto roku. Domnívám se, že se bohužel spálil těsnící kroužky na ventilech, na což jsem byl upozorňován, jako na možný důsledek po přehřátí.
Dneska jsem zkusli motorku jen nastartovat (stála cca týden), ze začátku z výfuku vůbec nic, myšleno žádný viditelný dým, ale po cca 10-20 sekundách, když jem přidal plyn šel z výfuku dým, ale zabarvení určit nedokážu, zdál se mě normálně bílý a zůstal i po vrácení plynu do volnoběhu, když jsem "vrknul" plynem, dým samozřejmě zhoustl.
Domnívám se, že kdyby to byla jen zkondenzovaná voda, tak byl přece šla z výfkuku hned, a ne až za pár sekund?
PS. Zda to dělalo i před tímto pořádně nevím. Minulí rok, mě sice šel z výfuku taky a to po snad cca 5 km od vyjetí, ale taky mě špatně šli všechny válce a nějaká svíčka se ulívala. Tento rok svíčky měněné, ale jel sjem jen jedou sám a prostě jsem to nesledoval.
Nezná někdo prosím způsob, jak to bezpečně potvrdit (samozřejmě bez demontáže motoru a ventilů). Samozřejmě pokud je to způsboeno tím těsněním, tak bude ubývat olej, ale zase ne tak drasticky, aby to něco dokazovalo.
Jakékoliv rady a zkušenosti vítám, včetně zkušenosti, za kolik to jde asi spravit.
Dneska jsem zkusli motorku jen nastartovat (stála cca týden), ze začátku z výfuku vůbec nic, myšleno žádný viditelný dým, ale po cca 10-20 sekundách, když jem přidal plyn šel z výfuku dým, ale zabarvení určit nedokážu, zdál se mě normálně bílý a zůstal i po vrácení plynu do volnoběhu, když jsem "vrknul" plynem, dým samozřejmě zhoustl.
Domnívám se, že kdyby to byla jen zkondenzovaná voda, tak byl přece šla z výfkuku hned, a ne až za pár sekund?
PS. Zda to dělalo i před tímto pořádně nevím. Minulí rok, mě sice šel z výfuku taky a to po snad cca 5 km od vyjetí, ale taky mě špatně šli všechny válce a nějaká svíčka se ulívala. Tento rok svíčky měněné, ale jel sjem jen jedou sám a prostě jsem to nesledoval.
Nezná někdo prosím způsob, jak to bezpečně potvrdit (samozřejmě bez demontáže motoru a ventilů). Samozřejmě pokud je to způsboeno tím těsněním, tak bude ubývat olej, ale zase ne tak drasticky, aby to něco dokazovalo.
Jakékoliv rady a zkušenosti vítám, včetně zkušenosti, za kolik to jde asi spravit.
ZX-12R naked
- farmář
- Ghostrider
- Příspěvky: 2148
- Registrován: úte říj 16, 2007 20:01:57
- Bydliště: kousek od Jindřichova Hradce
motorky jsem nikdy moc nedělal, to se přiznám, jen auta,ale jaké těsnící kroužky? ventil dosedá do sedla buďto osazeného do hlavy nebo vyfrézovaného do materiálu hlavy, na dříku je stírací gfírko aby nešel zeshora od vačky olej ....jestli máš podezření na netěsnost, potřebuješ budík-manometr co se šroubuje místo svíčky a zatočíš starterem....je stejný jako manometr na kola, takže ti zůstane max hodnota.Tím změříš tlaky ve válcích.Bílá bývá voda..myslím kouř.Pokud byla ve výfuku, odpařuje se až po zahřátí, že.Ne hned.A jak se ohřeje roura je to furt. Co hrozí u všech přehřátých motorů je že foukne těsnění hlavy, nemusí moc, jen trošku a to je asi takové. Zároveň je nutné nechat zalapovat hlavu aby nebyla zkroucená,popřípadně nechat zabrousit, jinak ti jen nové těsnění moc nepomůže. Zlom vaz.
Kawasaki Vulcan VN 1500 Classic
CKC #1060
CKC #1060
MMKS zřejmě myslí těsnění dříků ventilů (jak ty píšeš stírací gufírko). To se změřením tlaku ve válci nepozná.farmář píše:motorky jsem nikdy moc nedělal, to se přiznám, jen auta,ale jaké těsnící kroužky? ventil dosedá do sedla buďto osazeného do hlavy nebo vyfrézovaného do materiálu hlavy, na dříku je stírací gfírko aby nešel zeshora od vačky olej ....jestli máš podezření na netěsnost, potřebuješ budík-manometr co se šroubuje místo svíčky a zatočíš starterem....je stejný jako manometr na kola, takže ti zůstane max hodnota.Tím změříš tlaky ve válcích.Bílá bývá voda..myslím kouř.Pokud byla ve výfuku, odpařuje se až po zahřátí, že.Ne hned.A jak se ohřeje roura je to furt. Co hrozí u všech přehřátých motorů je že foukne těsnění hlavy, nemusí moc, jen trošku a to je asi takové. Zároveň je nutné nechat zalapovat hlavu aby nebyla zkroucená,popřípadně nechat zabrousit, jinak ti jen nové těsnění moc nepomůže. Zlom vaz.
Pokud by toto těsnění bylo až v tak špatném stavu že z výfuku jde evidentně dým ze spáleného oleje, tak se nutně projevý úbytek oleje v motoru po ujetí pár set kiláků. Tak se běž projet a uvidíš.
Ale možná to jen moc sleduješ

ZRX1200(05) evo S->N->R
ZX6R(07) for circuit only
ZX6R(03) fufík bullet
KZ750(76) cafe
CKC#367
ZX6R(07) for circuit only
ZX6R(03) fufík bullet
KZ750(76) cafe
CKC#367
jo, jak říká Marek. Má to být to gufírko. Možná to moc sleduju, ale 100% stav to určitě není. Dneska jsem najel cca 120 km. Pár sekund po nastartování viditelnější kouř, ale žádná zběsilost, jen prostě hustější než běžně, motorka běžela pár sekund než jsem nandal helmu a rukavice. Kamoš mě to sledoval a skončilo to asi tak za 2 km poklidné jízdy, pak po celou dobu nic.
Olej samozřejmě sledovat budu, ale popravdě to oknýnko je tak orientační, že jestli za pár set ubyde deci, tak to moc zjistit nepůjde. Jinak motorka startuje napoprvé, chladí dobře (taky v takovém počasí že). Kdyby to bylo to těsnění pod hlavou, tak by myslím právě valil dým z výfuku pořád, nebo by šla voda do expanzky, ale nic takového nepozoruju.
Dal jsem tam pro sychr plnou V-poweru, ale občas šlo při pomalém plynulém zrychlování cítít malé díry ve výkonu, prostě cítíte, jak občas, fakt jen na sekundu motor nemá takový tah jak po celou dobu.
Už jsem se domlouval s Kubou na profi kontrole, tak pak dám určitě vědět.
Olej samozřejmě sledovat budu, ale popravdě to oknýnko je tak orientační, že jestli za pár set ubyde deci, tak to moc zjistit nepůjde. Jinak motorka startuje napoprvé, chladí dobře (taky v takovém počasí že). Kdyby to bylo to těsnění pod hlavou, tak by myslím právě valil dým z výfuku pořád, nebo by šla voda do expanzky, ale nic takového nepozoruju.
Dal jsem tam pro sychr plnou V-poweru, ale občas šlo při pomalém plynulém zrychlování cítít malé díry ve výkonu, prostě cítíte, jak občas, fakt jen na sekundu motor nemá takový tah jak po celou dobu.
Už jsem se domlouval s Kubou na profi kontrole, tak pak dám určitě vědět.
ZX-12R naked
- farmář
- Ghostrider
- Příspěvky: 2148
- Registrován: úte říj 16, 2007 20:01:57
- Bydliště: kousek od Jindřichova Hradce
aha, no to se nepozná, ale olej není bílý kouř, ale černý....takže spíš bych to viděl na kondenzát vody po zimě ...a už je pryč, což by bylo dobrý. Až na to že po přehřátí...hele stane se že těsněním proklouzne troška vody,pokud vaříš,ale normálně to pak těsní, takže podle mne to bude tohle.
A ten benzín v oleji....jestli jsi to už projel, on když se zahřeje tak se ti vypaří odfukem ze skříně, u aut to jde do sání...ale vyměnil bych ho, máš zkrátka vyčištěnej motor
sice nechtěně...z oleje se odpaří i voda, přeci jen teploty v motoru bývají docela vysoké, určitě vyšší než body varu benzínu a vody. Se máte, já si budu muset udělat synchronizaci karbců než vyjedu, nemám na to čas, budíky jsem taky ještě nevyrobil a kupovat je nebudu. To je tím že jsem si z nostalgie koupil prvního Ninju a nyní není čas. 
A ten benzín v oleji....jestli jsi to už projel, on když se zahřeje tak se ti vypaří odfukem ze skříně, u aut to jde do sání...ale vyměnil bych ho, máš zkrátka vyčištěnej motor


Kawasaki Vulcan VN 1500 Classic
CKC #1060
CKC #1060
jo na autě to znám dobře. Moje Mazda olej přímo vyrádí
(často mám prasklý výfuk a jednotka si s tím neví rady a rve tam moc benzínu, který končí v oleji) Ale to je auto, tam mě to žíly netrhá
.
Zkusím to kdyžtak natočit a hodit třeba na Youtube, ale spíš se domluvím aby na to hodil čučku přímo, kdo tomu rozumí.
Přesto moc díky za tipy.


Zkusím to kdyžtak natočit a hodit třeba na Youtube, ale spíš se domluvím aby na to hodil čučku přímo, kdo tomu rozumí.
Přesto moc díky za tipy.
ZX-12R naked
Možná budu plácat do vody, ale přece jenom napíšu ... známý má Vulcana 400 a při jízdě mu jde z výfuku černý dým, žere to olej. V servisu mu to diagnostikovali právě na ty "O" kroužky (gufera), kterýma protíká olej kolem dříku ventilu. (prý to dělá u motorů, které moc neběží - víc stojí, než jezdí. Ta gume zatvrdne a pak netěsní - má to 1986 rok a najeto skutečných 23000)
Neříkal, že by se mu to opotřebení těsnění projevovalo nějak jinak. Nedusí se mu to, teplé nebo studené, furt mu to startuje napoprvé. Komprese vpořádku, pístní kroužku normálně těsní. Krásně jde za plnem. Neuchlastává se to ... prostě nic. Jenom motor čadí a žere to olej.
Opravu mu odhadují na 8-10 tisíc, ale protože mu to "jenom" čadí, tak na to kašle ...
Neříkal, že by se mu to opotřebení těsnění projevovalo nějak jinak. Nedusí se mu to, teplé nebo studené, furt mu to startuje napoprvé. Komprese vpořádku, pístní kroužku normálně těsní. Krásně jde za plnem. Neuchlastává se to ... prostě nic. Jenom motor čadí a žere to olej.
Opravu mu odhadují na 8-10 tisíc, ale protože mu to "jenom" čadí, tak na to kašle ...
15 let Kawasaki Z750 '07
> silver shadow <
>> CKC #304 <<
> silver shadow <
>> CKC #304 <<
Tak to chlapci trochu přehnali,na mou KLR to dělá max.250Kč za jedno gufero...
Osobně bych řekl,že pokud by jsi "upekl" gufera tak by hulení nebylo tak velké,jelikož ty gufera sice těsní ventilové dříky ale ty samy o sobě chodí ve vodítkách které musí mít solidní přesnost,a by tudíž neměli nijak výrazně propouštět.Názorný příklad je třeba stará Škodovka(105,120),která sice papá nějakou tu decku,ale na tisíc km.A proč?Protože nemá ty gufera vůbec.
Ta kondezace je jasná,bo vzniká právě prudkým ohřátím výfuků a následným vysrážením vody vevnitř.Spalování oleje bys cítil,to je solidní smrad...Jinak jak píšeš,maximálně ti to sežere nějakou tu decku oleje...
Osobně bych řekl,že pokud by jsi "upekl" gufera tak by hulení nebylo tak velké,jelikož ty gufera sice těsní ventilové dříky ale ty samy o sobě chodí ve vodítkách které musí mít solidní přesnost,a by tudíž neměli nijak výrazně propouštět.Názorný příklad je třeba stará Škodovka(105,120),která sice papá nějakou tu decku,ale na tisíc km.A proč?Protože nemá ty gufera vůbec.
Ta kondezace je jasná,bo vzniká právě prudkým ohřátím výfuků a následným vysrážením vody vevnitř.Spalování oleje bys cítil,to je solidní smrad...Jinak jak píšeš,maximálně ti to sežere nějakou tu decku oleje...
Jeden stačí....na všechno....